At kræve en hund aflivet! At kræve en hund aflivet!
Hvornår kan man kræve en anden hund aflivet?!
Vi står igen i den sørgelige sit. at vi lige har fundet 2 høns brutalt myrdet. Ingen af dem var spist af, de var bare slået ihjel. Der var hundespor efter 2 forskellige hunde. De forsøgte at grave ind til hønsegården også hvor der gik 1 høne med 3 kyllinger.
Ejeren af hundene benægter at det er deres hunde - at de ikke har været lukket ud. Men da vi spurgte igen svarede hun at hun lige netop havde lukket dem ind efter de havde været ude i en times tid (Og ja, så løj hun første gang!)
Det er ikke første gang.
Vi vil gerne vide om det er muligt at kræve dem aflivet efter 1. episode som var i starten af dette år. Der gik hundene til angreb på 4 høns, mens min mormor stod og forsøgte at forsvare dem med river og hvad hun ellers havde ved hånden. Hundene stoppede ikke. Den ene høne døde i armene på min mormor, de andre 3 døde efter adskillige bid. De blev flået levende.
Der er selvfølgelig muligheden at få en jæger ud og skyde dem. Og det er også det vi gør vis de kommer når vi er der.
Men man kan ikke forudse når de kommer .
Vh. Louise.
jan 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 212
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
Josefine: Og hvorfor skulle det ikke være fair? Ejeren er tydeligvis pisse ligeglad! Og nu er det 6 høns der har mistet livet, renracede brahma høns til 350,- stk. Vis du havde set det blodbad som min mormor så.. Vis det havde været et lille barn der havde stået i hønsegården eller min mormors gamle hund, er det helt sikkert at den/han også var blevet flået. Tro mig.. Ikke engang adskillige smæk med en rive kunne holde dem væk. De hunde er farlige. De skal VÆK!
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
apr 2010
De gik på VORES egendom, blev flået i VORES have, så det er derfor IKKE lovligt på nogen måde. Det vil være det samme vis en hund flåede en hest fordi den gik på fold - det ville heller ikke være fair vel?
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
Så det er ok at dyr skambides ihjel på en yderst smertefuld måde, fordi sådan noget sker på landet????
Og fordi man bor på landet, så behøver man ikke overholde loven?
mar 2011
Indhegningen er vel bygget med den hensigt at holde hønsene inde, ikke naboens hunde ude.
Og uanset om man skal spise dem eller ej, er det da ikke i orden at de bliver ædt af fremmedes hunde. Heller ikke selvom man bor på landet.
sep 2011
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 53
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
mar 2011
Det er ikke bare med den hensigt "den dræbte min høne, nu dræber jeg den" det er ikke for at tage hævn
jan 2008
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 389
Hvis de går ud og forøver skade på andres grund og ejendom er han erstatningspligtig..
Med en avis annonce kan du tilkendegive at du får løsgående hunde/katte skudt/aflivet der kommer ind på din grund og har derefter "lov" til at effektuere truslen, det kræver bare en villig jæger med tilladelserne i orden:-)
Happy hunting..
sep 2011
apr 2010
Vi vil helst undgå at skyde dem, da man jo aldrig kan være helt 100 på at man rammer helt rigtigt. Vi ønsker ikke hævn, men at vores dejlige høns kan gå i fred. Når vi skal have grise ønsker vi ligeledes heller ikke at de skal være i fare, da det kun er 2 stks, fritgående..
Politiet bliver kontaktet i morgen.
mar 2011
apr 2010
Min mormors høns er lige så meget værd for hende, som mine heste er værd for mig. Tro mig. Hun var helt sønderknust. Det er IKKE sjovt når man ser 2 hunde rive en høne midt over, og derefter springer på en selv fordi man holder den sidste høne i armene for at beskytte den. De fik den revet ud af hænderne på hende. Prøv lige at forestil dig det. En hest, hund eller andet dyr er ikke mere værd end en høne!!!!
sep 2011
sep 2011
jan 2008
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.256
MEN i kan kræve erstatning overfor jeres nabo så vidt i har bevis for det er dem..
Jeg sys bestemt ikke hundene skal aflives eller skydes fordi de har jagt instinkter..
Det bestemt ikke unormalt at hunde kan finde på og slå høns og kaniner ihjel da det som sagt er en del af deres natur..
apr 2010
Må lige sige at der herinde er en bruger der næsten fik sit føl dræbt af en hund. ville du også være ligeglad der??
Så vis du nu har et føl gående på en fold, en hund er gået ind og har flået føllet helt fra hinanden - Åbner du så bare leddet og siger 'Jamen værsegod hund, håber du blev mæt! Kom endelig igen en anden gang, for du ved jo hvor du kan finde mad nu!' og lod den løbe, eller ville du kræve den aflivet? Jeg ville det sidste.
apr 2010
jan 2008
jan 2008
apr 2010
jan 2008
jan 2008
apr 2010
Du skal vidst til at lukke øjnene op.. Der er faktisk ret mange heste der kommer til skade hvert år grundet hundeangreb .. Når de først er inde i jagten, er det svært at stoppe.
jan 2008
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.156
Få ordnet en omgang erstatning af ejeren, nægter hun, så tru med politiet.
Jeg har også en nabo der er død oven i låget, hans hund bed min hund da den var hvalp, jeg gik på vejen med min hund og hans hund kom farrende ud i flæsket på min hund, der kom ikke de store huller eller noget, men min hund kan i dag slet ikke finde ud af at begå sig blandt andre hunde. Nej vi meldte ham altså ikke, derudover benægtede han også at en havde gjort det. Jeg har siden hen lært at losse fra mig, når den kommer farrende og efter den nu har bidt min hund 2 gange tror jeg han er ved at fatte det, og den går nu bundet i snor når den er i gården.
Men jeg ville virkelig finde en anden løsning, erstatning, bedre sikret hundegård, skræmme hundende én gang for alle hvis de kommer igen.
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.228
nov 2003
jan 2008
sep 2009
Og jah i har ret til og få dem skudt så fremt ejer er blevet advaret om dette i forvejen.. Men i skal jo have jagttegn og sådan før man må..
Men er næsten 100% sikker på at i ikke kan kræve dyrene aflivet for at dræbe høns da det er en del af deres drifter og en normal ting for dem og gøre..
Og som sagt noget som er ret normalt. ligesom at de også kan finde på og dræbe kaniner..
nov 2003
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.278
Det findes i kapitel III, paragraf 3 mener jeg.
Jeg ved dog ikke, hvordan landet ligger mht. hunde, da der efter Balder-sagen var en masse ballade om det, og der var snak om at tage hunde og katte ud af loven.
Men det kan du jo undersøge, omend ikke mener jeg at der findes nogle advokat firmaer, som man kan ringe til og spørge, uden at det koster noget. Ellers prøv Ung Ret. De hjælper studerende og folk mellem 16-30 år.
sep 2009
jan 2008
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
Men at håbe på en aflivning af hunden er i min verden sygt
nov 2003
nov 2003
jan 2008
sep 2009
jeg har en jagt hund og vi har prøvet 100 gange og ordne hegn og jeg ved ikke hvad for at hun ikke skal slippe ud og endelig tror vi det lykkes og hun har fået hjemme i 3-4 måneder også ligepludselig er hun væk så har hun fundet en ny måde og komme ud på.. det de sygeste ting hun kan finde på.. Jeg ville da være utrolig ked af hvis det var nogle ville aflive hende fordi hun havde brudt ind i en hønsegård og slagtet nogle høns. jeg ville da hjertens gerne erstatte dem og ville da være møg ked af det men og kræve min hund aflivet fordi den har jagt instinkter det da ikke fair.. Hun fundere 100 % med andre hunde og er verdens sødeste og rareste hund. er børne venlig og baby venligt virkelig sød hund ( nogle af de gange hun har taget sig en løbetur har vi fået en retur med folk som har tilbudt og passe hende hvis vi skulle på ferie engang fordi de sys hun var så skøn..
