1.541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Af med pony, hvad gør jeg lige. Af med pony, hvad gør jeg lige.

Jeg bliver desværre nød til at skulle af med mine ponyer. Den ene har jeg fundet hjem til, men jeg kan simpelthen ikke komme af med den anden...

Jeg er nået dertil, hvor jeg vil forære ham væk, hvis jeg kan finde et ordentligt hjem til ham.

Er der evt. en organisation, som kan tage ham? Helst meget hurtigt.
Jeg skal nemlig til USA d. 18.

Jeg skriver IKKE dette som en annonce, men som et råb om hjælp!
Jeg har 2 annoncer med ham herinde allerede.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Af med pony, hvad gør jeg lige.
  • #1   10. sep 2014 Og du ANEDE simpelthen ikke at du skulle til USA før nu, så det kommer helt bag på dig at dine ponyer skal have nye hjem... Respektløst og useriøst

• #2   10. sep 2014 Hva fanden er det lige for en kommentar Astrid?
    Hold da op. føj til dig.

• #3   10. sep 2014 Spørg hende her om hun vil tage den

http://www.hestegalleri.dk/marked/foder-og-stroeelse/919683-sponsorer-soeges-til-hesteinternat

Du kan også spørge Camilla Stormont smiley

• #4   10. sep 2014 Du er godt nok respektløs, Astrid.

• #6   10. sep 2014 Det er en kommentar der er noget mere seriøs end det at opdage at man står med en pony man ikke kan have fordi man skal til USA 8 (!!!) dage før man skal afsted, for derefter at spørge på nettet hvor man kan sætte den af.

• #7   10. sep 2014 Du kender da overhovedet ingen baggrund for det, og du konkluderer simpelthen at det er med vilje. Hun har sikkert haft ponyen tilsalg i lang tid

• #8   10. sep 2014 Astrid hun har prøvet længe at komme af med den

• #9   10. sep 2014 Prøv og kontakt NJD nordjysk dyreredning

• #10   10. sep 2014 Sikke en kommentar Astrid!
    Hvis du læser rigtig skriver hun faktisk at hun ikke kan få den solgt! Hun har fået den anden solgt, men kan ikke få den her solgt! Det er overhovedet ikke useriøst eller respektløst, da det overhovedet ikke er hendes skyld! Hun skriver ligesom også hun har 2 annconcer med denne pony!

• #11   10. sep 2014 Prøv lige og opføre dig som en på 22!

• #12   10. sep 2014 Jamen i fyrer den da bare over på mig, for jeg er helt sikkert et dårligt menneske når jeg skriver sådan - men I kan da vel tale ordentligt til mig og fortælle hvorfor jeg er forkert på den!
    om jeg begriber at man ikke har undersøgt mulighederne omkring bortgivning lidt før hvis nu ponyen ikke blev solgt.. En rejse til USA kommer sjældent bag på nogen

• #13   10. sep 2014 Det kommer jo ikke bag på hende at hun skal til USA? Og jeg kan selvfølge godt forstå hende, hvis det var mine guldklumper ville jeg da heller ikke bare give dem væk, det er et dyr man elsker:-)

• #14   10. sep 2014 Ellers lækker pony du har Heidi smiley øv vi ikke har råd;-(

• #15   10. sep 2014 Astrid: Det gider jeg slet ikke tage mig af, det dér... Du kender hverken mig, min pony, eller min situation...

Han har været tilsalg længe, men da markedet for shetlændere er, som det er, kan jeg simpelthen ikke komme af med ham... smiley

Jeg vil forsøge NJD, andre bud?

Jeg har haft fat i Nyt Hesteliv, men det er IKKE en mulighed.

• #16   10. sep 2014 Du skal være mere end velkommen til ikke at tage dig af det, men hvorfor f***** har du ikke undersøgt dine muligheder lidt før? Eventuelt brugt alt den tid din pony har været til salg på at shine den op og få taget nogle fede billeder? Spurgt herinde om hjælp til hvordan du kunne forbedre annoncen, ja bare gjort noget mere generelt... Det er noget af en falliterklæring at stå her på kanten af afgrunden uden en løsning og håbe at en eller anden ukendt vil overtage din pony

• #17   10. sep 2014 Jeg har undersøgt alt muligt, og syntes ikke jeg behøver at forklare mig for "en eller anden ukendt"

• #18   10. sep 2014 Du behøver ikke forklare dig til nogen, men så har jeg vel også lov til at stille mig undrende overfor dit valg om først at gøre noget ved dit "problem" 8 dage før det er mere eller mindre forsent.

• #19   10. sep 2014 Hvem siger, at jeg først gør noget ved mit "problem" nu?

• #21   10. sep 2014 DRAGVIK: Han kan uden problemer dele boks med en anden smiley Selvom han er hingst, er han meget omgængelig og går pt. sammen med min lille vallak, både på fold og i boks smiley

• #22   10. sep 2014 Det gør du da selv hvis du først nu vælger at spørge hvor/hvem du kan forære ponyen til 8 dage før du rejser. De fleste andre havde forhåbentlig valgt at gøre det lidt før, så den organisation der kommer til at hjælpe dig har en ærlig chance for at se dyret an og du selv kan se om din pony falder til.

