25. jun 2008 Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
HPV bivirkninger (Livmoderhalskræft) {{forumTopicSubject}}
HPV vaccinen var en vaccine jeg fik i 11-13 års alderen, hvor jeg fik tre stik i overarmen. Lægen forsikrede mig det var vigtigt jeg fik denne vaccine og at det var det mest almindelige.
Nu et par år efter, kommer det mere og mere frem at denne vaccine ødelægger mere end den gavner, og jeg tror desværre jeg er fandet for denne bivirkning.
Da jeg i 2012 tog på efterskole, begyndte jeg hver aften at få voldsom kvalme, og føle mig svimmel og utilpas. Havde ofte formindsket spise lyst, og generelt bare rigtig dårligt.
Jeg gik efter et par måneder med det til lægen, og fik at vide jeg muligvis producerede for meget mavesyre, så jeg fik 10 mg mod det, som jeg skulle tage i 14 dage, og hvis det vendte tilbage skulle jeg komme igen. Det gik godt i 2 måneder, og så begyndte det forfra. Herefter blev jeg sat op til 20, og hvis det ikke blev bedre, så skulle jeg til kikkertundersøgelse på sygehuset. Men disse piller gjorde mig endnu dårligere, og jeg blev ofte bleg og sløv i skolen og blå under øjnene. Så jeg kom til en kikkertundersøgelse, og jeg producerede ikke for meget mavesyre. Jeg ønskede så ikke disse piller mere, trods de spurgte om jeg ville tage dem dagligt. Men det skulle være til et eksakt tidspunkt på dagen, helst på minuttet.
Det sker stadig ofte at jeg har det dårligt, og jeg havde det ikke inden vaccinen. Det har derfor udviklet sig til at det kom langsomt en gang månedlig efter jeg modtog vaccinen, til at have det et par gange om ugen nu, et par år efter.
Er der flere end mig, der lider af bivirkninger fra denne vaccine?
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Er vild ked af jeg har det sådan, og ofte må gå rigtig tidligt i seng, for det forsvinder kun hvis jeg sover rigtig meget igennem..
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
nov 2011
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 83
jun 2008
Har jeg måske skrevet at jeg fortryder vaccinen? Kan godt se din pointe, men ville bare se om der var flere der havde bivirkninger som mig, da jeg er rigtig ked af jeg skal gå og være syg on/off, og jeg ikke selv kan styre det.
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
jun 2008
jan 2010
Følger: 28 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 109
Jeg har hørt om flere, der fik blackouts af den, krampeanfald og besvimede. Så det du har, overrasker mig ikke. Selvom det selvfølgelig er noget møg
Jeg fik enorme smerter, da jeg fik den sidste. Jeg havde dem fra hun stak og i flere måneder efter. Jeg kunne faktisk ikke løfte min arm. Jeg spurgte om hun havde stukket forkert, men det forsikrede hun mig, at det kunne hun ikke, men at kroniske smerter var en meget kendt bivirkning.
Jeg blev skide sur, for jeg har ikke hørt at det var en kendt bivirkning og jeg kunne desværre ikke klage eller noget som helst.
Jeg blev stukket sidste gang i midten af juli sidste år og smerterne i armen forsvandt først i januar i år.
Så jeg ved hvordan du har det og det er noget lort Men, der er desværre SÅ mange bivirkninger ved denne vaccine. Mange læger nægtede at give den, fordi de ikke kunne stå inde for patientens sundhed efterfølgende.
jun 2008
Min mor mente også det var vigtigt, og jeg kunne jo "ligeså godt få den omgående" nu hvor jeg skulle have stivkrampevaccine som 12 årig. Det øv jeg måske skal gå og være "syg" resten af mit liv pga en skide sprøjte som skulle redde mit liv.. Lille Lea var jo bare 12 og godtroende.
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1921 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Og ikke engang 100% med den du bliver beskyttet for.
Min fars kæreste er overlæge og ved hvad hun snakker om. Hun vil dog gerne have hendes børn skal have den fordi den i der mindste beskytter lidt. Selvom de får vaccinen skal de dog stadig være opmærksomme om at beskytte sig fordi den som sagt ikke beskytter mod alle former.
jun 2008
Hold da op!
jun 2008
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
Et hjerte kan springe slag over - det sker ofte hos mig, og du kan få et ''gallop hjerte'' - hedder det ikke, men det betyder at det bare hopper af sted og banker hurtigt..
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
jun 2008
Du skal være helt velkommen til at dele din mening :). Jeg fortryder måske nok et sted i dag, at jeg fik denne vaccine, da jeg nok ikke blev informeret ordenligt om, at der var visse risici. Mine bivirkninger er måske ikke ligeså alvorlige som fx. Tildes veninde, men jeg synes nu det er nok til, at jeg er rigtig ked af jeg skal gå og være dårlig uden jeg vil det, så ville jeg hellere rende reglemæssigt til lægen og få tjekket min livmoder.