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.166
aug 2009
sep 2009
hun hoppede op fik fra på forben på kanten med forben og trak sig så op.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Enten må hundene i ordentlig træning og stimuleres tilstrækkeligt af ejer (så hundene får stillet sit jagtbehov samt ved, at de kun må jage, når de får tilladelse til det) ellers skal der forsvarlig indhegning af hundene. På INTET tidspunkt er det ejer af de dræbte dyrs ansvar, når det er på deres grund!
Det mindste man kan gøre, når ens hund dræber andres dyr er at erstatte dem - ligegyldig om det er en flot stamtavle høne eller en ussel staldkat. Det er ikke i orden!
Og igen, det er IKKE til at spøge med det der jagtadfærd!!
Siger hende som er imod hundeloven og lige har haft etologi(adfærdslære) på dyrlægestudiet!
jan 2010
Følger: 76 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 79 Svar: 271
Ved hunde ikk Hva der er rigtigt og forkert?
tisser min hund indenfor ved den godt det er forkert.. Og den ved ogs godt den ikk må tage mad fra bordet.
nej det er ikk fair hunden bliver aflivet fordi de han instinkter, men det er ds heller ikk fair at en høne bliver flået levende? Så længe ejeren ikk er ansvarlig til en indhegning, ville jeg da ikk lade mine små hunde gå uden for alene. Og det er jo fir det meste forsent folk reagere! Son hvis der går ud over et støre dyr.
eller en personfordi Det er et lille dyr betyder det jo ikk mindre. Blev min kusines kanin flået levende og hun så det ville hun være utroligt ulykkelig!
sep 2009
hunde ved godt hvad der er rigtig og forkert.. Men et høne er for dem mad = rigtig det deres instinkt og derfor er det, det rigtige for dem..
At dræbe et menneske er IKKE et instinkt for dem og derfor forkert og meget få hunde som ikke er mentalt forstyrret i opdragelsen eller måske har et dårligt temperament fra fødsel af gør sådan noget og har ikke noget med instinkt og gøre..
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.670
du skal selvfølgelig sætte tråden lavt i højde med der hvor de graver
hellere et rap over næsen end aflivning
men ville da også lige aftale med hundenes ejer at I sætter jer ned og taler om hvad de kan gøre for at holde hundene væk fra jeres ejendom
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 1.994
Jeg mener absolut ikke, at du skal skyde hundene selv. Eller få en anden til det... Tænk, hvis du ikke rammer rigtigt, så vil den lide, og så er man ikke meget bedre end hunden. Det er heller ikke særlig sødt overfor ejer. Ja, ejer er måske ligeglad, men vil blive hammer ked af det, når personen opdager det og vil måske anmelde dig eller andet for bare at slå hendes hunde ihjel.
Gå til hende igen, og sig til hende, at hvis hun ikke får styr på dem, så vil du melde hende til politiet og få hundene aflivet (kan man ikke få hunde aflivet af sådan en grund, så burde det være en trussel i sig selv).
Tænk, hvis det var dine hunde og din nabo bare skød dem eller fik dem aflivet. Hvis naboen var gået til dig først og sagt, hvad hun havde in mind, så kunne det måske få dig til at gøre noget ved det!
Det kan godt være, du er sur over dine høns er døde, og det er forståeligt. Men kan du gøre noget ved det, uden at det skal gå ud over nogen, så gør det istedet! Du skal ikke handle drastisk, hvis det kan undgås!
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.549
okt 2005
sep 2009
Hvis det er det samme og slå en høne ihjel som at slå et barn ihjel jah så skal i nok alle holde op med og spise kylling..
Nu styre i jer squ altså..
Latterligt..
jan 2008
jan 2008
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 474
Men synes ikke at hundene skal lade livet fordi de følger deres indstinker.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.747
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.332
Jeg ejer en afrikansk løvehund på knap 2 år. Det er en race der er fremavlet til at kunne nedlægge løver, så ja, det er en rigtig jagthund.
Hun ved udemærket godt, at det er skide sjovt at løbe efter harene, fuglene osv, men hun løber først når hun får lov. Detsamme når hun prøver at lege med hestene, først når hun får lov.
Jeg har vidst fra start at jeg blev nødt til at være "hård" i min opdragelse af hende, pga racens trodsighed, og hun ved derfor nu, og har gjort længe, nøjagtigt hvor skabet står!
Nej, man kan aldrig opdrage jagt instinktet ud af sin hund, men man kan lære hunden at kontrollere det!
Hundene skal IKKE skydes eller aflives, det er på ingen måde deres skyld!
De har været så møg uheldige at komme ud til en kost der ikke ved hvad det betyderat have hund!
Politiet gider nok ikke at gøre meget ved nabostridigheder, uanset grund, men det er da et forsøg værd.
Og ja, måske bare truslen med at de bliver skudt, kan være at ejer forstår at i mener det alvorligt.
Synes det er en fuldstændig grotesk tankegang at ønske en andens hunde skudt, og så endda mens man måske selv set det! Uanset grunden!!
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.882
Ellers er det jo bare jeres ord mod hundeejeren.
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 47 Svar: 1.105
Men synes du skal få politiet ud og snakke med hende. Synes ikke, de skal aflives, de er trods alt hunde, og hunde har drifter. At ejer så skulle tage et hint med en vognstang er noget helt andet.
- Hvis det IKKE hjælper at få policen ud for at snakke med ejeren, så ville jeg sætte overvågning op, så du rent faktisk kan dokumentere at det er de her hunde, som har været på spil. Ellers er det bare ord mod ord, og dét er altså ikke helt nok, imo, til at man kan kræve dem aflivet.
apr 2010
Ja SELVFØLGELIG er det ikke fair at hundene skal lade livet, men på den anden side så er det heller ikke retfærdigt for hverken dyr eller mennesker at de render rundt på den måde.
Ejeren er truffet flere gange FACE TO FACE og vi har påmindt hende om at det skal ophøre øjeblikkeligt ellers bliver politiet indblandet. Det lader ikke til at den fes ind, for ja, ugen efter rendte hundene på vores grund IGEN.
Lad mig lige gøre det klart - De æder ikke hønsene - de flænser dem og lader dem ligge. Endten knækker de nakken på dem, ellers flænser de dem ganske enkelt til de dør af blodtab og deres sår.
Ejeren HAR en hundegård til dem, men det hjælper ikke når de springer over den.
Ejeren har IKKE styr på dem, da de lige var flyttet ind så min mormor at de sprang ud af vinduet på deres bil og stak af. Det kostede en kat fra en anden gård.
Det er en Sibirian Husky, begge to så vidt jeg husker, i hvert fald hanhunden er en husky. Og som alle nok ved, er jagt instinktet meget udpræget hos dem - Men hundene kan hverken gå i snor eller andet. Det er den 3 årige hanhund der er værst.
Og lad mig lige påminde at begge hundene FLÅEDE hønen ud af min mormors hænder mens hun stod oprejst - hun er vel 165 - og stoppede IKKE i deres blodrus selvom hun både sparkede og slog med en rive. Så forestil jer hvad der kan ske, når hendes lille barnebarn på 4 går ude ved hønsene.. !
Vi er bange for vores dejlige dyrs helbred og velfærd - ikke om vi vil spære dem inde, det er ikke burhøns vi har og de burde have fri ret til at gå på den gård vi har!! Uden at skulle frygte at blive dræbt af en sindssyg hund eller 2.
Politiet bliver tilkaldt i morgen efter vi har snakket med ejer - igen igen.
apr 2010
jun 2012
Der er alverden til forskel på et barn og en høne, og ja - Hunden kan sjovt nok godt se, at de ikke er samme væsner.
