2.187 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Fair mængde af lektier i sommerferien? Fair mængde af lektier i sommerferien?

Hej med jer. Sorry for et langt indlæg, men jeg vil gerne have så meget information med som muligt smiley

Jeg står i den situation, at min lærer - midt i vores læseferie - dengang pludselig sendte os en mail og skrev, at hov, han havde lige glemt at sige, at vi skulle læse et selvvalgt værk i sommerferien. Det ligger åbenbart sådan at vi skal læse romanen i vores sommerferie, men jeg tænker okay, det er vel bare noget, man skal. Han har skrevet, at "det er nu, det første værk skal læses: Altså til efter sommerferien."
Derefter har han skrevet den præcise opgaveformulering og lidt gode råd.
Nu er jeg kommet i tvivl om, hvorvidt jeg både skal læse romanen og lave en hel analyse/fortolkning. Opgaveformuleringen lyder således:

Lav en fremlæggelse af jeres roman. Fremlæggelsen skal indeholde en analyse og fortolkning af, hvordan det for hovedpersonen (eller evt. hovedpersonerne) er at være ung eller ung voksen i den kontekst, han/hun/de er en del af. Fremlæggelsen skal også indeholde en kort introduktion af de væsentligste personer og de allervæsentligste konflikter i romanen. Fremlæggelserne skal vare 5-7 minutter.

Jeg har hele tiden tænkt, at jeg bare skulle læse romanen, for det kan ikke passe, at vi har afleveringer for i sommerferien. For eksempel skulle vores tysklærer aftale med vores hold, at vi lavede en aflevering i sommerferien for at komme på forkant med dem, men det var noget vi alle skulle være enige om, før hun kunne give den for.
Derfor mener jeg at det er dybt forkert, hvis det er forventet af os, at vi skal lave en hel analyse/fortolkning af en roman og også en fremlæggelse i sommerferien - når det egentlig ikke er aftalt med os.

Jeg vil derfor høre jer, om det ikke er noget med, at det skal aftales med eleverne, hvis læreren giver afleveringer for i sommerferien? Det er vel normalt ikke noget, de må.

Det er nok også fordi, at jeg havde det fint med at skulle læse et værk i sommerferien, men at give en decideret aflevering for, når han giver for sen besked og uden at aftale det med os, synes jeg simpelthen er for lavt. Det er jo fuldkommen ligemeget, at det måske kun er en 6-timers aflevering og sommerferien er halvanden måned; det er princippet i, at han giver en halvstor aflevering for (det tager jo alligevel noget tid at lave bare analysen og fortolkningen af en roman), uden at have aftalt det med os.
Så jeg regner da i hvert fald kun med, at det er romanen jeg skal læse i sommerferien. Eller må læreren godt give den aflevering for, der er oveni?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fair mængde af lektier i sommerferien?
  • #1   15. jul 2014 Vi skulle både læse og lave analyse i ferien smiley

• #2   15. jul 2014 Det har jeg godt nok aldrig oplevet, ikke henover sommerferien.. kender desværre intet til reglerne på området smiley

• #3   15. jul 2014 Tak for jeres svar - jeg har nemlig heller aldrig oplevet at få en decideret aflevering for i sommerferien (hvis ikke man tæller 6.-klasses "skriv om din sommerferie med smiley ). Jeg kender nemlig heller intet til reglerne, og synes ikke rigtig mine søgninger giver nogle ordentlige resultater smiley

• #4   15. jul 2014 Jeg synes egentlig det er fint med bogen, men det er nok lidt meget med en analyse af en hel roman i en ferie. smiley har du ikke prøvet at skrive til din lære om det virkelig kan passe at I skal lave den opgave eller om det er dig, der har misforstået det. Jeg synes også det lyder som om du skal lave den, men man ved jo aldrig om det bare er fordi din lære har fået formuleret det forkert. smiley

• #5   15. jul 2014 Altså... jeg har oplevet at få lektier for i min efterårs- og vinterferie. Hold da op hvor blev jeg vred... ferie er ferie, der skal sgu ikke også læses lektier! Det er jo meningen at man skal lade op i ferien, og det gør man jo ikke bedst ved at lave lektier... Er SÅ forarget over sådan noget...

