4.795 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 274 Svar

At kræve en hund aflivet! At kræve en hund aflivet!

Hvornår kan man kræve en anden hund aflivet?!

Vi står igen i den sørgelige sit. at vi lige har fundet 2 høns brutalt myrdet. Ingen af dem var spist af, de var bare slået ihjel. Der var hundespor efter 2 forskellige hunde. De forsøgte at grave ind til hønsegården også hvor der gik 1 høne med 3 kyllinger.
Ejeren af hundene benægter at det er deres hunde - at de ikke har været lukket ud. Men da vi spurgte igen svarede hun at hun lige netop havde lukket dem ind efter de havde været ude i en times tid (Og ja, så løj hun første gang!)

Det er ikke første gang.
Vi vil gerne vide om det er muligt at kræve dem aflivet efter 1. episode som var i starten af dette år. Der gik hundene til angreb på 4 høns, mens min mormor stod og forsøgte at forsvare dem med river og hvad hun ellers havde ved hånden. Hundene stoppede ikke. Den ene høne døde i armene på min mormor, de andre 3 døde efter adskillige bid. De blev flået levende.

Der er selvfølgelig muligheden at få en jæger ud og skyde dem. Og det er også det vi gør vis de kommer når vi er der.
Men man kan ikke forudse når de kommer .

Vh. Louise.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At kræve en hund aflivet!
  • #1   17. maj 2014 Meld det politiet

• #4   17. maj 2014 Politiet bliver forsøgt i morgen.

Josefine: Og hvorfor skulle det ikke være fair? Ejeren er tydeligvis pisse ligeglad! Og nu er det 6 høns der har mistet livet, renracede brahma høns til 350,- stk. Vis du havde set det blodbad som min mormor så.. Vis det havde været et lille barn der havde stået i hønsegården eller min mormors gamle hund, er det helt sikkert at den/han også var blevet flået. Tro mig.. Ikke engang adskillige smæk med en rive kunne holde dem væk. De hunde er farlige. De skal VÆK!

• #5   17. maj 2014 der er nogle regler for det, og du kan også "selv" skyde hundende, eller få en jæger til det. Men der er også nogle regler, men kan ikke huske dem. Ring til politiet og meld det, og de kan nok også fortælle dig om reglerne.

• #6   17. maj 2014 Line: NEJ vi spiser ikke vores høns. Man spiser ikke racehøns som dem! Den ene var 5 år gammel.. !
    De gik på VORES egendom, blev flået i VORES have, så det er derfor IKKE lovligt på nogen måde. Det vil være det samme vis en hund flåede en hest fordi den gik på fold - det ville heller ikke være fair vel?

• #7   17. maj 2014 wow... jeg er målløs... Line Z du har da godt en charmerende tilgang til dyr.
    Så det er ok at dyr skambides ihjel på en yderst smertefuld måde, fordi sådan noget sker på landet????
    Og fordi man bor på landet, så behøver man ikke overholde loven?

• #9   17. maj 2014 uanset hvor "forsvarligt" indhegningen er skal naboens hunde da ikke komme og slå hønsene ihjel.
    Indhegningen er vel bygget med den hensigt at holde hønsene inde, ikke naboens hunde ude.

Og uanset om man skal spise dem eller ej, er det da ikke i orden at de bliver ædt af fremmedes hunde. Heller ikke selvom man bor på landet.

• #10   17. maj 2014 Det eneste rigtige er at ringe til politiet.. Jeg ville ALDRIG selv skyde en hund på nogen måde.. Måske får jeg hate på den her, men hvad så altså? Det er bindegalt at skyde en hund, man får det sgu da ikke bedre af at dræbe et andet dyr fordi jeres er døde? Hvad er meningen med den handling? Tænk hvis det var jeres hunde.. Jeg ved godt at de har dræbt jeres hunde (hvis det da dem, hvilket i ikke engang ved), men stadigvæk skyder man ikke bare en hund? Ring til politiet! Det ENESTE rigtige!

• #11   17. maj 2014 Jeg mener bestemt ikke at aflivning er det rette - det er jo ejeren, der er så dum, at hun ikke kan holde styr på sine hunde eller har kendskab til deres drifter. Det går desværre ud over hundene selvom det er ejeren, der er den dumme. Jeg ved ikke helt, hvem du kan ringe til, for man kan vel heller ikke få taget hundene fra hende, bare fordi hun ikke har styr på dem.. Har i prøvet at tage en ordentlig lang snak med hende om problemet?

• #13   17. maj 2014 Karoline: hvis man skyder hunden/får den aflivet kan den jo ikke tage flere høns.
    Det er ikke bare med den hensigt "den dræbte min høne, nu dræber jeg den" det er ikke for at tage hævn smiley

• #14   17. maj 2014 Men Line, det er jo i realiteten som at gå ind og plaffe din hest og sige "ej den skulle sgu alligevel dø på et tidspunkt ikke" smiley

• #15   17. maj 2014 Hegns regulativet er til for at man kan se hvordan reglerne er, han har pligt til at holde hans hunde inde på eget matrikkel..

Hvis de går ud og forøver skade på andres grund og ejendom er han erstatningspligtig..
    Med en avis annonce kan du tilkendegive at du får løsgående hunde/katte skudt/aflivet der kommer ind på din grund og har derefter "lov" til at effektuere truslen, det kræver bare en villig jæger med tilladelserne i orden:-)
    Happy hunting..

• #16   17. maj 2014 Det er jeg skam godt klar over det ikke er smiley Men "bare" fordi den har dræbt et par høns burde man ikke skyde den.

• #17   17. maj 2014 Problemet med hundene er jo bare, at ejeren tydeligvis IKKE har lært at have sine hunde indendørs eller i snor - og når de allerede har fået 'mad' og vild jagt her, og ved at der er flere, jamen så vender de jo tilbage.

Vi vil helst undgå at skyde dem, da man jo aldrig kan være helt 100 på at man rammer helt rigtigt. Vi ønsker ikke hævn, men at vores dejlige høns kan gå i fred. Når vi skal have grise ønsker vi ligeledes heller ikke at de skal være i fare, da det kun er 2 stks, fritgående..

Politiet bliver kontaktet i morgen.

• #18   17. maj 2014 Karoline: man har ikke rigtig andre muligheder når ejerne ikke holder dem inde

• #19   17. maj 2014 Karoline:
    Min mormors høns er lige så meget værd for hende, som mine heste er værd for mig. Tro mig. Hun var helt sønderknust. Det er IKKE sjovt når man ser 2 hunde rive en høne midt over, og derefter springer på en selv fordi man holder den sidste høne i armene for at beskytte den. De fik den revet ud af hænderne på hende. Prøv lige at forestil dig det. En hest, hund eller andet dyr er ikke mere værd end en høne!!!! smiley

• #21   17. maj 2014 Jo det har man fandme! Ring til politiet som hun også siger hun gør

• #22   17. maj 2014 Det siger jeg skam heller ikke! Jeg syntes klart det er fuldstændig forkert at dine høns bliver dræbt! De er som du selv siger lige så meget vær! Men jeg ville aldrig have taget valget og skyde dem smiley

• #23   17. maj 2014 Men har i prøvet at sætte jer ned sammen med hende og få hende til at forstå, at hvis ikke hun får styr på hundene, så bliver politiet involveret? Har i givet hende en ordentlig skideballe face to face og fået hende til at forstå, at hun skal have styr på de hunde?

• #24   17. maj 2014 Jeg vil ikke men hundene skal aflives og mener jeg heller ikke man kan kræve for at de har dræbt høns da det en del af hundes jagt instinkter..

MEN i kan kræve erstatning overfor jeres nabo så vidt i har bevis for det er dem..

Jeg sys bestemt ikke hundene skal aflives eller skydes fordi de har jagt instinkter..

Det bestemt ikke unormalt at hunde kan finde på og slå høns og kaniner ihjel da det som sagt er en del af deres natur..

• #25   17. maj 2014 Line:
    Må lige sige at der herinde er en bruger der næsten fik sit føl dræbt af en hund. ville du også være ligeglad der??
    Så vis du nu har et føl gående på en fold, en hund er gået ind og har flået føllet helt fra hinanden - Åbner du så bare leddet og siger 'Jamen værsegod hund, håber du blev mæt! Kom endelig igen en anden gang, for du ved jo hvor du kan finde mad nu!' og lod den løbe, eller ville du kræve den aflivet? Jeg ville det sidste.

• #26   17. maj 2014 Funke: Jeps. 2 gange. 1. gang nægtede hun at tro på det, selvom min mormor var smurt ind i blod og 5 minutter senere at hendes to køtere kom rendene med blod over alt og fjer. Her til aften hvor hun kom med den døde høne (Den som så mest .. Hel ud ..) og ville have hende med over at se fodsporende, nægtede hun og nærmest smækkede døren i.

• #27   17. maj 2014 Line: så du siger, at det er ligemeget når dyret kan forsvare sig selv? Det er da slet ikke det, det handler om. Jeg mener ikke, at aflivning er det rette valg, men ville du bare være ligeglad, hvis en anden hund fx. dræbte din egen hund - den anden hund fulgte jo bare sine instinkter, så var det ærgerligt at din hund ikke kunne forsvare sig selv?

• #28   17. maj 2014 Wow, ja okay, hun lyder da til at være fuldkommen skør i knolden..

• #29   17. maj 2014 Enig med Funke.. Så er der jo heller ikke nogen pointe i feks. at stoppe hundekampe, hestekampe og div.. Fordi ja - de følger jo bare deres instinkter? Eller hvor langt vil du trække den ud?

• #31   17. maj 2014 Jeg kan sagtens forstå, at det er deres instinkter, og det er også af den grund at jeg ikke går ind for at ville aflive dem. Hundene er ikke fejlen, i denne situation er det ejeren. Men man kan ikke basere alt på den holdning - altså, at det er deres instinkter, og så må byttet være lige meget. Man må da gå rundt og være ekstremt ligeglad med alting, hvis man bare har den holdning, at "nå, så døde min kat lige. Det var ærgerligt, men naboen kunne ikke styre sin hund så bad luck for mig"

• #32   17. maj 2014 Hundene følger da også deres drifter, hvis de angriber en baby?

• #33   17. maj 2014 Line:
    Du skal vidst til at lukke øjnene op.. Der er faktisk ret mange heste der kommer til skade hvert år grundet hundeangreb .. Når de først er inde i jagten, er det svært at stoppe.

• #34   17. maj 2014 Du skriver uprovokeret, men jeg synes bare stadig ikke, at man kan vifte den af med, at man bare skal lade hunden dræbe så meget den vil, fordi det er dens drifter.

• #36   17. maj 2014 wow, jeg kan slet ikke få ind i mit hoved, at man ønsker en andens hund død.
    Få ordnet en omgang erstatning af ejeren, nægter hun, så tru med politiet.
    Jeg har også en nabo der er død oven i låget, hans hund bed min hund da den var hvalp, jeg gik på vejen med min hund og hans hund kom farrende ud i flæsket på min hund, der kom ikke de store huller eller noget, men min hund kan i dag slet ikke finde ud af at begå sig blandt andre hunde. Nej vi meldte ham altså ikke, derudover benægtede han også at en havde gjort det. Jeg har siden hen lært at losse fra mig, når den kommer farrende og efter den nu har bidt min hund 2 gange tror jeg han er ved at fatte det, og den går nu bundet i snor når den er i gården.

Men jeg ville virkelig finde en anden løsning, erstatning, bedre sikret hundegård, skræmme hundende én gang for alle hvis de kommer igen.

• #38   17. maj 2014 Kender ikke loven konkret, andet end fra en avis artikel der var på et tidspunkt. Men som jeg husker, og forstod beskrivelsen, så skal ejer være advaret før du må skyde deres hund/e. Så som en anden siger, i avisen med et brev/annonce, der fortæller at løse hunde på din mormors grund vil resultere i at hunden skydes. Og hvis i er 110% sikre på det er naboen hund, hvilket i vel er når din mormor har se de angribende hunde, så ville jeg egentlig nok personligt aflevere et brev til hende, ud over avisannoncen (som jo er bevis for i har gjort som i skal). På den måde er i sikre på naboen ser det, og er klar over problemet, og er ordentlig advaret om at holde sine hunde på egen grund.

• #40   17. maj 2014 Line, nej selvfølgelig skal zooen ikke kræve erstatning, det jo DERES ansvar at holde deres svin på egent grund, der i forskellen. havde hønsene smuttet ind i haven hos naboen, ville jeg mene mormoren lidt selv var ude om det, da hønsene ikke var på hendes jord, men når naboens hunde forlader deres grund, og går ind til mormoren og angriber hønsene, så er der jo netop nabo og hundenes skyld.

• #41   17. maj 2014 Line: Nej, hunden kender ikke forskel på rigtigt og forkert, men det betyder da ikke, at man skal lade den rende rundt og dræbe, som den lyster, fordi det er dens instinkt. Det er ikke selve hunden, jeg har noget imod. Jeg forstår udmærket, at det er dens instinkter, og at det overhovedet ikke er hunden, der har gjort noget galt. MEN jeg er imod at man så bare er ligeglad med hvem den nu farer i flæsket. Som dit løveeksempel: ville du være upåvirket af, at en løve dræbte din hest? ville du i så fald bare sige "nå, det er jo løvens instinkter, godt den fik mad" ? I denne situation ville jeg heller ikke aflive løven, men ud fra dine tidligere indlæg burde du bare være ligeglad med din hest, for det er jo løvens instinkter og så fik den mad smiley

• #42   17. maj 2014 Men det jo ret nemt.. hunden skal jo i følge loven være ansvars forsikret og derfor kan i søge erstatning for hønsende..

Og jah i har ret til og få dem skudt så fremt ejer er blevet advaret om dette i forvejen.. Men i skal jo have jagttegn og sådan før man må..

Men er næsten 100% sikker på at i ikke kan kræve dyrene aflivet for at dræbe høns da det er en del af deres drifter og en normal ting for dem og gøre..
    Og som sagt noget som er ret normalt. ligesom at de også kan finde på og dræbe kaniner..

• #43   17. maj 2014 Om en hund kan rigtig eller forkert kan vel reelt diskuteres, for er det ikke ejers opgave at opdrage hunden således at den reelt kender forskel på hvad der er rigtig og hvad der er forkert? Selvfølgelig kan hunden i øjeblikket glemme sin opdragelse, men alt andet lige, har man anskaffet sig en hund, bør man sætte sig ind i hvad det er for en hund man har. Er det en hun med jagt instinkt, er det da ejers opgave at opdrage hunde således at det ved den ikke må jage andre dyr. Og ja det kan glippe for hunden, men en hund der gør noget den ikke må, velvidende om den ikke må, kan man da tit også se på er lidt småflov eller stram i det, fordi den godt ved den har gjort noget forkert.

• #44   17. maj 2014 Jeg mener, at der står i mark- og vejfredsloven at skade påført af en andens dyr skal erstattes af pågældende, hvis dyrene har været forsvarligt indhegnet osv.
    Det findes i kapitel III, paragraf 3 mener jeg.
    Jeg ved dog ikke, hvordan landet ligger mht. hunde, da der efter Balder-sagen var en masse ballade om det, og der var snak om at tage hunde og katte ud af loven.
    Men det kan du jo undersøge, omend ikke mener jeg at der findes nogle advokat firmaer, som man kan ringe til og spørge, uden at det koster noget. Ellers prøv Ung Ret. De hjælper studerende og folk mellem 16-30 år.

• #46   17. maj 2014 Man kan ikke opdrage et instinkt ud af hunde.. Har de jagt instinktet vil selv den sødeste og mest opdragede hund løbe over og knække nakken på en kanin eller dræbe høns det er dens natur og du kan intet gøre..

