Hvad kan man forvente? Hvad kan man forvente?
Jeg var af sted til Morsø Distriktsstævne med en veninde her i weekenden - det var enormt hyggeligt og fed fest lørdag aften.
Men natten til lørdag havde jeg en oplevelse, der fik mig til at tænke over menneskers tilgang til hinanden.
Min veninde og jeg gik i seng omkring klokken halv tolv. Dem inden ved siden af havde et ok højt lydniveau, men vi faldt da rimelig hurtigt i søvn.
Da klokken var omkring to, vågnede jeg til gengæld fordi de sang højlydt og jublede over at have sat ild til bordplanen og deres bukser (deraf mere sang om lejrbål ...) . Efter en halv times tid gik lydniveauet LIDT ned, før de endte med at begynde at synge igen.
På det her tidspunkt gad jeg virkelig ikke at høre på mere - så klokken 02.40 gik jeg over og spurgte om de ikke kunne dæmpe sig, for det var respektløst overfor dem der rent faktisk gerne ville sove.
Og så brød helved da løs ... I stedet for bare at dæmpe sig lidt, blev de udfarende overfor mig i stedet og jeg fik smidt i hovedet at sådan noget måtte man forvente til Morsø og desuden larmede de overhovedet ikke.
De sagde at de var på vej i seng, hvortil jeg så svarede at problemet jo så var løst. Men i stedet for at lade den ligge der, kørte de den bare videre. Fik at vide at siden mit fodboldhold havde haft en rigtig dårlig sæson, skulle jeg bare holde min kæft, at jeg var en sur trunte der bare skulle gå i seng og ligge med hovedet under to hovedpuder (og hvis det ikke virkede, så gjorde jeg det forkert ...), at vi ikke havde noget booking nummer så de havde haft rigtig mange problemer med os fordi folk ikke vidste hvem vi var (og i den sammenhæng blev der også lige smidt ind at de var der først, så vi skulle bare lukke røven) og ja, den kørte bare videre indtil den ene blev pisse sur på mig fordi jeg ikke bare vendte ryggen til og gik når der var en der blev ved med at snakke til mig..
Dagen efter blev jeg kaldt sure kælling af samme campingbeboelse.
Som angiveligt skulle være ældre end mig, og jeg er 19.
Er det virkelig bare mig der er helt forkert på den?
Jeg har ikke boet på en stævneplads før, men vil da mene at når reglen er musik slukket kl. 23, så skal være ro til folk der vil sove ved 2-3 tiden.
Kan virkelig ikke forstå at der kan være en sådan mangel på respekt for andre mennesker - eller er jeg virkelig bare en sur kælling der skal blive hjemme en anden gang?
Hvad ville jeres forventninger være?
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.243
apr 2010
Følger: 89 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 332 Svar: 664
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.403
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.214
Det var natten til lørdag, altså natten mellem fredag og lørdag
Min veninde ville ikke have jeg tog fat i nogen omkring det, ellers havde jeg skam også gjort det. Jeg ville bare høre om jeg var den eneste der ikke mener at det er ok at larme kl. lort om natten og derudover at man reagere på den måde
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.670
Men folk er jo så forskellige.. Desværre
okt 2007
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 177 Svar: 2.058
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.747
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.214
Jeg forstår nemlig heller ikke at de ikke bare sagde ok, det var ikke meningen, vi skal nok dæmpe os - eller nej okay, det er vi kede af, vi går også i seng nu. I stedet for at "angribe" mig for at bede dem dæmpe sig. En ting er jo så at lade den ligge efter den diskussion - men når de dagen efter opsøger mig i det jeg går forbi og kommer med provokerende kommentarer og kalder mig sure kælling, så bliver jeg sgu sur.
De var til gengæld bomstille lørdag aften/nat, hvor vi havde forventet fest og larm fra dem (og havde accepteret det) ...
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.747
Hvad kan man forvente?