- En hund der er aggressiv overfor hunde er det jo ikke nødvendigvis overfor mennesker heller, vel?
En høne er et bytte, et menneske er en del af deres egen familie og kan på ingen måde sammenlignes.
sep 2009
Men jah få politiet ud og snak med dem og se om det ikke hjælper..
jun 2012
At sammenligne med en newfoundlænder though, det giver ikke helt mening, for det er to vidt forskellige hunderacer.
sep 2009
Der kommer også an på hunden..
jun 2012
apr 2010
Camilla: Vi vil snakke med dem i morgen igen. Vi har jo taget billeder af poteaftrykkende, blodsporende og ligene. Er kun glad for at de ikke nåede ind til vores skønne hønemor med 3 kyllinger..
jun 2012
- Men ja, en husky kræver meget og bliver de ikke opdraget ordentligt og stimuleret på samme vis, så keder de sig og finder måder at stimulere sig selv med. Og det er dette tilfælde ved at jagte og dræbe alt levende, de kan komme i nærheden af i form af dyr. (du nævnte kat + dine høns)
Det ville være ærgeligt at aflive dem, men ejer fatter jo brik, så... Politiet kan kun give en advarsel og derefter må I bare have et kamera op for at være sikre på, at I kan bevise, at det er disse hunde. Uden beviser kan politiet jo ikke kræve dem aflivet.
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.729
Men du ka kræve erstatning.
Samtid er det hundeejers ansvar og holde styr på sit vilddyr, og i dette tilfælde ska den bindes/være i hundegård.
Det gir så vidt jeg ved, en bøde på 3000, ved ik at ha styr på sit omstrejfende kræ.
Og det er overhovedet ik i orden, at man ska lave fort knox til sine høns, fordi konen er fatsvag.
Og ka det bevises, har du en go sag.
Høns og børn ka ik samlignes, men nu har hunde jo angrebet mennesker før, så hvem ved hvornår de står for tur.
Synes klart du ska høre polititet, på et tidspunkt blir de vel trætte af opringninger.
For der er jo noget der hedder ejendomsret.
Line: Skræmmende at du er så kold i røven, det er bare ærgerligt, fordi sån er hunde, hmmmm.
Denne gang er det høns, men næste gang er det måske noget andet, hesteben fx.
Håber da din hoppe passer på sit føl, men ellers er det vel bare ærgerligt, for det er naturen.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
jan 2008
apr 2013
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 760
jan 2010
jan 2010
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 796
Jeg havde været ret ligeglad med en høne, ja det er synd at de skulle dø sådan, og naboens hunde har bare at holde sig fra din grund! men det er stadig bare høns.
Jeg syntes du skal kræve erstatning men kun fordi det var nogle dyre høns.
Så kan den kone måske lære det, når hun skal betale 6x350 kr for ikke at have styr på sine køtere.
At kræve dem aflivet er virkelig ikke i orden! Så længe de ikke er agressive overfor mennesker, så kan man ikke bebrejde en hund for at flå en høne.
I mine øjne, er en hund mere værd en en høne, både pga sind, intellegens og størrelse. Og igen kan det slet heller ikke sammenlignes med et føl der er blevet dræbt, da føl også på alle måder har en større værdi end en høne.
Du knækker heller ikke bare lige nakken på et føl, fordi der er lidt for mange heste på folden, ligesom du gør med høns.
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
Men som mange andre skriver, man kan ikke rigtig kræve den aflivet. Du kan kræve erstatning, hvilket vi nok herhjemme havde gjort, og sige til ejer at næste gang de er på ens grund så bliver de skudt.
dec 2008
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 333
Siden hvornår sætter vi nogle dyr højere end andre?
Jeg bryder mig ikke selv om høns, og er faktisk rigtig bange for dem, men derfor er de da ikke mindre værd i mine øjne.
<b>Trådstarter:</b> Jeg synes, at du skal kontakte politiet, som du selv har skrevet, at du ville, og så skal du give ejeren en advarsel om, at næsten gang hundene befinder sig på DIN grund, så bliver de skudt af en jæger! Jeg ville have gjort præcist det samme, hvis det var gået udover mine dyr. Det kan ikke passe, at hun kan lade sine hunde løbe frit rundt, og de så fiser ind i andres haver og dræber deres dyr. Havde en hund løbet ind i MIN have og dræbt MINE kaniner eller MIN hund, så havde jeg ikke givet op før, at den løse hund var forsvarligt buret inde eller at vi i sidste ende blev nødt til at skyde den. Den kan være til stor fare for både trafikken og små børn.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 796
Måske nogle er meget knyttede til deres høns, og på samme måde er nogle måske meget knyttede til deres fugle edderkop, men derfor er den stadig ikke ligeså meget værd som en hund. Det er ikke okay at hundene dræber høns på en andens grund, og ejer SKAL gøre noget ved det, men at sætte en høne over to hunde er forkert.
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
Man kan ikke skære den over en kam og sige, at en høne ikke er lige så meget værd som en hund, færdig bum. Der spiller forskellige faktorer ind, og som Uglen siger, 'Siden hvornår sætter vi nogle dyr højere end andre?'
dec 2008
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 333
Synes det er forkert at sige, at nogle dyr er mere værd end andre. Ja måske værd i penge, men det er så forkert at hæve nogle dyr over andre. Det er et sygt syn på dyreverdenen efter min mening.
Nævner på intet tidspunkt, at en babys død og en hønes død er det samme.
Jeg hæver da heller ikke min hund over mine kaniner, fordi han er mere intelligent end dem? De er på ligefod, fordi de er mine <b>venner og kæledyr</b>.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.451
Det var bare en tanke. Og vel er det ens eget ansvar at indhegne sine dyr forsvarligt, men nu er der en smule forskel i størrelse og kraft på en ræv og en husky. Jeg ville også stille krav om at hundeejer gjorde noget ved problemet og ydede erstatning. En hund skal IKKE gå efter noget et menneske holder! Ikke på den måde.
Og så kan jeg lige nævne, at da vi havde høns i stor stil, havde vi en lav strømførende tråd mod ræve. Jeg husker det som om den sad indvendigt i folden.
jan 2008
okt 2005
Børn og høns bliver sammenlignet. Håber da aldrig du får børn.
apr 2010
Alle:
I dag snakkede vi med ejeren. Hun var meget oppe og køre, råbte og skældte om at så kunne vi da bare skyde hendes køtere vis vi følte for det. Hun faldt sidenhen lidt ned. Men hun lod til at forstå advarslen. Så vi venter med politiet for denne omgang. Hun havde ikke penge til at erstatte alle hønsene . Så det er vi ret utilfredse med.
Da vi kørte forbi senere sad hendes to hunde lænket ude i deres hundegård, med kæder. Så nu håber vi at hun har lært lidt af lektien.
Vi ringede dog til politiet og spurgte. Og han var ret chokeret over det vi fortalte, og sagde at vis vi fik problemer igen måtte vi ringe. For det var under ingen omstændigheder OK. Og at vi havde tilladelse til at skyde dem vis de kom igen.
Så sagen er midlertidligt sat i bero. Hønsene er lukket inde bag lås og slå (Desværre!!!!!!!) for nu. Da vi virkelig ikke føler for at miste flere af vores kære dyr..
At nogen syntes jeg er kold, forstår jeg ikke. Vær venlig at forstå at begge hunde udviste MEGET aggressiv adfærd da de flåede hønen ud af min mormors arme for at flænse den. Min mormor er 56, så hun er bestemt ikke gammel og svag. Hun kan sagtens slå fra sig . Så det giver måske et billede om hvor slemt det var .