• #47   17. maj 2014 Enig med Camilla, det er simpelthen umuligt at opdrage instinkter ud af en jagthund. Og det er lige netop det, ejer burde vide, og derfor burde tage ansvar for sine hunde og sig selv.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #48   17. maj 2014 Start med at hav bevis på at det er jeres nabos hund.. Også tag den derfra..

Men at håbe på en aflivning af hunden er i min verden sygt

• #50   17. maj 2014 Ja okay, men kan så vende den og give Funke ret, for som skrevet bør man sætte sig ind i hvilken hund man har, og handle der efter, og kan det ikke opdrages væk, må man tage andre foranstaltninger i brug, for at undgå den uønsket adfærd.

• #51   17. maj 2014 Line, ja kan da give dig ret i at man må sikres sig bedre så dette ikke sker igen. I dette tilfælde ved at fortælle nabo om konsekvensen hvis hendes hunde befinder sig på mormors grund, og i sidste ende udspille denne konsekvens, hvis ikke nabo har tænkt sig at holde hundene på egen grund, og derved tager de foranstaltninger nabo er nød til for at holde hundene inde.

• #52   17. maj 2014 Line: jeg kan godt se hvad du mener (jeg er heller ikke for indekatte). Men jeg synes bare, at man kan komme så galt med en holdning der siger "nå, det var bare ærgerligt" på den måde. Altså, så kan man jo sige øv, der var igen et mord i Århus, men sådan er det at leve i byen. Jeg synes bare ikke rigtig, det giver mening, det virker så opgivende smiley

• #53   17. maj 2014 Selvfølgelig skal man ikke være ligeglad.. og ejer skal da stå til regnskab for det ingen tvivl om det.. Men sys ikke det skal være på hundenes bekostning og liv. så længe de ikke er menneske angreb eller andet. Og at den ikke bare dræber alt på sin vej.

jeg har en jagt hund og vi har prøvet 100 gange og ordne hegn og jeg ved ikke hvad for at hun ikke skal slippe ud og endelig tror vi det lykkes og hun har fået hjemme i 3-4 måneder også ligepludselig er hun væk så har hun fundet en ny måde og komme ud på.. det de sygeste ting hun kan finde på.. Jeg ville da være utrolig ked af hvis det var nogle ville aflive hende fordi hun havde brudt ind i en hønsegård og slagtet nogle høns. jeg ville da hjertens gerne erstatte dem og ville da være møg ked af det men og kræve min hund aflivet fordi den har jagt instinkter det da ikke fair.. Hun fundere 100 % med andre hunde og er verdens sødeste og rareste hund. er børne venlig og baby venligt virkelig sød hund ( nogle af de gange hun har taget sig en løbetur har vi fået en retur med folk som har tilbudt og passe hende hvis vi skulle på ferie engang fordi de sys hun var så skøn..

• #54   17. maj 2014 Lige voldsomt nok at ønske hunden(e) død(e) de er trods alt styret af drifter. Jeg ville tage en snak med ejer igen og true med politi, hvis der ikke blev gjort noget nu smiley

• #55   17. maj 2014 Camilla, præcis smiley vi har selv sådan en hund her hos os og han finder alle smuthuller

• #56   17. maj 2014 Jah det skide irretendende.. vi havde endelig gået sat helt nyt hegn op og nu låge.. nu har vi funder ud af hun kryber over hegner over i det ene hjørne hvor hun hiver sig op og går op på nogle fliser på den anden side også hopper ned.. Hun har før det hopper op af et træhegn på 1,5meter.!!! og det altså en lille cockerspaniel vi har.
    hun hoppede op fik fra på forben på kanten med forben og trak sig så op.

• #57   17. maj 2014 Udpræget jagtinstink, som ejer ikke kan styre, er ikke noget at spøge med. De fleste ser kun andre dyr som "bytte", men en dag kan de gå efter et uskyldigt barn. Det er IKKE i orden!!

Enten må hundene i ordentlig træning og stimuleres tilstrækkeligt af ejer (så hundene får stillet sit jagtbehov samt ved, at de kun må jage, når de får tilladelse til det) ellers skal der forsvarlig indhegning af hundene. På INTET tidspunkt er det ejer af de dræbte dyrs ansvar, når det er på deres grund!

Det mindste man kan gøre, når ens hund dræber andres dyr er at erstatte dem - ligegyldig om det er en flot stamtavle høne eller en ussel staldkat. Det er ikke i orden!

Og igen, det er IKKE til at spøge med det der jagtadfærd!!

Siger hende som er imod hundeloven og lige har haft etologi(adfærdslære) på dyrlægestudiet!

• #58   17. maj 2014 Den høne kunne have været et lille barn.. Når deres instinkter er så fremtrædende ved man jo ikk om det bliver være.
    Ved hunde ikk Hva der er rigtigt og forkert?
    tisser min hund indenfor ved den godt det er forkert.. Og den ved ogs godt den ikk må tage mad fra bordet.
    nej det er ikk fair hunden bliver aflivet fordi de han instinkter, men det er ds heller ikk fair at en høne bliver flået levende? Så længe ejeren ikk er ansvarlig til en indhegning, ville jeg da ikk lade mine små hunde gå uden for alene. Og det er jo fir det meste forsent folk reagere! Son hvis der går ud over et støre dyr.
    eller en personfordi Det er et lille dyr betyder det jo ikk mindre. Blev min kusines kanin flået levende og hun så det ville hun være utroligt ulykkelig!

• #59   17. maj 2014 Man kan ikke sammenligne et barn med en høne.. det har intet med hinanden og gøre..

hunde ved godt hvad der er rigtig og forkert.. Men et høne er for dem mad = rigtig det deres instinkt og derfor er det, det rigtige for dem..
    At dræbe et menneske er IKKE et instinkt for dem og derfor forkert og meget få hunde som ikke er mentalt forstyrret i opdragelsen eller måske har et dårligt temperament fra fødsel af gør sådan noget og har ikke noget med instinkt og gøre..

• #60   17. maj 2014 har du overvejet at sætte stødhegn rundt om hønsehuset? så kan jeg love dig at de forsøger sig kun en enkelt gang og måske 2 hvis de er lidt smådumme smiley
    du skal selvfølgelig sætte tråden lavt i højde med der hvor de graver smiley

hellere et rap over næsen end aflivning smiley

men ville da også lige aftale med hundenes ejer at I sætter jer ned og taler om hvad de kan gøre for at holde hundene væk fra jeres ejendom smiley

• #61   17. maj 2014 Nu har jeg ikke læst alle svar.
    Jeg mener absolut ikke, at du skal skyde hundene selv. Eller få en anden til det... Tænk, hvis du ikke rammer rigtigt, så vil den lide, og så er man ikke meget bedre end hunden. Det er heller ikke særlig sødt overfor ejer. Ja, ejer er måske ligeglad, men vil blive hammer ked af det, når personen opdager det og vil måske anmelde dig eller andet for bare at slå hendes hunde ihjel.

Gå til hende igen, og sig til hende, at hvis hun ikke får styr på dem, så vil du melde hende til politiet og få hundene aflivet (kan man ikke få hunde aflivet af sådan en grund, så burde det være en trussel i sig selv).

Tænk, hvis det var dine hunde og din nabo bare skød dem eller fik dem aflivet. Hvis naboen var gået til dig først og sagt, hvad hun havde in mind, så kunne det måske få dig til at gøre noget ved det!

Det kan godt være, du er sur over dine høns er døde, og det er forståeligt. Men kan du gøre noget ved det, uden at det skal gå ud over nogen, så gør det istedet! Du skal ikke handle drastisk, hvis det kan undgås! smiley

• #62   17. maj 2014 fremmed hund må ikke færdes på jeres matrikel. så er den ikke længere. smiley

• #64   17. maj 2014 hundene bør ikke aflives. Har man blot et minimum af hunde forstand, vil man vide at hundene har ganske normal adfærd. Men det er ejerne der skal lære at håndtere deres hunde.

• #66   17. maj 2014 Ej nu overdriver i squ og sammenlinger med noget fuldstændigt urealistisk..

Hvis det er det samme og slå en høne ihjel som at slå et barn ihjel jah så skal i nok alle holde op med og spise kylling..

Nu styre i jer squ altså..

Latterligt..

• #67   17. maj 2014 Ja jeg håber da også at Tilde er vegetar smiley

• #68   17. maj 2014 Hov, det var ikke ment som et personligt angreb mod Tilde, mente egentlig bare alle, som synes høns og børn var det samme smiley

• #69   17. maj 2014 Det er hundenes indstinkt, så må i hegne jeres have ind.
    Men synes ikke at hundene skal lade livet fordi de følger deres indstinker.

• #70   17. maj 2014 Advar vedkommende - PÅ SKRIFT! - om at de bliver skudt, hvis de vover sig ind på jeres grund igen. Sørg for at have vidner, så kan du nemlig skyde dem lovligt smiley

• #72   18. maj 2014 Vidner, billeder, alt hvadn kan skaffe og kaste i hovedet (selvfølgelig kopier!!) på de stakkels hundes (undskyld sprog) lorteejer!

Jeg ejer en afrikansk løvehund på knap 2 år. Det er en race der er fremavlet til at kunne nedlægge løver, så ja, det er en rigtig jagthund.
    Hun ved udemærket godt, at det er skide sjovt at løbe efter harene, fuglene osv, men hun løber først når hun får lov. Detsamme når hun prøver at lege med hestene, først når hun får lov.
    Jeg har vidst fra start at jeg blev nødt til at være "hård" i min opdragelse af hende, pga racens trodsighed, og hun ved derfor nu, og har gjort længe, nøjagtigt hvor skabet står!

Nej, man kan aldrig opdrage jagt instinktet ud af sin hund, men man kan lære hunden at kontrollere det!

Hundene skal IKKE skydes eller aflives, det er på ingen måde deres skyld!
    De har været så møg uheldige at komme ud til en kost der ikke ved hvad det betyderat have hund!

Politiet gider nok ikke at gøre meget ved nabostridigheder, uanset grund, men det er da et forsøg værd.
    Og ja, måske bare truslen med at de bliver skudt, kan være at ejer forstår at i mener det alvorligt.

Synes det er en fuldstændig grotesk tankegang at ønske en andens hunde skudt, og så endda mens man måske selv set det! Uanset grunden!!

• #74   18. maj 2014 Med mindre i har en direkte dokumentation for at det er DEN hund i mener det er, kan politiet vist ikke gøre så meget. ?
    Ellers er det jo bare jeres ord mod hundeejeren.

• #75   18. maj 2014 Har ikke læst det hele, for det magter jeg ikke.
    Men synes du skal få politiet ud og snakke med hende. Synes ikke, de skal aflives, de er trods alt hunde, og hunde har drifter. At ejer så skulle tage et hint med en vognstang er noget helt andet.

- Hvis det IKKE hjælper at få policen ud for at snakke med ejeren, så ville jeg sætte overvågning op, så du rent faktisk kan dokumentere at det er de her hunde, som har været på spil. Ellers er det bare ord mod ord, og dét er altså ikke helt nok, imo, til at man kan kræve dem aflivet.

• #76   18. maj 2014 Okay, Okay nu vil jeg lige prøve at forklare mig lidt yderligere her.

Ja SELVFØLGELIG er det ikke fair at hundene skal lade livet, men på den anden side så er det heller ikke retfærdigt for hverken dyr eller mennesker at de render rundt på den måde.

Ejeren er truffet flere gange FACE TO FACE og vi har påmindt hende om at det skal ophøre øjeblikkeligt ellers bliver politiet indblandet. Det lader ikke til at den fes ind, for ja, ugen efter rendte hundene på vores grund IGEN.

Lad mig lige gøre det klart - De æder ikke hønsene - de flænser dem og lader dem ligge. Endten knækker de nakken på dem, ellers flænser de dem ganske enkelt til de dør af blodtab og deres sår.

Ejeren HAR en hundegård til dem, men det hjælper ikke når de springer over den.

Ejeren har IKKE styr på dem, da de lige var flyttet ind så min mormor at de sprang ud af vinduet på deres bil og stak af. Det kostede en kat fra en anden gård.

Det er en Sibirian Husky, begge to så vidt jeg husker, i hvert fald hanhunden er en husky. Og som alle nok ved, er jagt instinktet meget udpræget hos dem - Men hundene kan hverken gå i snor eller andet. Det er den 3 årige hanhund der er værst.

Og lad mig lige påminde at begge hundene FLÅEDE hønen ud af min mormors hænder mens hun stod oprejst - hun er vel 165 - og stoppede IKKE i deres blodrus selvom hun både sparkede og slog med en rive. Så forestil jer hvad der kan ske, når hendes lille barnebarn på 4 går ude ved hønsene.. !

Vi er bange for vores dejlige dyrs helbred og velfærd - ikke om vi vil spære dem inde, det er ikke burhøns vi har og de burde have fri ret til at gå på den gård vi har!! Uden at skulle frygte at blive dræbt af en sindssyg hund eller 2.

Politiet bliver tilkaldt i morgen efter vi har snakket med ejer - igen igen.

• #77   18. maj 2014 Min mormor har selv haft Newfoundlænder hele livet, så hun går meget op i at træne deres dyr. Aldrig har der været problemer i at holde dem fra hendes høns med træning. Men de hunde er ikke det der ligner trænet - overhovedet..

• #78   18. maj 2014 Og så må folk altså også lige tage sig bare en lille smule sammen.
    Der er alverden til forskel på et barn og en høne, og ja - Hunden kan sjovt nok godt se, at de ikke er samme væsner.

- En hund der er aggressiv overfor hunde er det jo ikke nødvendigvis overfor mennesker heller, vel?

En høne er et bytte, et menneske er en del af deres egen familie og kan på ingen måde sammenlignes.

• #79   18. maj 2014 nå det er huskyer så undre det mig ikke de kan finde på det nej..

Men jah få politiet ud og snak med dem og se om det ikke hjælper..

• #80   18. maj 2014 Huskies er ikke jagthunde, men slædehunde. For mig lyder det som ufatteligt understimulerede og slet ikke trænede hunde, du har med at gøre... Med en ejer, som fatter bjælke af, hvad en husky rent faktisk kræver - For de kræver altså en hel del.

At sammenligne med en newfoundlænder though, det giver ikke helt mening, for det er to vidt forskellige hunderacer.

• #81   18. maj 2014 du kan rigtig altid sammenligne racer..

Der kommer også an på hunden..

• #82   18. maj 2014 Camilla: En Newfoundlænder og en husky har én ting til fælles. De er store hunderacer - Men så stopper den ligesom også der.

• #83   18. maj 2014 Alexandoria: En newfoundlænder er en hund der også bliver brugt som jagthund. Men med rette træning kan dette instinkt undertrykkes meget.. Vi er kun glade for at vores kære Thilde ikke længere var iblandt os da den første episode skete. Og nej, Huskyer er ikke jagthunde, men en hund med et meget stort jagtinstinkt - en husky er ofte meget vildere og 'rå' end de labradore vi ser til dagligdag.

Camilla: Vi vil snakke med dem i morgen igen. Vi har jo taget billeder af poteaftrykkende, blodsporende og ligene. Er kun glad for at de ikke nåede ind til vores skønne hønemor med 3 kyllinger..

• #84   18. maj 2014 Labradors har nu sjældent et stærkt jagtinstinkt. De er jo "bare" retrievere, men ja, huskier kan sagtens jagte dyr, det kan alle hunde af alle størrelser og racer.

- Men ja, en husky kræver meget og bliver de ikke opdraget ordentligt og stimuleret på samme vis, så keder de sig og finder måder at stimulere sig selv med. Og det er dette tilfælde ved at jagte og dræbe alt levende, de kan komme i nærheden af i form af dyr. (du nævnte kat + dine høns)

Det ville være ærgeligt at aflive dem, men ejer fatter jo brik, så... Politiet kan kun give en advarsel og derefter må I bare have et kamera op for at være sikre på, at I kan bevise, at det er disse hunde. Uden beviser kan politiet jo ikke kræve dem aflivet.