• #6   15. jul 2014 Jeg synes du skal skrive til din lærer og spørge, hvad det egentlig er I skal - eller evt. spørge nogle af dine klassekammerater, hvordan de forstår opgaven. Så er du da i det mindste ikke den eneste, der gør det forkerte, hvis det kommer dertil. :o) Du kan også kontakte skolens ledelse, og høre om det er ok. Jeg ved ikke om han må, jeg har aldrig fået den type opgaver for i sommerferien.

Afleveringer og lektier i de kortere ferie (efterår-, vinter-, påskeferie osv.) kan jeg dog slet ikke se noget problem i. Lærerne bruger ofte også mange timer i ferierne på at rette opgaver, så det er fair, hvis eleverne også bruger tid på det. Ferier er ikke skolefri, men undervisningsfri. :o)

• #7   15. jul 2014 Jeg har aldrig selv fået afleveringer for i sommerferien, og jeg ville blive ret træt af det, hvis det skete.

Dog har jeg fået en del for i efterårsferier, vinterferier osv. og det synes jeg egentlig er rimeligt okay. Men i sommerferien.. Det lyder lidt voldsomt.

• #8   15. jul 2014 Tror det er fordi alle gymnasieelever skal igennem noge selvvalgte værker og i er bagud smiley er mit bedste bud.

Når det så er sagt, synes det er helt fair eftersom vi har omkring to måneders sommer/læseferie

• #9   15. jul 2014 Jeg mener det er helt okay - det viser ansvar, din lærer giver dig hele 11/2 måned til en opgave.. vi fik valgmuligheden lige antal lektier året rundt inkl ferier, eller mange lektier i efteråret for derefter at have knapt så mange i foråret hvor vi skulle læse til eksamen.. jeg ville dog aldrig kræve der af mine elever.. men vær glad for at du evt hsr mulighed for at komme det i forkøbet.. vi havde normalt en uge til sådanne ting smiley ferie eller ej

• #10   15. jul 2014 Ja, det lyder nemlig lidt som om, jeg skal lave hele opgaven og ikke blot læse romanen. Jeg ved, at to af mine veninder i hvert fald kun læser romanen, sådan har de forstået det - så nej, jeg er heldigvis ikke den eneste smiley
    I de kortere ferier som efterårsferie eller juleferie har jeg også altid haft afleveringer for. Det er vist bare noget, man skal acceptere. Juleferien er jo nærmest bare en læseferie. Og jeg ved godt, at det lyder barnligt, men jeg er simpelthen så træt af at have afleveringer i min sommerferie. Men jeg kan lige prøve at kontakte min lærer, hvis han tjekker sine beskeder smiley

Nicoline - ja, nemlig, det undrer mig bare at værket skal ligge i vores sommerferie. Hvis vi er bagud, så synes jeg ærlig talt at min lærer måtte have taget sig sammen noget tidligere, i stedet for at det skal gå ud over vores sommerferie. Jeg har oplevet, at min lærer engang sagde at han måske var forsinket med at sende eksamensspørgsmålene ud, fordi han skulle i sommerhus med sin familie. Øh, undskyld, men jeg er da også nødt til at lave 3 forskellige afleveringer i min efterårsferie mens jeg er med familien i Spanien? smiley

• #11   15. jul 2014 Jeg har et år i gymnasiet også skulle læse en roman samt lave en analyse. Super fedt..

• #12   15. jul 2014 Ja, at skulle læse et af de såkaldte "selvvalgte værker" i sommerferien er måske ikke så sjældent alligevel. Det undrede mig bare, at det virkede som om vi måske også skulle lave hele analyse- og fortolkningsdelen af samtlige personer og forberede en hel fremlæggelse - men det lyder til, at flere af jer også er stødt på sådan noget smiley

• #13   15. jul 2014 Jeg har lavet samme analyse og fortolkning af et selvvalgt værk (digtsamling - vi var dog i grupper, mener jeg. Og ikke i sommerferien. :o)

• #14   15. jul 2014 Øv øv, jeg tror simpelthen også at det er fordi, at vi er bagud - analyse/fortolkning osv. af selvvalgt værk er jo obligatorisk, men jeg synes bare at det er ærgerligt, at det så ligger i sommerferien. Men lige præcis denne lærer synes at vi unge har såå meget tid og har ikke rigtig nogle skrupler ved at presse os med afleveringer, så det undrer mig ikke, hvis det i så fald er fordi at vi er bagud, at han vælger at klemme det ind nu smiley

