Kvinder/kropsidealer Kvinder/kropsidealer
Nu har jeg lige hørt et indslag i radioen omkring et nyt modelbureau, der kun ansætter kvinder i tøjstørrelsen 40-48, og så var der i den forbindelse en debat omkring kvindeidealer osv.
Samtidig har der også på det seneste været nogle kampagner med fokus på "en realistisk kvindekrop", hvor modellerne så har været nogle rigtig smukke, kurvede kvinder, og rigtig mange råber op om, at de vil have "de sygeligt magre skeletter" udskiftet med "rigtige kvinder".
Det slog mig så lige, at det er de helt forkerte baner, vi tænker i. Hvad får vi ud af, at skifte et ideal ud med et andet? Så har vi bare en ny gruppe piger/kvinder, der bliver ramt, og som føler sig forkerte.
Jeg synes i hele taget, at det med idealer er noget fis.. Vi har selvfølgelig alle sammen en "type"/en favoritkropsform, men hvorfor skal vi have en, der officielt er den bedste? Hvad med om vi brugte alle typer kvinder? Både de høje, de lave, de smalle, de brede, de pæreformede, de æbledeformede, de timeglasformede osv. osv.. Så længe modellen er ser sund ud!
Hvad mener I?
maj 2012
Følger: 11 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 359
Vi kan altså ikke alle sammen gøre for hvordan vi ser ud.
Hverken tyk eller tynd har mest ret til at kalde sig for "mest kvindelig" eller "perfekt"
Man er først perfekt den dag man selv synes man er det, og er ligeglad med hvordan man selv og andre ser ud.
Blogger
Følger: 942 Følgere: 3048 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.764
mar 2012
Følger: 19 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 89
Kan ikke slette flere indlæg - lad som om jeg er usynlig (:
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 144
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.251
I hvert fald så længe idealerne er sundt udseende mennesker.
Der hvor jeg synes det er et problem er når det bliver en fuldkommen forskruet tankegang i hovedet på unger piger (og drenge) at de skal se ud på en bestemt måde for at blive accepterede og ha' en chance for succes her i livet.
Det er synd at piger tror, drenge kun vil have slanke piger med smalle hofter og store bryster - for rigtig mange drenge er faktisk rigtig ligeglade. Eller foretrækker måske brede hofter og små bryster.
feb 2011
Følger: 51 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 134
Når de nye kropsidealer er ved at bryde ud, bliver piger som jeg også påvirket psykisk af det... Når man fx. ser "Rigtige kvinder har former" påvirker det os negativt (nogen af os) da det så får piger med ingen eller næsten ingen former føle sig grim og uelskelig...
Jeg er en af det typer som kan æde i vilde baner uden at tage et gram på. Synes at det er rigtig træls at vi ikke bare kan acceptere at vi ser forskellige ud og alle er smukke på deres egen måde!
Så langt op i røven med at nogen er virkelig tynde og andre er til den meget store side!
jul 2010
Følger: 100 Følgere: 96 Emner: 124 Svar: 1.993
sep 2009
Nogle retter jo så deres stræben mod en bestemt person, istedet for mod selve målet.
Deraf kommer idealiseringen
Og jeg kan personligt ikke se forskellen på om man tilbeder Bieber eller ønsker at være lige så fin som en model. Alle tre ting kan i bund og grund gå hen og blive sygeligt hvis ikke man kan styre det.
jul 2010
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.174
Så længe man er glad for sig selv, så skal der sgu nok være nogle andre der synes man er dejlig, om man så er tyk, tynd, lav eller høj og alle har forskellige meninger om hvad der er smukt.
sep 2009
For mig at se ville det være lige så galt at gå i den anden grøft og sige at skønhed altså kun opstår når man vejer 150 kg for meget.
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.525
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 796
Jeg syntes vi skal stoppe alt det her thigh gaps, 'fat is beautiful!' fat shamin, skinny shaming, og alt det andet, og bare lade folk se ud som de vil.
Jeg kunne ikke være mere ligeglad med andre folks kroppe, men når folk bliver så overvægtige, at de koster mere for mig som skatteborger at behandle på sygehuset. Så er det jeg bliver lidt muggen - for at sige det mildt.
På samme måde kan man jo sige at anoreksi patienter koster samfundet penge, men de er jo syge, og skal have hjælp. Så det kan man ikke bebrejde dem.
Jeg syntes også vi skal passe på med at skyde skylden for spiseforstyrrelser, over på medierne, de kendte, modellerne og modeverdenen. For spise forstyrrelser og lyn kure, har altid eksisteret. Fordi det netop er en psykisk lidelse.
Min krop - mit valg. Din krop - dit valg.
jul 2010
Præcis Smut og Melanie!
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.174
Jeg er i gang med vægttab for min egen skyld og det er fordi jeg får meget medicin der gør at jeg tager på, og jeg har fået medicin der simpelthen øgede min appetit gevaldigt.. Men jeg bliver nødt til at tage min medicin, ellers bliver jeg dårlig..
Noget af mit fedt er pga. dårlig mad, men meget af det er medicin og bivirkninger deraf. Jeg har indtil videre smidt 7 kg, men det er svært at komme af med.
sep 2009
Så overvægtige mennesker er jo ofte lige så syge som folk med anoreksi
Det er i hvert fald ofte de samme ting der tricker overspisning, som tricker den anden vej.
Derudover er mad med højt indhold af salt, sukker og fedt lige så slemt for hjernen som stoffer. Afhængigheden er den samme, for det er i virkeligheden meget samme ting, der påvirkes.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 796
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh den normale TT (tror jeg)
jul 2010
Som skrevet længere oppe, er det fint, at man selv kender sin drømmekrop, som man vil stræbe efter at få. Det jeg ikke kan forstå er, at vi skal udråbe den krop, der officielt er "den bedste"
jul 2010
jul 2010
Kvinder/kropsidealer