{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Dilemma - sælge eller beholde {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg står over for et af mine sværeste beslutninger..
Jeg har gået og tænkt over i et par måneder, om jeg skal købe mig en ny pony, en pony der kan noget mere, end min fjordhest som jeg har nu.
Næste år skal jeg på efterskole, og jeg vil gerne have en pony med, som jeg kan lære noget af.
Men på den anden side, ved jeg bare heller ikke om jeg kan skille mig af, med min elskede fjordhest smiley

Er der nogen af jer, der engang har stået over for sådan et dilemma? Hvis ja - hvad gjorde/valgte i så? Accepterede i, at i bare ikke kunne komme videre med jeres hest/pony og beholdte den? Eller købte i jer en ny pony/hest, som i kunne komme videre med?

Jeg ved godt, at dette er et valg, som jeg selv skal tage. Men jeg vil stadig godt høre om i har stået i det samme dilemma, og hvad i gjorde smiley

Frida.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma - sælge eller beholde
  • #1   26. maj 2014 Find ud af hvad du helst vil. Om du helst vil beholde din bedste ven, eller købe en som kan mere smiley

• #2   26. maj 2014 Jeg har stået i det samme dilemma med min part. Han kunne ikke lære mig mere så jeg valgte at få en ny part som kunne lære mig mere. Nnu har jeg kun redet min nye part i 1 måned men hun har allerede lært mig noget mere. Men det er dit eget valg. Men hvis du vil nå noget mere indenfor ridesporten ville jeg sige du skulle købe ny pony! Men kender det godt. Det er et VIRKELIGT svært valg! smiley

• #3   26. maj 2014 Kommer lige med nogle spørgsmål smiley

-Kan du ikke lære din egen hest de ting, som du vil købe hos en nu en?
    -Hvad med en rutineret parthest?
    -erfaren underviser du og hesten kan lære noget af?
    -god gammel ven eller nye erfaringer?
    -stævner?

• #4   26. maj 2014 Emilie Harm:
    Bare i orden smiley

- Nej, det tror jeg ikke at jeg kan, jeg har haft underviser i laaaaang tid, og jeg kan stadig ikke få min fjordhest til at galoperer ordentligt på bane.. og det har hun aldrig kunnet, hun er 15 år nu og jeg tror at det er svært at lære hende, når hun aldrig har kunnet og er i den alder, som hun er.
    - Altså mener du at have en rutineret part hest, med på efterskolen, eller?
    - Jeg har underviser, men jeg har svært ved at ride min fjordhest, som sagt.. og føler ikke rigtig at jeg kan komme videre smiley
    - Hvad mener du? smiley
    - Jeg vil gerne ride stævner måske, ja.

• #6   26. maj 2014 CLAV: Ja, men problemet er at jeg ikke har råd til to heste på én gang.

Jo, det var min fjordhest som var syg smiley Men hun er blevet rask igen.

• #7   26. maj 2014 Laura nu med ny pony: Føler virkelig med dig! Savner du så din tidligere part, nu når du har den nye.. Eller er det ikke noget du tænker over? smiley

• #10   26. maj 2014 Har selv lavet samme "nummer" og så alligevel ikke. Er ved at købe hest, men står også og tænker meget på min part, som jeg helst ikke vil forlade. Har dog valgt at jeg hellere vil have min egen, også fordi jeg ikke kan hjælpe min part nok i forhold til galoppen pga. mine dårlige knæ. Derfor har jeg købt en hest, som har styr på signalerne, så den ikke er afhængig af at jeg kan give signaler hele tiden smiley

• #12   26. maj 2014 Jeg tænker på om du har f.eks. har haft kiropraktor ude? Hvis hun er låst, så kan det meget vel være årsagen til jeres problemer med galoppen og hvis det "bare" er det, så kan det jo være at i pludselig kan komme videre sammen smiley

• #13   26. maj 2014 Ridning med hjertet:
    Det kunne jo godt være, men i naturen har vi slet ingen problemer, det er bare ridehallen..

• #14   26. maj 2014 Totten og regnbuen: Gid jeg kunne eje to heste som dig, så var der jo intet problem smiley

• #15   26. maj 2014 Fie Lynge: Jeg kan sagtens følge dig, og det er nok også derfor jeg har svært ved at sælge Tawra, for sådan ser jeg også på det. Men syntes også at det er synd for Tawra, for jeg kan jo hurtig stille for mange krav til hende, som den slet ikke kan leve op til... Hvor jeg så nogen gange bliver sur og frustreret på hende.
    Og så er det der hvor jeg tænker, at det er bedre at sælge hende, til en familie hvor hun kun bliver brugt som skovturshest, eller bare "hyggehest og hyggeridning" som hun er bedst til smiley

• #16   26. maj 2014 Hvis du er decideret kørt sur i hende, så ville jeg nok overveje at sælge. For når man kører sur i en hest, så er det ikke sjovt for nogen af parterne. Så bliver hesten pludselig til noget som du skal, og ikke noget du har lyst til smiley

• #17   26. maj 2014 Btw. har lige kigget på din profil. Er hun stadigvæk lige så tyg, som hun er på nogle af billederne? For jo større hesten er, jo svære har den ved at galopere, og den ser ret stor ud, hvis jeg skal være ærlig. Har du evt. et billede fra i år eller noget? smiley

• #18   26. maj 2014 Hun har tabt sig lidt siden de billeder jeg har, men ja, hun har altid været tyk.