• #15   15. jul 2014 Kontakt skolen, og hør om han må gøre det sådan. :o)

• #16   15. jul 2014 Jeg hører lige først fra ham, om det kan passe, at vi også skal lave analyse- og fortolkningsdelen - hvis vi skal, går jeg helt klart videre med det og hører, om det er noget, der er tilladt smiley

• #17   16. jul 2014 Altså jeg har lavet det valg at jeg intet laver i sommerferien, og hellere ej i juleferies hvis det er samme uge op til afslutningen, og så er jeg ret ligeglad med hvor sure de bliver smiley jeg skal nok arbejde i helligdage og de andre ferier, men i de 2 er det altså slut. Både fordi jeg tror næppe på de fleste lærere faktisk rigtig ruger tid til skole i juleferien, samt at i sommerferie er der som i ingen skole. Man er ikke tilknyttet nogen klasse som sådan.

• #18   16. jul 2014 Munk - I sommerferien er man da stadig tilknyttet en klasse, med mindre man skifter skole/uddannelse. :o)

Alle vores gymnasielærer rettede opgaver i juleferien og alle de andre ferier. Det ved jeg, fordi vi altid skulle aflevere en opgave lige op til ferien, og så fik vi den tilbage første time efter ferien.

• #19   16. jul 2014 Jeg har så til gengæld oplevet lærere, der netop ikke gør den samme "indsats" - vi har fx. skulle aflevere en opgave umiddelbart før en ferie, hvor nogle af eleverne spurgte, om vi kunne få den udsat et par dage. Lærerens svar hertil var, at okay, bare den blev sendt inden ferien var slut, for han rettede den alligevel ikke i ferien smiley
    Når det bliver forventet af mig, at hele min juleferie bliver brugt som en læseferie eller min efterårsferie på at lave samtlige afleveringer, så regner jeg også med, at lærerne tjekker deres mail flere gange dagligt og er til rådighed for eleverne. Det har jeg flere gange oplevet, at de ikke er, og det synes jeg på ingen måde er i orden.

• #20   16. jul 2014 Jeg kan også tilføje, at vi på et tidspunkt efterspurgte en aflevering, som vi efterhånden havde afleveret en måned tidligere. Vores lærer svarede at ja, han skulle snart igang med at rette dem, men han havde haft travlt med at rette SRP. Sorry, men der er jeg kold - jeg er fuldkommen ligeglad med, hvor mange SRP'er han har at rette; når det er forventet af os, at vi laver de sædvanlige mange timers dag-til-dag lektier og afleveringer når vi har større projekter (vi har fx. haft 2 større projekter oveni hinanden), så forventer jeg da også, at mine afleveringer bliver rettet til tiden, selvom de føler sig pressede smiley

• #21   16. jul 2014 Der er forskel på arbejde og skole. :o)

Læreren skal ikke arbejde mere, end vedkommende får løn for. Så hvis læreren ikke har lønnet tid til rådighed, til at tjekke mail flere gange dagligt og være til rådighed for eleverne, så skal vedkommende altså heller ikke gøre det. Men jeg ved ikke, hvor mange timer lærere får løn for at arbejde i ferier.

• #22   16. jul 2014 Jeg synes godt nok du har en stor mangel på forståelse, for hvor meget de fleste lærere faktisk arbejder. En SRP tager flere timer at rette, og de har en deadline at skulle nå, så selvfølgelig udsætter de andre afleveringer, for at kunne rette SRP. Igen, de har x antal timer de får løn for, og det må bare slå til. Så må de nedprioritere andre ting.

Jeg vil næsten gætte på, at hvis du ikke får din SRP til tiden, med den undskyldning at "der er også andre afleveringer der skal rettes" så vil du blive vred og mene, at SRP'en da er vigtigere end de andre. Og ja, det er den også. ;o)

Prøv nu lige at have lidt forståelse for deres arbejde. De bruger meget mere tid på undervisning, forberedelse og afleveringer, end du gør. :o) De skal på samme tid rette en stor bunke SRP, alle de almindelige afleveringer og også forberede undervisningen - præcis som du skal skrive projekter, samtidig med de almindelige afleveringer og dag-til-dag lektier. Det er præcis de samme, men regn med, at de bruger mere tid på det, end du gør.