Men held og lykke, håber da det lykkes for din pony at få et ordentligt hjem, jeg er træt og gider ikke mundhugges, men langt hellere høre HVORFOR du har gjort som du har gjort og debattere hvorvidt det er korrekt - hvem ved, måske jeg rent faktisk kunne forstå dig og de andre der bliver sure over min holdning til emnet hvis der kom nogen gode begrundelser og forklaringer på bordet

• #24   10. sep 2014 Astrid: Jeg er absolut heller ikke ude på at mundhugges, jeg har bare af private årsager valgt at han skulle sælges. Årsager, som jeg ikke ønsker offentliggjort.

Jeg har LÆNGE forsøgt at få fat i forskellige organisationer, men ville her høre, om der er organisationer jeg ikke kender til, eller om jeg har andre muligheder, da som du selv siger er ved at være sidste udkald.

Jeg syntes jeg har forsøgt alt muligt, men har brug for hjælp, så DERFOR lavede jeg dette emne.

No hard fellings, syntes bare ikke du behøver at kalde mig respektløs og useriøs, når du på ingen måde kender baggrunden for mit valg.

• #25   10. sep 2014 Jamen for Søren da, så oplys mig! Læs dit indlæg og se på det fra min side, synes du ikke selv det virker useriøst når ikke man får lidt mere baggrundsviden med?

• #26   10. sep 2014 Som skrevet før, jeg føler ikke, at jeg behøver forklare mig selv. End of discussion smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #28   10. sep 2014 Astrid: hvor er du dog bare enormt dum at hører på.. Som du da kan kæfte op om alt muligt og spille ih og åh så klog..

Vask din mund med sæbe og tænk dig om, inden du siger noget..

Ts: hvis den kan rides er der sikkert nogle rideskoler i nærheden som gerne vil overtage den smiley

• #29   10. sep 2014 Bettemus: Det prøver jeg, hvis det ikke bliver til noget med DRAGVIK, tak smiley

AMT: Han er kun 2, så det kan han ikke endnu smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#30   10. sep 2014 Desuden astrid: det rager ikke dig en meter, hvorfor trådstarter gør som hun gør! Kan du ikke svare på hendes spørgsmål så hold dig dog væk fra hendes indlæg istedet for den åndsvage "jeg-skal-vide-alt-jeg-kan-ikke-tænke-selv" attitude..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#31   10. sep 2014 Hvad med 4H? Er der sådan noget i nærheden?

• #32   10. sep 2014 Muligvis kæfter jeg op, men jeg er heldigvis opdraget godt nok til at kunne gøre det uden at kalde folk dumme eller på andre måder skrive grimt til dem - ja jeg skriver min mening og her måske lidt i en hård tone, men det er gudhjælpemig også et lidt hårdt emne!
    Igen pointere jeg lige at du må være lige så uenig med mig som du vil, det er et debat forum det her, men skriv da til mig som om jeg er et menneske i stedet for det pjat!

Helt i orden TS - men så risikere du også folk der ligesom mig ikke kan forstå at der ikke kan findes en løsning lidt tidligere smiley

• #33   10. sep 2014 AMT: Desværre ikke, de har åbenbart lige undgået mit område smiley

Men jeg skal da have dem i baghovedet, tak smiley

• #34   10. sep 2014 Astrid: Jeg er udemærket klar over, at folk har forskellige meninger, og det respekterer jeg også, din første besked, er jeg dog knap så begejstret for smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#35   10. sep 2014 Astrid: at du smider "jeg er godt opdraget-kortet", viser bare endnu mere om dig end dine dumme kommentarer..

Havde du virkelig været godt opdraget, havde du lært at få fakta inden man bare angriber på den ekstremt respektløse måde som du hør det..

Utroligt st du ikke engang selv kan se det..

Klap dig selv på skulderen for din ih så gode opdragelse.. Men hvor er det lige pt?

• #36   11. sep 2014 Det er jo netop fakta jeg sidder og beder om? Jeg aner Intet om personen elle situationen, ser eneste jeg kan læse mig frem til er at der sidder en ung kvinde med en plag hun ikke kan komme af med 8 dage før hun rejser til den anden side af kloden - hun har kun haft dyret til salg og spørger om hvem hun kan forære den til.

I min verden er det meget useriøst - det skriver jeg

Sidenhen har jeg fået svar på at der altså er blevet gjort mere end at sætte ponyen til salg, og at flere organisationer er blevet kontaktet uden held - havde dette været kendt fra starten, havde det givet et andet billede af situationen.