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 178 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.400
Selvfølgelig super ærgerligt at I skal bruge en masse tid, energi og penge på at holde folks dyr ude, fordi de ikke kan holde styr på dem selv. Nogle mennesker burde ikke have dyr
Blogger
Følger: 942 Følgere: 3050 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.764
Ved mindre naboerne virkelig er total fra den og i VED det er dem, så involver politiet. Udviser naboerne at de er kede af det og prøver få det stoppet, så forstår jeg ikke trængen til at se hunden død. Mn nu kender jeg ikke de naboer og ved derfor ikke deres reaktion.
Har desuden ikke læst alle svar, kun skimtet.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.451
Hvorfor skal en andens hobby eller levebrød lide under, at man er så uheldig at få en nabo som bare lader hundende være naturlige og dermed skader hendes interesse? Damen har aldrig bedt om de hunde. Vi lever ikke i en tid hvor man skal forvente at ens liv ødelagt på grund af en løve der kommer forbi og æder det hele.
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.729
Man ska advare ejer først, og indrykke "annonce" i lokalavis, før man tar næste skridt.
Så hvis nu jer, der selv har hunde og blev øff, fik det gjort, havde I så ik taget affære inden det kom der til, som den ansvarlige hundeejer i er?
Den episode der i sin tid var, var der forsøgt i gennem meget lang tid..
I dette tilfælde, er konen uden for rækkevide, og så må man jo gå til plan B.
TS. Self. har hun da penge, om ik andet står du der bare til d. 1 og kræver ind.
Man må stå til ansvar for sit kræ.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.738
At nogen anser mus for skadedyr gør jo ikke at de bliver mindre værd for ejeren? Hønen er et produktionsdyr, men det gør da på ingen måde okay at hunden angriber den?
Hvis der ikke havde været et menneske til stede, så havde man ikke kunne gøre meget andet end at sige til ejeren at hun skulle have styr på sine hunde, og eventuelt kræve en erstatning. Men der var et menneske til stede, og vedkommende fortalte meget klart og tydeligt til hundene at de ikke skulle komme tættere på - og alligevel tager de hønen fra hendes arme.
Vi har både høns og hund i stalden og Swip (hunden) kan godt finde på at nappe dem i halen for at hyrde dem, men et enkelt lille 'nej' og så holder han op. Det samme med hestene. Pga hans trang til at hyrde kan han finde på at nappe i halen (ikke bide), men hvis blot man siger nej, så går han væk.
Ja, det ligger til hunden at jagte høns, men at den ikke stopper på trods af at hønen holdes i armene på et menneske, at den bliver jaget væk og råbt af - det er ikke ok, og ejeren har bestemt ikke opdraget dem.
Jeg syntes det er godt at du har taget fat i politiet. Jeg ville nok ikke skyde hundene, men jeg syntes det er noget p*s at hun ikke vil betale erstatning. Hvis man har to hunde og et hus, så har man altså også råd til at betale 3500 kr.
aug 2009
jan 2008
mar 2011
jan 2008
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 883
feb 2012
Følger: 74 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 2.208
http://www.bolius.dk/maa-man-skyde-naboens-hund-12854/
Men som der står i linket, kan du aflive hunden(e) hvis du har advaret ejer om det først og der ikke er blevet gjort noget.
'I Mark- og Vejfredsloven står der, at man har lov til at skyde omstrejfende hunde på sin egen grund, bare man har advaret hundens ejer på forhånd.'
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 844
Jeg ved faktisk meget om jagthunde da jeg lige har fået jagttegn og derudover har jeg også selv en Flatcoated retriver hvilket er en jagthund. self har jagthunde et stort jagtinstinkt, men det der virkelig betyder noget er altså om hunden er opdraget ordentligt. Min hund er en aktiv jagthund men hun kunne aldrig finde på at stikke af ind i en anden persons have og overfalde deres høns, for det ved hun skam godt hun ikke må.
Bare lige for at slå den del fast!
feb 2012
Det eneste du egentlig skal bruge et hegn til, skulle da være for at undgå at dine egne dyr slipper væk.
Og med hensyn til at aflive er jeg faktisk ret kold.. Hvis ejer ikke kan holde styr på sine dyr, må både hunde og ejer betale.
Det er præcis som med katte, holdes de ikke på egen grund, har ejer squ heller ikke grund til at blive ked af det hvis den en dag ikke kommer hjem.
Og jo jeg elsker hunde. Men som ejer må man squ tage noget ansvar
apr 2010
Den ene hund skal muligvis aflives i dag. Da den bed ejerens lille dreng på 4 år i armen så han skulle syes, da han samlede deres kat op og gik udenfor med den. Hunden gik lige på ham.
Men nej. Det er mig der er total dyremishandler.
Er kun glad for at det ikke var vores lille dreng det var gået ud over .
Håber folk fremover tænker bare en smule over deres ordvalg herinde. Og deres tildens til at angribe folk .
Blogger
aug 2009
sep 2013
Følger: 3 Emner: 21 Svar: 85
-Det er ikke hunden, men den der opdrætter den.
Undskyld, men helt seriøst.
jun 2012
Stakkels dreng og stakkels hunde. Det er det eneste, jeg har at tilføje..
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Hunde er forskellige...Og er mere eller mindre drevet af sine instinkter ud fra race, køn og til dels opdragelse. Deriblandt er der også SYGE, ustabile hunde. Og det er HER vi i DENNE diskussion er nødt til at se hvilke hunde vi har med at gøre.. Disse hunde er nok ikke ret stabile, har IKKE et godt sind, ikke den rigtige stimulans og opdragelse! De bliver ikke aktiveret nok og opdraget godt nok!
I DENNE situation, taget i betragtning af DISSE hundes opførsel bør de skydes da deres opførsel er MEGET foruroligende.. Jeg synes IKKE man skal skyde enhver hund der følger sit jagt instinkt og plukker en høne, kat, kanin e.l. Men disse hunde bør afskaffes og dette begrunder jeg ud fra dette!
Når en hund flænser og river et bytte ud fra et menneskes hænder, og INGEN respekt har for et menneske der står og slår det med en kæp e.l. Så er dyret livsfarlig! Derfor bør TS skrive et stort opslag i lokalavisen og et brev til ejer og politiet at hvis disse hunde igen kommer ind på ejendommen bliver de skudt af en jeger! Dette gøres også efter at TS har snakket med politiet. Imidlertid skal ejer erstatte de tabte høns!
Mvh TT der bliver opgivet over de der ikke kan skille denne sag og disse hunde fra andre sager og andre hunde!
jan 2008
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
Så det jo Bare også hunde..
Samt ejerens lille dreng bare er et menneske..
Ser ikke forskellen. et liv er et liv. mine bedste venner da jeg var lille var mine 3 høns. pif, paf og puf. De var bestemt ikke bare høns
Lige for at tage ved sagen havde jeg også skudt hundene.
Forestil jer lige dette i et øjeblik. 2 store løse og fremme hunde går på din grund, de går amok på dine dyr (ligemeget hvad dyr) og du kan risikere at komme alvoreligt tilskade ved at gå i forsvar.
Hvordan vil du reagere? Vil du ikke føle dig utryk? Vil du ikke føle dig såret over dine dyr skal lade livet grundet fremmede hunde går på din grund?
hold op jeg skammer mig over folk kan generalisere. et hvert liv er på lige fod. om det er en flue eller en elefant. de skal IKKE lide!
Jeg fik også altid kvalme når folk pillede vingerne af fluer. fy for satan!
sep 2013
aug 2009
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 751
Jeg vil så egentlig ønske for den anden hund at de også afliver den. For hvilket liv kan den se frem til? At stå i hundegården konstant - uden nogen form for aktivering.
Det er IKKE svært at lave en sikker indhegning til hunde, uanset størrelse.
