{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.116 visninger | Oprettet:

To hunde angreb min hund. -Er i chok! {{forumTopicSubject}}

Hej. Som overskriften siger, angreb to hunde min hund i aftes, da vi var ude at gå, som vi plejer at gøre.
Min hund er en islandsk får hund. Han er godt opdraget, og kunne aldrig finde på, at gøre nogen noget fortræd.

Vi gik i parken, hvor vi kan se ned ad en bakke, at der er to hunde løs; en labrador og en "hvid netto-hund". Først troede jeg, at de løb ad glæde, imens min hund gik og snuste til græsset. Jeg flytter blikket længere mod højre, og indser, at de spæner hen imod en schæfer, som er i snor. De går til angreb på schæferen, og ejeren af de to hunde, går stille hen til dem, og tager fat i halsbåndene på hundene. -alt imens jeg får min hund til at sætte sig pænt på Bakken, så vi kan komme forbi, nå de to aggressive hunde er gået. Drengen kaster et blik op til mig, idet hans slipper hundene. Hundene spæner videre op til speedy, som stadig sidder pænt på græsset. Mange ting kørte rundt i hovedet på mig, da de løb op imod os. Dog stod én ting klokke klart for mig. "Speedy forsvarer ikke sig selv, som schæferen gjorde." Og måtte handle derud fra. "Netto hunden" kommer først, og bider ham bagi, og derefter kommer labradoren, og bider ham i nakken, (ejeren til hundene går os stille i møde), hvor jeg tænker, at jeg bliver nødt til at hjælpe min hund. Da labradoren tager godt fat i nakken på ham, og han piver, slår det klik for mig, og det føles stadig som en drøm. Fuldstændig urealistisk. -men jeg handler på stedet, og sparker labradoren lige i hovedet. Har ikke så meget fokus på den lille, da den ikke får fat på andet end pels. Labradoren holder fortsat fast i nakken på ham, og jeg ser ingen anden udvej på det tidspunkt, end at blive ved med, at prøve at sparke den væk..
Tilsidst kommer ejeren, og trækker dem væk.
Speedy (min hund) og jeg skyndte os videre ned ad Bakken, og da vi ikk længere ku se dem, stoppede jeg op, og tjekkede min hund for sår.
Han har bide mærker på nakken, men hans tykke pels, havde heldigvis taget der værste at skraldet.
Nu har jeg en rystet hund, og jeg har kæmpe dårlig samvittighed over, at jeg ikke så andre muligheder, end at sparke hunden.

Normalt er jeg ikke typen som græder, men jeg har det på samme måde, med dyr som mennesker. De skal behandles ens, og hvis der var nogen jeg skulle ha sparket, var det ejeren. Jeg er klar over, at det ikke er hundenes skyld, at de ikke er opdraget. Men jeg så virkelig ikke nogen anden udvej, end at gøre det, nå ejeren ikke selv trådte til handling. -jeg kan slet ikke holde tårnene inde pga skyldsfølelse og dårlig samvittighed. Både fordi jeg ikke kunne beskytte min hund bedre, og fordi jeg har sparket et dyr.

Så vidt jeg ved, er der lovpligtigt at have hunde i snor, specielt hvis der er et skilt hvorpå der står, at hunde skal være i snor.

Hvad siger i til min rystende oplevelse? Hvad ville i ha gjort? Jeg var totalt i chok, og handlede bare på stedet.
Jeg ved godt, at det er forkert at slå/sparke dyr, og jeg elsker virkelig dyr over alt på jorden. Og som sagt, ser jeg dyr lisom mennesker, og derfor er jeg vegetar. De har liså meget ret til at være her, som mennesker, men man kan de i det mindste putte en snor på sin hund, hvis man ikke har evnerne til at opdrage den:(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To hunde angreb min hund. -Er i chok!
  • #1   2. jun 2014 Jeg havde meldt det til politiet.. Ingen tvivl om det.. find evt ud af hvem som er ejer også få det med.. Så kan man håbe de få en advarsel.

• #2   2. jun 2014 Men ønsker heller ikke at hundene skal aflives. Men er det ikke pligt, at hunde skal være i snor?

• #3   2. jun 2014 Nu elsker jeg også dyr, men mine egne højere, og havde gjort det samme som dig. Dog havde jeg nok været voldsommere, for at få den væk. Havde bedt om hans navn, og havde meldt ham.
    -Der er jeg desværre kold og kynisk omkring hunde der går til angreb, og de burde aflives. Ejeren er også den største idiot, men altså, når hunden først har bidt, og du er sikkert ikke den første, personen gør sikkert det samme i morgen. Desværre.

-Det lyder virkelig forfærdelig, og jeg kan godt forstå at du er rystet. Håber i kommer jer begge to smiley

• #4   2. jun 2014 De bliver ikke aflivet hvis det er de ikke har skambidt altså du melder om der er gået hul på din hund.. Men Derudover så burde sådanne hunde jo nok aflives nå de nu løber hen og bider andre hunde.. det ikke ok.. de kunne jo have skambidt din hund hvis du ikke havde handlet eller ejer ikke havde fået fat i dem i tide..
    Han burde have haft et møgfald af anden verden..

