{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Hjææælp! har mistet lysten til min Vallak. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, det er sådan at jeg har haft min vallak i snart 3 år. og vi har altid haft den rette kemi osv.
Men så nu har jeg mistet lysten til ham totalt, jeg har slet ikke lyst til og gå ud til ham eller noget. og vi har også mistet kemien.
Men mine to andre heste vil jeg gerne? kender i noget jeg kan prøve for at få lysten tilbage? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjææælp! har mistet lysten til min Vallak.
  • #1   20. jun 2014 Hmm måske noget som du syntes ville være sjovt at gøre med ham? Som også kunne gøre i får kemien tilbage smiley er han tilredet? smiley

• #2   20. jun 2014 Tænk over hvad det er der gør du har mistet lysten, er du bange for ham, kan han ikke rides eller er der noget i ridningen der gør du ikke gider (altså noget I har svært ved eller lignende). Du er nød til at finde ud af hvorfor inden du kan ændre på holdningen....

• #3   20. jun 2014 Hvad tænker du var den udløsende årsag til at du mistet lysten?? Jeg kan da mærke at jeg var ved at blive træt af min hest hvis der var for meget modgang i træningen..At det ikke lykkedes.. Så valgte jeg at gøre noget helt andet end ham. Noget vi begge godt kunne lide smiley Og så fik vi begge glæde og lysten tilbage. Jeg har opdaget at det ikke altid handler om vores kemi men mere om vi kan lide det vi laver..Om vi er glade for at lave den ting sammen. Er vi begge glade giver dette næring til vores forhold..Laver vi noget vi ikke finder sjovt så tærer det smiley Så sørg for at lave noget sjovt så kommer glæden og lysten til hinanden tilbage og din hest ønsker at være med dig og give dig "kærlighed" smiley

Mvh TT

• #4   20. jun 2014 Wermuth: har prøvet rigtig mange ting smiley og ja det er han, han er 16 smiley

Mette K: Nej jeg er ikke bange for ham, det er slet ikke sådan noget. har bare ikke den der glade følelse mere, når jeg er sammen med ham eller sidder oven på ham. smiley ja der er rigtig meget vi har været ved, han er den meget dovne og store gammeldags Fjordhest!

Team Tindur: Altså han har været en problem hest lige siden jeg fik ham, dengang jeg købte ham kunne man slet ikke gøre noget uden han blev sur og prøvede alt for at smide en af.. og det har lykkedes så mange gange for ham. jeg har stoppet ridningen af ham i ca 6 måneder sidste år. pga. jeg simpelthen blev så ked af det.. og gav op! men jeg tog kampen op og han blev en dejlig hest lige indtil for ca 9 måneder siden....
    det er bare det jeg har bare ikke nogen glæde når jeg er sammen med ham... hver gang jeg har været ude og ride på ham, så er jeg næsten altid sur eller har grædt fordi han har været så dum! smiley
    Men tak for rådene alle sammen smiley

• #5   20. jun 2014 Og jeg har fået undervisning osv, det har bare ikke hjulpet. jeg har bare lyst til og have stor hest, det har jeg drømt om i ca 1,5 år nu og jeg har fpet lov af mine forældre det er bare det, at jeg har tre heste.!

• #6   20. jun 2014 Man behøver nødvendigvis ikke ride for at have hest smiley
    Lav noget han synes er sjovt, når du beskriver ham som doven, synes han sikkert heller ikke det er særlig sjovt at blive redet smiley
    Lav jordarbejde med ham, og skab en tillid der. Med tillid kommer tryghed, med tryghed kommer kærlighed. Med kærlighed kommer lysten til nærvær smiley

• #7   20. jun 2014 Nikoline n: jeg har jeg en masse jordtræning med ham, i ca 1 måned lavede i kun jordtræning pga. han havde smidt mig af og havde slået knæet... så det har han også mistet lysten til.
    men laver self. jordtræning engang i mellem.. smiley

• #8   20. jun 2014 Ja selvfølgelig gider han heller ikke det, hvis din indstilling er negativ.. Din hest spejler sig i dig! Hvis du er oplagt, glad og positiv smitter det helt naturligt af på ham

• #9   20. jun 2014 Find en part til ham og følg med på sidelinjen, i nogle perioder ser vi nogle mennesker og i andre perioder ikke så meget. For mig lyder det som om du er blevet træt af den evige kamp, så er det nok bedst for jer begge I holder en lille pause

• #10   20. jun 2014 Nikoline n: nej det er jo lige præcis det. jeg er helt vildt negativ når jeg går ud til ham. altså jeg stoler da på ham, men alligevel ikkem jeg har mest bare lyst til og sælge ham så han kan komme et sted hen hvor han får den kærlighed han skal have! smiley

Nikita b: det er bare ikke så nemt her hvor jeg bor... jeg vil gerne have en part til ham, ja det er nemlig det jeg er træt af og nu især når han begynder på det igen... jeg har lyst til bare og lade ham stå men det er synd at hans talenter bare skal spildes så...