Det kræver blot en højde på hegnet som hunden ikke kan klare i flugtspring. Øverst påsættes et lille ekstrahegn vinklet ind mod hunden. Hvis det er for indviklet ingeniørkunst kan det også klares med en strømførende tråd foroven.
Selv en jagtivrig saluki behøver kun et forsøg med tråden før den opgiver.
På samme måde skal hegnet også I jorden, så den ikke kan grave sig under.
okt 2005
mar 2011
mar 2011
Så selvfølgelig skal man da ikke aflive en hund bare fordi den jager en høne, men i dette tilfælde jagede den ikke bare en høne, den flåede den ud af grebet på et menneske!
sep 2013
Det lyder latterligt, men altså det er en hund, hunden stammer fra en ulv!
Så kræver jeg også den mand som dræbte over 40 mennesker død, men det kommer nok til at ske.
mar 2011
En hund er drevet af et stærkt flokinstink og har fra naturens side en trang til at behage sin ejer/flokleder/højere rangerende. I dette tilfælde burde hunden have lært at den rangerer under mennesket, og af den grund burde man kunne udnytte dens instinkter til noget positiv - også selvom det måske ikke lige var flokkens leder der fortalte det. Problemet er bare, at det har hunden ikke lært og af den grund er den till fare for både mennesker, andre hunde og dyr generelt. Selv ikke dens flok (familien der ejer den) så den som ledere da den tydeligvis ikke havde respekt for dem og satte sig for at opdrage på den lille søn.
sep 2013
-Vi har "Lavet" en hund som dårligt nok kan trække vejret, men som alligevel eksisterer. (Den skred lidt fra emnet)
Det jeg prøver at sige er nok at det ikke er hunden der har gjort noget galt, men dem som skulle opdrætte den. Det er helt og aldeles egen holdning. Jeg synes ikke man skulle aflive hunden, den må ha følt sig truet af noget siden den reagerer sådan.
-Afliver vi måske heste som bider, de er også flugtdyr.
jan 2008
jan 2008
mar 2011
Sorteper er også ødelagt for evigt i den forstand at han er yderst følsom, og så snart der kommer to modstidende signaler (tag i tøjlen og bed om frem, hvis du eks. vil have holdning) så stiller han sig på bagbenene eller begynder at bukke - derfor har vi som mennesker tilpasset os ham for at han skal få et liv uden stress.
Det er ikke noget vi kan rette op på (medmindre vi virkelig vil ødelægge ham) og sådan kan det også være for hunden - og i et hjem med børn vil der altid opstå situationer hvor der er to forskellige ting på samme tid, og hvis hunden samtidig er understimuleret og stresset så kan de kun gå galt, og derfor er det ikke fair for hunden at lade den leve et sådant liv, heller ikke selvom det lyder hårdt.
jan 2008
aug 2011
Har i selv stået foran en agresiv hund?
I kan tro det er skræmmende som en i helvede og så ønsker man altså en hund død! No matter what!!
Vi har da en hund på vores gade som er agresimennesker har gået på min hund flere gange og min far, han sluppede dog heldigt ved at den tog fat i hans taske.
For lidt siden var den tæt på at gå på mig. Idioten af en ejer havde ikke lukket lågen og derved kunne den frit have angrebet mig hvis den følte sig truet nok.
Jeg gik forbi, den får øje på mig. Den viser det er dens hjem og kommer faretruende imod mig.
Jeg har ALDRIG følt mig så bange i mit liv. Jeg skreg og hyberventalerede. Ikke nok rystede i lang tid efter.
Jeg lider af angst og ikke mindst kan jeg ikke gå forbi den hus mere..
Hunden viste jo bare en normal adfærd. Men er det retfærdigt jeg skal være bange for at gå/køre forbi? der står selv på deres låge at indgang er på eget ansvar så de er selv viden på hunden er agresiv over for andre hunde, mennesker m.m.. så synes slet ikke folk skal pege fingre før at stå foran en agresiv hund..
sep 2013
-Det er ejeren der er skyld i det! Og det gør mig så sur når man vil aflive en hund, som ikke er blevet opdraget godt nok! Så skal man jo heller ikke have hund hvis man ikke kan finde ud af at passe den.
mar 2011
Jeg ejer (min mand) selv en hund med stort jagtinstinkt og som er meget aktiv. Det var mig der opdraget og trænede ham som lille. Da jeg købte min egen hest fik manden besked på at tage ansvar for sin hund.
Til trods for at jeg trænede hunden i lydighed 3x ugentlig og gik en times tur hver dag så blev jeg nødt til at kontakte en adfærdsbehandler efter at han blev angrebet af nogle hunde.. Her fik jeg vide at jeg var nødt til pga. hunden sit store behov for at bruge hjernen at fordele turene ud på 3x 30 min i stedet for en lang tur da han havde brug for at få stimuleret sin hjerne mere. Dette hjalp meget og hunden blev mere harmonisk. Så stimuleringen er så vigtig for at hundene skal være raske i toppen!
Mvh TT
sep 2013
mar 2011
mar 2005
mar 2011
Mvh TT
jan 2008
sep 2013
Men så er det faktisk forkert at lade en mops leve, det vil jeg synes det er ihvertfald.
aug 2011
mar 2005
mar 2005
aug 2011
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 29 Heste: 4 Emner: 72 Svar: 526
jan 2008
mar 2011
En død hund lider ikke, men denne hund er tydeligt stresset og ikke optimalt opdraget eller behandlet - ville det ikke være mere synd at lade den leve et liv i lænke hvor den bare ville stresse sig selv op og blive mere og mere skør i bolden?
jan 2008
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 29 Heste: 4 Emner: 72 Svar: 526
mar 2011
Jeg kender da flere hunde der har svært ved at stå for fristelsen til at nappe lidt i hønsenes haler eller jagte dem, men forskellen er at disse hunde stopper hvis man siger 'nej'.
jan 2008
Blogger
Ved et par høns bliver intet dyr aflivet. Men hunden har angrebet et barn samt er yderst aggresiv.
Sådan en hund lider indvendigt, den er bedre tjent med fred.
jan 2008
sep 2009
Følger: 30 Følgere: 27 Emner: 6 Svar: 12
sep 2009
jul 2013
Følger: 107 Følgere: 91 Heste: 4 Emner: 147 Svar: 728
maj 2014
Følger: 1 Svar: 1
mar 2011
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 4 Svar: 2
sep 2006
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 353
Synes ejeren skal advares og ellers må den aflives, det er ejerens ansvar at holde styr på hunden. Da hun gør klart at den ikke kan stoppes af fx en rive synes jeg det lyder som om den er til fare for omgivelserne!
sep 2008
Følger: 96 Følgere: 105 Heste: 8 Emner: 50 Svar: 657
Vi har selv en ulvehund gående som er yderst interesseret i vores høns, katte og hvad der ellers lige går rundt i haven og på markerne. Vi er enige om at hvis den én gang angriber en høne eller andet, på samme måde som du har oplevet, så er det en vej og det er et smut til dyrlægen. Hård, ja måske? Men hvad bliver det næste?
Dog er han forsvarligt lukket inde, så det burde ikke ske
Jeg har oplevet folk aflive deres hunde fordi de har bidt en høne ihjel. De får smag for det og stoppe ikke
Men fint i har fået talt med ejeren, og det tyder på der er kommet lidt mere styr på det hele.
sep 2009
apr 2014
Følger: 1 Svar: 2
apr 2014
Følger: 1 Svar: 2
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 1
Så kan du læse om hundeloven og se hvad du kan gøre juridisk. Bare et forslag så du ikke kommer til at lave fejl som kan ramme dig selv.
feb 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 6
aug 2013
Følger: 1 Svar: 4
jan 2008
aug 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 26
Men synd for hundene at de tydligt vis har en ejer der er motionere dem nok, for ellers ville de nok ikke have så slem en adfærd
Blogger
Jeg havde en hund der havde en genfejl i hjernen, som blev værre og værre med årene + gik helt i selvsving efter en fremmed mand slog ham.