Og joh hunde skal være i snor

• #5   2. jun 2014 I har nok ret. Sådanne mennesker burde slet ikke have hund. Min mor sagde, at hun også havde mødt dem før, hvor de ikke havde snor på. Hun fik så bare min hund til at løbe ud på marken, rigtig langt. Og der er íngen chance for, at de ville kunne indhente ham. Han hedder ikk speedy for sjov smiley min mor har nemlig også haft dårlige oplevelser med de hunde. Dog var det en voksen dame der gik med dem, og fik fat i dem, før de nåede hen til ham. Ham der gik med dem idag, var ikke en dag over 16.

• #7   2. jun 2014 Læser jeg rigtigt at han ser dig og din hund og så slipper hundene?

• #8   2. jun 2014 Der skete ikke noget med den. De fandt hurtigt ud af, at det ikke kunne betale sig at slåsse med den, og så så speedy som det næste bytte, og speedy forsvarer ikke sig selv. Man skulle tro han var kastreret, men det er han ikke. Han er bare rolig og godt opdraget.

• #9   2. jun 2014 Nikoline: ja. Jeg ved ikke om han havde regnet med, at hundene ikke løb op til os.

• #10   2. jun 2014 Dét er lige præcis et rigtig godt eksempel på, at ALLE hunde kan være sådan og ikke kun muskelhunde. Jeg har kendt flere West Highland White Terriere (som jeg gætter på "Netto" hunden har været) og har selv haft Labrador og Cairn Terriere som er "søsterrace" til Highland'en, alle skønne hunde, men jeg har også kendt nogle som har været kugleskøre.
    UANSET race, er det (næsten) altid hånden der fører snoren, som bestemmer hvordan hunden er.

Og jeg må helt ærligt indrømme, at jeg havde gjort det samme som dig. Havde det været min hund der blev angrebet, havde jeg dælme også losset til hunden, hvis den endda ikke også havde fået knytnæver og bagefter havde jeg givet ejer det største møjfald i hele historien...
    Selvfølgelig er det synd at det skal gå udover hundene, det er trods alt ikke deres skyld, at deres ejer er en spasser, men jeg havde virkelig heller ikke set nogen anden udvej.

• #11   2. jun 2014 Han er jo komplet sindsyg! Undskyld mig, men når han lige har set dem angribe en anden hund er det jo dumt!

• #12   2. jun 2014 A Queen..: ja lige præcis. Og kender faktisk en del "muskel hunde", sommer skide søde. Og ja 100 % at det er ejeren, som vælger hvordan hunden skal være. Uden tvivl.

Ja det ret sygt.

• #13   2. jun 2014 Jeg har den samme holdning som alle jer andre smiley

• #14   2. jun 2014 Nemlig! Jeg kender også flere muskelhunde der simpelthen er så søde!
    En af mine bedste venner har en Rotweiler, hvor folk jo også tit tænk 'åh nej, jeg dør', men den hund, tror ALDRIG jeg har mødt så sød en hund, trods det han fungere som vagthund (min ven kører ud til ejendomme og tjekker for indbrud)! Det er virkelig en skødehund i forklædning, jeg plejer at kalde ham putte-hunder, selvom han hedder tyson. xD smiley

• #15   2. jun 2014 Vi har også en rottweiler på gården. Skide sød! Og ret klodset. Kunne aldrig finde på at gøre nogen noget!

• #16   2. jun 2014 Min golden blev skambidt da hun var knap 9 uger.
    Vi havde lige fået hende og min far går med hende i snor, han møder en anden hund og spørger ejer om den gør noget. Nej det gjorde den ikke, de snauser og 2 sekunder efter har den fat på struben af vores hund.
    Siden den dag var hun noget så bange for andre hunde.
    Tissede og underkastede sig hver gang der kom en hund ind for vis antal meter.
    Jeg snakkede efter følgende med nogle andre mennesker, og deres hund var blevet bidt af den samme hund.
    En hund som den burde aflives jo.
    Den jagter også biler, endda børn på cykel !
    Når man ser dem gå tur med dem er det i kvæler halsbånd.
    Ja hver gang der kommer en bil eller andet forbi bliver den kvalt.
    De strammer snoren hårdt op, og det har fortsat de sidste 8 snart 9 år.
    Min hund ville havde fyldt 9 omkring sommerferien, og det var første gang jeg hørte om den hund, efter vi havde fået vores nye golden. Undskyld mit rodede indlæg, men nogle hunde burde ikke være til HVIS de er til fare for både mennesker og dyr.

• #17   2. jun 2014 jeg ville ligesom dig sparke, hvilket jeg også har gjort før.
    en "nabo" har den her schæfer, som 2 gange imens jeg er gået forbi har farret ud af hækken og bidt min hund, jeg kan love dig for jeg også sparkede den hund. Da jeg på et tidspunk skrev historien herinde var der en der skrev "håber aldrig mine hunde møder dig Tine" men hvis hendes hunde fuldstændig uopfordret går amok på min, så nej så håber jeg heller ikke hendes hunde møder mig. Ejeren der troede slet ikke på hans hund havde bidt min, han er også et fjols. Nu er hunden aflivet, da den fik så mange klager fra div. naboer om at den havde gået til angreb på hunde.