• #23   16. jul 2014 Jeg ved mine lærere ikke arbejder på opgaverne i juleferien - så jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle.

Og ja, men er vi enige om at der er opgaver som tilhører 1 og 2.g? 1.g opgaver skal derfor ikke laves i 2.g, og 2.g opgaverne skal ikke laves før man faktisk er i 2.g og har haft "lært" om det større krav.

• #24   16. jul 2014 Munk - Hvordan ved du det? Sidder du hjemme hos dem og holder øje, eller får du deres arbejdsplan udleveret?
    Måske er der forskel på skolerne, men mine lærere arbejdede ihvertfald ofte på opgaverne i ferierne - også juleferien. Det ved jeg, fordi vi ofte afleverede opgave et par dage før ferien, og fik dem tilbage i første time efter ferien.

Selvfølgelig er niveauet forskelligt i klasserne, men det er jo ikke fordi man automatisk kommer op på et højere niveau, så snart man fx starter i 2.g. Det kommer gradvist, og i de fleste tilfælde, er slutningen af 1.g og starten af 2.g samme niveau. Vores selvvalgte værk havde vi først i midten af 3.g, men jeg ved at min kæreste (hhx) skulle læse et værk i sommerferien og arbejde lidt med en analyse.

• #25   16. jul 2014 Nej - fordi jeg spørger dem om hvornår vi får vores afleveringer. "Jamen jeg har ikke rettet dem endnu, det havde jeg ikke tid til med jul, forberedelse til jul og julefrokost".

Jamen fair - arbejder du ikke i juleferien på min opgave jeg har arbejdet på at få færdig til dig i juleferien - jamen så laver jeg den bare ikke før til efter ferien engang.

• #26   16. jul 2014 Men det har jo ikke noget at gøre med, om man er tilknyttet en klasse. For det er man jo uanset hvad. Det handler jo så om niveauet. Selvfølgelig skal man ikke lave opgaver der er over ens niveau, det siger jo sig selv. Forventes der en opgave på 3.g niveau, i sommerferien mellem 2.g og 3.g er det naturligvis ikke i orden. Men det er næppe tilfældet her. ;o)

Men Jasmin, jeg kan fortælle dig, at det altså ikke er normen, at gøre sådan. :o) Alle mine lærer, har rettet opgaver i ferien, hvis de blev afleveret op til.

• #27   16. jul 2014 Jeg har helt forståelse for, at de har deadlines de skal nå med fx. SRP, og derfor må nedprioritere ting - og lige netop derfor synes jeg også, at de må forstå, når vi er nødt til at nedprioritere ting smiley Jeg har fx. flere gange været nødt til at nedprioritere nogle af mine dag-til-dag lektier, fordi jeg har siddet i mange timer med afleveringer og de vigtigste dag-til-dag lektier. Selvfølgelig er det ikke noget, der skal ske ofte, men flere gange har jeg simpelthen været nødt til at nedprioritere dag-til-dag lektierne, og det har jeg ikke mødt nogen som helst forståelse for.

Det er altså bestemt ikke for at være barnlig, på tværs og uforstående, for jeg ved godt hvor stort et arbejde de fleste lægger i det - men derfor forventer jeg også stadig en gensidig respekt, for selvom de er højere uddannede og det sikkert bare bliver værre senere, så har vi altså også nogle dage, hvor det simpelthen ikke er muligt at lave dag-til-dag lektierne fordi man sidder i så mange timer med forskellige afleveringer og større projekter. Og fra nogle lærere møder jeg ikke denne gensidige forståelse, og det er derfor, at jeg nok er lidt "fjendsk." Men jeg havde da også en super sød lærer, der forklarede os hvordan han simpelthen havde haft for travlt til at rette vores afleveringer, men at han til gengæld nok skulle lade være med at bombardere os med lektier når han også havde travlt smiley

• #28   16. jul 2014 Mht. til det med, hvis læreren ikke har lønnet tid til rådighed; det jeg bliver harm over er, at han ikke engang har sat det ind som en aflevering, dvs. vi sidder og laver måske en 6-timers aflevering som slet ikke er registreret. Hvordan kan det være, at det i orden, at de ikke er til rådighed hvis ikke de får løn, men at vi sagtens kan sidde og lave en "større" aflevering (for det er jo ikke blot 6 timer), uden at det bliver registreret - altså det, der egentlig er vores "løn" ?
    Men der er måske særlige regler. Vores AT-rapport på 15 timer blev heller ikke registreret som en aflevering i systemet, så det blev bare lagt oven i vores normale afleveringer uden at tage hensyn til, at vi skulle aflevere en 15-timers rapport en af dagene..