• #85   18. maj 2014 Aflivning ka du ik kræve, endnu i hvert fald.
    Men du ka kræve erstatning.
    Samtid er det hundeejers ansvar og holde styr på sit vilddyr, og i dette tilfælde ska den bindes/være i hundegård.
    Det gir så vidt jeg ved, en bøde på 3000, ved ik at ha styr på sit omstrejfende kræ.
    Og det er overhovedet ik i orden, at man ska lave fort knox til sine høns, fordi konen er fatsvag.
    Og ka det bevises, har du en go sag.
    Høns og børn ka ik samlignes, men nu har hunde jo angrebet mennesker før, så hvem ved hvornår de står for tur.
    Synes klart du ska høre polititet, på et tidspunkt blir de vel trætte af opringninger.
    For der er jo noget der hedder ejendomsret.

Line: Skræmmende at du er så kold i røven, det er bare ærgerligt, fordi sån er hunde, hmmmm.
    Denne gang er det høns, men næste gang er det måske noget andet, hesteben fx.
    Håber da din hoppe passer på sit føl, men ellers er det vel bare ærgerligt, for det er naturen.
    smiley smiley smiley smiley smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #86   18. maj 2014 En huskyen er en slædehund, med et ekstremt energi niveau - intet jagtinstinkt

• #87   18. maj 2014 Nej, huskyen har intet jagtinstinkt på den måde - men jeg tænker, at det nok kan forveksles med "jagtinstinkt" eller "blodrus", når den bliver understimuleret, for som andre har sagt, så er specielt huskyen en meget "energifuld" race. Der skal meget mere til for at aktivere en husky end man tror, og hvis ikke ejeren har stimuleret dens hjerne i en høj nok grad (hvis hun overhovedet har forstand på racen), så er det da klart at hunden går amok. De skal opdrages meget præcist, og hvis både opdragelsen og stimuleringen halter, så er det klart at hunden både keder sig og bliver forvirret. Og at keder sig kan jo så misforstås som et jagtinstinkt, da den så finder andre måder at underholde sig selv på - ved at jagte hønerne.

• #88   18. maj 2014 Jeg vil sige at vi engang havde en jagt hund som var bedste venner med vores kanin! Vi har enda set dem ligge og sove sammen i kanin gården. Caruso som han hed, var trænet til jagt og havde jagt instinkter, men han havde aldrig angrebet vores kaniner eller høns. Ha det er skide træls, ring til politiet og kræv erstatning for hønsene:)

• #90   18. maj 2014 Camilla L. nej, det er ikke det samme som at slå et barn ihjel, og det er slet ikke det jeg hentyder til. Det jeg siger er, at det kunne ogs have været et lille barn hunden havde hoppet på og en ikke en høne! Når en hunds instinkt er så fremtrædende så ved man ikke om den går til noget større fordi den ligesom får ind i hovedet at der ikke sker noget ved at den tager en enkelt høne i ny og næ. Sidder der nu et lille barn ude i haven og leger med sin spand og skovl, ved hunden heller ikke om det er forkert lige at gå over og flå fru. hansen lille søn på 2-3 år.

• #91   18. maj 2014 Men jeg har heller ikke på noget tidspunkt sagt at de skulle aflives. Hvis ejeren bare havde en smule respekt for andre, kunne personen jo smide et hegn op, eller i det mindste gå med over og kig på hvad hendes hunde har været årsag til, og komme med en undskyldning! Eller få dem trænet til at lade være. Der er jo mange ideer man kan bruge for at få dem til at holde sig der fra, som det stødhegn der bliver nævn. Hellere et rap end en kugle der rammer forkert!

• #92   18. maj 2014 Min nabos hund brød ind i vores kaningård, og flåede alle mine 3 kaniner for øjnene af mig, i den første uge vi boede i vores nye hus for et par år siden - men jeg krævede dælme ikke hunden aflivet! Den fulgte bare sine instinkter og var ellers sød. Ja det var sørgerligt og jeg blev sku sur, men ikke på hverken hund eller ejer. Det var jo bare sådan det var og så måtte vi tage den derfra.

Jeg havde været ret ligeglad med en høne, ja det er synd at de skulle dø sådan, og naboens hunde har bare at holde sig fra din grund! men det er stadig bare høns.
    Jeg syntes du skal kræve erstatning men kun fordi det var nogle dyre høns.
    Så kan den kone måske lære det, når hun skal betale 6x350 kr for ikke at have styr på sine køtere.

At kræve dem aflivet er virkelig ikke i orden! Så længe de ikke er agressive overfor mennesker, så kan man ikke bebrejde en hund for at flå en høne.
    I mine øjne, er en hund mere værd en en høne, både pga sind, intellegens og størrelse. Og igen kan det slet heller ikke sammenlignes med et føl der er blevet dræbt, da føl også på alle måder har en større værdi end en høne.
    Du knækker heller ikke bare lige nakken på et føl, fordi der er lidt for mange heste på folden, ligesom du gør med høns.

• #93   18. maj 2014 Nu er det altså ikke for alle at høns 'bare er høns'. Så den synes jeg ikke er helt fair at skrive.

Men som mange andre skriver, man kan ikke rigtig kræve den aflivet. Du kan kræve erstatning, hvilket vi nok herhjemme havde gjort, og sige til ejer at næste gang de er på ens grund så bliver de skudt.

• #94   18. maj 2014 Er meget chokeret over en del af det jeg læser. Hvordan kan I få jer selv til at skrive, at en høne <b>bare</b> er en høne? Den kan være ens ven ligeså meget som en hund eller en hest kan. Hvorfor er det ok, at den bliver flænset op og lider en smertefuld og langsom død pga. blodtab, men ligeså snart det er en hund, så er det ikke ok?
    Siden hvornår sætter vi nogle dyr højere end andre?

Jeg bryder mig ikke selv om høns, og er faktisk rigtig bange for dem, men derfor er de da ikke mindre værd i mine øjne.

<b>Trådstarter:</b> Jeg synes, at du skal kontakte politiet, som du selv har skrevet, at du ville, og så skal du give ejeren en advarsel om, at næsten gang hundene befinder sig på DIN grund, så bliver de skudt af en jæger! Jeg ville have gjort præcist det samme, hvis det var gået udover mine dyr. Det kan ikke passe, at hun kan lade sine hunde løbe frit rundt, og de så fiser ind i andres haver og dræber deres dyr. Havde en hund løbet ind i MIN have og dræbt MINE kaniner eller MIN hund, så havde jeg ikke givet op før, at den løse hund var forsvarligt buret inde eller at vi i sidste ende blev nødt til at skyde den. Den kan være til stor fare for både trafikken og små børn.

• #95   18. maj 2014 Uglen - Det er ikke ok at den 'bliver flænset og lider en smertefuld og langsom død' men det er ikke det samme at en høne bliver flænset, som at en kat, et føl og en baby bliver flænset. Høns bliver dræbt af ræven hele tiden, samt tusinde dyr bliver flænset af andre dyr, i naturen hver dag.
    Måske nogle er meget knyttede til deres høns, og på samme måde er nogle måske meget knyttede til deres fugle edderkop, men derfor er den stadig ikke ligeså meget værd som en hund. Det er ikke okay at hundene dræber høns på en andens grund, og ejer SKAL gøre noget ved det, men at sætte en høne over to hunde er forkert.

• #96   18. maj 2014 For nogen er hønen måske hele deres verden, deres eneste ven eller andet. Så jeg synes det er utrolig respektløst at sige, 'det er bare en høne'. Så jo, for nogen så er det det samme som at en kat eller en baby bliver flænset.
    Man kan ikke skære den over en kam og sige, at en høne ikke er lige så meget værd som en hund, færdig bum. Der spiller forskellige faktorer ind, og som Uglen siger, 'Siden hvornår sætter vi nogle dyr højere end andre?'

• #97   18. maj 2014 Linnea: Der har vi så et vidt forskelligt syn på dyr. Alle dyr er i mine øjne lige meget værd.
    Synes det er forkert at sige, at nogle dyr er mere værd end andre. Ja måske værd i penge, men det er så forkert at hæve nogle dyr over andre. Det er et sygt syn på dyreverdenen efter min mening.
    Nævner på intet tidspunkt, at en babys død og en hønes død er det samme.

Jeg hæver da heller ikke min hund over mine kaniner, fordi han er mere intelligent end dem? De er på ligefod, fordi de er mine <b>venner og kæledyr</b>.

• #99   18. maj 2014 Jeg er lidt delt i det her når man ser på hvad der skal gøres. Men efterhånden som jeg kom ned i tråden kunne jeg ikke lade være med at stille et nyt scenarie op: Vi har altid haft høns som produktionsdyr. Tidligere på et landbrug, det vil sige mange høns. Mange høns betyder ikke bare 50, men 6000-8000 høner på øko-forhold. Her ville en høne umiddelbart være "bare" en høne. Men hvis samme hund kom ind i sådan en indhegning, den er altså stor så der kan jo være svage punkter, ville det jo være noget andet. Her ville der være flere høns den kunne angribe og den kunne fortsætte. Her er kun én forskel: Det er ikke en ældre dame med hendes hobby racehøns (intet galt i det), men en virksomhed med produktionsdyr. Tror vi ikke at det ville blive set på lidt anderledes? Udover at ejeren nok ville tjekke hegn igen, ligesom ved ræve, så tror jeg også at hundeejeren ville få en reprimande af større grad og evt. krav om erstatning. Specielt hvis det skete gentagne gange. Det er jo et levebrød.

Det var bare en tanke. Og vel er det ens eget ansvar at indhegne sine dyr forsvarligt, men nu er der en smule forskel i størrelse og kraft på en ræv og en husky. Jeg ville også stille krav om at hundeejer gjorde noget ved problemet og ydede erstatning. En hund skal IKKE gå efter noget et menneske holder! Ikke på den måde.

Og så kan jeg lige nævne, at da vi havde høns i stor stil, havde vi en lav strømførende tråd mod ræve. Jeg husker det som om den sad indvendigt i folden.

• #100   18. maj 2014 Linnea: Jeg kan godt se hvad du mener med, at hønen er mere værd end en hund, men det er jo fordi at du synes det. Havde det været i orden for dig, at en anden person bare havde trukket på skuldrene hvis hendes hest havde losset din hund sådan én at den døde, fordi at hesten ifølge hende var mere værd end en hund? Det er jo fuldkommen personlige holdninger. Jeg kan godt forstå, at høns for dig godt "bare" kan være høns, men det er jo også fordi, at du ikke værdsætter dem så meget, som en anden person måske gør. For den anden person ville hønen måske være mere værd end hunden, fordi hun hader hunde og altid har elsket høns. Det handler alt sammen om perspektivet smiley

• #101   18. maj 2014 hunden har normal adfærd, det er ejeren der bør kontrollere sin hund.

Børn og høns bliver sammenlignet. Håber da aldrig du får børn.

• #102   18. maj 2014 Zwick: Var den med børn til mig?

Alle:

I dag snakkede vi med ejeren. Hun var meget oppe og køre, råbte og skældte om at så kunne vi da bare skyde hendes køtere vis vi følte for det. Hun faldt sidenhen lidt ned. Men hun lod til at forstå advarslen. Så vi venter med politiet for denne omgang. Hun havde ikke penge til at erstatte alle hønsene . Så det er vi ret utilfredse med.

Da vi kørte forbi senere sad hendes to hunde lænket ude i deres hundegård, med kæder. Så nu håber vi at hun har lært lidt af lektien.

Vi ringede dog til politiet og spurgte. Og han var ret chokeret over det vi fortalte, og sagde at vis vi fik problemer igen måtte vi ringe. For det var under ingen omstændigheder OK. Og at vi havde tilladelse til at skyde dem vis de kom igen.

Så sagen er midlertidligt sat i bero. Hønsene er lukket inde bag lås og slå (Desværre!!!!!!!) for nu. Da vi virkelig ikke føler for at miste flere af vores kære dyr..

At nogen syntes jeg er kold, forstår jeg ikke. Vær venlig at forstå at begge hunde udviste MEGET aggressiv adfærd da de flåede hønen ud af min mormors arme for at flænse den. Min mormor er 56, så hun er bestemt ikke gammel og svag. Hun kan sagtens slå fra sig . Så det giver måske et billede om hvor slemt det var .

• #103   18. maj 2014 Jeg ville kontakte politiet, advare ejer af hundene om at de bliver skudt hvis I ser dem på jeres grund igen (forhåbentlig er en advarsel nok til at skræmme ejer, så I ikke rent faktisk behøver at gøre noget ved det), indhegne med kraftfuldt stødhegn og evt. sætte kamera op, så I har bevis for at det er naboens hunde der strejfer på jeres grund.
    Selvfølgelig super ærgerligt at I skal bruge en masse tid, energi og penge på at holde folks dyr ude, fordi de ikke kan holde styr på dem selv. Nogle mennesker burde ikke have dyr smiley

• #104   18. maj 2014 Jeg er dælme glad for min hund 'bare' tog vores egen hane. Føj for den lede hvis nogen ønskede ham aflivet pga hans naturlige instinkter. Og skød en min hund, så var de selv den næste i rækken.

Ved mindre naboerne virkelig er total fra den og i VED det er dem, så involver politiet. Udviser naboerne at de er kede af det og prøver få det stoppet, så forstår jeg ikke trængen til at se hunden død. Mn nu kender jeg ikke de naboer og ved derfor ikke deres reaktion.

Har desuden ikke læst alle svar, kun skimtet.

• #106   19. maj 2014 En ting er altså naturlige instinkter, men det betyder ikke at man skal krænke andre. Vi er på menneskenes niveau her, ikke dyrenes. Skal en der voldtager en anden forsvare sig med, at det var vedkommendes naturlige instinkt at formere sig? Jeg ved godt at dyr ikke kan resonere over ting ligesom mennesker kan, men derfor er det netop vores ansvar at tænke et skridt foran.

Hvorfor skal en andens hobby eller levebrød lide under, at man er så uheldig at få en nabo som bare lader hundende være naturlige og dermed skader hendes interesse? Damen har aldrig bedt om de hunde. Vi lever ikke i en tid hvor man skal forvente at ens liv ødelagt på grund af en løve der kommer forbi og æder det hele.

• #107   19. maj 2014 Nu siger loven jo, at man ik bare må skyde hunde.
    Man ska advare ejer først, og indrykke "annonce" i lokalavis, før man tar næste skridt.
    Så hvis nu jer, der selv har hunde og blev øff, fik det gjort, havde I så ik taget affære inden det kom der til, som den ansvarlige hundeejer i er?
    Den episode der i sin tid var, var der forsøgt i gennem meget lang tid..
    I dette tilfælde, er konen uden for rækkevide, og så må man jo gå til plan B.

TS. Self. har hun da penge, om ik andet står du der bare til d. 1 og kræver ind.
    Man må stå til ansvar for sit kræ.

• #108   19. maj 2014 Jeg kan slet ikke forstå holdningen med at det 'bare er høns'. Vi har også haft mus og jeg var da grædefærdig da Tusia døde - og det var da mindst lige så slemt med Guzzie.
    At nogen anser mus for skadedyr gør jo ikke at de bliver mindre værd for ejeren? Hønen er et produktionsdyr, men det gør da på ingen måde okay at hunden angriber den?
    Hvis der ikke havde været et menneske til stede, så havde man ikke kunne gøre meget andet end at sige til ejeren at hun skulle have styr på sine hunde, og eventuelt kræve en erstatning. Men der var et menneske til stede, og vedkommende fortalte meget klart og tydeligt til hundene at de ikke skulle komme tættere på - og alligevel tager de hønen fra hendes arme.
    Vi har både høns og hund i stalden og Swip (hunden) kan godt finde på at nappe dem i halen for at hyrde dem, men et enkelt lille 'nej' og så holder han op. Det samme med hestene. Pga hans trang til at hyrde kan han finde på at nappe i halen (ikke bide), men hvis blot man siger nej, så går han væk.
    Ja, det ligger til hunden at jagte høns, men at den ikke stopper på trods af at hønen holdes i armene på et menneske, at den bliver jaget væk og råbt af - det er ikke ok, og ejeren har bestemt ikke opdraget dem.