En dame jeg kender passede den når de var på ferie, der blev der gået tur med den, og lavet en masse hjerneøvelser, der var den faktisk en rigtig sød hund. Men fordi den på ingen måde blev stimuleret, blev den som den blev. Og selvfølgelig er det synd at det går ud over hunden, når det jo er ejeren der er en idiot, men hellere give hunden et spark end at se på, at den river min egen til plukfisk.

• #18   2. jun 2014 De er nemlig super søde!
    Inden jeg mødte Tyson, var jeg selv ret bange for dem, men idag håber jeg på at kunne overtale min kæreste til at vi skal have en, en dag, så jeg kan få min egen putte-hunder. smiley

• #19   2. jun 2014 Havde meldt det til politiet og så fået ejeren af de to andre hundes forsikringsinformationer så han kunne betale besøget til dyrlægen.
    For hvis der er bidsår håber jeg meget du har været forbi doktor dyr og fået igangsat en antibiotika behandling. Ellers kan du risikerer at hunden ender med en kæmpe byld i nakken og så er det endnu mere nedtur at du ikke har info på den skyldige ejer så han kan betale den store regning smiley

• #20   2. jun 2014 A Quieen
    Jeg har også en dejlig muskelskødehund som hedder Tyson smiley

• #21   2. jun 2014 Jeg havde også losset den hund lige i flæsket og gerne flere gange hvis kræet ikke ville slippe.. Og så havde jeg losset ejeren i røven bagefter.

Jeg synes du skal melde ham. Hundene har TO gange på meget kort tid gået uprovokeret til angreb og deres idiot af en ejer, kan åbenbart ikke magte opgaven som hundeejer.

Jeg har også måtte sparke en hund i sækken, fordi den ikke ville skride og min hund gad den bare IKKE! Ejeren kom rundt om hjørnet 5 min efter, mens han gloede ned i sin telefon..

• #22   2. jun 2014 Tak for støtten.
    Min hund har noget med tænderne, så er på antibiotika, og min mor er uddannet dyrlæge, så hun har tjekket ham, og han har sluppet billigt:)

• #23   2. jun 2014 Helt ærligt jeg havde også losset til hunden. Jeg ville ALDRIG udøve unødvendig vold mod et dyr, men i sådan en situation er der ingen anden udvej. Dog havde jeg højst sansynligt slået og råbt af ejeren bagefter (temperament..) og så var han blevet meldt, også hunden for at have skambidt. Ja det er sørgerligt at den må lade livet, men en død hund lider ikke, ligesom den lille hund den vil få fat i næste gang vil gøre.

• #24   2. jun 2014 Rigtigt. Jeg var bare helt i chok, så jeg sagde slet ikke noget. Jeg kunne slet ikke sige noget.

• #26   2. jun 2014 Tadaaa :
    Du bruger ikke hænderne nej, ikke overfor en vred hund.
    Jo måske hvis du gerne selv vil skambides.

• #28   3. jun 2014 Rolig nu. Tror ikke det var en ordre, bare en konstatering hvad folk normalt ville gøre, hvilket dette emne meget tydeligt viser.

• #29   3. jun 2014 Tadaaa: Synes bare du skal smutte... -.-

TS: Ved du hvad? Jeg kan sige dig en ting, jeg havde også sparket til hunden. Hvis nogen går til angreb på min hund - eller hest, kanin, whatever - så ville jeg også have forsvaret mit dyr og mig selv med næb og klør!

Har engang oplevet at være ude og ride, og så blev hesten og jeg jagtet af en eller anden form for gårdhund. Det ente med, at jeg måtte læne mig ud til siden af hesten og råbe af den og klaske til den med min dressurpisk, fordi den bed efter min hests haser og hesten løb af sted af skræk -.-

• #30   3. jun 2014 Lyder godt nok sygt!
    Men hunde ejere har heller ikk nogen undskyldning til ikke at gå med snor. Det sku da lige være fordi man ingen arme havde.
    Vores venner kom til at tage vores snor med hjem her sidste dag, så jeg reder da rundt med min hund i en indspændingstøjle som snor. XD hvis man er lidt kreativ, så kan man altid have sin hund i snor! Især hvis hunden ikke er opdraget-.-

• #31   3. jun 2014 Præcis TS!
    Med lidt kreativitet burde det være muligt at lave en snor om nødvendigt. Har også engang reddet en tur, hvor en kæmpe hund (en newfoundlænder I guess) pludselig kom løbende imod os. Jeg sad på min hest og råbte og skreg af den, og bad den om at gå væk. Dens ejer sad på verandaen til et sommerhus - tror jeg det var - og grinede bare af os. Da jeg så bad ham om at kalde sin lortehund til sig - havde bedt ham om det flere gange, hvor han bare grinede - så lo han bare og sagde "blev I bange" og grinede videre. Nøøøj hvor det pissede mig af... -.-

• #32   3. jun 2014 Hvad mener du med TS?
    Nogen er bare skøre i hovedet.

