{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Dilemma skal beholde/sælge eller aflive {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har en hoppe på snart seks haft hende siden hun var et halvt år. Men sagen er den hun og mig aldrig bliver gode sammen kemien er der slet ikke. Hun vil mægtig gerne lave noget total sikker på tur. Men er hvinsk så er syet bagtil så dette er ikke et problem mere. Men der har hele tiden været noget hun havde tryk i ryggen sidste år efter en forkert sadel men er rettet nu. Men nu er hun begyndt at små stejle og biukke. Fik dyrlæge kigget på hende og hun har skævt bækken og tryk i ryggen men det kan rettet og bliver det også. Men er halt på venstre forben.

Og jeg har ikke lyst til at forsætte med hende men hva skal jeg gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma skal beholde/sælge eller aflive
  • #1   21. feb 2015 Hvis kemien ikke er der, så synes jeg du skal sælge hende - ingen af jer får det optimale ud af det (-:

  • #2   21. feb 2015 En hest med de skavanker ville jeg få aflivet.
    Ville simpelthen ikke have på min samvittighed, at hesten kom ud til nogen som ikke magter den og så køre rouletten smiley


  • #3   21. feb 2015 Jeg vil tænke mig MEGET godt om inden man sælger!! I så fald at hvis man vælger at sælge så tænk dig MEGET godt om hvem du sælger til!!!

    Solgte/byttede min pony for snart 2 år siden. Jeg byttede med anden hest om i god tro at min egen vil blive ved en god familie og få masser af kærlighed. Jeg fik en hest i bytte som har haft en sørgelig fortid som var mit næste "projekt" som også har endt vellykket og jeg har nu en sund og rask 23 årig stående smiley

    Men sådan gik det ikke med Ronja. jeg husker tydeligt hun skrev, 24 dage efter køb at Ronja skulle sælges videre. Jeg var knust.

    Fordi jeg aldrig byttede tilbage var fordi jeg i mellemtiden havde fået en historie fortalt af tidl.tidl ejer af ama. Hende jeg havde købt ham af var selv skyld i han var blevet misrøgtet. så jeg turde ikke lade Amadeus komme tilbage. så jeg håbede på det bedste at hende som solgte Ronja ville fortælle mig hvor hun kom hen.

    Men har ikke h'rt noget som helst i snart 2 år. Har eftersøgt hende mange gange og der er intet nyt endnu.


    Så betyder din hest rigtig meget for dig så husk at overveje hvem du sælger hende til...


  • #4   21. feb 2015 Solgte nemlig også kun ronja fordi jeg havde kæmpet i 2 år med at få en kemi med hende.

  • #5   21. feb 2015 Jeg ville ikke få hende aflivet bare fordi hun er en udfordring...

    men måske kunne du først prøve at finde en der gerne vil tage sin tid til hende, eller der findes måske nogle mennesker her i dk, ligesom man tager hunde ind der er fx traumatiseret og så hjælper dem, der findes måske også en der gør det med heste smiley (skriver ikke hun er traumatiseret bare et eksempel)

    syntes at du skal søge lidt rundt osv istedet for at bare aflive hende, det kan jo være hun ændre sig hvis hun finder kemien med en anden, det skete der ihvertfald med en af mine, altså hun ændrede sig da jeg fik hende smiley


  • #6   21. feb 2015 Syntes også hun er for god til at aflive og er helt sikker på hun ændre sig med rette person der har tid og lyst til at arbejde med hende. Og ved hun bliver god igen det er en forstrækning hun var i skulderen. Men har heller ikke lyst til at forærer hende væk

  • #7   21. feb 2015 Hvem af dine heste er det (hvis du har oprettet hende) ?

  • #9   21. feb 2015 Golden sunshine x

  • #10   21. feb 2015 Jeg solgte en til et symbolsk beløb som havde skavanker til en som jeg vidste ville tage sig af det med kiropraktor. Det går super. Regn ikke med at få noget for den

  • #11   21. feb 2015 Hun ser mega skøn ud smiley
    syntes overhovedet ikke du skal aflive hende
    altså jeg du kan ikke få så meget for hende som du kunne hvis hun ikke var "sådan" men hun er helt klart ikke en aflivning værd smiley


  • #12   21. feb 2015 Hun er en skøn hest mening skal heller ikke være kaste boldt

  • #14   21. feb 2015 som jeg ser det, så er der to ting som du bør overvej

    1 få hende 100% i orden, og så sælg hende

    2 opgiv nu og få hende aflivet. for med de problemer hun har nu, vil hun blive kastbold. i mine øjne så sælger/giver man ikke en hest bort som ikke er rask


Kommentér på:
Dilemma skal beholde/sælge eller aflive

Annonce