Så ja, selvfølgelig skriver jeg bare for at virke klog og bedre end alle andre og vigtigst af alt for at chikanere TS - for sådan en dum kælling er jeg nemlig bare, eller noget

• #37   11. sep 2014 Astrid nu lukker du fandme snart! Ja hun har haft sin pony til salg i lang tid! Hun spørger faktisk også om det er en god ide! + Jeg kan sku da godt forstå hende, HVIS DET VAR MIN EGEN HEST/PONY VILLE JEG SKU IKKE BARE GIVE DEN VÆK! Det er et dyr der betyder meget for en! Tænk hvis det var din egen hest!!

• #38   11. sep 2014 Igen, hold venligst tonen stueren... Måske synes du ikke jeg opføre mig som en 22 årig, men du opføre dig så sandelig som en på 12.

Og jeg tænker NETOP hvad ville jeg have gjort hvis jeg stod i TS sko, som du selv er lidt inde på kunne jeg nu godt forære en hest væk, det ser jeg intet problem i, men jeg havde givet mig selv en del mere tid til at finde en egnet ejer så jeg havde en chance for at se om det fungerede.

• #39   11. sep 2014 Ja du opføre dig ikke som en på 22! Ja jeg opføre mig som en på 12 fordi jeg ER 12!!

Kan du ikke snart høre efter for H****** hun HAR haft den til salg i noget tid!!!!

• #40   11. sep 2014 Jøsses...

• #41   11. sep 2014 Jøsses:'D

• #42   11. sep 2014 Jeg er målløs!

Astrid: Fis nu bare ud af dette opslag - du skaber kun negativ karma! smiley Hvis du har misforstået emnet, så ville TS IKKE høre fra dig, at du synes hun er en elendig hesteejer og ikke er kommet af med sin sidste pony.
    Men rent faktisk så gik opslaget ud på en idé og en hjælpene hånd til hvordan hun kom af med sin sidste pony. Jeg kan intet sted læse at du kommer med konkrete løsningsforslag til hendes problem. Jeg målløs over dine kommentar og din opførelse! smiley Og ved du hvad - du aner ikke hvilke initativer TS har gjort - ikke gjort. Du aner ikke om det er en rejse der er planlagt 1 år tilbage eller det er et tilbud hun har fået for en månede siden. Og vigtigst af alt: Du har slet ikke krav på at vide det. Bum!

TS: Jeg har desværre ikke et løsningsforslag til dig, da jeg aldrig har stået i lignende situation. Jeg håber at du sammen med personen længere oppe i opslaget finder en rigtig god løsning for dig og din pony!
    Sidst men ikke mindst, ha' en rigtig god rejse smiley

• #43   11. sep 2014 Randi G: Mange tak smiley
    Jeg håber og tror på, at jeg har fundet en løsning nu her, så jeg krydser fingre for det! smiley

• #44   11. sep 2014 Hvor lyder det bare dejligt for jer smiley Krydser alt hvad krydses kan smiley

• #45   11. sep 2014 Randi fed kommentar:-) Hun fatter sku ikke hvad man siger:'D

• #46   11. sep 2014 'Hun' fatter alt hvad man siger hvis der bliver talt pænt

• #47   11. sep 2014 Hvor må det egentlig være irriterende, at se sin tråd forvandle sig til mudderkast og ende helt ude i noget den slet ikke burde.
    Ja, jeg synes også Astrid M har været lige aggressiv nok i hendes første indlæg, men jeg er næsten rystet over hvordan der bliver reageret på det. Tænk at man kan sidde der bag sin skærm og kaste med spydigheder, fordi man føler sig provokeret af en enkelt brugers måske lidt uheldige udtalelser.
    Brugernes alder spænder vidt omkring og det giver selvfølgelig nogle udfordringer, men jeg må helt ærlig indrømme at jeg er overrasket over den respektløshed der bliver vist af både børn og vokse i denne tråd. For at være helt ærlig, så synes jeg nogle af indlæggene her inde ligger sig op af en udstemme for utrolig dårlig opførsel.

Back to topic (og bøvs forresten)

Der er nogle sidder på Facebook hvor det går ret hurtigt med at få afsat små ponyer (hvis de gives væk selvfølgelig). At bortgive sin pony til et godt hjem, tror jeg ikke er så stort et problem. smiley

• #49   11. sep 2014 Emilia B: Ja, jeg har fundet en løsning smiley

Ja, jeg fatter ikke, at folk ikke kan snakke pænt og respektabelt til hinanden... Det er sørgeligt.

• #51   12. sep 2014 Emilia: Mange tak smiley

• #52   13. sep 2014 Til alle jer, der følger denne tråd:

Tatan er netop draget afsted mod sit nye hjem!
    Pas godt på min lille prins Dragvik smiley
    Held og lykke med ham!
    Jeg glæder mig til at høre, hvordan turen er gået smiley

• #53   13. sep 2014 Super hvor er jeg glad for at høre du fandt en løsning smiley

• #55   14. sep 2014 Dragvik: Ja, det kunne jeg lige forestille mig smiley
    Stod han pænt?

• #58   15. sep 2014 SKØNT at høre smiley

• #60   17. sep 2014 Stutteri Fjordrider: Hvis hvad sker igen? smiley

Kommentér på:
Af med pony, hvad gør jeg lige.

Annonce