974 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Hjælp.. ny smed..Så ked af det :-( Hjælp.. ny smed..Så ked af det :-(

Hej HG.

I dag havde vi en forfærdelig oplevelse med vores smed så nu søger jeg en smed med tålmodighed og forståelse for ungheste. I dag var det anden gang Tindur skulle få sko på. Til Jer der ikke ved det så er Tindur snart 4 år og har fået beskåret hovene fra han var 8 mdr. Gammel. Han får renset hove 3 x ugentlig så han er vandt og trænet i at man tager hans ben og hove. Vi har så brugt samme smed i de 3 år. En gang har smeden losset ham en da han ikke ville stå på plads pga. at han var bange for noget. Det var ikke okay men jeg gav ham en chance da han gør et godt smede arbejde og er billig og det har aldrig været noget før. I dag gik det dog galt smiley

Da smeden kom ville Tindur gerne hilse på ham. Smeden overså ham totalt og gik bare i gang med arbejdet. Tindur ville dog ikke være særlig samarbejdsvillig og var nok lidt utryg ved ham. Jeg tilbudte mig så at stå nede bagved og holde hoven så Tindur var tryggere. Dette gik så nogenlunde helt til tredje sko. Tindur hiver benet til sig så jeg ikke kan holde det, skærer mig op på sømmen og smeden losser ham en i benet med hammeren smiley smiley smiley Dette er bare IKKE okay og jeg er helt ude af den.. Havde det ikke været for at han ikke kan gå med kun tre sko og sømmen stikkende ud så havde jeg sendt smeden på døren med det samme. Men jeg fik besindet mig så arbejdet blev gjort færdig. Men hold da op hvor har jeg det skidt nu smiley Så nu leder jeg efter en ny billig smed der har tålmodighed og forståelse for ungheste som IKKE slår ham og giver ham endnu en dårlig oplevelse. For den i dag var ikke rar og han ville ikke være sammen med mig som normalt da jeg slap ham på folden smiley

Så kender I en smed PÅ FYN der er dygtig, tålmodig og billig så vær venlig at hjælp mig.

Mvh den grædefærdige TT

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp.. ny smed..Så ked af det :-(
  • #1   11. jun 2014 Synes du skal kontakte hans arbejdsgiver eller det firma han arbejder for (hvis han gør) og klage over din opførsel. Øv for en oplevelse. Håber TIndur er okay!

• #2   11. jun 2014 Hold da op, hvor ubehageligt for jeg begge to! Jeg kender desværre ingen smede på fyn, men jeg er enig med Sandra I at du bør klage over ham til en chef...

Held og lykke med at finde en, du synes om!

• #3   11. jun 2014 jeg bruger Strib Beslagsmed. Han er meget rolig og sød ved hestene. har selv en unghest som kan være oppe på mærkerne, når smeden kommer, men der er altid ro på smiley

• #4   11. jun 2014 Vi bruger Berger's Beslagsmedie, og de er SUPER dygtige!
    Nu ved jeg ikke hvad billig smed er for dig, men mener Berger's tager lige omkring 1000,- for 4 sko.
    De er pengene værd og super flinke og gode ved hestene.

• #5   11. jun 2014 Jeg vil lige sige at der er MANGE forskellige meninger om Berger's. Vi har en bekendt, hvis føl næsten fik skåret senen over pga. dem, så ja, jeg ved ikke lige.. smiley

Jeg kender desværre ingen på fyn, ellers havde vores gamle smed været super! Så rolig omkring hestene, og fløjter bare lidt hvis de skaber sig eller er usikre.

• #6   11. jun 2014 Han er selvstendig... Så ingen at klage til... Jeg føler jeg mistet en bid af min hest sin tillid i dag smiley Efter smeden losset ham blev jeg nødt til at være hårdere fordi jeg var bange det skulle ske igen hvis jeg ikke fik ham til at høre efter.. Føler virkelig jeg svigtet ham i dag smiley Men hvad andet kunne jeg gøre?? smiley :'( smiley Han er ok. Foruden at mor som han altid har stolt på svigtet ham smiley

• #8   11. jun 2014 Tja, dem fra Berger's som vi bruger gør nu et fantastisk stykke arbejde, så det lyder da lidt voldsomt at en hest har været lige ved at få skåret senen over.

• #9   11. jun 2014 Jeg tror ikke at din hest føler du har svigtet den. Brug en masse tid med ham og evt lige løfte ben og rense hove en tur, så han finder ud af at du altså stadig er god nok og der ikke er noget at være bange for.

• #10   11. jun 2014 Jeg kender desværre ingen smede på Fyn.

Det er en rigtig træls oplevelse, men er sikker på den nok skal falde ned igen. Hvis det ellers er en fornuftigt og velhåndteret hest (og det lyder det jo til smiley )

Min erfaring er, at ordet "billig" og "god smed" ikke høre sammen, desværre.

