496 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvad kan man forvente? Hvad kan man forvente?

Jeg var af sted til Morsø Distriktsstævne med en veninde her i weekenden - det var enormt hyggeligt og fed fest lørdag aften.
Men natten til lørdag havde jeg en oplevelse, der fik mig til at tænke over menneskers tilgang til hinanden.

Min veninde og jeg gik i seng omkring klokken halv tolv. Dem inden ved siden af havde et ok højt lydniveau, men vi faldt da rimelig hurtigt i søvn.

Da klokken var omkring to, vågnede jeg til gengæld fordi de sang højlydt og jublede over at have sat ild til bordplanen og deres bukser (deraf mere sang om lejrbål ...) . Efter en halv times tid gik lydniveauet LIDT ned, før de endte med at begynde at synge igen.

På det her tidspunkt gad jeg virkelig ikke at høre på mere - så klokken 02.40 gik jeg over og spurgte om de ikke kunne dæmpe sig, for det var respektløst overfor dem der rent faktisk gerne ville sove.
Og så brød helved da løs ... I stedet for bare at dæmpe sig lidt, blev de udfarende overfor mig i stedet og jeg fik smidt i hovedet at sådan noget måtte man forvente til Morsø og desuden larmede de overhovedet ikke.
De sagde at de var på vej i seng, hvortil jeg så svarede at problemet jo så var løst. Men i stedet for at lade den ligge der, kørte de den bare videre. Fik at vide at siden mit fodboldhold havde haft en rigtig dårlig sæson, skulle jeg bare holde min kæft, at jeg var en sur trunte der bare skulle gå i seng og ligge med hovedet under to hovedpuder (og hvis det ikke virkede, så gjorde jeg det forkert ...), at vi ikke havde noget booking nummer så de havde haft rigtig mange problemer med os fordi folk ikke vidste hvem vi var (og i den sammenhæng blev der også lige smidt ind at de var der først, så vi skulle bare lukke røven) og ja, den kørte bare videre indtil den ene blev pisse sur på mig fordi jeg ikke bare vendte ryggen til og gik når der var en der blev ved med at snakke til mig..

Dagen efter blev jeg kaldt sure kælling af samme campingbeboelse.
Som angiveligt skulle være ældre end mig, og jeg er 19.

Er det virkelig bare mig der er helt forkert på den?
Jeg har ikke boet på en stævneplads før, men vil da mene at når reglen er musik slukket kl. 23, så skal være ro til folk der vil sove ved 2-3 tiden.

Kan virkelig ikke forstå at der kan være en sådan mangel på respekt for andre mennesker - eller er jeg virkelig bare en sur kælling der skal blive hjemme en anden gang? smiley

Hvad ville jeres forventninger være?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan man forvente?
  • #1   1. jun 2014 Tag fat i stævnearrangørene og de ansvarlige for stævnet. Kan de ikke finde ud af at tiltale andre beboere på pladsen ordentligt og overholde reglerne, så må de sgu, i mine øjne, finde et andet sted og sove. Det kan ikke være rigtigt, at de skal have lov til at udvise den opførsel. Magen til respektløshed skal man lede længere efter. Sikke noget øv smiley

• #2   1. jun 2014 Jeg var selv til Morsø, og der står tydeligt i deres info at lørdag nat kunne man regne med larm.. Så at hive fat i Rideklubben ville JEG syntes være meget forkert.

• #3   1. jun 2014 nu har jeg ikk selv lagt på stævnepladser før.. men uanset om der står man kan forvente larm(som en anden skriver) lørdag nat, eller ej, så forstår jeg ikk hvorfor du ikk med det samme gik det ledesen, og lod dem tage hånd om sagen, næste morgen.. det ville jeg have gjort,

• #4   1. jun 2014 Det var ikke lørdag nat - der havde jeg aldrig nogensinde kunne finde på at påtale noget som helst larm, i det der jo er rytterfesten og alkohol involveret.

Det var natten til lørdag, altså natten mellem fredag og lørdag smiley .

Min veninde ville ikke have jeg tog fat i nogen omkring det, ellers havde jeg skam også gjort det. Jeg ville bare høre om jeg var den eneste der ikke mener at det er ok at larme kl. lort om natten og derudover at man reagere på den måde smiley

• #5   1. jun 2014 Det virker utrolig umodent, fair nok at de hygger sig som sagt er det Morsø og blabla, men ikke at respektere at der skal være ro kl 23, det er jo bare en af de mange normer. Syntes ikke de kan på nogen måde tillade sig det, de kunne jo bare have sagt, det vil vi forsøge, undskyld, vi går i seng nu og så er den slut, ville bestemt ikke selv kl. 2 om natten stå og diskutere, så ville jeg bare sige ok og lade den ligge smiley

Men folk er jo så forskellige.. Desværre smiley

• #6   1. jun 2014 Sådan er min underbo også.. Meget respektløst!

• #7   1. jun 2014 Hvis reglerne er, at der skal være ro kl. 23, så skal der sgu også være ro. Ville være blevet stiktosset smiley

• #8   1. jun 2014 Altså de mente at når nu de havde slukket musikken klokken 23, så larmede de ikke. Selvom de sang højlydt, råbte og skreg.

Jeg forstår nemlig heller ikke at de ikke bare sagde ok, det var ikke meningen, vi skal nok dæmpe os - eller nej okay, det er vi kede af, vi går også i seng nu. I stedet for at "angribe" mig for at bede dem dæmpe sig. En ting er jo så at lade den ligge efter den diskussion - men når de dagen efter opsøger mig i det jeg går forbi og kommer med provokerende kommentarer og kalder mig sure kælling, så bliver jeg sgu sur.

De var til gengæld bomstille lørdag aften/nat, hvor vi havde forventet fest og larm fra dem (og havde accepteret det) ...

• #9   2. jun 2014 Kender det aaalt for godt. Havde samme problem - i hverdagene - da jeg gik på efterskole smiley

Kommentér på:
Hvad kan man forvente?

Annonce