{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af gjord {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har ledt med lys og lygte efter den perfekte gjord, men har endnu ikke fundet en der kan bruges, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp herinde fra.
Mit største problem er at gjorden skal have 3 spænder, da min sadel har 3 gjordstropper.
Den skal gerne være ergonomisk og kan man få en der er trykfordelene også, så vil det være at fortrække.

Jeg håber der er en der kender til en gjord der lever op til mine krav smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af gjord
  • #1   25. dec 2016 Spring eller dressur?

- en springsadel har jo normalt tre stropper, det betyder ikke man skal bruge dem alle smiley

• #2   25. dec 2016 Nå ja det glemte jeg at skrive.. det er en dressursadel , så det er lange gjord stropper og det skal derfor også være en kort gjord på omkring de 65 cm måske endda lidt mindre smiley

• #3   25. dec 2016 Busse laver med tre spænder men om de laver andre an de alm ved jeg ikk. Ved bar min gjord er fra dem og har tre spænder men igen er det en helt alm neopren gjord på 65 cm

• #4   25. dec 2016 Er det virkelig så nødvendigt med en gjord til tre stropper?

Jeg har haft en dressursadel med 3 stropper (af den lange slags), og jeg havde nu altså bare en helt almindelig gjord til to stropper. Den sidste strop satte jeg bare ned i den rem i gjorden der alligevel skulle holde enderne af gjordstropperne. Det fungerede nu altså helt udmærket smiley

• #5   25. dec 2016 Bøgegårdens Liva
    Stropperne er bare lige lange, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skulle kunne få den til at nå en rem i gjorden, andet end self spændet smiley men hvis der er nogen der har en god ide så den sidste gjordstrop ikke bare sidder og flyver når den ikke er spændt i gjorden, så er jeg lutter øre smiley

• #6   26. dec 2016 Jeg er vildt glad for min Equisoft gjord. Den er dyr af pokker til, men den har været det værd for mig. Den har adskilte plader, der gør at den kan bevæge sig med hestens krop under træning

• #7   26. dec 2016 Alle 3 gjorde på min dressursadel var også lige lange smiley Der var en lille rem i gjorden under hvert spænde, og under dem var der en "stor" rem der gik hele vejen over gjorden - de to stropper der blev spændt kom igennem de små remme og derefter den store, og den 3. strop kom bare ned i den store rem. Der blev den. smiley

Nu er det ikke lige denne her gjord jeg har, men kan ikke finde et billede af den jeg har.. Den her gjord viser dog, hvad jeg mener. Der er de små remme helt oppe ved spænderne, og så er der en stor lidt længere ned ad gjorden smiley http://tikarideudstyr.dk/4horses-dressurgjord-med-stor-bue

• #8   26. dec 2016 Øh..

De fleste sadler er bygget med tre sadelstropper.

Meningen er, at man bruger en almindelig gjord med to spænder.
    Hvis en strop knækker under en tur, så har man en ekstra strop på sadlen som man kan spænde gjorden til og ride sikkert hjem.

Nogle mennesker gider ikke den ekstra strop og skærer den af...

Kommentér på:
Hjælp til valg af gjord

Annonce