{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Lov om angreb på hest? {{forumTopicSubject}}

Ved ikke helt hvad jeg skal kalde det her emne?..
Nå men jeg var lige uden og ride en lille tur. Der er så den her familie et stykke længere oppe ad vejen, og de har to hunde... helt normale er de ikke. De er aldrig i snor og virker meget aggressive. De ene væltede faktisk min mor... Uden ejerne så det. Bennett (min hest) bliver ret nervøs hvergang han ser dem, så jeg rider naturligvis ud på marken.
I håb om at de får snor på...
Men så snakkede vi om hvad der ville ske hvis de "angreb" hestene?
Tænker hvis de løber efter os og hesten sparker hunden?
Vi ved nok alle at hvis en hund bider en anden hund skal den aflives...
Men hvis hesten sparker hunden og den dør, eller bare skadet.
Er det så min eller hundens ejers skyld?
Håber i kender svaret smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lov om angreb på hest?
  • #1   10. sep 2016 Lov mæssigt er jeg ikke helt sikker, men vil tro at det er hundens ejer's skyld, da de ikke har haft styr på hunden : /
    Det må være en rigtig ubehagelig situation at stå i. Har i nogensinde bedt dem om at tage dem i snor? smiley Håber self det er iorden jeg spørger ? smiley

• #2   11. sep 2016 Sidste år løb hunden ind på vores grund, der blev min mor sur.
    Bedte om at de skulle have dem i snor da vi altså har heste!
    De tog da heldigvis også snor på dem sidste gang... Men det var da også kun fordi de så at min hest dansede rundt, jeg talte meget højt til Bennett. Håber de hørte det, som de forstår at han er bange.
    Men de andre gange regner jeg ikke med at de er i snor smiley
    Som sagt har den ene væltet min mor, hun har kæmpe blå mærker op og ned af benene smiley

En fornuftig famile er det ikke... Gik i klasse med den ene dreng, ikke rigtig klog.

• #3   11. sep 2016 Min pony er blevet jagtet nogle gange efterhånden og det er møgubehageligt. Første gang jokkede min pony faktisk på hunden, det var endda et lærerpars hund på min efterskole og specielt konen mente ikke de havde gjort noget forkert. Det var sgu også tosset. De havde aldrig styr på deres hund. Som i ALDRIG og den synes hestejagt var sjovt men de gjorde ikke noget ved det.
    Umiddelbart vil jeg gætte på at hundeejers egen forsikring skal dække, det er ikke hesteejers problem.

• #4   11. sep 2016 Jeg vil klart mene, at det er hundsejers skyld, og bider hunden hesten, ska de, eller deres hundeforsikring betale evt dyrlæge.
    Du ka evt komme med en bemærkning til dem, at din hest er bange for hundene, så hvis de ikke vil risikere de blir sparket, må de ta ansvar for dem.
    For du vil ikke!

Mht. at hunden kommer på jeres grund, findes der en ret effektiv måde.
    Fang hunden, indlever den på internat som "stukket af"
    De finder ejer og ejer får en dejlig regning, for ikke at ha styr på hunden.
    Når ik nu har bedst dem om, at holde dem hos sig.

• #5   11. sep 2016 Har heller ikke tænkt mig at betale en skid hvis deres møgkøter bider en af hestene...
    Vi overvejer at sætte en ekstra snor i hegnet... Så kommer de da ikke ind på folden uden at få stød :3

• #6   11. sep 2016 Haha desværre Løb drengen jo efter smiley
    Men ellers god ide smiley

• #7   11. sep 2016 Lyder som en familie med nul ansvar (Øv!) smiley Kan forstå at det er hundejerens ansvar at have hunden(e) i kontrol. Så ender det med et spark og en skadet hund er det ikke din /hestens skyld smiley

• #8   11. sep 2016 Ja desværre, det er øv at man ikke kan ride ud uden at have far med...

• #10   11. sep 2016 Med mindre andet er angivet, så må hunde gerne være løse. Men de skal være under fuld kontrol. Og det er de ikke hvis de jagter heste, vælter folk eller render ind i andre folks haver.

• #12   11. sep 2016 jeg er også nysgerrig. da jeg har prøvet at have en hund der løb hen til min Pony og løb ind mellem benene på ham

• #13   11. sep 2016 Ja jeg er også nysgerrig helt lovmæssig da Tindur sparkede vores hund da han kom ind på folden og gik bagved ham.. Det var heldigvis kun et advarsel spark og ikke et du skal ned spark..Men stakkels hund alligevel.. Men så ved jeg at Tindur nok sparker den næste hund der kommer løbende...

Mvh TT

• #15   11. sep 2016 Mange tak Heidi smiley

Mvh TT

• #17   11. sep 2016 Personligt ville jeg fortælle familien, at hvis der ikke kom styr på deres hund under tur, så skal de have snor på. Har de ikke det, og er til gene for andre ville jeg true med politianmeldelse. Ja, det er måske for små sko at gå i, men det er ikke mindre for at sikre hundens overlevelse hvis den bider eller angriber. Desuden har deres hund INTET at lave på jeres grund. Vi har før ringet efter politiet på grund ag naboens hund der kom i vores have. - vores schæfer synes ikke eet er sjovt at have fremmede dyr i haven, og JEG vil ikke stå og skal have min hund aflivet fordi de ikke har styr på deres hund.
    Kort og kontant - sorry:)

• #18   11. sep 2016 Tal evt venligt med naboerne.

En ting er, at folk skal have kontrol over deres hund.

Men, hvis de ikke har kontrol med hunden - så kan det jo være, at de ikke selv tænker over det, fordi de aldrig selv mærker problemer ved det.

VI, her på denne hesteside ved, at en hest kan slå en hund ihjel ved spark. Så, hvis hunden løber ukontrolleret hen til hest, kan hundeejeren risikerer at stå uden hund.
    - Men, hvis folk ikke har erfaring med heste, er der ingen der siger at folkene er bevidste om at heste er mindst lige så farlige som kørende biler? Heste ser jo søde ud, og er smukke - så er de ufarlige, ikke?

Hvis de forstår risikoen for hunden er de måske mere tilbøjelige til at holde den på sikker afstand.

• #19   11. sep 2016 Hundeloven:
    § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren.

§ 6. Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade.
    Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren
    1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,
    2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,
    3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller
    4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive
    Stk. 3. Politidirektøren kan give besidderen pålæg som nævnt i stk. 2, nr. 1-3, hvis hunden har for vane at forulempe mennesker eller dyr ved på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, at fare imod dem eller forfølge dem eller at forulempe husdyr i ejendom eller på mark.

• #20   11. sep 2016 Tak for svar alle sammen.
    Det er altid noget at det ikke er "min" skyld hvis noget skulle ske smiley
    Hvis jeg ser dem igen (uden hest) beder jeg dem (igen) om at tage snor på

• #21   12. sep 2016 Ashley: og tager de ikke snor på, så tru med politi. Set er nogle gange det der skal til før nogle mennesker forstår alvorligheden i det de har gang i??

Kommentér på:
Lov om angreb på hest?

Annonce