• #33   3. jun 2014 TS betyder 'Trådstarter' smiley

• #34   3. jun 2014 Oh...xD tak!

• #35   3. jun 2014 Som Linnea siger ;9

• #36   3. jun 2014 Sagde du slet intet til ejeren? Eller ejeren til dig over det der skete?

• #37   3. jun 2014 Nej overhovedet ikke, utroligt nok. Men jeg var totalt i chok over hændelsen, så jeg ku slet ikke sige en lyd overhovedet.

• #38   3. jun 2014 Den ejer undre mig meget. JEG som ejer ville da have kommentere på at du sparkede min hund (som det mindste altså).. Ufatteligt.

• #39   3. jun 2014 Ja det havde jeg også forventet. Jeg sparkede ikke ret hårdt, men bare det at jeg gjorde det, burde han ha reageret på, at trådt i handling, men han fortsatte på i afslappet gå gang.

• #40   4. jun 2014 Jeg synes du handlede fuldstændig korrekt - har selv gjort det samme nogle gange efterhånden.

Fuldstændig instinktivt tager man sin egen hund i forsvar. Jeg ser faktisk også hellere at jeg som mennesker får et bid, end at min hund i forsvar forårsager et bid på den angribende hund - ejeren af hunden der angriber kan trods alt ikke kræve mig aflivet..
    Og mht. til at blande sine hænder ind i mellem to hunde, kan det bestemt frarådes, men nogen gange er man også bare nødt til at ofre sig for sin hund.
    Det er en møg ubehagelig oplevelse smiley

Credit til dig for at handle hurtigt, håber din vaps er okay og hold nu kæft en idiot-ejer den anden er. Han er en af grundene til, at folk går store omveje rundt om ellers fredelige hunde - idiot.

• #41   4. jun 2014 Jep. Vi har ikke gået den samme tur siden. Vi har mange parker her, men den lå lige overfor os, så det er self lidt træls, at skulle gå i trafikken for at ens hund kan hygge sig i grønne områder.

• #42   4. jun 2014 Puh jeg hader simpelthen labrador!

Jeg ville have gjort det samme - har engang gjort det samme.
    og så ville jeg finde ud af hvem de er og få dem anmeldt!

• #43   4. jun 2014 Jeg ved hvordan du har det ..
    For en måned siden da jeg passede min onkel's hund Walter (Altså en hund der i familie med en af de der hunde der finder folk i sneen efter lavinnerne bare anden race men samme tempraman men ham her er så bange) han er kastereret og sådan noget men så var det en lys labrador og så spurgte ejeren om hun måtte slippe hende løs og kendte godt ejeren nå men så går hunden så til angreb på Walter og ejeren råber og siger den skal komme der hen og eftersom jeg er meget følsom og jeg høre Walter piver prøver jeg så at få fat i hunden dog kan jeg ikke hunden's ejer kommer så hen og tager fat i hunden og siger mange gange undskyld og siger det plejer hun aldrig at gøre og giver Walter en godbid og heldigvis ingen bide mærker! smiley

• #44   4. jun 2014 Det var så heldigt nok!

• #45   4. jun 2014 Elsker labradors men de bliver hurtigt overstimulerede og bliver helt utålelige uden den rette træning :3

• #46   4. jun 2014 Jeg er møg bange for dem, red også engang tur på min gamle part, der red vi forbi sådan en djævel, ejer kalder den til sig og holder den mens vi rider forbi. ejer siger at den er vant til heste, da vi kommer 5 meter væk slipper hun lortet og så sidder den i benet på min part! Møgkøter..
    Jeg frydede mig da hesten lossede den af så den fløj nogle meter og landede på ryggen..

• #48   4. jun 2014 Tadaaa: Mandschauvinist...! -.-

• #49   4. jun 2014 Tadaaa: jeg synes sku det respektløst skrevet overfor pigerne herinde. Ja jeg er også en fyr, og til dagligt er jeg i en stald fyldt med tøser og damer. Ja nogen kvindelige ryttere er fornemme, og ikke ønsker skidt under neglene. Men dem jeg kender, og dem jeg er i stald med, er sku ikk bange for, at få en skramme eller 100!
    Vi har en pige på 11 år, som blev smidt af 6 gange på under én time, og hun blev bare ved og ved til hendes hest opførte sig pænt. En anden har brækket bækkenet efter et styrt, men græder ikke over det. I starten sad hun i kørestol, og alligevel tog hun ud og passede sin hest. Nu er hun på krykker, og passer stadig sin hest. Hvis der er nogen du íkke skal undervurdere, så er det sku kvindelige ryttere! For de er sku ikke bange for at slå sig slemt. Hvér gang de tager ud at ride, risikerer de deres liv! Om så det er en championats hest de har! Alt kan ske omkring heste. Og som du selv kan læse dig frem til, så er de sku heller ikke bange for, at komme til skade for deres dyr!

Så pak du din fine historie væk, om at lave biler, som du får små skræmmer af. De her tøser er sku sejere, end en sk*de mekaniker! For de risikerer sit liv til heste, så mon ikk os, at de er villige til at risikere deres liv, til deres mindre firbenede ven.

