{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

jeg slap heldigt {{forumTopicSubject}}

Ja sagen er den at jeg gerne vil ud med en grim oplevelse der dog ikke lige omhandler heste, Nårmen..

her for nu 2 dage siden skulle jeg køre min blå fine knallert til skole, ude på den store vej jeg så skal krydse i en rundkørsel er der 2 spor, intet problem jo? bilerne skal jo holde tilbage, og jeg køre ikke ret stærkt små 20km/t rundt i rundkørslen og kommer så den til 2 sporret vej, den første bil holder for mig, nr 2 bil ved siden af ser jeg ud af øjenkrogen og den virker ikke til at stoppe, så hvad gør jeg.. jeg trykker på hornet for at gøre opmærksom på mig..

det næste jeg ser er at han køre ind foran mig og jeg ramler ind i bilen og vælter
Når sket er sket og jeg kan ikke rejse mig af smerter i lænden så jeg ligger mig ned igen, har hjælm på men da jeg ikke har ondt får jeg hjælmen af, der er nok 10 mennesker omkring mig der guider traffik osv
det er en ret trafikeret vej der lidt i 8 om morgen så da jeg er blevet samlet op fra vejen af ambulance folk og kørt til skadestuen og er ankommet på skadestuen, så kommer politiet og fortæller mig der er en kø på i vært fald 100 biler.
Når jeg slap med småskrammer en møg øm krop og en endnu ømmere lænd/bagdel

Så please husk nu knallertlister der ude.. hjælm.. og til billisterne i må meget gerne være vågne når i køre smiley og ingen mobiler værken fra knallertlisternes side eller billisterne smiley

Selvom jeg var heldig at min knallert tog det værste skrald for mig så jeg stadig møg uheldig at det skete.. jeg fik afvide som max at jeg kunne havde brækket halebenet men ellers er jeg virkeligt sluppet billigt.. Selvom nogen der ikke har været udsat for sådan en ulykke ikke tror det påvirker en så gør det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg slap heldigt
  • #1   26. sep 2014 Det er desværre rigtig ofte at vi som knallertister skal passe på os selv og stoppe op og lade biler svinge til højre fordi de ikke har set os.

Jeg er heldigvis kun blevet kørt ind i én gang hvor jeg kørte på en dobbeltrettet cykelsti hvor bilen ikke havde særlig god oversigt, jeg havde dog observeret bilen og taget farten af, så jeg kom ikke til skade.

Jeg er dog væltet nogle gange fordi jeg selv kan komme til at køre med hoved under armen og har overset fodgængere (katastrofeopbremsning) eller er kørt sammen med cykler som ikke har set mig (hovsa!)

Godt der ikke skete dig mere.

• #2   26. sep 2014 Tak :)Tja tvunget til at ligge ned en hel dag.. bliver man sindsyg af især når man gerne vil ud i staldenT.T

• #3   26. sep 2014 Ja det er ret ubehageligt når bilister overser en. Jeg var tæt på for et par uger siden at blive påkørt da jeg skulle til kørekort teori s:

• #4   26. sep 2014 ja den følelse kender jeg alt for godt

• #5   26. sep 2014 det værste er sku ikke forskrækkelsen jeg fik.. det er smerterne i ben, lænd, skuldre, nakke og hals smiley

• #6   26. sep 2014 Det er fuldstændig det samme for os cykellister, og det er skide irriterende. Det er trods alt bilerne der skal holde og ikke bare svinge ind foran. Har været ved at blive kørt ned utallige gange, fordi jeg skulle forsætte frem i en rundkørsel og en eller anden uopmærksom nar svang ind foran mig...

• #7   26. sep 2014 Min veninde blev også plykket ned af en bus da hun var på knallert. Han VILLE bare hoverhale hende og ender med at køre ind i hende i stedet.
    Hun brækkede noget i lænden.....

• #8   26. sep 2014 Var for ikke så længe siden ved, at blive kørt ned i et lyskryds. Jeg kørte på cykel, det var grønt for mig, jeg skulle lige over. En bil kommer kørende bag mig, han skal til højre, men hans pil er lige blevet rød. Alligevel vælger at han dreje, og er få centimeter fra at ramme mig .. Hader den slags! :s

• #10   26. sep 2014 har selv været ved at prøve det dog slap jeg smiley heldigvis var min far med så han drønede efter bilen der var tæt på at ramme mig og 2 andre kom hen og hjalp mig (jeg have omkring 2 sek til at vælge at smide min scooter og mig ned på siden eller ramme hans datter der sad ved siden af ham. jeg valgte self. det første)
    min far fanger ham så og spørge hvad fanden han laver og hvorfor han ikke stoppede og tjekkede om jeg var okay. ej men han havde slet ikke set mig -.- så de kørte tilbag til mig og tjekkede mig også.
    den dag i dag er jeg ufatteligt bange for at krydse veje på min scooter og selv når jeg sidder i en bil smiley ...