Det er i den grad ikke vores skyld, at hunden havde en fejl i hjernen, vi har altid haft opdraget ham til punkt og prikke, og først det sidste halve år slog den klik for ham.
Du kunne gå forbi ham og uden varsel begyndte han at vise tænder. Dette fik vi nogenlunde kontrol over igen, indtil en fremmed mand kom ind i vores hus, uden varsel. Her advarede vores hund med knurren og manden reagere ved at gå hen og smække en knytnæve i hovedet på ham, så han bed ham. Herfra havde vi en hund der slet ikke kunne trænes mere, han stressede når der kom mænd, og sprang pludseligt til struben på selv os.
Alt dette ville blive værre og værre med årene, da den genfejl i hjernen ville trykke mere og mere og han ville blive mere utilregnelig end han i forvejen var.
Han blev knap 3 år og var bedre tjent med fred, for han led hver evige eneste gang han havde været agresiv. Som om han selv var forvirret over hans reaktion.
Om denne omtalte hun er af samme slags, kan reelt set ikke vides, før ejer smutter til dyrelægen ligesom vi gjorde. Derfor mener jeg det er forkert af dig at give mennesket skylden, i fald af det nu ikke er sådan
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
aug 2013
mar 2008
Dette handler vel egentlig ikke om høns - men om at en person har i dette tilfælde hunde, som der ikke er styr på. Det skal vedkommende have ifølge lovgivningen.
Hundene må skydes - hvis man sætter advarsel i dagbladene.
Ejeren har en ansvarsforsikring - hvor man kan kræve erstatning for hønsene. Det skal meldes til politiet - som tager en samtale med ejere.
Men det som jeg er mest bekymret over - det er, at hundene har smagt blod - hvilket levende væsner er det næste de bider? - Hunde kan gå i "blodrus" - det er en højest uansvarlig hundeejer, der ikke efter sådan sikre ekstra meget at hundene er under kontrol. Der er nok ikke mange herinde der kan finde forsvar, hvis det er et lille barn næste gang. Der er kun EN ansvarlig for dette - hundeejeren - og det er noget følelsespjat at argumenterer med at "det er synd for hundene" at aflive dem ( som jeg mener ejeren bør ordne hos en dyrlæge). Hvis hundene har udviklet en uhensigtsmæssig adfærd - er de potentielt farlige - som dyreejer må man være sit ansvar bevist - både i denne situation, med syge og svage og gamle dyr. Det er både en pligt og et privilegie som dyreejer. Det handler ikke om liv for enhver pris men at man kan tilbyde dyreetisk og forsvareligt liv udfra dyreracens behov under hensyntagen til omverden.
mar 2011
Følger: 29 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 69
Åh - hvor jeg dog forstår dig, det er så frustrerende at skulle belemres med andre folks hunde. Åh det er jo bare en hund, den er så sød, sover i samme seng, spiser af samme tallerken, endda af munden på folk ydr hunden har lige inden vasket i selv i rumpen eller spist en høm. Nå - men vi er altså nogen der ikke sýnes hunde er åh så søde og dejlige. Jeg har haft hund næsten hele mit liv, og kan godt lide hunde, men som hunde ikke mennesker, mine hunde har spist og sovet for sig selv.
Jeg har haft besøg af en amstaff og labrador, som naboen synes skulle lufte sig selv i timevis nede hos os, så vi måtte hente børn og heste ind og flygte indendørs, på trods af adskillige advarsler fortsatte dette, det blev meldt til politiet, som så tog ud og tog en snak med dem, hvilket ikke hjalp overhovedet, tværtimod. De er så heldigvis flyttet, så nu kan vi bevæge os trygt rundt på vores grund igen. Nu kan jeg så ikke længere cykle på arbejde, den eneste form for motion, jeg har tid til pt, fordi jeg gentagne gange er blevet fulgt på vej, at to store rotweilere, som er gøende, knurrende, hoppende og savlende. Sidst da jeg kørte hjem fra arbejde kl 23 om aftenen, kom en drønende ud mod mig fra hækken, og fulgte mig knurrende og gøende, et langt stykke vej i mørket, det er altså ikke sjovt. Det med at melde det til politiet har jeg opgivet, så nu kører jeg i min bil hurtigt forbi ejendomme i håbet om at ramme dem.
Jeg er så pis hamrende træt af andre folks hunde, hold dem for jer selv.
Så mit råd, find jagtgeværet frem, og sig det ikke til nogen, husk at grave et stort hul inden.
Ps undskyld men er simpelthen så møg hamrende sur.
sep 2006
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 353
Her er det måske et dyr der dør hvorimod det ender med at flere mindre dyr bliver dræbt samt børn bliver bidt - så i kan på ingen måde sige ''det er synd for hunden'' - det er mere synd med flere drab end en aflivning!
sep 2011
Følger: 29 Følgere: 6 Svar: 9
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 186
Man kan også blive forblindet af sin egen dårlige samvittighed og kræve hævn over hunde hvis natur er at dræbe. synes du skal bede om erstatning og sikre hegn osv er ok
mar 2011
Disse to hunde har angrebet hønsene samtidig med at et menneske fortalte dem med kæmpe store bogstaver at de ikke skulle gøre det, og de har sågar flået en høne ud af hendes hænder.
Den ene af hundene har bidt en lille dreng på 4 år i armen så han skule sys alene af den grund at han bar en kat i armene - og så angreb den drengen.
Hundene er stressede, understimulerede, utilregnelige og uopdraget - så er situationen en helt anden end hvis en hund havde snuppet én høne uden der var mennesker til stede - disse hunde har flået 6 høns.
dec 2010
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 6
Jeg har boet i en skov og der gik vi tur med min jagthund og en lille gravhunde hvalp, henholdsvis i snor. Der gik vi forbi en jægers bil og så hoppede hunden ud af vinduet og angreb vores store hund. Min far gik imellem dem og blev blev bidt af den anden hund og vores lille gravhund løb væk af skræk. Vi meldte ejeren og hunden til politiet, men de gjorde ikke noget.. Senere fandt vi hvalpen og der skete ikke noget ud over min fars hånd, som blev flået op. Det var på vores grund og han havde ikke tilladelse til at opholde sig der
dec 2010
Følger: 28 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 131
det er en kortvrig smerte og skulle virke.
kan fandme godt forstå din frustration.
træls at man ikke kan have sine dyr for sig selv.
ville blive rigtig gal,hvis en fremmed hund kom på min grund og slagtede noget der var mit.
et fuldstændigt ligegyldigt mennesker for jer til at hade deres sikkert sød hunde.
jul 2013
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 34
Det du kan gøre er at sende et anbefalet brev til hundene ejer og oplyse om at du vil skyde hundene næste gang de er på jeres jord/ejendom. Du har nemlig pligt til at advare/oplyse ejeren af hundene, ellers er det ulovligt.
God jagt
jul 2011
Mange misforstår titlen
jul 2012
Følger: 53 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 247
dec 2008
mar 2011
Men her er det jo netop ikke hønseejerenes skyld. Var hønsene blevet taget af en ræv, så er jeg enig - det er ens egen skyld hvis man ikke har sikret dem ordentligt. og selvfølgelig kan en høne blive bidt ihjel af en hund, og det er også hønseejers ansvar (til dels) hvis det var fordi hønsene ikke var lukket ordentligt inde om natten (her til kommer så at naboen burde have holdt hundene på sin grund).
Vi har også lige mistet 8 høns i stalden fordi ræven havde gravet sig under hegnet. Nu har vi gjort hegnet bedre og sikret os for fremtiden - man kan jo ikke gøre så meget andet.