Jeg syntes det er godt at du har taget fat i politiet. Jeg ville nok ikke skyde hundene, men jeg syntes det er noget p*s at hun ikke vil betale erstatning. Hvis man har to hunde og et hus, så har man altså også råd til at betale 3500 kr.

• #109   19. maj 2014 Louise, nu er det ikke sikkert det er hendes eget hus..

• #110   19. maj 2014 Men Sarah, selv hvis det ikke var hendes eget hus, men måske noget hun lejede, så er det altså ikke billigt at leje en del af et hus eller have to hunde. Hun må bare hoste op, og så må hun lære, at der nok er nogle andre ting, hun så må spare på, hvis hun ikke har råd. Det er altså bare prisen hun må betale smiley

• #111   19. maj 2014 Sarah, det er rigtig nok og det kan selvfølgelig være tilfældet, men hvis ejer allerede har benægtet og råbt, så er der også en chance for at det bare er en undskyldning smiley

• #112   19. maj 2014 Jeg mistænker helt klart også, at det bare er en undskyldning for at være på tværs.

• #113   19. maj 2014 Jeg synes i har handlet rigtigt TS, taget snakken med ejer af hundene (selv om det ikke lød behageligt) og advaret om hvad konsekvensen er, og derefter kontaktet politiet.

• #114   19. maj 2014 JEG HAR IKKE LÆST TRÅDEN

http://www.bolius.dk/maa-man-skyde-naboens-hund-12854/
    Men som der står i linket, kan du aflive hunden(e) hvis du har advaret ejer om det først og der ikke er blevet gjort noget.

'I Mark- og Vejfredsloven står der, at man har lov til at skyde omstrejfende hunde på sin egen grund, bare man har advaret hundens ejer på forhånd.'

• #115   19. maj 2014 Nu kommer alt altså ikke an på hvorvidt hunden er jagthund eller ej.
    Jeg ved faktisk meget om jagthunde da jeg lige har fået jagttegn og derudover har jeg også selv en Flatcoated retriver hvilket er en jagthund. self har jagthunde et stort jagtinstinkt, men det der virkelig betyder noget er altså om hunden er opdraget ordentligt. Min hund er en aktiv jagthund men hun kunne aldrig finde på at stikke af ind i en anden persons have og overfalde deres høns, for det ved hun skam godt hun ikke må.
    Bare lige for at slå den del fast! smiley

• #116   19. maj 2014 Nu har jeg så læst tråden.. For at være ærlig så fatter jeg ikke dem der skriver at du bare skal hegne bedre ind. Gu skal du EJ. Det er ikke dit job at holde hundene ude fra din matrikel men derimod ejernes job at holde dem på sin egen grund.
    Det eneste du egentlig skal bruge et hegn til, skulle da være for at undgå at dine egne dyr slipper væk.
    Og med hensyn til at aflive er jeg faktisk ret kold.. Hvis ejer ikke kan holde styr på sine dyr, må både hunde og ejer betale.
    Det er præcis som med katte, holdes de ikke på egen grund, har ejer squ heller ikke grund til at blive ked af det hvis den en dag ikke kommer hjem.

Og jo jeg elsker hunde. Men som ejer må man squ tage noget ansvar smiley

• #117   19. maj 2014 Update:
    Den ene hund skal muligvis aflives i dag. Da den bed ejerens lille dreng på 4 år i armen så han skulle syes, da han samlede deres kat op og gik udenfor med den. Hunden gik lige på ham.

Men nej. Det er mig der er total dyremishandler.

Er kun glad for at det ikke var vores lille dreng det var gået ud over .

Håber folk fremover tænker bare en smule over deres ordvalg herinde. Og deres tildens til at angribe folk .

• #118   19. maj 2014 Hvad med den anden hund? Er den lige så aggresiv?

• #119   19. maj 2014 Jeg siger ikke at hun ikke skal betale, for det skal hun da klart.

• NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 3 Emner: 21 Svar: 85
    #122   19. maj 2014 Jeg går ikke ind for aflivning af hunde, og det er fuldstændig ligemeget hvad den har gjort!

-Det er ikke hunden, men den der opdrætter den.

Undskyld, men helt seriøst.

• #123   19. maj 2014 Undskyld, men den er hun altså helt selv udenom. En understimuleret slædehund bliver altså kuk i kasketten til sidst og det er ene og alene ejerens egen skyld.

Stakkels dreng og stakkels hunde. Det er det eneste, jeg har at tilføje..

• #124   19. maj 2014 Jeg bliver lidt opgivet i denne diskussion og har IKKE læst hvert et indlæg men mange af de!
    Hunde er forskellige...Og er mere eller mindre drevet af sine instinkter ud fra race, køn og til dels opdragelse. Deriblandt er der også SYGE, ustabile hunde. Og det er HER vi i DENNE diskussion er nødt til at se hvilke hunde vi har med at gøre.. Disse hunde er nok ikke ret stabile, har IKKE et godt sind, ikke den rigtige stimulans og opdragelse! De bliver ikke aktiveret nok og opdraget godt nok!
    I DENNE situation, taget i betragtning af DISSE hundes opførsel bør de skydes da deres opførsel er MEGET foruroligende.. Jeg synes IKKE man skal skyde enhver hund der følger sit jagt instinkt og plukker en høne, kat, kanin e.l. Men disse hunde bør afskaffes og dette begrunder jeg ud fra dette!
    Når en hund flænser og river et bytte ud fra et menneskes hænder, og INGEN respekt har for et menneske der står og slår det med en kæp e.l. Så er dyret livsfarlig! Derfor bør TS skrive et stort opslag i lokalavisen og et brev til ejer og politiet at hvis disse hunde igen kommer ind på ejendommen bliver de skudt af en jeger! Dette gøres også efter at TS har snakket med politiet. Imidlertid skal ejer erstatte de tabte høns!

Mvh TT der bliver opgivet over de der ikke kan skille denne sag og disse hunde fra andre sager og andre hunde! smiley

• #125   19. maj 2014 Du har ret TT, når der er tale om hunde, hvis adfærd er livstruende aggressiv, og altså om hunde, der ikke på nogen måde kan "rehabiliteres", så er aflivning nok det bedste valg. For hvis det forholder sig sådan, at disse hunde egentlig er så mentalt skadede pga. manglende opdragelse og stimulering, at de er utilregnelige, så er det jo heller ikke noget værdigt hundeliv de lever. Selvom det på ingen måde er hundens skyld, så er det bedste for en hund, der er utilregnelig og udviser en anormal aggressiv adfærd, at blive aflivet smiley

• #126   19. maj 2014 hvis det bare er høns..

Så det jo Bare også hunde..

Samt ejerens lille dreng bare er et menneske..
    Ser ikke forskellen. et liv er et liv. mine bedste venner da jeg var lille var mine 3 høns. pif, paf og puf. De var bestemt ikke bare høns smiley De betød ligeså meget for mig som mine heste gør idag. samt familie smiley

Lige for at tage ved sagen havde jeg også skudt hundene.
    Forestil jer lige dette i et øjeblik. 2 store løse og fremme hunde går på din grund, de går amok på dine dyr (ligemeget hvad dyr) og du kan risikere at komme alvoreligt tilskade ved at gå i forsvar.

Hvordan vil du reagere? Vil du ikke føle dig utryk? Vil du ikke føle dig såret over dine dyr skal lade livet grundet fremmede hunde går på din grund?

hold op jeg skammer mig over folk kan generalisere. et hvert liv er på lige fod. om det er en flue eller en elefant. de skal IKKE lide!
    Jeg fik også altid kvalme når folk pillede vingerne af fluer. fy for satan!

• NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

#127   19. maj 2014 Så må ejerne da forfanden skaffe sig en snor til deres hunde eller et hegn?

• #128   20. maj 2014 Har hun slået hunden samtidig med hun har holdt godt fast i hønen?

• #129   20. maj 2014 Jeg håber da at den hund der netop har angrebet naboens eget barn bliver aflivet. Det er jo det eneste rigtige at gøre.
    Jeg vil så egentlig ønske for den anden hund at de også afliver den. For hvilket liv kan den se frem til? At stå i hundegården konstant - uden nogen form for aktivering.

Det er IKKE svært at lave en sikker indhegning til hunde, uanset størrelse.
    Det kræver blot en højde på hegnet som hunden ikke kan klare i flugtspring. Øverst påsættes et lille ekstrahegn vinklet ind mod hunden. Hvis det er for indviklet ingeniørkunst kan det også klares med en strømførende tråd foroven.
    Selv en jagtivrig saluki behøver kun et forsøg med tråden før den opgiver.
    På samme måde skal hegnet også I jorden, så den ikke kan grave sig under.

• #132   20. maj 2014 hunden er jo ikke aggressiv, fordi den æder en høne. Den er hund.

• #133   20. maj 2014 Zwick - Ikke nødvendigvis..Men disse hunde er!

• #134   20. maj 2014 Der må jeg melde mig enig med Tindur, nej, en hund kan godt finde på at jagte en høne, men i dette tilfælde var der et menneske til stede, som med MEGET store bogstaver sagde nej - og hunden stoppede ikke, den fortsatte blot.
    Så selvfølgelig skal man da ikke aflive en hund bare fordi den jager en høne, men i dette tilfælde jagede den ikke bare en høne, den flåede den ud af grebet på et menneske!

• NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

#135   20. maj 2014 Synes stadig ikke man kan kræve en hund aflivet.
    Det lyder latterligt, men altså det er en hund, hunden stammer fra en ulv!
    Så kræver jeg også den mand som dræbte over 40 mennesker død, men det kommer nok til at ske.

• #136   20. maj 2014 NatasiaU: Og netop i derfor er det jo dybt uansvarligt at ejeren ikke har sørget for at opdrage og stimulere hunende så de ikke dræber hønsene. En hund stammer fra ulvene og en kat stammer også fra vildkatte - men selvom de gør det, så trænede vi vores staldkat (= uoptimal opdragelse) til at vi godt måtte sidde med mus i den ene hånd og kæle kat med den anden, uden at katten stort set så på musene.
    En hund er drevet af et stærkt flokinstink og har fra naturens side en trang til at behage sin ejer/flokleder/højere rangerende. I dette tilfælde burde hunden have lært at den rangerer under mennesket, og af den grund burde man kunne udnytte dens instinkter til noget positiv - også selvom det måske ikke lige var flokkens leder der fortalte det. Problemet er bare, at det har hunden ikke lært og af den grund er den till fare for både mennesker, andre hunde og dyr generelt. Selv ikke dens flok (familien der ejer den) så den som ledere da den tydeligvis ikke havde respekt for dem og satte sig for at opdrage på den lille søn.

• NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

#137   20. maj 2014 Så må familien tydeligvis være ligeglad med opdragelse af deres hund, bliver virkelig så sur, for jeg synes alle dyr fortjener et godt liv som vi mennesker gør.

-Vi har "Lavet" en hund som dårligt nok kan trække vejret, men som alligevel eksisterer. (Den skred lidt fra emnet)

Det jeg prøver at sige er nok at det ikke er hunden der har gjort noget galt, men dem som skulle opdrætte den. Det er helt og aldeles egen holdning. Jeg synes ikke man skulle aflive hunden, den må ha følt sig truet af noget siden den reagerer sådan.
    -Afliver vi måske heste som bider, de er også flugtdyr.

• #138   20. maj 2014 Natasia, nu er der jo forskel på hunde, der reagerer aggressivt fordi de føler sig truede, og hunde der reagerer aggressivt uden grund og derfor er utilregnelige. Hvis de ikke kan "rehabiliteres" fordi deres hjerne har taget så meget skade, hvorfor så lade dem leve et hundeliv, der ikke er værdigt?

• #139   20. maj 2014 En hund, der er utilregnelig og bider ud uden grund er jo skadet i hjernen. Den er forvirret og kan ikke selv finde ud af, hvordan alt hænger sammen. En utilregnelig hund er højst sandsynligt stresset og kan ikke finde ud af, hvad den skal gøre. Hvis hunden er så skadet, at den lever i sådan en forvirring og smerte, så er det jo nærmest ikke i orden af os, at vi lader den leve, når vi ved at den lever i stress og forvirring, som ikke kan forbedres.

• #140   20. maj 2014 Jeg ville nok ikke kalde den skadet, men mere noget i retningen af ødelagt.
    Sorteper er også ødelagt for evigt i den forstand at han er yderst følsom, og så snart der kommer to modstidende signaler (tag i tøjlen og bed om frem, hvis du eks. vil have holdning) så stiller han sig på bagbenene eller begynder at bukke - derfor har vi som mennesker tilpasset os ham for at han skal få et liv uden stress.
    Det er ikke noget vi kan rette op på (medmindre vi virkelig vil ødelægge ham) og sådan kan det også være for hunden - og i et hjem med børn vil der altid opstå situationer hvor der er to forskellige ting på samme tid, og hvis hunden samtidig er understimuleret og stresset så kan de kun gå galt, og derfor er det ikke fair for hunden at lade den leve et sådant liv, heller ikke selvom det lyder hårdt.

• #141   20. maj 2014 Jeg mente også skadet i den forstand, at den er blevet ødelagt af misrøgt smiley men netop med en hund, der er utilregnelig, kan man lige præcis ikke tilpasse sig dens behov - som i har gjort med jeres hest - fordi man aldrig ved, hvad der trigger den. Hvis man derimod ved, hvad en ødelagt hest eller hund har været igennem, er det lettere at undgå sådanne situationer. Men lige netop med en utilregnelig hund der reagerer uden grund kan det blive farligt for både hund, ejer og andre tilfældige, fordi det er svært at sige (og se), hvornår den er tryg eller på vej til et angreb.

• #142   20. maj 2014 Nu spørger jeg lige dem som er imod.

Har i selv stået foran en agresiv hund?

I kan tro det er skræmmende som en i helvede og så ønsker man altså en hund død! No matter what!!

Vi har da en hund på vores gade som er agresimennesker har gået på min hund flere gange og min far, han sluppede dog heldigt ved at den tog fat i hans taske.
    For lidt siden var den tæt på at gå på mig. Idioten af en ejer havde ikke lukket lågen og derved kunne den frit have angrebet mig hvis den følte sig truet nok.
    Jeg gik forbi, den får øje på mig. Den viser det er dens hjem og kommer faretruende imod mig.

Jeg har ALDRIG følt mig så bange i mit liv. Jeg skreg og hyberventalerede. Ikke nok rystede i lang tid efter.
    Jeg lider af angst og ikke mindst kan jeg ikke gå forbi den hus mere..

Hunden viste jo bare en normal adfærd. Men er det retfærdigt jeg skal være bange for at gå/køre forbi? der står selv på deres låge at indgang er på eget ansvar så de er selv viden på hunden er agresiv over for andre hunde, mennesker m.m.. så synes slet ikke folk skal pege fingre før at stå foran en agresiv hund..

• NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

#143   20. maj 2014 Men hvorfor er hunden ikke rask? Hvorfor er den skadet i hjernen som du siger Fünke?
    -Det er ejeren der er skyld i det! Og det gør mig så sur når man vil aflive en hund, som ikke er blevet opdraget godt nok! Så skal man jo heller ikke have hund hvis man ikke kan finde ud af at passe den.

