{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Valg af gjord... {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har jo bestilt ny sadel (kombi sadel) til Tindur som kommer i midten af oktober. Lige nu har jeg en almindelig neoprengjord der passer. Dog synes jeg ikke den er god nok.. Ønsker jo at han skal have det mest muligt komfortabelt. Derfor ønsker jeg at købe ny gjord til ham...
Jeg har dog ikke ret mange penge.. Men hesten først...Dog vil jeg ikke spilde penge da jeg ikke har de...
På sigt skal vi springe og ride jagter og på skovture.. Men vi er lige startet tilridningen så det er lææænge til da vi tager det rigtig langsomt..
Jeg ønsker at købe en X-pand spring giord til ham, men de er svine dyre. Og jeg tænker at det måske er dumt at købe den nu og slide den op før vi overhovedet begynder at springe.. Så jeg har kikket på denne anatomiske gjord til ham indtil vi faktisk har brug for springgjorden.
Men er denne god nok??
http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=330345&deptid=103&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Hvad ville I gøre?? Købe X-pand gjorden og risikere at slide den op?
http://www.lusitano.mono.net/10144/Gjorde

Eller købe den almindelige kombi gjord og bruge flere penge i sidste ende?!? Medmindre x-pand slides op og der skal ny til...

Eller måske endnu bedre forslag? smiley

Mvh TT der er pivset med udstyret til sin hest. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af gjord...
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   29. aug 2014 Den mest komfortabel gjord skulle efter sigende være en pladegjord, da den dækker over et større område, og derved fordeler trykket

• #2   29. aug 2014 Måske kan du finde en brugt, og få det du helst vil have med det samme? Ellers prøv at se på engelske hjemmesider. Der har jeg været heldig at finde ting til næsten halv pris i forhold til i DK.

• #3   29. aug 2014 Dorte - Den gjord er ret ny og har fået rigtig god omtale så tror ikke der er nogle der vil af med den desværre smiley Men kikker på engelske sider så.... smiley

AMT - Er der en plade gjord du kan anbefale der ikke koster kassen? smiley

Mvh TT

• #4   29. aug 2014 Jeg har brugt alm gjord ved tilridning, og bagefter lagt plade gjord på. Nogle heste, måske ikke din, ved ikke. Men nogle kan ikke lide gjorden fylder sådan, sååå jeg vil bruge den gjord du har nu, de første 2 måneder, med den nye sadel, både så sadlen har givet sig, træls at købe en gjord der pludselig bliver for stor, og hesten har vant sig til ridning. Der ved spar du penge, og kan købe den gjord du ønsker dig.

• #5   29. aug 2014 jeg ville købe expand gjorden hvis jeg var dig. Jeg har den gamle udgave fra marjoman, som efterhånden har nogle år på bagen. Hold da op en forskel jeg kunne mærke på hesten efter skiftet. Gjorden lever i bedste velgående, og er langt fra ved at være slidt op. De er dyre, men det er også kvali - så hvis man passer godt på dem, holder de også rigtig længe smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #6   29. aug 2014 Bare en almindelig pladegjord, uden elastik smiley

• #8   29. aug 2014 Hvor har I købt Jeres X-spand og hvad er prisen for spring gjorden? smiley

Kommentér på:
Valg af gjord...

Annonce