• #19   26. maj 2014 Men jeg tror ikke at det er derfor smiley

• #20   26. maj 2014 Også kun et spørgsmål, for hun ser virkelig, virkelig tyk ud på en del af dem. Sådan faretruende tyk. Kunne være hun ville have nemmere ved sin galop, hvis hun tabte sig? Altså tabte sig mere end bare lidt smiley

• #21   26. maj 2014 Ja, hun er også igang med at tabe sig, hun går i øjeblikket med mundkurv på smiley

• #22   26. maj 2014 Okay ville bare høre, for tykke heste bliver jo hurtigere syge og sådan, men godt du gør noget for at hun i det mindste ikke bliver forfangen. Det ville være synd for sådan en sød hest smiley

• #25   26. maj 2014 Jeg købte min elskede pony fra rideskolen da jeg fik lov til at købe hest. det var noget jeg havde lovet hende i al den tid jeg havde redet hende... Hun var virkelig ødelagt af at være rideskolehest og jeg kunne aldrig komme nogen vegne med hende.

efter jeg blev fyret fra mit arbejde på en kvæggård, kørte jeg hende til en bekendt hvor hun skulle stå til jeg fik arbejde igen.

min bekendte sagde med det samme at hun havde en hest stående som hun syntes jeg skulle låne og lade ponyen stå til en pige som hun kendte der manglede en rolig pony at lærer at ride på.

jeg endte ud med at låne hesten og pigen fik part på ponyen. sidenhen har jeg købt hesten (og solgt den igen) og pigen købte ponyen og havde den til den døde.

Jeg ønskede mig et føl efter ponyen og var så heldig at hun fik et som jeg så har købt og har endnu.

Jeg var så tæt på at aflyse handlen og grad i flere dage når jeg tænkte på at hun ikke skulle være min mere, men jeg havde forelsket mig i hesten og kunne jo godt se at jeg ville mere med min ridning...

i dag fortryder jeg ikke, men jeg er jo også så heldig at have hendes dejlige søn smiley

• #26   26. maj 2014 Lyder til at du ikke helt vil sælge.
    SYntes du skal kæmpe - måske burde du finde en anden underviser smiley

• #27   26. maj 2014 Jeg savner ham både og, men det er dejligt og kunne ride lidt højere nu. Altså jeg kan nu ride LB ( Kun i know men har ikke kunne komme viedere ) Så det er MEGA dejligt. Elsker allerede min nye.

• #29   26. maj 2014 Hvis hun kan galopere på lige strækninger, så tænker jeg virkelig at du skulle få en kiropraktor ud og se om ikke der vil ske en stor forskel. Selv hvis du vælger at ville sælge, så hvis hesten bliver bedre, så får du jo også en bedre pris for den - win win.

Jeg har selv en pony og som voksen, så er der nogle udfordringer stævnemæssigt i forhold til hvis jeg nu havde en hest - men det er en udfordring og jeg vil ikke af med min pony - vi lærer stadig en masse sammen smiley

• #30   26. maj 2014 Hov - og overvægt har en stor indflydelse :o) min pony (som sjovt nok hedder Taura) var sidste år også lidt for rund, men efter hun tabte sig igen, så blev det lige pludselig meget lettere for os, feks. at lave schenkelvigninger, fordi hun blev mere smidig.

Så hvis du virkelig vil videre med Tawra - så lav en plan for det i samarbejde med fagfolk (feks. dyrlæge, kiropraktor, massør og underviser).

• #32   26. maj 2014 Synes bestemt ikke, at der er noget forkert i, at sælge sin hest. Så længe hesten er rask og lever under gode forhold med andre heste, så er den nok glad smiley

Hvis din hest er en skide dejlig skovturshest, men du hellere vil noget inden for dressur, hvor den ikke er så stærk, så passer man nok bare ikke sammen smiley så er i måske begge bedst tjent med at gå hver til sit, så I begge kan lave, hvad I bedst kan lide. selvfølgelig kan man arbejde sig til rigtig meget, men alligevel ikke alt.
    Men har du mod på at kæmpe videre, så skal du også bare gøre det! smiley
    Det kan du bedst selv bedømme, for du kender bedst dig selv og din hest smiley

Kommentér på:
Dilemma - sælge eller beholde

Annonce