Lov om angreb på hest? {{forumTopicSubject}}
Ved ikke helt hvad jeg skal kalde det her emne?..
Nå men jeg var lige uden og ride en lille tur. Der er så den her familie et stykke længere oppe ad vejen, og de har to hunde... helt normale er de ikke. De er aldrig i snor og virker meget aggressive. De ene væltede faktisk min mor... Uden ejerne så det. Bennett (min hest) bliver ret nervøs hvergang han ser dem, så jeg rider naturligvis ud på marken.
I håb om at de får snor på...
Men så snakkede vi om hvad der ville ske hvis de "angreb" hestene?
Tænker hvis de løber efter os og hesten sparker hunden?
Vi ved nok alle at hvis en hund bider en anden hund skal den aflives...
Men hvis hesten sparker hunden og den dør, eller bare skadet.
Er det så min eller hundens ejers skyld?
Håber i kender svaret
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 112 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 402
Det må være en rigtig ubehagelig situation at stå i. Har i nogensinde bedt dem om at tage dem i snor? Håber self det er iorden jeg spørger ?
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Heste: 4 Emner: 22 Svar: 128
Bedte om at de skulle have dem i snor da vi altså har heste!
De tog da heldigvis også snor på dem sidste gang... Men det var da også kun fordi de så at min hest dansede rundt, jeg talte meget højt til Bennett. Håber de hørte det, som de forstår at han er bange.
Men de andre gange regner jeg ikke med at de er i snor
Som sagt har den ene væltet min mor, hun har kæmpe blå mærker op og ned af benene
En fornuftig famile er det ikke... Gik i klasse med den ene dreng, ikke rigtig klog.
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Umiddelbart vil jeg gætte på at hundeejers egen forsikring skal dække, det er ikke hesteejers problem.
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Du ka evt komme med en bemærkning til dem, at din hest er bange for hundene, så hvis de ikke vil risikere de blir sparket, må de ta ansvar for dem.
For du vil ikke!
Mht. at hunden kommer på jeres grund, findes der en ret effektiv måde.
Fang hunden, indlever den på internat som "stukket af"
De finder ejer og ejer får en dejlig regning, for ikke at ha styr på hunden.
Når ik nu har bedst dem om, at holde dem hos sig.
dec 2011
Vi overvejer at sætte en ekstra snor i hegnet... Så kommer de da ikke ind på folden uden at få stød :3
dec 2011
Men ellers god ide
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 112 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 402
dec 2011
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 473
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 113 Svar: 895
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.540
Mvh TT
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.540
Mvh TT
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 678
Kort og kontant - sorry:)
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
En ting er, at folk skal have kontrol over deres hund.
Men, hvis de ikke har kontrol med hunden - så kan det jo være, at de ikke selv tænker over det, fordi de aldrig selv mærker problemer ved det.
VI, her på denne hesteside ved, at en hest kan slå en hund ihjel ved spark. Så, hvis hunden løber ukontrolleret hen til hest, kan hundeejeren risikerer at stå uden hund.
- Men, hvis folk ikke har erfaring med heste, er der ingen der siger at folkene er bevidste om at heste er mindst lige så farlige som kørende biler? Heste ser jo søde ud, og er smukke - så er de ufarlige, ikke?
Hvis de forstår risikoen for hunden er de måske mere tilbøjelige til at holde den på sikker afstand.
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren.
§ 6. Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade.
Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren
1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,
2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,
3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller
4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive
Stk. 3. Politidirektøren kan give besidderen pålæg som nævnt i stk. 2, nr. 1-3, hvis hunden har for vane at forulempe mennesker eller dyr ved på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, at fare imod dem eller forfølge dem eller at forulempe husdyr i ejendom eller på mark.
dec 2011
Det er altid noget at det ikke er "min" skyld hvis noget skulle ske
Hvis jeg ser dem igen (uden hest) beder jeg dem (igen) om at tage snor på
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 678
Lov om angreb på hest?