• #50   4. jun 2014 Tadaaa:

Tror helt ærlig godt du kan pakke "vant til skrammer på arme og hænder" sammen når du snakker med ridepiger. Og ligeledes med at det skulle være unikt at du "ikke er frygtsom" (regner jeg med du mente).

Jeg kan selvfølgelig ikke snakke på andres vegne, men mine antagelser går alligevel på, at mange af os har rimelig mange ben i næsen og trækker os ikke så nemt. Med hensyn til "at tage initiativ til at forsvare din hund", så synes jeg virkelig du skal passe på med at få det til at lyde som om, at vi andre ikke gør det. TS fortæller om hvordan han har sparket en hund, flere fortæller om lignende historier og jeg kan personligt dele en erfaring, der endte med en stor hvid schæfers kæber rundt om min hånd.

Det er dejligt at høre du passer på din hund, det der egentlig blev sagt i emnet, var husk også at passe på dig selv. Og så synes jeg endvidere ikke du skal komme for godt igang, når du ikke har stået i situationen.
    Bum, der kom jeg lige ud med det hele - smil, god aften :)!

• #51   5. jun 2014 Tadaaa: Ai, helt ærligt, pak da lige den gang gylle sammen.... -.-'
    Jeg som KVINDE, er tit med til at lave bil og motorcykel, jeg har været med til at renovere vores hus, inden min far blev syg, var jeg tit med ham på arbejde, hvilket bestod i at lave standsemaskiner på fabrikker, jeg kan finde ud af at bruge samtlige værktøjer, sikkert også nogle du aldrig har hørt om før...
    Jeg har været smurt ind i skidt, hydraulik olie, tectyl, you name it, fra top til tå.
    Jeg har ALTID sår og flækkede negle og det er sjældent der går en dag hvor jeg ikke har sorte hænder og skidt under neglene...

Såå, zipit, inden du kommer med sådan en generalisering en anden gang, bare fordi man går i høje hæle, stramme bukser og har hest, betyder det ikke man er en sippet gimbe. smiley

Og btw, så tror jeg faktisk ikke der er nogle af tøserne herinde, der ville tøve 2 sek med at tage sit dyr i forsvar, om så det ville koste en afgnasket arm. smiley

• #53   5. jun 2014 Lol, Tadaaa... Du skal ikke undervudere piger, vi kan sagtens overraske dig smiley

Jeg kan give de fleste slagsbrødre en stor opgave, for jeg går altså ikke bare i gulvet, heller ikke selvom jeg får nogen på hovedet. Jeg piver ikke over smerter, har engang gået op ad trapper på et brækket ben, for at få fat i min telefon uden at sige et ord.

Og jeg er sikkert ikke den eneste pige herinde der er lavet af tough stuff og kan klare mere end du tror (og måske selv kan), så det dér fis du fyrer af, kan du godt pakke sammen igen.

Alle kan desuden komme i en situation hvor man ikke reagerer som man troede man ville, ja! Også dig, ven.

• #55   5. jun 2014 No Way?!:o det jeg virkelig ked af at hører smiley er endnu gladere for at være der så.. Speedy forsvarede sig nemlig overhovedet ikke?? Så det kan være det er noget som ligger i racen?:( selvom de jo er avlet til at beskytte fårene mod bla fugle, og hans stemme bånd får heller ikke for lidt, nå han ser en fugl.

• #56   6. jun 2014 Jeg har en lille Border Terrier og selvom hun er lille er hun en meget bestemt dame så hvis hunde går til angreb eller er lidt for "tæt" på, forsvare hun sig. Jeg tænker altid "uha rolig nu" men ejeren til han hunden, står bare og siger at det er dejligt hun forsvare sig.;)
    Jeg ville anmelde det til politiet. Du ved hvordan hundene ser ud - og ejerne og du er sikkert ikke den eneste der har oplevet disse aggressive hunde.
    Jeg har også været ude for lign. Hvor min ikke kunne forsvare sig.
    Vi gik stille forbi hunden og den gik fuldstændig til angreb!
    Jeg hev hunden hårdt i halsbånden uden at tænke og så begyndte ejeren at råbe at jeg skulle lade hendes hund være smiley
    Da den endelig stoppede begyndte ejeren at skælde mig ud højlydt om at jeg skulle passe min hund og lad være med at tale til den når den gjorde sådan nogle dumme ting.. Det var helt tydeligt hendes hund der startede, vi gik jo bare forbi smiley
    Nogle ejere opdrager bare ikke hunde godt nok.

• #57   6. jun 2014 Fik sku lige tabt kæben der Sebastian. Respekt for den kommentar!

• #58   6. jun 2014 Day dreamer: haha tak. Jeg kan bare ikke fordrage mænd, som undervurderer kvinder eller piger. Det kan jeg bare ikke acceptere, og nogen gange fatter mænd det først, nå en anden mand konfronterer dem med at det bare ikke er i orden. - og så er der andre, som er så mandschauvenistiske, at man slet ikke kan komme igennem til dem desv. Men i dagens Danmark, vil største delen af mandschauvenister leve et liv ensomt, fordi kvinder ikke længere accepterer det. Så ka de lære det.