• #29   16. jul 2014 Fünke - Jeg ved ikke hvordan jeres lærer har det, men vores syntes det var ok, hvis vi i de stressede perioder nedprioriterede nogle lektier eller afleveringer. På min nuværende uddannelse bliver vi også opfordret til at prioritere om nødvendigt. Men der er nok forskel på lærere, på det punkt. Vores syntes ihvertfald det var ok. :o)

Vores lærer var også altid gode til at dele afleveringerne ud, så vi ikke sad med de lange afleveringer, sammen med et stort projekt fx. De fleste var også til at tale med, mht, at rykke afleveringerne. Både en generel rykkelse, men vi kunne også sagtens aftale det individuelt med læreren, hvis det ikke lige kunne fungere.

Jeg mener dog, at vores selvvalgte værk var sat på som en aflevering, men det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Hvis det skal sættes som aflevering, er det selvfølgelig ikke ok, at det ikke er det. Men nu hvor I skal lave den i ferien, ved I vel heller ikke, om den bliver registreret i næste års afleveringer? Det kan I vel ikke se endnu? Jeg mener heller ikke at AT bliver registreret som almindelige afleveringer, men det er jeg heller ikke sikker på. Igen: hvis det skal registreres, er det selvfølgelig ikke ok at det ikke bliver det. Jeg kan slet ikke huske, hvordan vi gjorde med AT.

• #30   16. jul 2014 Jamen som du siger er der forskel på lærere. Og det her er nemlig bestemt ikke en generalisering af alle lærere - jeg har bare været så uheldig at støde på nogle, der ikke rigtig har så meget forståelse for, at vi også har stressende perioder. Heldigvis er størstedelen af vores lærere forståelige for, at vi i perioder kan få rykket en aflevering, fordi der ellers er for meget pres smiley

Det med at sidde med lange afleveringer oveni store projekter er faktisk noget, vi både har snakket med lærere og rektor om. Vi er mange, der synes det er enormt stressende, at der i perioder kun i en uge er én enkelt 2-timers aflevering eller slet ingen, og derefter i de næste uger er samtlige store afleveringer mens vi har et større projekt. Det er heldigvis noget, ledelsen lægger mærke til, men selvom de prøver på at forbedre det, er det vist ikke lige noget, de umiddelbart kan gøre noget ved, desværre.
    Heldigvis er der også nogle af lærerne, der er super søde til at ville rykke! Jeg har aldrig individuelt fået rykket min aflevering, men flere af mine veninder har været nødt til det, og der har vi heldigvis et par stykker, som er til at snakke med om det.

Hmm, jeg ved, at vores tysk-aflevering som vi laver i ferien er registreret som en aflevering næste år, men det er også fordi vi laver den for at komme på forkant med dem. Jeg håber at grunden til, at han ikke har sat den ind endnu, bare er fordi det er ferie, siden analyse og fortolkning jo er en decideret aflevering. Havde i egentlig kun ét selvvalgt værk? Gik du ikke på STX? Vi har nemlig to smiley

• #31   16. jul 2014 Ej, sorry det bliver nogle kæmpe lange indlæg..

• #32   16. jul 2014 Jo, jeg gik på STX, men jeg kan sgu næsten ikke huske det mere. :o)

Vi havde ihvertfald en i 3.g. Om vi havde andre, kan jeg simpelthen ikke huske.
    Reglerne kan jo være ændret. I har vist også færre eksamener, end vi havde. :o)

• #33   16. jul 2014 Reglerne kan helt sikkert været blevet ændret smiley

• #34   17. jul 2014 Her vil jeg lige tilføje at min mor er lærer på en privatskole. Hun underviser fra klokken 8-16 hver dag, + 3 timers forberedning. De har så møder 3 dage om ugen, i 2 eller 3 timer. Hun retter opgaver osv i ALLE ferier.