• #11   11. jun 2014 Det er det gode ved heste - de tilgiver, hvis man viser dem at man er ked af det! Og du kan desuden ikke gøre det om nu, selv om du ville, så det nytter ikke noget at sidde og fortryde..

Bare sørg for at du får hygget igennem med ham! smiley

• #12   11. jun 2014 Fyns beslagsmed,klaus.ham bruger jeg. Han har travheste og konen har islændere.han er superrar
    ku han evt få noget beroligende et par gange?

• #13   11. jun 2014 I har ret..Han tilgiver.. Men har det så utroligt dårlig selv... Han er en dygtig smed (et godt stykke arbejde) dog ikke et godt Horsemanship smiley Og så skal han bare ikke håndtere min hest mere. Han mente han skulle have dyrlæge på og bedøves... smiley og han sagde de andre smede havde gået sin vej... Så voldsom var han overhovedet ikke! Han prøvede bare at tage benene til sig flere gange.. Han var utryg.. og teenager.. smiley

• #14   11. jun 2014 Jeg har nu også kun haft gode erfaringer med Berger's. smiley

Brugte Tobias til at starte med og senere Henrik selv, begge gjorde et fantastisk arbejde på min gamle hoppe!
    Henrik har én gang stukket min nye hest en, hvilket han dog også havde fået lov til, hesten stod og bed og sparkede til højre og venstere og havde nær mast lærlingen flere gange.. -.-'
    Jeg har ALDRIG oplevet at de har klappet hesten en hvis ikke jeg havde sagt go for det inden.
    Synes også de er gode til at snakke med hesten og berolige den hvis der er brug for det. smiley

• #15   11. jun 2014 Berger's Beslagsmedie er super dygtige smiley

• #16   11. jun 2014 Man skal bare huske på, at der jo er ret mange smede inden for Berger's, og hende vi kendte, havde de været på fra kl. 7 morgen og hendes heste blev skoet ved 9 tiden, aften. De var alt for udmattede til at lave deres arbejde ordentligt smiley

• #17   11. jun 2014 Mark Christiansen er en super dygtig smed synes jeg. Normalt er det min plejefar der skoer sitta, men da sittas forhove godt kan drille lidt har vi fået mark til at sko hende når han alligevel var her for at sko nogle af de andre. smiley
    Ved ikke lige hvad det koster men ved at han er dygtig & sød mod hestene af hvad jeg har oplevet & jeg står der som regel når prinsessen skal skoes smiley

• #18   11. jun 2014 Man skal huske, at hvis hesten hopper/stejler/sparker osv., så er det smedens sikkerhed der er på spil, og dennes sikkerhed vil jeg nu mene kommer i første række. At smeden stikker min hest én på halsen, bringen, røven, det skal han have lov til, hvis hun er helt ustyrlig (specielt fordi både smed og jeg ved, at hun altså sagtens kan stå stille under skoning). Men at han hamrende ham én på benet, med en hammer, det vil jeg da godt nok også mene er til den noget voldsomme side. Så havde jeg nok også valgt en anden smed. smiley

Nu er jeg fra Sjælland, så det med at foreslå smed, bliver nok ikke mig. Men ville bare komme med mit input om, at selv os (hvis jeg kan tillade mig at tale for andre) der vægter smedens sikkerhed over hestens humør den næste time, heller ikke ville være glade hvis han slog vores over benet, og da slet ikke med en hammer! smiley

• #19   11. jun 2014 Vi bruger ph beslagsmede og har været super galde for en der hedder Mads, da han er meget tålmodig og hvis hesten trækker i benet lader han sig bare rive med og fortsætter arbejdet når hesten igen står stille smiley

Vores shetter er selv blevet tæsket af en smed som føl, men har det faktisk ok med Mads, hvilket har været et problem med andre smede smiley

• #20   11. jun 2014 Kender sådan nogle "wonderdråber", som skal smøres på hestens mule, som er beroligende. De er lidt dyre, men det er klart billigere end at skulle ud og have bedøvet hesten, hvis han er blevet bange for det pga. den her oplevelse. Skal bare lige finde ud af hvad de hedder. Det gør arbejdet nemmere for både dig, hesten og smeden smiley

Bruger dem selv på min pige. Hun er sød med tre af benene, men vil simpelthen ikke lad ham komme til det sidste ben - hun trækker benet til sig og nægter at stå stille på trods af müsli og gulerødder som hun får undervejs. Med de her dråber kan han komme til det og få det ordnet.