• #60   6. jun 2014 Havde jeg kunne sende flere udstemmer, så havde du fået en mere "Tadaaa"... -.-

• #63   6. jun 2014 Møgsvin... -.-

• #65   6. jun 2014 Kære møgsvin
    Jeg var i den her tråd før dig, så stalke dig gør jeg sgu ikke. Gider du godt lade vær med at fornærme mig tak? Ja jeg er ikke jordens smukkeste, men derfor behøver du ikke kalde mig grim... eller hentyde til at jeg ikke passer min hest ordenligt....

• #68   6. jun 2014 Jeg kaldte dig først møgsvin, møgsvin, efter du havde fornærmet mig, så tag lige og tag dig sammen og skrub af. Du er her kun for at skændes og provokere...

• #70   6. jun 2014 Komme videre fordi du kaldte mig grim? Og nu siger du, inddirekte, at jeg ikke passer min hest ordenligt? "Kommer ikke videre" før jeg får en undskyldning...

• #72   6. jun 2014 Ja man sviner ikke folk til og derefter beder dem om at "komme videre", uden at give en undskyldning...

• #73   6. jun 2014 Tadaaa: Hvad laver du egentlig herinde? Der er INTET hesterelateret på din profil, de andre mænd der er herinde, som ikke har hest eller den store kendskab til det, opretter i det mindste forumemner om det, fordi de gerne vil vide noget om det, hvor du, kommer med spydige, nedladende kommentarer....

Du skulle vel aldrig være en af de pader fra BilGalleri der bare kommer herind, for at lave lort og forsøge at score en hot hestetøs?
    I så fald, smut hjem til BG.... -.-'

• #74   6. jun 2014 Hvad har Sebastians seksualitet med emnet og hans udtalelser/meninger at gøre?

• #75   6. jun 2014 Først og fremmest vil jeg sige - tadaaa: Jeg har sendt en udsteming. om du så er hestemenneske eller ej er fløjtende ligegyldigt da den tone ser jeg ikke som godkendt herinde. samt vil jeg sige visse andre personer lige godt kan finde tonen også! Det der med "han/hun startede først!" er nok ikke den mest modne og relative måde at sige på at det er iorden at gøre det samme fordi personen tråder en over tærene.

Så til emnet.

Jeg er helt imponeret over for din rolighed?
    Jeg er ikke den agressive type men hvis folk/dyr rører mine hunde er det som at slå/tæske mine børn. det er for mig over alle omstændigheder uacceptabelt!!

var det mig som stod i din situation vil jeg simpellthen skrige til andre kom og hjalp og fortsat vil stå og losse hunden!

Ikke mindst kan jeg love dig for at det er ULOVLIGT at gå med løse hunde! udover hvis der står bestemte skilte som "løse hunde tilladt" men der er det jo lovpligt man har styr på sine hunde og at de kan lytte på den mindste odre for at komme tilbage til ejer.

Jeg er selv hundejer af en meget dejlig border collie.. opdraget godt men stadig med en hund. Dvs at kommer der løse fremmede hunde med agressivt adfærd imod min hund så går den sgu i forsvar som en hund normalt gør!
    Det med folk ikke kan kalde sin hund til sig hvis man ser andre forbigående kan få mig til at rive hår ud af hovedet på mig! Og så må man jo bare lære at tage en snor på dyret hvis man ikk gider bruge sin fornuft til at opdrage.. det er dyr og de har deres instinkter, men det er ikke ens betydning med de skal have lov til at lave skader på hinanden..

Var det mig som stod i situationen havde jeg tilkaldt politiet!

• #76   6. jun 2014 A gueen in heaven hans eget svar i hans første emne: Stillede jeg spørgsmålet på bilgalleri eller på baboom eller lignende, ville det jo med garanti ende ud i at fyrene selv rettede henvendelse til pigen, så det virkede næsten oplagt og poste det herinde, da 95% af brugerne er piger, som næppe har skumle planer og vil gøre deres forsøg på selv og forsøge sig hos hende smiley

• #77   6. jun 2014 Tadaa: ja jeg er til fyre. Jeg er biseksuel, men det har intet at gøre med hvem jeg er som person, eller at jeg er mindre fyr af den grund.
    Mit feminine udseende skyldes manglende hormoner. Derfor er jeg også kun 153 cm høj. Det noget som er arveligt i familien.

