29. nov 2003 Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
Chikane :( Chikane :(
fuck jeg er gal nu.. Der er nogle der har valgt at chikanere os groft med hensyn til vores hund.. De mener ikke vi lufter den
Hvilket selvfølgelig ikke er korrekt.. Hunden kommer ud på 4 gåture hver dag og er desuden næsten aldrig alene (da jeg jo går hjemme) han leges med og kysses og krammes af ungerne hver dag også.. Ja nogle dage bliver turene måske ikke så lange som jeg gerne ville, det tør jeg godt indrømme, men hunden er glad og tilfreds og trives..
Men nu har nogle 2 gange postet laminerer sedler på vores opgangs dør.. Først bare: Til ejerne af den sorte hund, jeres hund skal luftes mere (godt nok længere, men husker ikke de præcise ord).. Denne gang med vores adresse på og følgende ordlyd:
Til jer med sort hund
En hund skal ikke pisse og skide på en altan, men luftes hver dag !!
Alt andet er svineri.
Behandle jeres dyr ordentligt !
Det ser jeg som chikane, da vores adresse står på + der fremsættes urigtige påstande, vores hund har aldrig lavet noget på altanen (og hvor har de den sindssyge ide fra) faktisk har han intet lavet inden siden han var en lille hvalp..
Hvordan kan personen mene at vide hvor tit og meget vi går med hunden ? Sidder de og glor ud af vinduet i døgndrift ? Og selv om de gjorde hvad så når vi går ud på modsatte side af bygningen ? Vi kan gå ud 2 veje, og gå i 3 ret Inger ved hver udgang, så vi kan gå 6 veje lidt svært at holde øje med..
Hunden luftes morgen, eftermiddag (gerne når jeg henter min datter i bh) sen aften når manden kommer hjem og først på natten inden manden går i seng.. Så hvis personen fx går i seng kl 22 (eller sidder foran sit tv) så luftes hunden altså 2 gange uden de kan se det..
Men hvad gør man ? Hader at gå ud af frygt for at vedkommende måske synes jeg skal have en verbal besked når jeg kommer med ungerne og hvad andre der evt læser sedlerne tænker
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 921
Ellers så hæng en seddel op over den gamle og skriv det.
Verden er fuld af idioter, men det her er da trods alt den slags der nok vil jeres hund det bedste på en ret så misforstået måde.. Selvfølgelig slår man ikke en seddel op men banker på døren hvis man er bekymret for andres dyrs velbefindende.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 395
sep 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 9 Emner: 323 Svar: 3.451
Kære bekymrede nabo
Jeg forstår din bekymring hvis det var tilfældet at vores dejlige hund ikke bliver luftet. Dette er dog ikke tilfældet, vi er ude og gå med ham typisk 4 gange i løbet af dag. Jeg går tur med ham hver formiddag, og om eftermiddagen, typisk i forbindelse med at jeg henter vores datter i børnehaven. Herefter bliver der gået endnu en tur når XX kommer hjem fra arbejde og igen inden han går i seng.
Nu ved jeg ikke hvornår du/I i seng, eller står op, eller om du holder øje med hvornår vi går, men jeg kan fortælle dig, at hunden trives og har det godt og i øvrigt aldrig har skidt eller tisset på altanen, så hvor du har denne påstand fra ved jeg ikke.
Altså det er bare et udkast - måske skal det lige omformuleres "lidt"
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
jan 2008
Derudover må jeg også indrømme at jeg synes det er irrelevant hvor stor en plads hunden har at gå på - den skal jo stadig ud og bruge snuden hvor andre hunde har gået
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
Gør som om det ikke er jer, og grin af det..
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
Tænker at tage sedlen med på bolig kontoret så de ved det hvis der bliver mere.. Og så hænge en svar seddel og i et pænt sprog.. Og fortsætter det så må jeg se om politiet vil melde det som chikane
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
jan 2008
sep 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 9 Emner: 323 Svar: 3.451
Chikane :(