• #11   20. jun 2014 Altså, nu siger jeg nok noget af det "forbudte", men ville de ikke være bedre for jer begge, at du skiller dig af med ham?
    Det lyder jo ikke som om, det "bare" er en periode, når det har varet så længe smiley
    Der er helt sikkert en sød familie, der har behov, der passer præcis til ham og du kan finde en hest, der passer præcis til dine smiley

Du kan selvfølgelig også helt lade ham stå og så starte forfra, når du er klar, men det ville i hvert fald give mig dårlig samvittighed smiley

• #12   20. jun 2014 *BUMLE*: Nej det er ikke forbudt, for jeg tænker helt det samme, Men der er bare min e forældre. de siger at han skal være her indtil den dag han ikke kan mere. jeg tror heller ikke bare at det er en periode! smiley
    Men tager en snak med min mor idag, for jeg kan simpelthen ikke mere, det kan jo ikke passe at jeg skal være sur og ked af det hver gang jeg har været ude ved ham... og ja det har du nok helt ret i smiley
    ja, jeg får godt nok også dårlig samvittighed bare af at lade ham stå i 2-3 dage.. smiley

Men har du en idé til at jeg kan få mine forældre overtalt? smiley

• #13   20. jun 2014 Jeg ville bare fortælle dem det præcis som det er.
    At du ikke længere er glad for ham, og han gør dig ked af det og du faktisk ikke har lyst til at ride ham, og fortæl hvor længe, det har været sådan smiley

Sæt nogle ord på dine følelser og fortæl også, at det giver dig skyldfølelse, at han bare står smiley

Det er desværre en rigtig træls situation for jer alle sammen smiley Det er jo også dyrt at have en hest stående, som man ikke rigtig har lyst til smiley

• #14   20. jun 2014 Okay, det prøver jeg smiley de ved sådan set godt det hele, men de siger jo at han bare er verdens bedste hest! som ham ikke er ... smiley ja det er rigtig træls og dyrt. for han skal jo stadig have foder osv.. smiley

• #15   20. jun 2014 Bumle - Det er ikke forbudt når man har forsøgt som TS tydeligvis har i en lang periode. Når jeg (som er MEGET firkantet på dette punkt) mener det er "forbudt" er når en person kun har forsøgt et par mdr. smiley Det er det ikke snak om her!

Mvh TT

• #16   20. jun 2014 Da jeg nu selv er utrolig meget imod at sælge dyr, vil jeg foreslå du bare lader ham stå. Du nævner det er synd han ikke får brugt sit potentiale, men hvis du lige tænker dig om så er din pony ret ligeglad med om den bliver redet. Han vil allerhelst bare have mad og vand og selskab.
    Igen, man behøver ikke ride en hest for at have den. Koncentrer sig om dine to andre, og lad ham stå, indtil den dag du har lyst til at fortsætte lidt med ham igen..

• #17   20. jun 2014 Nokoline n: jeg har jo prøvet og lade ham stå i over 7 dage og til sidst sagde mine forældre at jeg skulle op på hesten igen! og lige siden har jeg kæmpet den helt store kamp med ham!! men også inden, og det har slet ikke hjulpet jeg var glad de dage jeg ikke var "UDE" ved ham. men så nu når jeg ride osv. på ham igen. er jeg sur/trist næsten hele tiden når jeg tænker på dem.....

• #18   20. jun 2014 Hmmm så kan jeg godt se din konflikt.. Snak med dine forældre om at hvis du skal beholde ham bliver du nødt til at give ham en pause

• #19   20. jun 2014 Nikoline - Jeg giver dig delvis ret, men hvis hesten bare står og giver TS dårlig samvittighed så er det ej hellere ok.. Ikke når hun jo nu har forsøgt i så lang tid. Havde hun ikke forsøgt så længe ville jeg give dig fuldstendig ret smiley

• #20   20. jun 2014 Prøver alt hvad jeg kan, men vil lige snakke om en part først eller så måske om han skal sælges. smiley

• #21   20. jun 2014 Måske kunne en mulighed være udlån?
    Så er han stadig din og hvis du så en dag kommer til at savne ham, så ved du jo hvor han er!
    Og dine forældre behøver ikke være bange for at han skulle blive kastepils, da han stadig er jeres krikke! smiley

Jeg var engang rigtig træt af min pony!
    Så sendte jeg ham væk i 3 måneder og da jeg fik ham hjem igen havde jeg savnet ham så meget at jeg bare havde fået alt lysten tilbage, og nu er han bedre end nogensinde!! smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #22   20. jun 2014 Så sælg ham;-)

Kommentér på:
Hjææælp! har mistet lysten til min Vallak.

Annonce