• #144   20. maj 2014 NatasiaU - Når en hund (især meget aktive hunde med stort jagt instinkt) ikke bliver opdraget og stimuleret nok (mest det sidste) så siger hjernen kuk kuk, hunden ser spøgelser og stresser unormalt op da den ikke får brugt(aktiveret) hjernen! Så der på grund af ejers manglende stimulering OG opdragelse af hunden gør at den bliver skadet!
    Jeg ejer (min mand) selv en hund med stort jagtinstinkt og som er meget aktiv. Det var mig der opdraget og trænede ham som lille. Da jeg købte min egen hest fik manden besked på at tage ansvar for sin hund.
    Til trods for at jeg trænede hunden i lydighed 3x ugentlig og gik en times tur hver dag så blev jeg nødt til at kontakte en adfærdsbehandler efter at han blev angrebet af nogle hunde.. Her fik jeg vide at jeg var nødt til pga. hunden sit store behov for at bruge hjernen at fordele turene ud på 3x 30 min i stedet for en lang tur da han havde brug for at få stimuleret sin hjerne mere. Dette hjalp meget og hunden blev mere harmonisk. Så stimuleringen er så vigtig for at hundene skal være raske i toppen! smiley

Mvh TT

• NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

#145   20. maj 2014 Helt bestemt, men jeg tror stadig man ville kunne give den hund et ordentligt liv, og bliver bare så sur og indebrændt på de mennesker som ikke kan finde ud af at have en hund.

• #146   20. maj 2014 NatasiaU - Det er for sent når det har gået så vidt... smiley Ja jeg bliver også pisse vred og frustreret fordi hundene fortjener bedre.. Der burde indføres kørekort for hunde og opsyn hvert år hvor de kommer hjem til en og tjekker op! Tænke sig hvor mange flere arbejdspladser det ville give og hvor mange hunde der ville få det bedre. smiley

• #147   20. maj 2014 TT - enig! Og nu hvor vi er ved "køre"kort, burde det blive indført til både hunde, børn og heste, for den sags skyld også...

• #148   20. maj 2014 I forhold til din mening om børn og kørekort står jeg af.. Dette på grund af den betydning det kan have for mennesker at få børn, og den magt psykisk de der skal bestemme, har over personers mulighed for lykke her i livet! Så der er jeg bestemt ikke enig. Men der burde være obligatorisk undervisning på sidste år i folkeskolen hvor man får oplæring i spædbørn og småbørns psykiske og fysiske behov både i forhold til pleje, mad, søvnbehov og samspil... smiley

Mvh TT

• #149   20. maj 2014 Helt enig med TT - ja, jeg bliver også sur af, at hunden bliver ødelagt af ejers manglende viden. Men som TT siger, så er det altså simpelthen for sent at give en hund, der er så ødelagt, at den stresser op og bliver utilregnelig, et ordentligt liv. Selvfølgelig ville det have været mest optimalt at ejeren slet ikke havde fået hunden i første omgang - det er jo den manglede/forkerte opdragelse, der fra starten har været skyld i at hunden bliver helt skør. Så selvom det er ejeren der er skyld i det, og selvom det ikke på nogen måde er hundens skyld, så lader du faktisk alligevel hunden bøde for det, hvis du lader den leve når den er ødelagt oppe i hovedet. Puha, der er ikke noget værre end at se en forvirret og stresset hund der er fuldkommen rundt på gulvet, fordi ejeren har været en nar. Så er det bedste for den kære hund altså at lade den lade livet, så den ikke længere skal lide sådan hver dag.

• NatasiaU
    NatasiaU Tilmeldt:
    sep 2013

#150   20. maj 2014 Har dog set mange hunde komme ovenpå igen efter mishandling smiley
    Men så er det faktisk forkert at lade en mops leve, det vil jeg synes det er ihvertfald.

• #151   20. maj 2014 Stinne M man skulle næsten tro kørekort til børn fandtes med alt den hysteri der kan være. hvis man har for lav intelligens kan kommunen faktisk tage dit barn fra dig ligeså snart du har født. uden at give forældre en chance..

• #152   20. maj 2014 Og stadig er der hundredevis af børn hvert år, der bliver fjernet alt for sent, fordi de, netop ligesom hundene, er blevet psykisk skadede af at være hos deres forældre.. Så helt så godt er det vist heller ikke...

• #153   20. maj 2014 Men er et sidespor fra emnet, så den diskussion gemmer vi til en anden god gang smiley

• #154   20. maj 2014 Man skal stadig finde cyklus. det hjælper ikke at fjerne barnet med det samme men heller ej når det er forsent..

• #155   22. maj 2014 hvis i afliver hunden er det dyreplageri! hunden gjorde dat garanteret af instinkt!!

• #156   22. maj 2014 Ahh, Nikoline, det er nok ikke dyreplageri, hvis man afliver en hund, der er utilregnelig og stresset, og som derfor absolut ikke lever et optimalt hundeliv.

• #157   22. maj 2014 Nikoline: Hvorfor er det dyreplageri at aflive en stresset og understimuleret hund der ikke har fået korrekt opdragelse og derfor er til fare for både mennesker, dyr og andre hunde?
    En død hund lider ikke, men denne hund er tydeligt stresset og ikke optimalt opdraget eller behandlet - ville det ikke være mere synd at lade den leve et liv i lænke hvor den bare ville stresse sig selv op og blive mere og mere skør i bolden?

• #158   22. maj 2014 Det jeg mener er, at jeg synes du skal læse tråden igennem. Det er ligemeget, om den gjorde det af instinkter, hvis den er utilregnelig og derfor er til fare for både sig selv og mennesker smiley

• #159   22. maj 2014 jeg har læst tråden igennem men syntes at det er ondt at aflive en hund som spiser et par høns af instinkt !

• #160   22. maj 2014 Nikoline: ja, men denne hund har ikke bare spist et par høns på grund at instinkter - det har bidt en dreng på 4 år, og angrebet hønsene til trods for at et menneske med rigtig store bogstaver fortalte at de ikke skulle, og det har også flået en høne ud af armene på et menneske. Den er understimuleret, stresset og ikke opdraget hvilket gør den farlig for sine omgivelser.
    Jeg kender da flere hunde der har svært ved at stå for fristelsen til at nappe lidt i hønsenes haler eller jagte dem, men forskellen er at disse hunde stopper hvis man siger 'nej'.

• #161   22. maj 2014 Ja, lige præcis, hunde med en normal og ordentlig opdragelse, som ikke er understimulerede, vil stoppe ved et tydeligt "nej". En hund som denne, der er så understimuleret, at det helt har ødelagt dens hjerne, vil ikke kunne kende forskel på høne, barn, voksen eller hvad det nu er, den har udset. Forskellen er, at man her ikke vil kunne se forskel på, om den er afslappet eller på vej til at angribe. Derfor aflives den altså ikke kun på grund af nogle høns, men på grund af de andre ting, der også spiller ind.

• #162   22. maj 2014 Nikoline

Ved et par høns bliver intet dyr aflivet. Men hunden har angrebet et barn samt er yderst aggresiv.
    Sådan en hund lider indvendigt, den er bedre tjent med fred.

• #163   22. maj 2014 DD sagde det super godt - den lider indvendigt. Hunden lider hver dag, når den stresser sådan, og lige præcis fordi den er utilregnelig betyder jo, at den ikke selv kan finde ud af, hvornår den skal være aggressiv, hvornår den skal føle sig truet, eller hvornår den skal føle sig tryg. Hunden føler et kæmpe stressmoment hele tiden.

• #164   22. maj 2014 Det er ikke tilladt at få en jæger ud og skyde dem. Og man må heller ikke selv skyde dem. Meld det til politiet. Eller fang hundene og indlever dem. Så skal ejeren betale en bøde samt ophold på internat, den tid de har været der, indtil hun henter dem. Og hvis hun ikke henter dem, bliver de solgt til anden ejer eller aflivet, hvis de ikke er egnede til et nyt hjem.

• #165   22. maj 2014 Og sig til ejeren af hundene, at hun skal erstatte dine høns. En god ide, hvis du kunne tage billeder, når hundene er i din have, så har du bevis for, at det er hendes hunde

• #166   22. maj 2014 Dorte nu er det sådan de har fået lov.. smiley

• Sara K
    Sara K Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #167   22. maj 2014 At anmelde det til politiet, er det samme som at aflive den. Politiet afliver hunde af ingen grund. Det er da sørgeligt at de skal aflives, men jeg forstår din frustration. Jeg er sikker på at i holder meget af jeres høns, og selvom jeg elsker dyr, så tror jeg ærlig talt jeg selv ville skaffe den af vejen. Altså hunden!

• #168   22. maj 2014 Dorte - Man har faktisk lov til at skyde uvedkommende/løse(tamme) dyr der kommer ind på ens ejendom! smiley Man skal først advare ejer og lægge et indlæg i lokal avisen.

• #169   22. maj 2014 annoncer i avisen i en uge at du indfanger hundene og får dem skudt af en jæger, og han kan gøre det på klods hold, hvis du fanger dem i en fælde

• #170   22. maj 2014 Hvis ejeren ikke gør noget ved det og den er til fare for jeres dyr samt evt. mennesker hvis de er nær dyrene synes jeg den bør aflives. Og det er bestemt ikke fordi jeg synes at det er ok ''bare'' at aflive et dyr. Og det er forfærdeligt, for det er sikkert en skøn hund hvis den ellers fik noget opdragelse. Det er menneskets skyld, men det er bestemt ikke iorden, og i kan bestemt ikke tillade jer at sige ''det er bare en høne.''
    Synes ejeren skal advares og ellers må den aflives, det er ejerens ansvar at holde styr på hunden. Da hun gør klart at den ikke kan stoppes af fx en rive synes jeg det lyder som om den er til fare for omgivelserne!

• #171   22. maj 2014 Da jeg først læste det med at den havde dræbt 3 høns på den måde, var min første tanke "hvad bliver det næste?" Så at den ene også har bidt deres dreng kommer ikke som det helt store chok, selvom man da ikke håbede det skulle ende sådan.

Vi har selv en ulvehund gående som er yderst interesseret i vores høns, katte og hvad der ellers lige går rundt i haven og på markerne. Vi er enige om at hvis den én gang angriber en høne eller andet, på samme måde som du har oplevet, så er det en vej og det er et smut til dyrlægen. Hård, ja måske? Men hvad bliver det næste?
    Dog er han forsvarligt lukket inde, så det burde ikke ske smiley

Jeg har oplevet folk aflive deres hunde fordi de har bidt en høne ihjel. De får smag for det og stoppe ikke smiley

Men fint i har fået talt med ejeren, og det tyder på der er kommet lidt mere styr på det hele.

• #172   22. maj 2014 Jeg mener ikke, at det er hundene der skal betale prisen med deres liv fordi ejeren ikke kan finde ud af at holde dem inde. Men var det mine hunde ville jeg sørge for en ordentlig forsvarlig hundegård

• Kathrine F
    Kathrine F Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #174   22. maj 2014 Har du NOGENSINDE tænkt på at det ligger i hundens natur?! Det er helt naturligt at en hund vil dræbe en høne, hare eller hvad den nu ellers kan finde på at jage. Det betyder BESTEMT ikke at den er ondskabsfuld.

• Kathrine F
    Kathrine F Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #175   22. maj 2014 Jeg har aldrig hørt om nogle som har haft høns der hverken er blevet snuppet af ræve eller hunde. MEN siger ikke det er rigtigt at de tager jeres høns, så det er ejerne som den er gal med, IKKE hundene! Så det er ejerne man går til, og hvis de ikke gør noget ved det så meld dem til politiet. Det er ikke moralsk korrekt at aflive et dyr pga. noget som ligger så dybt i den. Tror da heller ikke i vil synes det var sjovt nogle skød en høne som var sluppet ud af hegnet og rendt over til naboen. Prøv at tænk som en dyreven når du er så glad for dine høns.

• #176   22. maj 2014 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=145381

Så kan du læse om hundeloven og se hvad du kan gøre juridisk. Bare et forslag så du ikke kommer til at lave fejl som kan ramme dig selv.

• #177   22. maj 2014 Hold jer til loven. Loven siger at hvis et dyr (uanset art) opholder sig på din grund skal du oplyse ejeren om at det er uønsket. hvis det sker igen har du ret til at skyde dyret. god jagt. selvfølgelig er det synd for hundene at deres ejer ikke kan finde ud af at holde dem på egen grund, men nogen skal lære det på den hårde måde, det er ikke dit problem.

• Djinnie L
    Djinnie L Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 4
    #178   22. maj 2014 Bliver simpelthen nødt til at spørge om forældrene til det bare hunden har bidt, ikke har meldt det til politiet. Efter den sindsyge hundelov der er kommet bør hunden være aflivet samme dag den bed et barn.

• #179   22. maj 2014 Jeg ville heller ikke gå ind for aflivning hvis det "bare" var fordi, at ejeren var en dør og ikke kunne holde styr på hunden, som efterfølgende bed nogle høns - det er jo ejer, der er uvidende. Men nu fik vi informationen om, at hunden også havde bidt et barn, og fremstod meget utilregnelig, og så bliver det altså pludselig en helt anden sag smiley

• #180   22. maj 2014 Ja hunde har Jagtinstikt, men det squ ikke normalt at den ikke stopper når der er en person til stede som prøver at stoppe den. Min hund har tit jagte. Hare unger og fugle men hvis jeg fanger den i det og siger stop så gør den det også!!
    Men synd for hundene at de tydligt vis har en ejer der er motionere dem nok, for ellers ville de nok ikke have så slem en adfærd

• #181   22. maj 2014 Natasia

Jeg havde en hund der havde en genfejl i hjernen, som blev værre og værre med årene + gik helt i selvsving efter en fremmed mand slog ham.

Det er i den grad ikke vores skyld, at hunden havde en fejl i hjernen, vi har altid haft opdraget ham til punkt og prikke, og først det sidste halve år slog den klik for ham.

Du kunne gå forbi ham og uden varsel begyndte han at vise tænder. Dette fik vi nogenlunde kontrol over igen, indtil en fremmed mand kom ind i vores hus, uden varsel. Her advarede vores hund med knurren og manden reagere ved at gå hen og smække en knytnæve i hovedet på ham, så han bed ham. Herfra havde vi en hund der slet ikke kunne trænes mere, han stressede når der kom mænd, og sprang pludseligt til struben på selv os.

Alt dette ville blive værre og værre med årene, da den genfejl i hjernen ville trykke mere og mere og han ville blive mere utilregnelig end han i forvejen var.
    Han blev knap 3 år og var bedre tjent med fred, for han led hver evige eneste gang han havde været agresiv. Som om han selv var forvirret over hans reaktion.

Om denne omtalte hun er af samme slags, kan reelt set ikke vides, før ejer smutter til dyrelægen ligesom vi gjorde. Derfor mener jeg det er forkert af dig at give mennesket skylden, i fald af det nu ikke er sådan smiley

• #182   22. maj 2014 Undskyld jeg blander mig, men nu har jeg lige taget jagttegn, og der står i jagtlovgivningen at man ikke må skyde omstrejfende hunde eller katte. Så den der med at skyde hundende er ikke den bedste ide, om man får en jæger til det eller selv gør det. Det kan man få en bøde for, hvis der er nogle der anmelder det! Syntes selvfølgelig heller ikke det er okay at de dræber jeres høns, men syntes du skal gå til politiet med det, også kan de bedømme om de vil skyde dem eller om det bare skal sendes til aflivning... smiley

• Djinnie L
    Djinnie L Tilmeldt:
    aug 2013

#183   23. maj 2014 Det er yderst sjældent at en hund har en fejl i hjernen. 99.9999999% af tilfældene er det simpelthen hundeejere der IKKE burde have hund. Selv har jeg en muskelhund som pga alt for mange idioter har brugt dem som potensforlængere mm har fået ødelagt deres ry. Hvis man ikke vil arbejde med hunden fra anskaffelsen og 10-15år frem (hele hundens levetid) skal man ikke anskaffe sig en hund. Lige som børn skal hunden opdrages og guides. Jeg forstår nu stadig ikke at denne pågældende hund ikke er aflivet pga bidet på et barn. I følge den nye lov SKAL den aflives. Gad vide hvad der var sket hvis det havde været en muskelhund. Så havde denne debat nok ikke været aktuelt.