Med hensyn til overdrivelsen. Slædehunde har brug for at blive stimuleret og gør de ikke dette så bliver de 'skøre'. Og en skør slædehund der heller ikke er opdraget bliver utilregnelig fordi hverken den eller ejeren har kontrol over den - og på den måde bliver den farlig for omgivelserne.
Den lille dreng kom gående ud med en kat i armene hvilket gjorde at hundene gik efter ham og katten (og så gik det uheldigvis ud over drengen).
En sådan hund mener jeg ikke er tjent med at lave, både fordi den stresser mere og mere op når den ligger i lænken, men også fordi der simpelthen ikke er nogen der faktisk nyder det - hverken hund eller ejer. Så er aflivning (efter min mening) et godt valg, med mindre ejer er villig til at ville påtage sig ansvaret for at opdrage hunden og få den stimuleret.
sep 2011
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Svar: 1
Mange hilsner fra mig:-)
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 27
Synes godt nok det er over stregen at du siger at Louise H lyver. Læs dog op på tråden i stedet for at spytte alt muligt crap ud
razor
Overvej lige nogle punktummer og kommaer
Men, er en husky opdraget ordentligt fra den er hvalp af, kan den faktisk være en ret så ideel familiehund. Og den er så ikke halv ulv. Huskien, samoyen og alaskan malamute er alle sammen 3 forskellige racer er er "Udvundet" fra den ældste hunderace der er, som i øvrigt er slædehund.
Skal siges at jeg har studeret racen ret så nøje. Måske er jeg kun 17 år, men mit ønske er at eje husky når jeg bliver ældre og får pengene til det. Så kan jeg lige så godt studere dem nu, mht. til adfærdsmønster, forfædre, hvor tæt relateret den er til ulven (og ja det er tæt, men ikke så tæt at den er halv ulv, ej heller kvart ulv), hvor meget motion og stimulering den skal bruge og så videre.
jul 2011
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 844
sep 2011
The Lolita girl
Emner: 124
Svar: 1.645
Heste: 3
Fotoalbum: 6
Videoer: 5
Annoncer: 1
At kræve en hund aflivet!
og jeg sætter kommA hvis jeg har lyst til det kan du ikke forstå så ignorer opslaget så er der ikke mere i det og brokke sig over
hav lidt fornuft og lad det ligge
VI SKAL ALLE VÆRE HER
sep 2011
dette her er hvad i køber eller retter omtaler af racer pt
og ulven er lige så fin som altid den er bare bedre udviklet per intelligens
sep 2011
http://dinosaurs.about.com/od/otherprehistoriclife/a/Prehistoric-Dogs-The-Story-Of-Dog-Evolution.htm
sep 2011
http://www.wolveswolveswolves.org/WhatAreWolves.htm
jun 2012
But get your facts straight - Hunde indeholder IKKE ulv, og er IKKE delvist ulve.
De er hunde.
- Ulve hedder Canis lupus, mens hunde er Canis lupus familiaris. Det vil sige, at de er domesticerede og dermed ikke ligesom vilde ulve mere.
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
Top 5 over de hunde racer der er tættes på Ulven.
Shiba
Chow chow
Alaskan malamute
Basenji
Shar pei
disse racer med rødder i asien, afrika og mellemøsten ligger genetisk tættest på ulve. det kan tyde på, at de er de ældste dometicirede racer.
feb 2012
Men de er dog også hybrider
sep 2008
Følger: 96 Følgere: 105 Heste: 8 Emner: 50 Svar: 657
mar 2011
feb 2012
Det du oplevede kunne være sket med en dober, en shiba eller en schæfer. Det kunne også være sket med en gravhund, hvis vi ser bort fra at de ikke er så høje.
At en hund 'sniger sig afsted som en ulv' har ikke noget med noget at gøre
Forresten.. Ingen tvivlsom at det var en voldsom oplevelse, for det er det altså når man bliver overfaldet, og det ligegyldigt om det er af dyr eller mennesker
jun 2013
Men en husky, sommersumarum, indeholder ikke ulv. Jeg læser RIGTIG ofte om den, som sagt fordi jeg meget gerne vil have husky når jeg flytter, men har ikke lyst til at holde ulvehunde da de kræver så utrolig meget af en. (Har set Caesar's afsnit med Ulvehunde, før det overvejede jeg stærkt at få ulvehund, eller endda hel ulv da de simpelthen er mit yndlingsdyr)
Ja, en husky kræver meget, den skal stimuleres, og jeg kommer da godt nok også til at tabe mig de kilo jeg vil, da jeg skal ud og løbe med den et par gange om dagen (at gå er også fint, men at løbe nogle gange er også fint)
Men en husky har IKKE ulv i sig. Med den påstand kan du sige at alle hunde er halv ulv, kvart ulv og så videre. For alle hunde stammer fra ulven.
Og mht. til kommaer, så VIL jeg gerne forstå dit opslag, men det er bare svært at læse.
feb 2012
feb 2012
Få styr på dine facts, i stedet for bare at udbasunere hvad du tror er rigtigt
mar 2011
Huskuen er på ingen måde halv ulv, men den er bestemt heller ikke en tæppetisser. De er slædehunde og brugshunde og det er først for nyligt man er gået væk fra at avle dem som brugshund.
Til lidt sammenligning, så er dette en husky:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Siberian-husky.jpg
Og denne er halv husky, halv ulv:
http://texx-wolf-hybrid-rescue.webs.com/UMC_HC_5.jpg
Forskellen er ret stor
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
http://natgeo.dk/files/bonnier-ngm/bp_restricted_download_files/ng_dk_04_5232_build_a_dog.pdf
Side 6 kan i se hvilke racer der er genetisk tæt på ulven.
Ulve/hunde Hybrider er ikke en hunde race derfor kan man ikke sige at de er tætteste på ulven at alle hunde racer.
jun 2013
mar 2011
Mvh TT
feb 2012
mar 2011
Shih Tzu:
http://iluvmyshihtzu.com/wp-content/uploads/2013/09/shihtzu.jpg
Ulv:
http://bloximages.chicago2.vip.townnews.com/missoulian.com/content/tncms/assets/v3/editorial/d/11/d11dfdf2-af37-11e2-b047-0019bb2963f4/517bc79882d1a.preview-620.jpg
Det kan det slet ikke få til at passe sammen
jun 2013
Men det skal siges at jeg giver af min viden, og det jeg har læst flere steder. Det kan jo sagtens være at det er samme person som har udgivet på flere forskellige sider
jun 2012
De er, well, hybrider.
Dé har self noget ulv i sig, det siger lidt sig selv. Men de er jo ikke hunde, de er jo halvt ulv/halvt hund.