• #21   11. jun 2014 Skriv en pb min smed tager gerne flere timer om det, til de lære det. Han er pisse sød stille og rolig og mega dygtig. Og han kommer fra fyn. Det tog næsten 3timer først gang han tog min, fordi han ikke var vant til at blive skoet

• #22   11. jun 2014 Prøv at tage fat i Adam McShane... Han kører på Fyn ved jeg.... Mobil 50151698, gerne engelsk sms eller tale om muligt... Han er min smed til drengene og du VED jeg er kritisk!! smiley

• #23   11. jun 2014 Jeg er ikke fra Fyn, men det er min smed. Hun hedder Lone Busse... Hun er super frisk og rigtig rar. Så gør hun et godt arbejde synes jeg.. smiley

Men øv en oplevelse...

• #24   11. jun 2014 At han ikke siger Hej til din hest, ser jeg nu ikke noget galt i...
    Men kan godt se at den med hammeren ikke er god, men det kan jo også have været en uheldig refleks fra smeden. Måske han før er kommet galt afsted med en hest der gjorde lignende. Kan godt forstå du vil have ny smed, men du kan jo ikke være sikker på den næste smed ikke også reagerer sådan. Og der er bare efterhånden langt imellem de gode smede, så ville måske prøve ham igen, og hvis han laver samme stunt igen, så sig til ham det ikke er iorden. Måske endda før han laver det.
    Det kunne jo tænkes din hest heller ikke lavede flere stunts næste gang smiley

• #25   11. jun 2014 Lamhave-lone har været i lære hos fyns beslagsmed?er det hende så har jeg os været glad for hende.men det var min tidligere hest hun ordned

• #26   11. jun 2014 Jeg ved det faktisk ikke... Hun kom første gang lidt halv-akut ved os.. Og nu har vi haft hende 4 gange smiley Er meget tilfreds med hendes arbejde, men ved ikke om hun har været i lære ved fyns beslagsmedie...-men det skulle ikke undre mig smiley

• #27   11. jun 2014
    Skiftede også smed af samme årsag. Jeg var ellers super glad for hans arbejde og være måde generelt. men en dag kiksede det bare og min fik en albue i lysken og flere gange blev bagbenet holdt så hun var ved og sætte sig på røven.

Jeg er ikke ligeglad med smedens sikkerhed, men føler de at det er for muligt, hesten er for urolig eller besværligt - så sig fra istedet for at slå hesten! Min var hestegal og lagde derfor al vægten i med bagparten, jeg er klar over det er hårdt - og jeg ville have været helt ok med hvis han sagde " ved du hvad, jeg kommer igen og ligger bagsko på om en uges tid, når hun er "normal" igen ".

Jeg er skiftet til Adam McShane som Jeanette også bruger. Vidste ikke hvem jeg skulle ty til - da jeg var lidt bange for at stå i det samme med andre smede.

Adam er smed og må derfor gerne sko - men han stiler imod en barfod hest. Dvs. min havde før sko på og er nu undervejs med at få dem af igen. Dette er gjort med først at gå med nogle såkaldte wraps i en tre ugers tid og pt. går hun med plastic sko.
    Han er pænt billig, selvom han er fra Jylland - han kommer på Fyn hver fredag og tit også lørdag.

Meget tålmodig mand der finder sig i at min hoppe kan være lidt urolig og bruger gerne en masse tid på at forklare og følge med. Han var ved mig 1½ time første gang hvor vi bare snakkede om hvad han tænkte om min hoppes hove, hvad han ville, hvad jeg ville osv. - ganske gratis.

Han har en løsning på de fleste problemstillinger man kunne opleve, som folk ellers ville putte sko på. En anden opstalder i stalden er pt. ved og få skoene af sin - en hest der ellers har gået med sko på i 10 år og roller sko en del af tiden.
    Så hvis man giver det en chance i det mindste bare for at høre hvad han har og sige, så er jeg sikker på han har nogle tanker :o)

• #28   11. jun 2014 Adam er sin vægt værd i guld.... Han ELSKER sit arbejde, går op i det med liv og sjæl... Sætter sig ind i kost, miljø og ser på hele hesten, ikke bare hoven... Skifter ham aldrig ud, medmindre vi flytter laaaaaangt væk smiley

• #29   11. jun 2014
    Ah ja - det skal man kunne tage hvis man har ham ude, at han kommentere på ens foder eller i hvert fald spørger ind til det ;o).
    Og han sender gerne 117 youtube links omkring træning eller fx de wraps min fik på og sko, bruger tid på at komme med forslag til træning o.l

Vældig engageret :o)

• #30   11. jun 2014 Hahahaha.... Ja han siger sq sin ærlige mening og kommer gerne med forslag til ændringer i hesteholdet smiley
    Jeg syntes han er genial, men jeg er også enig med hans holdning til 99% af tingene smiley

Kommentér på:
Hjælp.. ny smed..Så ked af det :-(

Annonce