• ulla J
    ulla J Tilmeldt:
    mar 2008

#184   23. maj 2014 Hej
    Dette handler vel egentlig ikke om høns - men om at en person har i dette tilfælde hunde, som der ikke er styr på. Det skal vedkommende have ifølge lovgivningen.
    Hundene må skydes - hvis man sætter advarsel i dagbladene.
    Ejeren har en ansvarsforsikring - hvor man kan kræve erstatning for hønsene. Det skal meldes til politiet - som tager en samtale med ejere.
    Men det som jeg er mest bekymret over - det er, at hundene har smagt blod - hvilket levende væsner er det næste de bider? - Hunde kan gå i "blodrus" - det er en højest uansvarlig hundeejer, der ikke efter sådan sikre ekstra meget at hundene er under kontrol. Der er nok ikke mange herinde der kan finde forsvar, hvis det er et lille barn næste gang. Der er kun EN ansvarlig for dette - hundeejeren - og det er noget følelsespjat at argumenterer med at "det er synd for hundene" at aflive dem ( som jeg mener ejeren bør ordne hos en dyrlæge). Hvis hundene har udviklet en uhensigtsmæssig adfærd - er de potentielt farlige - som dyreejer må man være sit ansvar bevist - både i denne situation, med syge og svage og gamle dyr. Det er både en pligt og et privilegie som dyreejer. Det handler ikke om liv for enhver pris men at man kan tilbyde dyreetisk og forsvareligt liv udfra dyreracens behov under hensyntagen til omverden.

• #185   23. maj 2014
    Åh - hvor jeg dog forstår dig, det er så frustrerende at skulle belemres med andre folks hunde. Åh det er jo bare en hund, den er så sød, sover i samme seng, spiser af samme tallerken, endda af munden på folk ydr hunden har lige inden vasket i selv i rumpen eller spist en høm. Nå - men vi er altså nogen der ikke sýnes hunde er åh så søde og dejlige. Jeg har haft hund næsten hele mit liv, og kan godt lide hunde, men som hunde ikke mennesker, mine hunde har spist og sovet for sig selv.

Jeg har haft besøg af en amstaff og labrador, som naboen synes skulle lufte sig selv i timevis nede hos os, så vi måtte hente børn og heste ind og flygte indendørs, på trods af adskillige advarsler fortsatte dette, det blev meldt til politiet, som så tog ud og tog en snak med dem, hvilket ikke hjalp overhovedet, tværtimod. De er så heldigvis flyttet, så nu kan vi bevæge os trygt rundt på vores grund igen. Nu kan jeg så ikke længere cykle på arbejde, den eneste form for motion, jeg har tid til pt, fordi jeg gentagne gange er blevet fulgt på vej, at to store rotweilere, som er gøende, knurrende, hoppende og savlende. Sidst da jeg kørte hjem fra arbejde kl 23 om aftenen, kom en drønende ud mod mig fra hækken, og fulgte mig knurrende og gøende, et langt stykke vej i mørket, det er altså ikke sjovt. Det med at melde det til politiet har jeg opgivet, så nu kører jeg i min bil hurtigt forbi ejendomme i håbet om at ramme dem.

Jeg er så pis hamrende træt af andre folks hunde, hold dem for jer selv.

Så mit råd, find jagtgeværet frem, og sig det ikke til nogen, husk at grave et stort hul inden.

Ps undskyld men er simpelthen så møg hamrende sur.

• #186   23. maj 2014 Helt enig med Ulla, tror ikke der er mange der kan argumentere for at en hund som bider et lille barn ikke skal aflives - selvfølgelig er det ejerens skyld, men er den farlig for sine omgivelser er det trist.
    Her er det måske et dyr der dør hvorimod det ender med at flere mindre dyr bliver dræbt samt børn bliver bidt - så i kan på ingen måde sige ''det er synd for hunden'' - det er mere synd med flere drab end en aflivning!

• djess
    djess Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 29 Følgere: 6 Svar: 9
    #187   23. maj 2014 hej jeg har stået i samme situation som du men trods anmeldelser og alle mulige forsøge på at skræmme hundene væk var det nytteløs politiet sagde bare vi skulle lave et bedre hegn eller fjerne hønsene..vi fik fat på en jæger som var planlagt til at nedskyde dem men til held for os kendte han ejerne og han gik selv videre med sagen vi så ikke hundene igen i haven men noget var sket men hvad aner det ikke men ja enten en jæger eller strøm hegn omkring hønesnes areal som politiet sagde til os fire tråde med max 20 cm imellem og den nederste høj nok til at hønsene kan komme under sos flugt men ikke så høj at hundene kan følge dem

• #188   23. maj 2014 Når man har høns tæt på naboer med hunde, er det en risiko man løber, havde det nu været ræven der havde dræbt dem, hvad ville du så gøre?. Jeg er opvokset med høns og elsker dem,men det er da ens eget ansvar at sørge for at de ikke risikere at blive dræbt. Desuden er det ikke tilladt at skyde hverken hunde eller katte mere der strejfer.
    Man kan også blive forblindet af sin egen dårlige samvittighed og kræve hævn over hunde hvis natur er at dræbe. synes du skal bede om erstatning og sikre hegn osv er ok

• #189   23. maj 2014 Malaichi, siden hvornår har det været hønsejerens ansvar at holde en andens hunde ude fra sin egen grund? Ja, en hund kan dræbe en høne og ja, det kan en ræ også, men her er forskellen:
    Disse to hunde har angrebet hønsene samtidig med at et menneske fortalte dem med kæmpe store bogstaver at de ikke skulle gøre det, og de har sågar flået en høne ud af hendes hænder.
    Den ene af hundene har bidt en lille dreng på 4 år i armen så han skule sys alene af den grund at han bar en kat i armene - og så angreb den drengen.
    Hundene er stressede, understimulerede, utilregnelige og uopdraget - så er situationen en helt anden end hvis en hund havde snuppet én høne uden der var mennesker til stede - disse hunde har flået 6 høns.

• #190   23. maj 2014 Vi er lige flyttet og vores nabo har høns. Hvis min jagt hund gik bevidst uden for grunden, så den kunne dræbe hønsene ville jeg da holde min hund i kort snor! Så ville jeg erstatte hønsene og holde min hund på min grund.

Jeg har boet i en skov og der gik vi tur med min jagthund og en lille gravhunde hvalp, henholdsvis i snor. Der gik vi forbi en jægers bil og så hoppede hunden ud af vinduet og angreb vores store hund. Min far gik imellem dem og blev blev bidt af den anden hund og vores lille gravhund løb væk af skræk. Vi meldte ejeren og hunden til politiet, men de gjorde ikke noget.. Senere fandt vi hvalpen og der skete ikke noget ud over min fars hånd, som blev flået op. Det var på vores grund og han havde ikke tilladelse til at opholde sig der

• #191   23. maj 2014 du tager de døde høns og hænger op ved hegnet, og sætter strøm til dem.
    det er en kortvrig smerte og skulle virke.
    kan fandme godt forstå din frustration.
    træls at man ikke kan have sine dyr for sig selv.
    ville blive rigtig gal,hvis en fremmed hund kom på min grund og slagtede noget der var mit.
    et fuldstændigt ligegyldigt mennesker for jer til at hade deres sikkert sød hunde.

• #192   23. maj 2014 Smerte for hvem? I hendes egen have? smiley

• #193   23. maj 2014 Politiet gør ikke noget ved det, når det "bare" er høns.
    Det du kan gøre er at sende et anbefalet brev til hundene ejer og oplyse om at du vil skyde hundene næste gang de er på jeres jord/ejendom. Du har nemlig pligt til at advare/oplyse ejeren af hundene, ellers er det ulovligt.
    God jagt smiley

• #194   23. maj 2014 Forresten så har vi en RIGTIG jagthund......... Den tager ikke levende dyr, men apoterer kun de dyr der er skudt eller anskudt. En dygtig jagt hund må aldrig selv jage.
    Mange misforstår titlen

• #195   24. maj 2014 Er der noget hegn til de hunde? Du kunne evt. Sætte et kamera op som bevis til naboen?

• #196   24. maj 2014 Nu lyver du jo, hvis hunden/hundene virkelig har bidt et barn og det er blevet anmeldt, ville den blive aflivet med det samme også din måde at beskrive hundene på, ovverdrivelse fremmer ikke altid forståelsen, du misforstår jo med vilje, jeg har selv haft høns, der er blevet bidt ihjel af en hund og min kæreste hvide høne dolly blevet taget af en ræv. men det var min egen skyld, første gang havde jeg selv ladet hunden komme med en veninde og glemte at lukke til hønsegården, anden gang havde jeg glemt at lukke hende ind om natten, så jeg ved godt hvor meget man holder af sine dyr, men ville da aldrig sige øje for øje

• #197   25. maj 2014 Hunden har efterfølgende (du kan læse i tråden hvornår, det er sket mens den har været oppe) bidt et barn på 4 år, og som jeg har forstået det er den allerede blevet aflivet, jeg ved ikke om den anden også er.
    Men her er det jo netop ikke hønseejerenes skyld. Var hønsene blevet taget af en ræv, så er jeg enig - det er ens egen skyld hvis man ikke har sikret dem ordentligt. og selvfølgelig kan en høne blive bidt ihjel af en hund, og det er også hønseejers ansvar (til dels) hvis det var fordi hønsene ikke var lukket ordentligt inde om natten (her til kommer så at naboen burde have holdt hundene på sin grund).
    Vi har også lige mistet 8 høns i stalden fordi ræven havde gravet sig under hegnet. Nu har vi gjort hegnet bedre og sikret os for fremtiden - man kan jo ikke gøre så meget andet.

Med hensyn til overdrivelsen. Slædehunde har brug for at blive stimuleret og gør de ikke dette så bliver de 'skøre'. Og en skør slædehund der heller ikke er opdraget bliver utilregnelig fordi hverken den eller ejeren har kontrol over den - og på den måde bliver den farlig for omgivelserne.
    Den lille dreng kom gående ud med en kat i armene hvilket gjorde at hundene gik efter ham og katten (og så gik det uheldigvis ud over drengen).
    En sådan hund mener jeg ikke er tjent med at lave, både fordi den stresser mere og mere op når den ligger i lænken, men også fordi der simpelthen ikke er nogen der faktisk nyder det - hverken hund eller ejer. Så er aflivning (efter min mening) et godt valg, med mindre ejer er villig til at ville påtage sig ansvaret for at opdrage hunden og få den stimuleret.

• djess
    djess Tilmeldt:
    sep 2011

#198   25. maj 2014 alt i livet har en risiko men man bør ikke skulle vogte sig for tamhunde og sådan er det bare kan folk ikke fatte må de lide jeg giver ikke en tanke til ejer eller hund hvis der er rov på mine dyr vi har et rævekkobel hos os og de har aldrig rørt vores dyr og vi har endda løse kaniner .rævene kigger ind nu og da men det er for at stjæle hunde foderet ræven kan jeg tilgive hvis den skulle tage en høne eller en kanin men at en tam hund gør det tolerere jeg ikke ifølge loven må du gerne skyde en strejfer og det ved jeg fakta men man skal ja give både ejer og politiet besked først og hunden skal være særlig til søgende og destruktiv men man skal enten selv have jagttegn eller hyre en autoriseret jæger men det er ikke alle jægere der vil derimod man skal lede længe og have rigtige gode grunde for det ...ps en husky er ikke en familie hundmen en halv ulv og vil uanset træning altid have jagten i sindet har selv haft en og ganske sød den var kan de vende sig mod ejeren som et lyn fra en klar himmel også selv om du laver noget 24-7 med den den er og bliver et træk dyr med en drift fra ulven derfor er de også dygtige trækhunde der er kun et i deres hoved og det er frem af og en høne er jo et tosset vild flagrende dyr som lige netop gør sig perfekt til sådan en opførsel alm jagt hunde er bare mere kælne ikke andet en hun er en hund uanset race og dermed en efter kommer af ulven og det er bare sådan verden er diskutere kan man men en løsning er der ikke nogen der kommer med så igen indhegn med strøm så er den skid slået og næste emne kan begynde en hund der bider et menneske uanset barn eller voksen er ikke en hund at samle på om igen skaf en ny og stop med at klynke og splidt mælk den er død når den har bidt færdig

• #199   25. maj 2014 Jeg har selv høns. Tro det eller ej men selv høns kan man blive rigtig glade for. Vi dræber heller ikke vores. Vi bruger dem til fritgående/ æglægnings høns. Mit råd er at melde dem til politiet eller tjek deres dyreracer, de kan være ulovlige.
    Mange hilsner fra mig:-)

• #200   26. maj 2014 Malachi, #196
    Synes godt nok det er over stregen at du siger at Louise H lyver. Læs dog op på tråden i stedet for at spytte alt muligt crap ud

razor
    Overvej lige nogle punktummer og kommaer
    Men, er en husky opdraget ordentligt fra den er hvalp af, kan den faktisk være en ret så ideel familiehund. Og den er så ikke halv ulv. Huskien, samoyen og alaskan malamute er alle sammen 3 forskellige racer er er "Udvundet" fra den ældste hunderace der er, som i øvrigt er slædehund.
    Skal siges at jeg har studeret racen ret så nøje. Måske er jeg kun 17 år, men mit ønske er at eje husky når jeg bliver ældre og får pengene til det. Så kan jeg lige så godt studere dem nu, mht. til adfærdsmønster, forfædre, hvor tæt relateret den er til ulven (og ja det er tæt, men ikke så tæt at den er halv ulv, ej heller kvart ulv), hvor meget motion og stimulering den skal bruge og så videre.

• #201   27. maj 2014 X

• #202   27. maj 2014 Razor: en husky er ikke halv ulv

• djess
    djess Tilmeldt:
    sep 2011

#203   27. maj 2014 ak ja. nogen tror jo på alt de læser i en bog. men der er ikke nogen af jer der kan sige det for i aner ikke den første hund ikke var en hund. og den sidste af sin salgs blev nedskudt i samme periode som polaroid kameraet kom frem. gør jeres studier ordentligt hvis i vil diskutere oprindelse af hunden.en husky er den eneste race man kan bruge til at hente gener fra hvis ulven skulle gå hen og være disideret truet ..det ligger i generne så om igen man troede schæferen kunne bruges men den viser sig og være meget yngre en først antaget- malamutten er bare en side stamme i større format af huskyen fx har jeg den største anerkend race i verden men det er ikke den største alligevel så hold jer fra fantasien og rejs rund og gør jeres erfaring eller dokumenter med fakta og gener jeres påstand ellers er det her bare modsigelser igen det læser ikke en sag som vi egentlig kom her for
    The Lolita girl
    Emner: 124
    Svar: 1.645

Heste: 3
    Fotoalbum: 6
    Videoer: 5
    Annoncer: 1
    At kræve en hund aflivet!

og jeg sætter kommA hvis jeg har lyst til det kan du ikke forstå så ignorer opslaget så er der ikke mere i det og brokke sig over
    hav lidt fornuft og lad det ligge
    VI SKAL ALLE VÆRE HER

• djess
    djess Tilmeldt:
    sep 2011

#204   27. maj 2014 http://non-wolfdogs.tumblr.com/page/28

dette her er hvad i køber eller retter omtaler af racer pt
    og ulven er lige så fin som altid den er bare bedre udviklet per intelligens

• djess
    djess Tilmeldt:
    sep 2011

#205   27. maj 2014 så kan jeg ikke pt komme tættere på men kan sige jeg har rejst mig til min viden også gravet i sandet

http://dinosaurs.about.com/od/otherprehistoriclife/a/Prehistoric-Dogs-The-Story-Of-Dog-Evolution.htm

• djess
    djess Tilmeldt:
    sep 2011

#206   27. maj 2014 så lige en sidste

http://www.wolveswolveswolves.org/WhatAreWolves.htm

• #207   27. maj 2014 Tror ikke at nogen er i tvivl om, at hunde stammer fra ulve, Razor.
    But get your facts straight - Hunde indeholder IKKE ulv, og er IKKE delvist ulve.
    De er hunde.

