1.323 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Har jeg chancer i jockeyverdenen Har jeg chancer i jockeyverdenen

Hej alle hesteejere eller lignende!
Jeg er vokset op med galopsporten og mine forældre har en hest med super gode chancer derbyet. Min farfar var også amatørrytter.
Jeg kunne også godt tænke mig at ride galopløb på et tidspunkt...
Jeg er lige fyldt 14 år, vejer 52 kg, 173 høj og er rimelig slank i min bygning. Tror i jeg har en chance som jockey, amatørrytter eller bare træningsrytter??
Hader al løgn så bare sig sandheden.

P.T. Jeg går meget op i sporten og ved sagtens hvordan man rider.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har jeg chancer i jockeyverdenen
  • #1   25. maj 2014 Jeg vil sige du har store chancer..........Det vigtigste er dog (vil jeg sige) at hesten er god til det smiley

Held & Lykke

• #2   25. maj 2014 Det er jo svært for os at sige noget, når vi ikke rigtig kender dig. Lige nu ser vægten jo rigtig fin ud, men kig på dine forældre og så kan du jo selv se om du kan holde vægten de næste 15 - 20 år.

Uanset hvad så kan du jo først tage licens når du er 15, så brug tiden indtil da til at ride ud for en træner og få fornemmelsen af jobbet den vej.

PS. tillykke med andenpladsen i Moverinaløb smiley

• #3   25. maj 2014 smiley Tak Bagge to,

• #4   25. maj 2014

Indenfor galopsporten har man en treårig lærlingeuddannelse, hvorunder lærlingene uddannes til jockeys. Under uddannelsesforløbet er man fuldtidsansat hos en galoptræner.

Uddannelsessteder
    Uddannelsen foregår hos professionelle galoptrænere med licens i Klampenborg, Odense, Aalborg og Århus.

Om uddannelsen
    Som jockeylærling er du fuldtidsansat hos en professionel galoptræner, hvor du deltager i den daglige træning og pasning af væddeløbsheste. Derudover består uddannelsen af en teoretisk del, hvorunder lærlingene deltager i et grundkursus af en uges varighed, hvor man lærer om hestens anatomi og sygdomme, træningfysiologi, forebyggelse og behandling af skader m.v. Lærlinge skal også gennemgå et kursus på The British Racing School i Newmarket, også af en uges varighed.

Uddannelsen varer 3 år, men kan forlænges med 1 år.

Når læretiden er forbi, er du udlært. Efter uddannelsen får du en jockeylicens. Under uddannelsesforløbet er det også muligt at ride i væddeløb, når træneren vurderer, at man er kvalificeret hertil. Man får så et såkaldt lærlingelicens.

Optagelse
    For at blive optaget på uddannelsen skal du have afsluttet 9. klasses afgangseksamen. Derudover må du højst veje 52 kg ved optagelsen.
    Du skal henvende dig til en træner om læreplads. Dansk Galop kan være behjælpelig hermed. Der skal oprettes en lærekontrakt, som skal godkendes af Dansk Galop. Der er 3 måneders prøvetid.

Økonomi
    Det første år under oplæring får du ca. 4.600 kr. hver anden uge, herefter stiger din løn til ca. 5.100 kr. hver anden uge. Du har desuden mulighed for at tjene ekstra i form af ridepenge, som du får efter hvert løb.

Kilde: http://www.galopsport.dk/

• #5   25. maj 2014 Altså hvis du har styr på hestene og ridningen, og har muskler nok til det. Så passer vægten og højden jo på nuværende tidspunkt, godt til en jockey. Jeg tvivler dog meget stærkt på, at du ikke bliver højere og tungere med tiden. smiley
    Har du licens? For det skal man jo også have for at ride i løb. Desuden ved jeg ikke om der er en aldersgrænse.

• #6   25. maj 2014 Linea: jeg tvivler netop også meget på om jeg holder vægt og højden... Man skal bare have afsluttet 9. Klasses afgangsprøvers så kan man komme i lære smiley

• #7   25. maj 2014 Der er et alderskrav på 15 år for både lærlinge og amatørryttere (det står i reglementet).
    Der er ikke noget vægtkrav. Det kommer helt an på, om man kan finde en træner, der vil tage dig ind.

Om du har en chance som prof. ved ingen, før du har redet galoppere i noget tid. Start som træningsrytter og tag den derfra.

• #8   25. maj 2014 hmm. For at være helt ærlig, så tror jeg du får problemer med det om få år allerede. Du er i forvejen okay høj af din alder, og selvom du kun vejer 52 kg lige nu (hvilket i øvrigt ikke er fantastisk meget i forhold til din højde), så vil du hurtigt stige nogle kilo i takt med at du bliver højere, ældre og din krop udvikles til at blive en mand.
    Dvs at for a kunne ride løb skal du godt nok være en tynd lille splejs, og så er spørgsmålet om du vil være stærk nok til at klare hestene, da muskler vejer meget i forhold til fedt.
    Mange jockeys er ikke særligt høje og det har sin fordel, da de derved har lettere ved at holde sig på vægten med en fornuftig muskelmasse, uden for meget fedt.

Vil da håbe for dig at det lykkedes alligevel smiley

• #9   27. maj 2014 Altså... med den højde så duer det nok ikke. Man plejer at sige, at jockeyer skal være ret lave og veje noget nær indenting.

• #10   27. maj 2014 Ingenting*

• #11   27. maj 2014 Hippie -> hvad ved du om det? "Man plejer at sige ..." = det er noget du tror

Louise Møller er 180 cm høj, og hun en ridevægt på 52 kg i rigtig mange år.

• #12   27. maj 2014 TS:
    Stavefejl er gratis, når man skriver på ipad med stavekontrol smiley

Novem:
    Vil du venligst bide hovedet lidt mere af mig tak? Jeg siger bare hvad jeg ved? Størstedelen af jockyer er ikke ret store, og drenge har det jo med at skyde i vejret lige pludselig. Desuden vejer en sund og rask pige/kvinde på 180 altså ikke 52 kg, det kan umuligt være sundt smiley

• #13   27. maj 2014 Jeg irriterer mig bare over at folk udtaler sig om noget, de ikke ved noget om. Det er ikke personligt, men gælder generelt i hele rideverdenen.

Du skriver "jockeyer skal være ret lave" -> nej, der er intet krav om højde
    Du skriver "... og veje noget nær ingenting" -> En amatørjockey kan snildt veje 65 - 70 kg og stadig få mange ridt. Prof. jockeyer kan veje op til 60 kg, og klare sig fint.

• #14   27. maj 2014 Novem:
    Nu er jeg trods alt ikke prof, jeg fortæller altså bare hvad jeg ved Novem, og må jeg spørge hvem der dør af det? Ingen vel? Så hvad med at du finder en anden at diskutere med, for jeg gider egentlig ikke spilde min aften på det. Sov godt smiley

• #15   27. maj 2014 Hippie -> Men det du ved, er bare ikke rigtigt

• #16   28. maj 2014 Enig smiley

Kommentér på:
Har jeg chancer i jockeyverdenen

Annonce