365 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Sur hest? Sur hest?

Hej, ja nu har jeg gået og undret mig over noget i lang tid. Jeg har jo købt min pony Lady for nok, 2 måneder siden. Jeg er meget glad for hende. Men dengang jeg købte hende fik jeg jo fortalt at hun fandt sig i alt, men af en eller anden grund bryder hun sig IKKE om at blive kælet for, eller "snakket med" så lægger hun ørene tilbage, og kan godt finde på at nappe efter en, eller hvis ikke man var hurtig nok bide en lidt i armen. Hun ELSKER at blive redet på, så jeg tror ikke hun har nogle " smerter " men jeg forstår bare ikke hvordan det kan være at hun er så sur? Jeg er jo vant til islændere og shetlænder der elsker at blive nusset om, og kan næsten falde i søvn når man kæler med dem. Selvfølgelig var der også handelsundersøgelse, og hun fejler intet. Men kender i det? eller har i en idé om hvad det muligvis kunne være? Hvis jeg skulle skyde på noget, så tror jeg hun har et dårligt minde. Forrige ejer havde næsten lige hentet hende fra holland inden jeg fik hende. Jeg øver horsemanship på hende, for at lære hende bedre og kende, og for at se om jeg kunne få et bånd sådan at hun ikke ville bide efter mig når jeg vil kæle for hende. Det er ikke ligeudsagt et problem, for jeg kan sagtens ride på hende og alt det der. Men jeg kunne godt tænke mig at man også bare kunne kæle for hende. Hun vil kun kæles lidt for på halsen hvis jeg har noget mad hun kan spise imens. Skriv hvad i tror, alt kan bruges =).

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sur hest?
  • #1   19. jan 2007 jeg er rigtig glad for hende, men jeg kunne godt tænke mig at kunne kæle for ens hest. Det pleger man jo at kunne? smiley

• #2   19. jan 2007 Hun lægger ørene HELT tilbage og lader som om hun napper mig, når jeg kæler for hende, eller snakker med hende.

• #3   19. jan 2007 Kan være, hun ikke er vant til det og bliver usikker? Giv det tid og væn hende stille og roligt til at blive nusset.. Find et sted, hun kan acceptere og start der og langsomt uvid området.. Ved ikke om du kan bruge mit råd til noget?

• #4   19. jan 2007 Eller også prøver hun dig af, for at se om du blver bange for hende? Kan være, hun har haft succes med det tidligere?

• #5   19. jan 2007 bliv ved med at snakke positivt til hende og give hende godbidder osv. , så kan det være huun bliver gladere med tiden . det hjalp på en pony vi har ude på rideskolen (:

• #6   19. jan 2007 Vibeke - TEAM HGR ! !
    Jo det kan være at jeg skulle prøve, men hun er jo i en alder af 12 år. Hun er blevet meget kælet for af forrige ejer og af mig, men af en eller anden grund bliver hun bare ved med at være sur? smiley

• #7   19. jan 2007 prøv det som vibeke sier..det kan osse være hun ikke trives på det stedet hun er..det har jo ikke noget med deg at gøre

• #8   19. jan 2007 ' Kristine Licht '
    Okay, men det er som om det er det hun ikke kan li' hun hader når man snakker til hende og giver hende opmærksomhed. Hun spiser bare maden, og bagefter vender hun bare numsen til. Hun ved godt jeg ikke er bange for hende. For hvis hun vender sig eller lader som om hun sparker mig så skælder jeg hende ud.

• #9   19. jan 2007 malene - Team Trav .

Hun havde det sådan ved forrige ejer og osse ved mig?

• Frk. Dyr
    Frk. Dyr Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 54 Følgere: 56 Svar: 1.279
    #10   19. jan 2007 Jeg har precis det samme problem med Beauty!
    - og jeg har haft Beauty i 1 år og 2 måneder ( 14 måneder ) og problemet er stadig det samme. Kæler for hende, snakker med hende, men altid samme reaktion, nemindre et par dage efter vi har knyttet bånd, så er hun såååååååå sød smiley

• Frk. Dyr
    Frk. Dyr Tilmeldt:
    jul 2006

#11   19. jan 2007 Du kan evt. knytte bånd til hende? Det hjælper med Beauty, eller det kan være hun er vinter-depremeret. Beauty er nemlig sådan hver gang det bliver koldt, men om sommeren er hun skøn...
    Men prøv at knytte bånd... Jeg laver snart et fotoalbums-guide.

• #12   19. jan 2007 hvis hun nu kommer næsten direkte fra holland, kan det jo godt være at hun er lidt forvirret over ny ejer, ny stald, alt er jo nyt hvis hun ingen kender! tror du skal give hende lidt tid.

• #13   19. jan 2007 Pony smiley -

Hej, knytte bånd? hvad mener du? :).
    Hun er ikke vinter deprimeret, forrige ejer siger at hun altid har været sådan.

• #14   19. jan 2007 ¨˜°º•¤ Josephine & Hanandy ¤•º°˜¨ ´

Men hun har været i Danmark i lidt lang tid nu ? smiley over 5 mdr.

• Frk. Dyr
    Frk. Dyr Tilmeldt:
    jul 2006

#15   19. jan 2007 nåeh... det er Miss Beauty nemlig ... hehe...
    Men knytte bånd er en 'ceance' hvor du tvinger hesten rundt om dig, ved at løbe efter den, og lade den forstå at du ikke vil have den. Når den begynder at blive træt af at løbe rundt, vil den sænke hovedet, vende det ene øre ind imod dig, og begynde at tygge ud i luften. Når den gør det skal du vende ryggen til den, og hesten vil komme ind til dig. Så skal du klø den i panden, se hele tiden ned i jorden. Du må under ingen omstændigheder se på hesten når den kommer hen til dig. Klø den i panden og gå væk. følger hun efter dig, kan du klappe hende og slutte for den dag. bliver hun stående, slå klik med tungen og gå i cirkler foran hende, indtil hun kommer. Kommer hun ikke må du starte forfra.

- det hjælper på Beauty.

• Frk. Dyr
    Frk. Dyr Tilmeldt:
    jul 2006

#16   19. jan 2007 har ikke fået Charming hjem, så har ikke prøvet det på hende endnu :s

• #17   19. jan 2007 Pony smiley -

nåå, det lyder smart. Det tror jeg at jeg vil prøve. Mange tak (:

• Frk. Dyr
    Frk. Dyr Tilmeldt:
    jul 2006

#18   19. jan 2007 det var så lidt smiley
    Det hjælper på Beauty, men du skal være forberedt på at du kan komme til at løbe rigtig længe, fik mig selv en halvtimes løbetur i mandags :s arg man bliver træt :s

• Frk. Dyr
    Frk. Dyr Tilmeldt:
    jul 2006

#19   19. jan 2007 hov, og hav et træktov med, det kan du bruge til at kaste spidsen af det imod hendes bagpart, det hjælper tit til at jage den frem.

• #20   19. jan 2007 Okay Pony smiley - det vil jeg huske smiley

• Frk. Dyr
    Frk. Dyr Tilmeldt:
    jul 2006

#21   19. jan 2007 hehe men held og lykke smiley

• #22   19. jan 2007 jeg er ked af det men jeg kender rigtig mange HOPPER der er sådan ..

Kommentér på:
Sur hest?

Annonce