• #78   6. jun 2014 Nikoline: Ergo, han er her ikke fordi han er heste interesseret. smiley

• #79   6. jun 2014 Så er der jo egentlig ingen grund til at være her:P Sebastian jeg har på kort tid fået respekt for dig:0

• #80   6. jun 2014 Har også sendt udstemning, til dig "Tadaaa"! Jeg synes, du taler respektløst og nedladende til andre! Det rager os andre en høstblomst om Sebastian er til piger eller drenge! Hans emner og holdninger er det der er vigtigt herinde!
    Hippie, du skal bare lade som om du ikke har hørt ham! Det er det bedste! smiley
    Sebastian, jeg synes det er flot af dig, at du tør at stå frem som hvem du er! Det skal andre ikke blande sig i! smiley Vedrørende dit emne håber jeg bare at du er ok og det samme med din hund smiley smiley

• #81   6. jun 2014 Team girlpower: er sku så vant til at få det spørgsmål, så det rør mig ikke længere:) har levet med det i snart 7 år, så det går mig ikke på:)

Det er vi. Han er dog lidt nervøs, nå vi går der hvor ham blev angrebet, men vi tager forbi der i små bidder.

• #82   6. jun 2014 Du skal bare ALDRIG lade dem trampe på dig! smiley Så bliver de først ved smiley smiley Kan bare ikke forså hvorfår klovnen deroppe blander sig i dine sager? Det rager ikke ham eller nogle andre for den sags skyld! smiley smiley

• #83   6. jun 2014 Rigtigt. Men det kommer ikke til at ske, for det går mig slet ikke på smiley

• #86   6. jun 2014 Forstener dig

• #87   6. jun 2014 P.S. Tadaaa er det dig selv der er på dit profilbillede? smiley

• #88   6. jun 2014 Det ligner det! smiley

• #89   6. jun 2014 Helt ærligt, hold jer til emnet og vil I mundhugges så gør det privat!

• #90   6. jun 2014 Ok

• #91   6. jun 2014 Men du skriver jo selv noget om Tadaaa så...

• #92   6. jun 2014 Det tænkte jeg også!

• #93   6. jun 2014 Ja jeg skrev ÉN besked, uden at tilsvine nogen OG med relevans til emnet - eftersom jeg henviser til dengang JEG var i hundens gab for at redde min egen..

I sidder jo bare og leger ligegyldig hønsegård, så om I vil rose TS for sin seksualitet eller mundhugges yderligere med tadaaa så gør det dog privat..

• #94   6. jun 2014 Men nu giver det lidt mere mening med jeres "jamen du gjorde" beskeder, når man ser jeres alder..

Sorry for fordommene men prøv lige at rette ind på rette spor igen

• #95   6. jun 2014 Enig med Camilla.

• #96   7. jun 2014 Sebastian > Held og lykke! Og god bedring med hunden (og dig selv) - måske er der ikke fysiske skrammer, men sådan en episode kan sætte ar på sjælen.

Håber ikke nogen af jer er for psykisk medtaget af oplevelsen.. Jeg har måttet acceptere at skulle være omkring den hund der prøvede at bide min hvalp ihjel og fik fat i min hånd da jeg gik imellem, jeg var meget skeptisk mht at min 3 årige datter skulle være omkring den, men hunden mellem mennesker er sød nok og godt opdraget (nu, da hun er flyttet fra mine forældre til bedsteforældre) - schæffer.
    MEN hvis hund er tvunget til mundkurv, et decideret overgreb på dyret - som min hund (offeret)

• #97   7. jun 2014 Whauuu der blev jeg lige lidt klogere...... smiley

Jeg har to islandske fårehunde, og det har altid irriteret mig grænseløst, at de løber rundt og gør efter fugle..... Anede ikke, at de var avlet til at beskytte får mod fugle - nu giver det jo mening, når de gøende løber efter en måge, som flyver 8 meter over hovedet på dem..... smiley

Mon min mand også bliver ligeså stolt af hundene, som jeg bliver, næste gang de jager en måge væk fra huset.......?? smiley

• #98   7. jun 2014 .....og hvor er det dejligt at din hund ikke tog fysisk skade.......

Håber de psykiske mén forsvinder med tiden.......

• #99   7. jun 2014 Nina: haha ja det vidste vi heller ikke selv i starten. Tænkte os bare "hva fanden er der galt med dig hund?" XD

Tak:)

• #101   7. jun 2014 Hey! Stop så for fanden. Hold jer nu til emnet. Har ikke startet denne tråd til mudder kastning!

• #102   7. jun 2014 Undskyld :'(Jeg synes bare hun taler ned.

• #103   7. jun 2014 Esther: Tadaaa er ikke en hun, men en fyr smiley

• #104   7. jun 2014 Jeg snakker om Camilla smiley

• #105   7. jun 2014 Men hvis i snakker om hvem der er modne her, så stop.

• #106   7. jun 2014 Er modne?

• #107   7. jun 2014 Er det bare mig, eller er Tadaaa udstemt?