Jeg synes du "undervurdere" det at være lærer, for det er altså et krævende job.

• #35   17. jul 2014 Jeg har aldrig sagt, at jeg ikke er klar over hvor meget tid de bruger. Det er bestemt ikke for at undervurdere det at være lærer - jeg går selv og har leget med tanken om at uddanne mig til lærer, så mon ikke jeg respekterer jobbet smiley det er bare fordi, at jeg ikke har syntes, at min lærer viser mig den respekt som han kræver at jeg udviser.

• #36   17. jul 2014 Man må gerne få lektier til hen over sommeren hvis holdet forsætter derefter, i får jo nok også lektier for i juleferien?
    Og du behøver jo ikke vælge den tykkeste bog at læse? Men kan sige vi også havde et selvalgtværk for hen over sommerferien, fordi mange alligevel benytter tiden til at læse en god bog smiley

• #37   17. jul 2014 Grafik, det er ikke selve bogen, jeg klager over - jeg har læst 2-3 bøger i løbet af de sidste par dage, så det gør mig ikke specielt meget lige at skulle læse en bog på 165 sider på et par timer. Så det er slet ikke det selvvalgte værk, jeg klager over, det tager jo ingen tid at læse en lille bog smiley Det er selve afleveringen, altså analyse/fortolkning og fremlæggelse af romanen, fordi vi først fik det at vide midt inde i vores læseferie, og fordi at den faktisk endnu ikke er blevet registreret som en aflevering (tjekkede lige for at være helt sikker); jeg synes personligt ikke det er i orden at give os sådan en omfangende aflevering for i sommerferien, hvis den ikke engang bliver talt med i vores normale afleveringer. Det kan jo ikke passe smiley

• #38   17. jul 2014 Funke: Det er fordi de selvvalgte værk ikke tæller med i de skriftlige timer. Man skal også bare aflevere sin analyse inden eksamen.
    Men som sagt fik vi også et selvvalgt værk for i sommerferien.

• #39   17. jul 2014 Det synes jeg godt nok er for dårligt, at det ikke tæller med..

• #40   17. jul 2014 ... Hmm, Mølkjær, nu undrede jeg mig lige lidt over din kommentar, så jeg regnede lidt på det. Du siger, at din mor underviser fra 8-16 hver dag, og derefter 3 timers forberedelse hver dag. Det bliver til kl. 19 hver dag. Derudover siger du så, at hun 3 dage om ugen også har møder i 2-3 timer, hvilket vil sige, at hun først har fri kl. 21/22 tre dage om ugen? Der er vist noget, du har misforstået smiley

• #41   17. jul 2014 Nu er det jo også de færreste lærer der underviser i alle timer fra 8-16 :o)
    Vores havde ihvertfald jævnligt frimoduller, mødte sent eller havder tidligere fri.

Men ellers synes jeg ikke det lyder urealistisk, hvis de først er færdige omkring kl. 21 nogle dage

• #42   17. jul 2014 CTS, det var også derfor hendes kommentar undrede mig smiley Men så skal hun jo lade være med at skrive, at hendes mor underviser fra 8-16 og derefter forbereder i 3 timer, når der er flere fritimer på en dag - hvilke man bruger på forberedelse. Og ja, selvfølgelig har de nogle dage først fri kl. 21, men så er det da dælme også fordi at de til gengæld har brugt deres frie timer på noget andet end forberedelsen smiley

• #43   17. jul 2014 Min mor underviser fra 8-16 og har pause 2x 30 minutter, forberedelse laver hun jo så om aftenen derhjemme. Ofte er der møder en dag i weekenden og så resten hverdag.
    Hun arbejder på en privatskole, hvor kravene er meget højere.

• #44   17. jul 2014 Okay, det var blot fordi jeg synes det lød af meget at arbejde 55 timer om ugen, og så med møder der mindst løber op på 6 ekstra timer. Men det var jo egentlig også et sidespor smiley

• #45   17. jul 2014 Ja, vi har heller ikke meget tid sammen smiley

Kommentér på:
Fair mængde af lektier i sommerferien?

Annonce