Hjælp til valg af gjord {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har ledt med lys og lygte efter den perfekte gjord, men har endnu ikke fundet en der kan bruges, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp herinde fra.
Mit største problem er at gjorden skal have 3 spænder, da min sadel har 3 gjordstropper.
Den skal gerne være ergonomisk og kan man få en der er trykfordelene også, så vil det være at fortrække.
Jeg håber der er en der kender til en gjord der lever op til mine krav
maj 2013
Følger: 29 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 253
- en springsadel har jo normalt tre stropper, det betyder ikke man skal bruge dem alle
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 38 Heste: 4 Emner: 16 Svar: 111
maj 2004
Følger: 100 Følgere: 94 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 500
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Jeg har haft en dressursadel med 3 stropper (af den lange slags), og jeg havde nu altså bare en helt almindelig gjord til to stropper. Den sidste strop satte jeg bare ned i den rem i gjorden der alligevel skulle holde enderne af gjordstropperne. Det fungerede nu altså helt udmærket
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 38 Heste: 4 Emner: 16 Svar: 111
Stropperne er bare lige lange, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skulle kunne få den til at nå en rem i gjorden, andet end self spændet men hvis der er nogen der har en god ide så den sidste gjordstrop ikke bare sidder og flyver når den ikke er spændt i gjorden, så er jeg lutter øre
okt 2007
Følger: 80 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 253
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Nu er det ikke lige denne her gjord jeg har, men kan ikke finde et billede af den jeg har.. Den her gjord viser dog, hvad jeg mener. Der er de små remme helt oppe ved spænderne, og så er der en stor lidt længere ned ad gjorden http://tikarideudstyr.dk/4horses-dressurgjord-med-stor-bue
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
De fleste sadler er bygget med tre sadelstropper.
Meningen er, at man bruger en almindelig gjord med to spænder.
Hvis en strop knækker under en tur, så har man en ekstra strop på sadlen som man kan spænde gjorden til og ride sikkert hjem.
Nogle mennesker gider ikke den ekstra strop og skærer den af...
Hjælp til valg af gjord