- Ulve hedder Canis lupus, mens hunde er Canis lupus familiaris. Det vil sige, at de er domesticerede og dermed ikke ligesom vilde ulve mere.

• #209   27. maj 2014
    Top 5 over de hunde racer der er tættes på Ulven.

Shiba
    Chow chow
    Alaskan malamute
    Basenji
    Shar pei

disse racer med rødder i asien, afrika og mellemøsten ligger genetisk tættest på ulve. det kan tyde på, at de er de ældste dometicirede racer.

• #210   28. maj 2014 Lullermus: det er faktisk ikke helt korrekt. Så vidt jeg husker er de tjekkoslaviske ulvehunde delvis ulv, og derfor meget tæt på ulven smiley
    Men de er dog også hybrider smiley

• #212   28. maj 2014 Tjekkoslaviske ulvehunde er 20 % ulv. Har selv en, så er sat rimelig meget ind i racen smiley

• #213   28. maj 2014 Jeg kan bare sige det at med en Husky i familien (han er død nu) der kom hoppende ud igennem busken og angreb hesten og jagede den som en ulv så er det ingen tvivl om at den er i slægt. Vi kom kørende i vogn, hunden kom ud og gik til angreb, så vognen fyldt med børn var ved at ryge i grøften. Heldigvis har jeg kørt vogn før så jeg fik jaget hesten frem så vi ikke væltede. Hesten havde bidsår under bugen efter hunden... Stakkels hest og stakkels de børn der røg af da vognen for frem fordi jeg var nødt til at få hesten i gang.. smiley

• #214   28. maj 2014 TT: det kunne have været næsten enhver anden hund. Tror du også en Border Collie er sådan? Den har jo også den der luskede gang.
    Det du oplevede kunne være sket med en dober, en shiba eller en schæfer. Det kunne også være sket med en gravhund, hvis vi ser bort fra at de ikke er så høje.
    At en hund 'sniger sig afsted som en ulv' har ikke noget med noget at gøre smiley

Forresten.. Ingen tvivlsom at det var en voldsom oplevelse, for det er det altså når man bliver overfaldet, og det ligegyldigt om det er af dyr eller mennesker smiley

• #215   28. maj 2014 Alexandoria, Canis Lupus Familiaris kan sagtens indeholde ulv. Med mindre der er en "underart" jeg ikke kender til (skal siges jeg holder mig løbende opdateret på hunde, heste osv) med ulvehybrider. For så er den Canis Lupus eller CLF, hvilken af dem er den så?

Men en husky, sommersumarum, indeholder ikke ulv. Jeg læser RIGTIG ofte om den, som sagt fordi jeg meget gerne vil have husky når jeg flytter, men har ikke lyst til at holde ulvehunde da de kræver så utrolig meget af en. (Har set Caesar's afsnit med Ulvehunde, før det overvejede jeg stærkt at få ulvehund, eller endda hel ulv da de simpelthen er mit yndlingsdyr)
    Ja, en husky kræver meget, den skal stimuleres, og jeg kommer da godt nok også til at tabe mig de kilo jeg vil, da jeg skal ud og løbe med den et par gange om dagen (at gå er også fint, men at løbe nogle gange er også fint)
    Men en husky har IKKE ulv i sig. Med den påstand kan du sige at alle hunde er halv ulv, kvart ulv og så videre. For alle hunde stammer fra ulven.

Og mht. til kommaer, så VIL jeg gerne forstå dit opslag, men det er bare svært at læse.

• #216   28. maj 2014 Razor: hvad er grunden for den meget nedladende tone, du har lagt for dagen i hvert eneste svar? Hvordan kan du vide noget som helst om hvad vi ved?

• #217   28. maj 2014 Forresten Razor, så nej, huskyen er ikke den eneste hunderace man kan få ulvegebet fra..
    Få styr på dine facts, i stedet for bare at udbasunere hvad du tror er rigtigt smiley

• #218   28. maj 2014 For lige at blande mig smiley
    Huskuen er på ingen måde halv ulv, men den er bestemt heller ikke en tæppetisser. De er slædehunde og brugshunde og det er først for nyligt man er gået væk fra at avle dem som brugshund.

Til lidt sammenligning, så er dette en husky:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Siberian-husky.jpg

Og denne er halv husky, halv ulv:
    http://texx-wolf-hybrid-rescue.webs.com/UMC_HC_5.jpg

Forskellen er ret stor smiley

• #219   28. maj 2014 Heeh Bumle der ville jeg ikke give mig smiley
    http://natgeo.dk/files/bonnier-ngm/bp_restricted_download_files/ng_dk_04_5232_build_a_dog.pdf
    Side 6 kan i se hvilke racer der er genetisk tæt på ulven.

Ulve/hunde Hybrider er ikke en hunde race derfor kan man ikke sige at de er tætteste på ulven at alle hunde racer.

• #220   28. maj 2014 Jeg vil gerne være enig i at huskyen er tæt genetisk beslægtet med ulven (dog er Shih tzu altså den tættest beslægtede, er der fundet flere beviser på), og som jeg skrev tidligere, så er samoyen, alaskan malamute og huskyen efterkommere af verdens ældste HUNDErace som stammede fra ulve, hvor man efterfølgende avlede ulven "ud" af den.

• #221   28. maj 2014 Bumle - Jeg har ALDRIG set en hund angribe et dyr på den måde tidligere og jeg er ellers datter af en Jæger. Den lagde sig på lur og hoppede frem. Min venindes Border Collie og min smeds for den sags skyld jager ikke, de er hyrdehunde og samler hestene og angriber de ikke. Når en hund lægger sig på lur og angriber et så stort dyr.. Ja behøver jeg sige mere... smiley

Mvh TT

• #222   28. maj 2014 TT: det kan ske. Det er ikke kun huskyer som er sådan

• #224   28. maj 2014 Jeg er helt enig Louise smiley Det er utrolig underligt at det faktisk er den som er allermest nær ulven, for den er jo hvad, 3 gange mindre end ulven ? xD
    Men det skal siges at jeg giver af min viden, og det jeg har læst flere steder. Det kan jo sagtens være at det er samme person som har udgivet på flere forskellige sider smiley

• #225   28. maj 2014 Ulvehybrider er jo noget helt andet end hunde.
    De er, well, hybrider.

Dé har self noget ulv i sig, det siger lidt sig selv. Men de er jo ikke hunde, de er jo halvt ulv/halvt hund.

- Besides, så kan jeg ikke helt se behovet for at kommentere min kommasætning e_e
    Det er ret så unødvendigt imo.

• #226   28. maj 2014 Alex: tror den kommentar var til Razor smiley

• #227   28. maj 2014 Alex
    Det med kommaer var til razor, jeg forstår simpelthen ikke hendes indlæg pga. manglende kommaer smiley

• #228   28. maj 2014 Ah, så er jeg med!
    - Blev forvirret af Alex'et i starten </3

• djess
    djess Tilmeldt:
    sep 2011

#229   1. jun 2014 tro og tænk. men viden gennem bøger kommer man ikke langt med idag.
    hunden er en nu tids ulv og er stadig k9 og topklasse jæger.
    men ulven var aldrig en skabning i overhovedet kan forstille jer så glem det.
    tro hvad i vil.
    tag og kom lidt mere ud for pinsvin med to hoveder findes også men ser man dem nej vel.
    men de er der.
    så lad alle få ret så får vi alle fred og kan komme videre i texten.
    folk uden pli kender ikke livets sande ansigt.
    god sommer.
    jeg gider ikke sidde forand tv. iPhone. pc. appel. og alt det der ellers er.
    jeg har et liv at leve prøv det. det er sjovere end at tro på hvad andre siger og mener og påstår.
    og uanset fakta eller ej har alle sagt for generne i hunden under denne lille debat så tak så kan i lære det ....HYGGE

• #230   1. jun 2014 Razor, hvad er problemet i at folk retter på en hvis man tager fejl? Jeg skrev blot at huskyen ikke er halv ulv, men samtidig er den jo bestemt heller ikke en lille skødehund - det er en brugshund og den er avlet til at kunne løbe og klare sig i kulden.

Tro det eller ej, jeg har lige brugt hele min ferie på at være udenfor - eneste kontakt med telefon var for at se klokken et par gange og derudover en lille radio, det er mine sidste 4-5 dage. Jeg har levet 100% udenfor selvfølgelig toiletbesøg undtaget plus brug af bus og tog - et par enkelte gange har jeg kort været indenfor. Jeg har tilbragt tiden med venner, med at løse alle mulige forskellige opgaver fra 8.00-17.00, den ene dag til over midnat - jeg har muligvis misforstået den bebrejdende tone jeg mener der ligger i dit indlæg, men det er hvad jeg har lavet. Altså ikke siddet foran elektronik smiley

Hvad mener du med at 'så kan i lære det'?

• #231   1. jun 2014 Razor, jeg synes ærlig talt du skal tage dig sammen. Du er UTROLIGT nedladende og meget dobbeltmoralsk - hvordan kan det være, at du gerne må rette på andre mens de ikke må komme med et modargument? Du er da utroligt nedladende og man kan faktisk ikke tage dig seriøst i sådan en debat, når du kommer med udsagn som "men ulven var aldrig en skabning i overhovedet kan forstille jer så glem det." - VAR en skabning? Ulve findes sjovt nok stadig til dags dato.. du snakker som om at du har en ophøjet indsigt, der hæver dig over alle andre. Det er også bare fordi jeg simpelthen absolut ikke kan klare dobbeltmoralske, bedrevidende mennesker smiley

• #232   1. jun 2014 Razor, sjovt nok er ulven mit yndlingsdyr så jo, jeg kan sq godt forestille mig den som skabning. Og pak den nedværdigende tone væk
    Og hvad fanden har elektronik at gøre i denne samtale?

• #233   6. jun 2014 @Eva G, det er da fint, at man lige pynter på historien, fra døde høns til mishandlede hunde og bider børn. hvis det var tilfældet med den hundelov vi har, var de aflivet, men 1 fjer har det bekendt med at blive til 5 høns. Jeg synes ikke det er klædeligt, at pynte på sandheden, det er som Peter og ulven til sidst lytter folk ikke. Jeg mener stadig som stor hønseelsker og tidligere ejer af høns i over 20 år, at man selv skal beskytte sine dyr, der er ingen andre der gør det for dig.
    @Razor jeg tror du har misset noget i biologi, såsom genetik. En husky er sgi ikke tætter på ulven end en chihuahua

• djess
    djess Tilmeldt:
    sep 2011

#234   10. jun 2014 så er vi ved at være der jeg har pt bare gjort og sagt alt i modspil og det virkede til synladende altså bare at i kommentere beviser jeres overdrevet behov for at oppe jer og når jeg nævner ingen elektronik mente jeg også tlf og wc ingen tag over hovedet eller et køleskab med mad og nedladende ja hvorfor ikke døm mig bare for en ting i ikke kan er at lade være med at bebrejde andre og sikkert heller ikke lade være med at kommentere tilbage på dette her opslag lad dog livet gå sin gang og vågn op af jeres lille drømmeverden der er kun et i livet og det er i alle sammen ikke i stand til og det er at lægge alt i ejer og og holde munden lukket og så leve uden andres hjælp og finde føde eller lave ly men ja nedladende helt sikkert for det KAN JEG NEMLIG
    rigtig godt liv til jer alle sammen og gid i må lære at holde jeres irriterende bagtanker og pirrelige kommentar for jer selv og hav lidt respekt for andre der spørg om reelle ting fra deres hjerte hvor er jeres humanitet nå jo skråt op med den bare i kan få jeres vilje sagt ikke sandt

• #235   10. jun 2014 Enig i at huslyet ikke! Er halv ulv, men jo der er ulv i alle hunde, den er bare blevet avlet ud gennem tiderne.

Nogle der ved hvad der er sket med hundene?

• #236   10. jun 2014 Razor: Sorry to say, men du er ikke den eneste som godt kan klare sig selv.. JEg kan også sagtens, uden problemer..
    Men ja.. Lad du bar som om du er den eneste i hele verden som kan finde ud af noget, og som ikke lever i en drømmeverden..
    Og er du sikker på at du ved hvad humanitet betyder? Det er da mere humant at aflive en hund, end at lade den leve, hvis den har det så dårligt at den uprovokeret bider høns ihjel, bider efter en kat og rammer et lille barn i stedet, og lignende ting.
    Og eftersom du også selv kommenterer, må du også have et, jeg citerer: 'overdrevet behov for at oppe jer'.. Så morale er godt.. Dobbelt morale er - tilsynesladende - dobbelt så godt..

Jasmin: Der er faktisk næsten ikke mere ulv tilbage i hundene. En gravhund ville jo ikke kune klare sig på instinktet, hvis man lukkede den ud i naturen. I hvert fald slet ikke på samme måde som en ulv fra fangenskab kan..

• #237   10. jun 2014 Razor, nej, jeg kan simpelthen ikke lade være med at kommentere dit indslag når du tydeligvis kører ud ad helt andre tangenter. Det er så utrolig dobbeltmoralsk at sige "rigtig godt liv til jer alle sammen og gid i må lære at holde jeres irriterende bagtanker og pirrelige kommentar for jer selv" - sorry to say, men du har altså også lige netop lavet et utroligt negativt indlæg og en MEGET pirrelig kommentar. Ved du hvad pirrelig betyder? Den rette definition: "som let kommer i dårligt humør og bliver irriteret og sur." Igen må jeg spørge dig, præcis hvem det er der kører ud af fuldkommen absurde tangenter fordi han er blevet prikket til, hvem det er der netop bliver sur ("gid i må lære at holde jeres irriterende bagtanker og pirrelige kommentar for jer selv") eller irriteret ("for det KAN JEG NEMLIG")
    - Sorry, men du er simpelthen definitionen på pirrelig, negativ og dobbeltmoralsk smiley
    Det virker for mig at se til at du lever i en lidt anden verden, når du pludselig udbryder "der er kun et i livet og det er i alle sammen ikke i stand til og det er at lægge alt i ejer og og holde munden lukket og så leve uden andres hjælp og finde føde eller lave ly." Meget fordømmende.

• #238   10. jun 2014 Det er lidt komisk at læse kommentare hvor man er så overbevidst om noget, som ikke er sandt. Det går helt i selvsving jo smiley

• #239   11. jun 2014 Ok, den her tråd var vild fra start til slut! Håber det har hjulpet og du ikke ser hunden(e) på din grund igen

• #240   11. jun 2014 *Bumle*

Det ved jeg udmærket godt smiley

• #241   11. jun 2014 Disse hunde burde også aflives:

http://www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/SeNyhed/?ID=2583

http://www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/SeNyhed/?ID=6380

Men ja, De er vidst døde nu... Hundene...

• #242   11. jun 2014 Og hestene

• #244   11. jun 2014 SweetGrill: Når nu mormoren overværer det, og SER at det er hunde... Så er det jo nok IKKe en ræv... -.-
    Og hvad ved du egentlig om hvordan hun bor?

• #245   11. jun 2014 Bumle - Det er trold smiley

• #248   11. jun 2014 Ja det er en trold ikke?