• #11   26. sep 2014 Tjah - folk på scootere/cykler må dælme oss godt tænke sig om!
    Jeg blev i bil overhalet indenom af en 30'er - jeg kørte 50 i byzonen, så kan i selv regne ud hvor hurtigt scooteren kørte...

Samme når de brager ind i rundkørsler med alt, alt for høj fart, eller liiiige tager den indenom ved brug af fortovet...

• #12   26. sep 2014 Hvis du kører i en rundkørsel, og der kommer en bil som skal dreje. så skal du faktisk holde tilbage.
    Men grim oplevelse alligevel.

• #13   26. sep 2014 Julie, er der andre regler for knallerter i rundkørsler? Som jeg forstår det er det en bil, der venter på at køre ind i rundkørslen - så skal knallerten inde i rundkørslen da ikke holde tilbage? smiley

• #14   26. sep 2014 Har tilgengæld LIDT for mange gange været ved at køre en cyklist ned som billist. Har oplevet en der trak ud over vejbanen, fordi cyklisten synes at han skulle overhale en anden midt i et kryds, og derfor pludslig haft en cyklist foran mig, som bare ikke hørte hjemme der. Brems, og onde øjne til personen. øvøv.
    Har også oplevet cyklister der bare virker totalt selvmordslystne, cykler over for rødt, snider sig indenom en når man skal dreje, og kører totalt hjernedødt, så jeg har været nødt til at stoppe, og vente tålmodigt på at cyklisten enten så op og opdagede mig, eller fortsatte direkte ind i kølerhjelmen på bilen. *suk*.
    Det er absolut ikke elt at være billist, på nogen måde. Ikke at det på nogen måde kan tilgive når man bliver kørt ned. Som cyklist har jeg heldigvis kun været ramt af en bil en gang - da jeg skulle lige over et kryds, og der holdt en hel række biler og blokerede det pga. to fodgængere. Kunne ikke komme ind imellem bilerne, så måtte trække ud over fodgængerfæltet(ikke voldsomt genialt, men jeg gjorde det), og det resulterede så i at bilen gassede op så snart fodgængerne var væk, og bumpede ind i mig. Hold da op hvor blev jeg forskrækket, heldigvis skete der ikke noget.

En generel ting er at man sq skal passe på sig selv i trafikken. Som billist regner jeg med at cyklisterne er selvmordsdrevne, og kører ud foran mig konstant, så er der cyklister etil stede, hører man med et halvt øje på dem, og foden klar til at forlade speederen for bremsen. Det har redet et par idioter engang imellem. Men ja.. Regn med at alt og alle vil slå jer ihjel(eller køres ned, depends), så kommer man nogenlunde sikkert igennem.

• #15   26. sep 2014 Kommer aldrig til at køre bil, for bliver simpelthen så irriteret på folk, som ikke overholder reglerne. Ville ende med at få kørt nogen ned, fordi de lavede ged i den...

• #16   26. sep 2014 Håber du kommer dig ok ovenpå det chok! smiley Jeg blev selv kørt ned på cykel for mange år siden, en bil der heller ikke overholdt sin vigepligts
    , og man mister desværre meget tillid til bilisterne. Du må ud og køre scooter hurtigst muligt igen! smiley

Men at du er tvunget til at ligge ned en dag er ikke så galt, og et brækket haleben ville stadig være heldigt sluppet! smiley For 7 uger siden røg jeg af en hest og brækkede nakken pga en hensynsløs billist, 4 måneder i ro og 3 måneder med halskrave. Så jeg ville gerne bytte smiley

• #17   26. sep 2014 Ja, jeg tror alle vi kan være enige i, at den gensidige respekt skal komme fra bilister såvel som cyklister eller knallertister. Jeg oplever mange, der kører egoistisk, både når jeg som cyklist møder bilister, der ikke lige synes blinklys er en nødvendighed, og også i bilen med mine forældre, når andre bilister eller unge fyre på motorcykel/knallert ikke lige tror, at reglerne også omfatter dem smiley

• #18   26. sep 2014 Jeg fik af vide at vi skulle holde tilbage for biler da jeg tog mit kort. og det er kun et år siden ca.
    Men er selv lidt usikker på det, så sænker altid farten gevaldigt hvis jeg ved der kommer en bil. men hvis der ikke kommer nogen kører jeg rimelig hurtigt.. ihvertfald hvad min puch ka trække smiley

Kommentér på:
jeg slap heldigt

Annonce