• #108   7. jun 2014 Hold jer nu til emnet piger! Hvis i ikk har mere at sige til det, så stop med at følge tråden. Mange tak:)

• #109   8. jun 2014 Sikke en ubehagelig oplevelse du har haft! Jeg håber at både du og hunden kommer jer over det! Jeg håber selvfølgelig ikke at det sker igen, men hvis det gør, så husk lige at få ejers navn, nummer og evt. forsikringsselskab, så han kan betale for dyrlægeregningen! Og så ville jeg nok lige give politiet et kald, og fortælle at der går en rundt med nogle meget ustyrlige og farlige hunde. :o) Ifølge hundelovens §6 kan politiet nemlig bede ejeren om at holde hunden i snor, hvis hundens/ejerens adfærd skaber frygt i omgivelserne, eller hvis hunden volder skade på andre dyr/mennesker. :o)

Mht. om hunden skal være i snor, så synes jeg det er lidt ærgerligt, at folk udtaler sig om noget, de ikke ved noget om. For nej, det er faktisk ikke lovpligtigt at have sin hund i snor.
    I hundelovens §3 står der, at i byer og områder med bymæssig bebyggelse, skal hunden enten føres i snor eller være under fuld kontrol - altså ikke nødvendigvis i snor, på gader/veje/stier/pladser osv. der er offentligt tilgængelige.

Uden for byerne behøver den ikke være i snor, men det er ejers/ledsagers ansvar, at hunden ikke strejfer om.

Dog kan kommuner/byer opsætter regler om, at alle hunde fx skal føres i snor i byen.

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=145381

• #110   8. jun 2014 undskyld for at være rimelig off topic nu. og skal nok "forsvinde" efter et svar hvis nogen er en venlig sjæl at kunne svare smiley

Hvis nu kommentarenes farve er grå istedet for sorte, betyder det så at folk er blevet frosset eller blevet udstemt? i kan se camilla og tadaaa er blevet grå i deres svar/tekst? Andre end mig som undres? smiley

• #111   8. jun 2014 De er frosset smiley

• #112   8. jun 2014 Cts: okay tak smiley

• #113   8. jun 2014 Limira - Når beskederne bliver grå, så er brugeren blevet frosset. :o)
    Der står også "frosset" under brugerens navn. :o)

• #114   8. jun 2014 Hvad betyder det at blive frosset? smiley

• #115   8. jun 2014 Så kan man ikke gøre noget herinde i en periode. :o) Jeg tror ikke engang, at man kan logge på.

Det er noget HA'erne gør, hvis en bruger bryder reglerne gentagne gange, ved fx at skrive meget grimt, oprette falske heste osv.
    Så bliver man frosset i x antal dage, som 'straf'. :o)

• #116   8. jun 2014 Ha'erne?:P mener du ikk hg? Ha'rene lyder lidt voldsomt smiley

• #117   8. jun 2014 Ha = Hjælpe Admins.

• #118   8. jun 2014 Nåå! Haha sys nok xD

• #119   8. jun 2014 Nå, så blev jeg da det klogere! smiley smiley

• #120   8. jun 2014 Jeg mener HA'erne. :o)

• #121   8. jun 2014 Fandt jeg ud af smiley tænkte bare på rockere med det samme xD

• #122   8. jun 2014 Hehe, bare rolig, HG pudser ikke HA-rockere på os. ;o)

• #123   8. jun 2014 Haha nej sys nok det lød lidt voldsomt smiley

• #124   8. jun 2014 Var også engang ude at gå med min hund sammen med en veninde...
    Det var vinter, og vores hund fryser ad H til med alt det sne, så derfor havde den fået sin jakke på.
    Vi går så af sted og når hen til nogle rækkehuse, her fare der så en hund ud fra en carport (det skal siges at vi går ca. 5 meter fra carporten, ude på gaden) hunden går så til angreb på vores lille jack (miniature gravhund). jeg råber og tager min hund op og siger til damen at hun skal holde styr på sin hund.
    Hun kommer med undskyldningen "jamn... Han troede det var et barn"
    -fordi det gør det meget mere retfærdigt?
    det ville da være mere ok hvis den havde angrebet et barn?

• #125   8. jun 2014 Hva helved. Det sku underligt.

• #126   8. jun 2014 Vi har mange problemer hos os omkring løse hunde, her for et par uger siden var der en hjort der blev skambidt pga. en løsgående hund...
    Det sted hvor hjorten var blevet skambidt, der hænger der skiltet overalt med at hunde ikke må være løse, området er sågar hegnet ind!
    Det er da for dumt at man ikke kan finde ud af at holde sin hund i snor...
    Det kan være nok så lige meget hvor sød din hund er, der gælder ikke særregler for den xD
    Der blev hentet en jæger til hjorten, der blev aflivet på stedet...
    -men det var jo også en sød hund der aldrig kunne finde på at gøre det, og man skulle nok gå med den i snor fremadrettet...
    hvad sker der!? Hunden går løs igen 2 dage senere...

• #128   9. jun 2014 Folk har ikke deres hunde i snor, fordi det ikke er lovpligtigt. :o)

Det er dog lovpligtigt at have hunden under fuld kontrol - og det har man ikke, hvis man ikke kan kalde hunden til sig. :o)

• #130   11. jun 2014 Tadaa læs hvad hun skriver.

• #132   11. jun 2014 Ja at hunden bare skal være under kontrol? Hvad er det der er forkert i det?

• #134   11. jun 2014 Jep.

• #135   11. jun 2014 Men hun har jo ret?

• #136   11. jun 2014 Tadaa - Hvad er det præcist du mener, er forkert?

Mener du det er forkert, at den skal være under kontrol?

Kommentér på:
To hunde angreb min hund. -Er i chok!

Annonce