• #249   11. jun 2014 SweetGirl: jeg er til dels enig med dig, selvfølgelig skal en hund i aflives fordi den slår en høne ihjel, men når de rnu var et menneske til stede som fortalte at det ikke var okay, og en af hundene senere bed en lille dreng, så er det ikke okay smiley

• #251   21. jun 2014 Razor siden hvornår er et lokum en elektronisk ting??? Jeg har ikke behov for at bruge en fjernbetjening til det. Jeg synes du er helt ude af trit med virkeligheden lige nu. hallo jorden kalder. Tror du virkelig du er den eneste uden et tv og andre ting og kan klare sig selv???

• #252   22. jun 2014 Sweetgrill: Ret creepy alligevel at du ved hvor jeg bor, for jeg har ingen anelse om hvem du er. Hændelsen fandt ikke sted hos mig, Men hos min mormor vis du læser teksten.

Den ene hund er aflivet grundet de gentagende aggresive adfærdsforstyrrelser. Den ene er dog faldet meget mere til ro, den blev højst sandsynligt gejlet op af den anden.

• #253   22. jun 2014 Sjovt nok Sweet girl - skal du overhovedet ikke blande dig i hvad der er sandt eller falsk. OVERHOVEDET.

Jeg har nu ikke selv mødt louise lyve om alvorelige sager.

• #255   22. jun 2014 Og jeg synes du er dobbeltmoralsk. Hver sin mening vel.

• #257   23. jun 2014 Det er da temmelig fordømmende, pludselig at udbryde "du er dobbeltmoralsk" når der ikke rigtig ligger en grund til det? smiley
    Men ja ja.. Det er sjovt som adfærd smitter smiley

• #258   23. jun 2014 Der er vel heller ingen grund til at pludselig udbryde 'du er skrap'?

• #260   23. jun 2014 Fra 1. juli i år er det forbudt at skyde hunde og katte, som kommer ind på ens grund smiley Man skal melde det til polititet (som I har gjort) og til gengæld får ejeren så en større bøde.

• #261   23. jun 2014 Tilde

Jamen det er da også helt fair, men hvis Limira så også kun gentagende gange har set dig være dobbeltmoralsk her på HG, så har hun vel lige så ret til at slynge det ud, som du havde ret til at slynge dit ud smiley

• #263   23. jun 2014 Der er du f.eks dobbeltmoralsk smiley

• #265   23. jun 2014 I det at du gerne må ytre din mening du har dannet om Limira. Men hun må IKKE ytre hendes mening, hun har dannet om dig, uden du råber op om 'beviser' smiley

• #267   24. jun 2014 Hmm sjovt nok har jeg altid bare prøvet at hjælpe dig. når man jo spørger om min mening går altså alt ikke op i lutter lagkage.
    Men jeg synes jeg skriver pænt. uden en nedladene tone. og hvis nogen synes det så fred være med det for jeg sgu ikke den eneste...

Og tjoe Tilde. nu det jo længe siden jeg har debateret dig men jeg kan huske mange ting med du prøvede at snyde os, bevise os rollkur var sundt og ikke mindst var ret dobbeltmoralsk. Jeg kan godt kigge gamle emner igennem men det har jeg ikke lige den store tid til. det blev jo til nogle lange debatter smiley

• #268   24. jun 2014 Tjoe vi kan vel godt tage et par stykker nu jeg tænker over det..

Du mente du red med kandar fordi hesten gik høje klasser.
    Men ser man længere tilbage var det fordi hesten gjorde det du kaldte "tage fat i tøjlen" som jeg mere vil kalde skævhed.
    Der vil jeg da mene det er dobbeltmorale. alla muligvis for at rede sin egen røv så man ikke skulle tage diskutionen igen hvor forkert det var.

Godt så. der var vidst også lidt med du næsten ikke brugte stangtøjlen.
    Ser man din video så begge tøjler da stramme og hesten går under lod. tro mig har selv gammel dressur hest herhjemme og med styring fra ben og sæde og min hest overhovedet ikke behov for at gå under lod..

Ikke mindst det med "slår på tøjlen" Du brugte til at formulere dig med.
    Hvor blev det der Let tøjlebrug på stangen af?

Alle heste er stærke dyr, at den har en vædeløbsrace i sig gør skam ikke hesten stærkere..

(dette er kopiret) Skræmmende når du siger din hest kun kan styres på KANDAR og Samtidig Siger du grund Ridning er på plads. Ved du hvad grund ridning er og hvad det betyder?

Dette må vel være nok svar.

• #269   24. jun 2014 Når du er kommet med eksempler, vælger jeg at tage det jeg skrev tidligere i mig smiley smiley

• #272   24. jun 2014 Hun er ikke den eneste der gør sig godt til grin her, Sweetgirl.

Emnet er vidst kørt lidt af sporet, igen.

• #274   24. jun 2014 SweetGrill, hvad så med den kendsgerning at dette emne omhandler hende mormors hønsehold og altså ikke hende selv?

• #275   24. jun 2014 Sweetgirl nu har jeg kun fuldt ned på sidesporet men det der er altså for groft! Bare fordi man ikke har hegn om haven betyder det ikke at det er ens skyld! Det er dem der ejer hundene der skal hegne dem inde og ikke omvendt...

• #276   24. jun 2014 Helt enig hylleborg. Vi har også længe haft kanin i haven, så da naboen anskaffede sig en hund der begyndte at løbe igennem hækken for at komme over til vores kanin (der heldigvis havde gravet en god gang at gemme sig i...) så var det da også hans ansvar at sætte et hegn op så hunden blev på hans grund.
    Det er da på ingen måde hønseejers ansvar at hegne naboens hunde inde???

• #277   24. jun 2014 Dengang vi havde høns havde vi hegnet haven ind så de kunne gå rundt uden at stikke af, men det var også for vores kanin og hund.

• #278   24. jun 2014 SweetGrill; Hvor dejligt at se at du er kommet tilbage hva? Endnu en udstemme er sendt. HA'erne slettede dig af en grund første gang, gjorde de ikke? Sjovt at du også har ændret din alder fra 17 til 22 og hævder du har gået i skole med mig. Wow. Jeg ved udmærket hvem du er, men at du kan være så dum at komme herind igen, er da ret morsomt efter sidste gang? smiley

• #279   24. jun 2014 Okay tilde. jeg trak kun op i et gammelt emne for at bevise din dobbeltmorale. jeg gider slet ikke at debattere det gamle emne om igen. just et bevis på hvor dobbeltmoralsk du kan være. nu læste jeg også lidt i dit gamle emne og kom i tanke om den første gang jeg ville hjælpe dig hvor jeg ellers fik den største sviner af dig. sååå jeg er vidst ikke den eneste der er skrap her.

• #280   24. jun 2014 Kunne ikke være mere enig med Limira, har selv set de beskeder du har været så 'flink' at sende hende, Tilde.. Kan kun sige at du nok har været heldig med at det har været hende du har skrevet sådan til, jeg var flippet skråt smiley

• #282   24. jun 2014 Sweetgirl. så du ved nøjagtig hvor hendes bedstemor (undskyld hvis jeg tager fejl.. ) bor? eller ved du hvor ts bor?

jeg synes du kun er her for at provokere og fortælle om andre end at svare på hvad emnet handler om.

• #284   24. jun 2014 Selvom det er ulovligt kan det jo finde sted til tider. en hund er et vildt dyr og hvis den synes den skal løbe ud så løber den ud. Du lader jo heller ikke vær med at gå i superbrugsen før nogen siger du bestemt ikke må..

desuden svarede du slet ikke på mit spørgsmål.

• #285   24. jun 2014 Okay, normalt gider jeg ikke deltage i gamle diskussioner der bliver revet op igen, men jeg kan simpelthen ikke lade være med at undre mig. SweetGrill, du er her jo udelukkende kun for at provokere. Du har absolut ingen beviser for de rimelig grove anklager du kommer med, og du er meget hård i dine udtalelser. Du aner jo ikke, hvor hendes bedstemor bor, men tænker ud fra antagelser, at sådan må det åbenbart også forholde sig dér - udelukkende for at svine TS til. Bare fordi der ikke går fritgående hunde i ét område betyder jo ikke, at de ikke gør det i et andet smiley at du antager sådan får dig til at virke barnlig (foruden dine anklager). Det lader til, at du egentlig bare gerne vil være en kæmpe nar mod alle. Enten må du prøve at vise lidt fornuft eller også må du jo smutte, hvis du ikke kan lade være med at opføre dig så barnligt og nedladende.

• #287   25. jun 2014 Jamen det er jo klassikeren. Sige man har beviser men nægte at vise dem.

• #288   25. jun 2014 Hold nu kæft hvor er du dum at høre på Sweetgrill..

1; VI har ikke høns. Det får vi heller aldrig, for det må vi ikke hvor vi bor.
    2; Min mormor bor 35-40 minutters kørsel fra mig. I et HELT andet område end hvor vi er.
    3; Det er faktisk RET så foruroligende at du ved HELT PRÆCIST hvor jeg bor henne af, for jeg mindes ikke at have givet dig min adresse eller vist dig hvor jeg bor?! Hvad sker der lige for det? Det der skræmmer mig mest, er faktisk at du åbenbart ved at vi ikke har indhegnet vores grund. Så du køre rundt og holder øje med os? Er det noget jeg skal anmelde dig for eller hvad? At du render rundt og Stalker folk?! o.o

Syntes ærlig talt det er lidt skræmmende, de ting du kommer med.. Wow.

Det mest ærgelige er faktisk at du ikke engang har læst hvad jeg har skrevet. Det er min mormors høns, så de bor nok hos hende? Og tjaeh. Hun har aldrig boet hos os da.

Men ja, det er jo hvad man kunne forvente ..

• #290   25. jun 2014 Men så du ved alligevel hvordan vores hus ser ud? Du render rundt og holder øje? Det er pisse fedt at få afvide. Vis du er så klog på hvordan vores hus ser ud, hvorfor har du så ikke set at vi ikke har høns?

• #291   25. jun 2014 Jamen du bliver ved med at hænge fast i, at TS åbenbart ikke har hegn omkring sin have, selvom det er fuldkommen ligemeget for emnet. Du ved ikke, hvor hendes mormor bor, og du undviger hele tiden at svare på det ved at anklage TS for ikke at have hegnet sin have ind. Hvad i alverden har TS's indhegning af sin egen have at gøre med mormorens høns?? Det er så tydeligt at se, at du bare gerne vil gå i flæsket på nogen, når du stædigt bliver ved med at anklage TS for noget, som overhovedet ikke kommer sagen ved på nogen måde smiley

• #292   25. jun 2014 SweetGrill - bare lige så du ved det.. Det du har gang i, kaldes chikane - og kan faktisk meldes smiley

• #295   25. jun 2014 "Den der råber højst har ret," det er nu en rimelig stædig og barnlig morale at have smiley At du siger at du er ret sikker på, at du ved hvad hun snakker om, er jo bare fordi, at du gerne vil have en til at støtte dig i at nedgøre Limira. Det er blot naturligt at antage, at SweetGrill lyver, når hun kommer med ubegrundede anklager og sviner TS til, som hun gør. Når hun baserer sit argument på noget, der overhovedet ikke har noget med sagen at gøre (siger at TS lyver om mormorens høns, fordi TS ikke selv har indhegnet sin have), så antager man da selvfølgelig, at hun med sin barnlige opførsel egentlig bare er ude på at gå i flæsket på TS smiley

• #296   25. jun 2014 Tilde - Så er det jo sweetgrill der først laver en grov anklagelse da det var hun der først startet på at TS lyver! smiley

• #297   25. jun 2014 Er du overhovedet klar over, hvad "den der råber højest har ret" betyder?

• #299   25. jun 2014 Sweetgrill.. JEG nævnte chikane! For det er præcis det, dét der er. Du må eddermame ha ondt i røven over noget, siden du mener, du har ret til at opføre dig sådan..

• #300   25. jun 2014 Der er smidt en udstemme til dig, SweetGrill smiley

• #301   25. jun 2014 Jeg er helt enig med dig Fünke - en ekstra stemme her fra

• #303   25. jun 2014 Så vil jeg da mægtig gerne vide, hvordan du forklarer, at du smider en udstemme tilbage, blot fordi du er blevet fornærmet over at have fået en udstemme..

• #304   25. jun 2014 Nå, nu slettede du din kommentar..

• #305   25. jun 2014 Okay, så slettede hun sin profil, eller hvad?

• #306   25. jun 2014 Det ville næsten være rart hvis hun kunne finde ud af det selv - også selvom jeg nok lyder ret ond lige nu.

• #307   25. jun 2014 Det tror jeg ikke hun gjorde frivilligt. For hun blev slettet sidste gang af HA grundet chikane. Også med mig .

• #308   25. jun 2014 Jeg sendte også en udestemme.. Hvor mange skal man have for at blive stemt ud? smiley

• #309   26. jun 2014 Jeg synes bare at det er underligt, at hun forsvinder efter kort tid efter udestemmerne - jeg tror egentlig bare, at hun indså hvor selvmodsigende hun var, og slettede sin profil smiley

• #310   26. jun 2014 Men jeg har selvfølgelig ikke oplevet, hvor hurtigt det går med udestemmerne? Uanset hvad var det i hvert fald dejligt smiley

• #311   4. aug 2016 Nu ved jeg godt at dette emne er gammelt, men jeg kunne overhovedet ikk selv skyde en hund! Det kan godt være at ejeren ikk gør noget ved det men det er ikke hundenes skyld! Hvordan ville i have det hvis dine hunde blev skudt af en jæger bare fordi man ikk var god nok til at stoppe det?!

• #312   4. aug 2016 Åhh nej når man bliver mindet om ens to år gamle pinlige kommentarer smiley :D

Nej Michelle jeg kunne nok ikke - må ikke - skyde en hund, men jeg kan godt forstå man gør det når hunden er i færd med at flå en masse høns, eller fx. den husky der skambed flere får. Nej det er ikke hundens skyld, det er min egen, men hunden har ikke fripas til at aflive en hel dyreflok bare fordi det er en hund.

• #313   4. aug 2016 Nej det er jeg fuldstændig enig i, men jeg tænker så bare at det er ejeren der skal stoppe det? smiley

• #314   4. aug 2016 Det er bare lidt for sent hvis hunden allerede er i gang med at nakke hele besætningen af dyr smiley

• #315   4. aug 2016 Det ved jeg godt smiley men simpelthent få en jæger ud at skyde dem? Det ville jeg aldrig gøre...

• #316   4. aug 2016 Næ, det ville jeg heller ikke gøre - altså efterfølgende. Men havde jeg en flok dyr og fandt jeg hundene i gang med at aflive samtlige af dem... og havde jeg muligheden for at skyde hundene... så ville jeg nok ikke have ladet dem fortsætte smiley

• #317   4. aug 2016 I stedet for at skyde dem ville jeg aflive dem hos dyrelægen smiley

• #318   4. aug 2016 Det giver ikke rigtig mening.. bortset fra, at du ikke bare sådan lige kan få en andens hund aflivet hos dyrlægen - hvorfor vil du det? smiley Hvis de allerede ER væk og hjemme, så er der da ingen grund til at aflive.. men er de i færd med at nedlægge hele flokken, så kan jeg godt forstå man skyder med det samme.

• #320   4. aug 2016 Ahh bare fordi en hund nakker et par høns er den nu ikke dårligt opdraget og utilregnelig.. det er der mange hunderacer der ville.. og det er helt naturligt..

Hvorfor mener du at "en hund med de manerer" ikke får et værdigt liv? Hvorfor er en hund, der handler på sine instinkter, utilregnelig?

• #322   4. aug 2016 Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Der er ikke behov for at "mindske dens naturlige evner", hvis bare man sørger for at den ikke har mulighed for det, længere er den vel ikke? smiley Hunden går ud på egen pote og gør hvad der ligger naturligt for den. Det giver ikke rigtig mening for mig at snakke om opdragelse i den sammenhæng.

Kommentér på:
At kræve en hund aflivet!

Annonce