- Besides, så kan jeg ikke helt se behovet for at kommentere min kommasætning e_e
Det er ret så unødvendigt imo.
feb 2012
jun 2013
Det med kommaer var til razor, jeg forstår simpelthen ikke hendes indlæg pga. manglende kommaer
jun 2012
- Blev forvirret af Alex'et i starten </3
sep 2011
hunden er en nu tids ulv og er stadig k9 og topklasse jæger.
men ulven var aldrig en skabning i overhovedet kan forstille jer så glem det.
tro hvad i vil.
tag og kom lidt mere ud for pinsvin med to hoveder findes også men ser man dem nej vel.
men de er der.
så lad alle få ret så får vi alle fred og kan komme videre i texten.
folk uden pli kender ikke livets sande ansigt.
god sommer.
jeg gider ikke sidde forand tv. iPhone. pc. appel. og alt det der ellers er.
jeg har et liv at leve prøv det. det er sjovere end at tro på hvad andre siger og mener og påstår.
og uanset fakta eller ej har alle sagt for generne i hunden under denne lille debat så tak så kan i lære det ....HYGGE
mar 2011
Tro det eller ej, jeg har lige brugt hele min ferie på at være udenfor - eneste kontakt med telefon var for at se klokken et par gange og derudover en lille radio, det er mine sidste 4-5 dage. Jeg har levet 100% udenfor selvfølgelig toiletbesøg undtaget plus brug af bus og tog - et par enkelte gange har jeg kort været indenfor. Jeg har tilbragt tiden med venner, med at løse alle mulige forskellige opgaver fra 8.00-17.00, den ene dag til over midnat - jeg har muligvis misforstået den bebrejdende tone jeg mener der ligger i dit indlæg, men det er hvad jeg har lavet. Altså ikke siddet foran elektronik
Hvad mener du med at 'så kan i lære det'?
jan 2008
jun 2013
Og hvad fanden har elektronik at gøre i denne samtale?
dec 2008
@Razor jeg tror du har misset noget i biologi, såsom genetik. En husky er sgi ikke tætter på ulven end en chihuahua
sep 2011
rigtig godt liv til jer alle sammen og gid i må lære at holde jeres irriterende bagtanker og pirrelige kommentar for jer selv og hav lidt respekt for andre der spørg om reelle ting fra deres hjerte hvor er jeres humanitet nå jo skråt op med den bare i kan få jeres vilje sagt ikke sandt
jul 2013
Nogle der ved hvad der er sket med hundene?
feb 2012
Men ja.. Lad du bar som om du er den eneste i hele verden som kan finde ud af noget, og som ikke lever i en drømmeverden..
Og er du sikker på at du ved hvad humanitet betyder? Det er da mere humant at aflive en hund, end at lade den leve, hvis den har det så dårligt at den uprovokeret bider høns ihjel, bider efter en kat og rammer et lille barn i stedet, og lignende ting.
Og eftersom du også selv kommenterer, må du også have et, jeg citerer: 'overdrevet behov for at oppe jer'.. Så morale er godt.. Dobbelt morale er - tilsynesladende - dobbelt så godt..
Jasmin: Der er faktisk næsten ikke mere ulv tilbage i hundene. En gravhund ville jo ikke kune klare sig på instinktet, hvis man lukkede den ud i naturen. I hvert fald slet ikke på samme måde som en ulv fra fangenskab kan..
jan 2008
- Sorry, men du er simpelthen definitionen på pirrelig, negativ og dobbeltmoralsk
Det virker for mig at se til at du lever i en lidt anden verden, når du pludselig udbryder "der er kun et i livet og det er i alle sammen ikke i stand til og det er at lægge alt i ejer og og holde munden lukket og så leve uden andres hjælp og finde føde eller lave ly." Meget fordømmende.
Blogger
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 24
jul 2013
Det ved jeg udmærket godt
jul 2013
http://www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/SeNyhed/?ID=2583
http://www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/SeNyhed/?ID=6380
Men ja, De er vidst døde nu... Hundene...
jul 2013
feb 2012
Og hvad ved du egentlig om hvordan hun bor?
mar 2011
jul 2013
mar 2011
dec 2008
apr 2010
Den ene hund er aflivet grundet de gentagende aggresive adfærdsforstyrrelser. Den ene er dog faldet meget mere til ro, den blev højst sandsynligt gejlet op af den anden.
aug 2011
Jeg har nu ikke selv mødt louise lyve om alvorelige sager.
aug 2011
jun 2013
Men ja ja.. Det er sjovt som adfærd smitter
Blogger
apr 2014
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 231
Blogger
Jamen det er da også helt fair, men hvis Limira så også kun gentagende gange har set dig være dobbeltmoralsk her på HG, så har hun vel lige så ret til at slynge det ud, som du havde ret til at slynge dit ud
Blogger
Blogger
aug 2011
Men jeg synes jeg skriver pænt. uden en nedladene tone. og hvis nogen synes det så fred være med det for jeg sgu ikke den eneste...
Og tjoe Tilde. nu det jo længe siden jeg har debateret dig men jeg kan huske mange ting med du prøvede at snyde os, bevise os rollkur var sundt og ikke mindst var ret dobbeltmoralsk. Jeg kan godt kigge gamle emner igennem men det har jeg ikke lige den store tid til. det blev jo til nogle lange debatter
aug 2011
Du mente du red med kandar fordi hesten gik høje klasser.
Men ser man længere tilbage var det fordi hesten gjorde det du kaldte "tage fat i tøjlen" som jeg mere vil kalde skævhed.
Der vil jeg da mene det er dobbeltmorale. alla muligvis for at rede sin egen røv så man ikke skulle tage diskutionen igen hvor forkert det var.
Godt så. der var vidst også lidt med du næsten ikke brugte stangtøjlen.
Ser man din video så begge tøjler da stramme og hesten går under lod. tro mig har selv gammel dressur hest herhjemme og med styring fra ben og sæde og min hest overhovedet ikke behov for at gå under lod..
Ikke mindst det med "slår på tøjlen" Du brugte til at formulere dig med.
Hvor blev det der Let tøjlebrug på stangen af?
Alle heste er stærke dyr, at den har en vædeløbsrace i sig gør skam ikke hesten stærkere..
(dette er kopiret) Skræmmende når du siger din hest kun kan styres på KANDAR og Samtidig Siger du grund Ridning er på plads. Ved du hvad grund ridning er og hvad det betyder?
Dette må vel være nok svar.
jun 2013
Blogger
Emnet er vidst kørt lidt af sporet, igen.
mar 2011
apr 2013
mar 2011
Det er da på ingen måde hønseejers ansvar at hegne naboens hunde inde???
apr 2013
apr 2010
aug 2011
apr 2010
aug 2011
jeg synes du kun er her for at provokere og fortælle om andre end at svare på hvad emnet handler om.
aug 2011
desuden svarede du slet ikke på mit spørgsmål.
jan 2008
Blogger
apr 2010
1; VI har ikke høns. Det får vi heller aldrig, for det må vi ikke hvor vi bor.
2; Min mormor bor 35-40 minutters kørsel fra mig. I et HELT andet område end hvor vi er.
3; Det er faktisk RET så foruroligende at du ved HELT PRÆCIST hvor jeg bor henne af, for jeg mindes ikke at have givet dig min adresse eller vist dig hvor jeg bor?! Hvad sker der lige for det? Det der skræmmer mig mest, er faktisk at du åbenbart ved at vi ikke har indhegnet vores grund. Så du køre rundt og holder øje med os? Er det noget jeg skal anmelde dig for eller hvad? At du render rundt og Stalker folk?! o.o
Syntes ærlig talt det er lidt skræmmende, de ting du kommer med.. Wow.
Det mest ærgelige er faktisk at du ikke engang har læst hvad jeg har skrevet. Det er min mormors høns, så de bor nok hos hende? Og tjaeh. Hun har aldrig boet hos os da.
Men ja, det er jo hvad man kunne forvente ..
apr 2010
jan 2008
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.707
jan 2008
mar 2011
jan 2008
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.707
jan 2008
mar 2011
jan 2008
jan 2008
jan 2008
mar 2011
apr 2010
mar 2011
jan 2008
jan 2008
dec 2014
Følger: 28 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 169
jan 2008
Nej Michelle jeg kunne nok ikke - må ikke - skyde en hund, men jeg kan godt forstå man gør det når hunden er i færd med at flå en masse høns, eller fx. den husky der skambed flere får. Nej det er ikke hundens skyld, det er min egen, men hunden har ikke fripas til at aflive en hel dyreflok bare fordi det er en hund.
dec 2014
jan 2008
dec 2014
jan 2008
dec 2014
jan 2008
jan 2008
Hvorfor mener du at "en hund med de manerer" ikke får et værdigt liv? Hvorfor er en hund, der handler på sine instinkter, utilregnelig?
jan 2008
At kræve en hund aflivet!