Ha, forstår sgu godt du blev sur, det jo langtfra alle der får disse bivirkninger, men der er nogle der gør, og det bare surt show for os, der er ikke fundet noget der kan tage det endnu, og jeg håber der kommer noget. Men min indre livmoder sidder og vifter med checken og siger hun er rask endnu Hihi
Blogger
Min kusine har samme symptomer, og de aner ikke hvad der er galt. Jeg mistænker også at det vaccinen.
dec 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 233
MEN! Med henhold til vaccinen, så har jeg ikke selv nogen bivirkninger - tror jeg xD Har et dårligt helbred i forvejen så mærker ikke rigtig på om jeg har bivirkninger..
Men ØV for dig at have de bivirkninger, det må IKKE være sjovt.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Blogger
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Men sådan er det med de fleste vacc. Men dog skulle denne være værre..
Derfor valgte jeg og sige nej.. eftersom det jo ikke fordi at den gør så du slet ikke kan få livmoder halskræft den gør bare så en af den mange ting der kan gøre du få halskræft det få du ikke.. så jeg sys at i forhold til det den hjalp på frem for de bivirkninger man kunne få ved den ikke var noget jeg ville have.. Der er simpelthen for mange og for hyppige bevirkninger med den især nå det jo ikke er noget garanti på vacc virker du kan stadig få livmoderhalskræft selvom du har fået den
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 22 Svar: 503
Og er super glad for at jeg har fået vaccinen.
jun 2011
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 636
hun har fået det konstateret af lægen af det begrund af vaccinen.
sep 2009
Øh der sker ikke noget??? Den som bliver vacc. Kan lige så vel være den som få livmoderhalskræft som den som ikke er vacc..
det betyder jo ikke at fordi du ikke er vacc. så få du det..
Jeg bliver tjekket hvert 5 år hos gynækolog.
okt 2004
okt 2004
Blogger
sep 2009
Nemlig.. Men tror mange glemmer dette.. Havde det været en vacc. var 100 % så kunne vi måske snakke om den var det værd i forhold til risis. med de bivirkninger den giver..
Sys det fint folk tager den.. Jeg personligt ville bare ikke efter jeg satte mig ind med bivirkninger hvor meget den endelig hjalp og sådan og nå jeg satte det op ved siden af hinanden så gik det bare ikke op for mig..
Tror rigtig mange ikke har sat sig ind i dette og derfor nu fortryder deres valg og det bare rigtig øv..
Sys man skal vide hvad man går ind i nå det gælder ens helbred og noget man evt kommer til og leve med både på den ene og den anden måde
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
okt 2004
Ja der er nogen grove tilfælde af bivirkninger, men der er så lille en "risiko" for at få en bivirkning - lidt ligesom p-piller og blodpropper.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Så jeg vil hellere have menstruationssmerter og kraftigere blødning med en spiral, end jeg vil have flere blodpropper på pillerne..
feb 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 42
MEN kommer sådan til at tænke på hvorfor det lige var livmoderhalskræft der er sat i lyset? For jeg synes ikke jeg har hørt om mange tilfælde af denne type kræft, men måske det bare er mig?? Synes mere at jeg hører tilfælde om brystkræft, som jeg i øvrigt har hørt er arveligt, er det det??
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Jeg synes dog ikke, man kan beskylde den vaccine for alle sygdomme I får fra nu af og så til I dør. Lægerne kan da overhovedet ikke ane, om I har fået jeres symptomer af vaccinen eller om det bare er sådan, jeres krop er og en sygdom I havde fået, vaccine eller ej.
Jeg har fået vaccinen, næsten alle mine veninder og min lillesøster samt alle mine kusiner, og kender ingen der har fået langvarige bivirkninger, men jeg ved godt de findes. Der er bivirkning ved al medicin, men vacciner er altså noget af det mest gennemtestede medicin du kan finde på markedet.
Jeg tror lidt, det her er samme historie, som dengang det blev "populærvidenskab", at mæslingevaccinen (mener det er mæslinger? eller også var det en anden vaccine) gjorde børn autistiske, fordi et par børn tilfældigvis begyndte at udvise de første tegn på autisme lige på samme tid, som du havde fået vaccinen.
Det viste sig, at de børn ville have fået autisme uanset hvad, og det tilfældigvis var faldet sammen med vaccinen, fordi autisme kommer til udtryk i de år, hvor man typisk vacciner for den sygdom.
Selv till dags dato er der forældre, der vælger vacciner fra, fordi de tror på et tilbagebevist rygte til stor fare for mennesker med immunforvarsdeficit, der ikke kan tåle at blive vaccineret, så man skal passe på med ikke at starte en hype, der ikke har hold i virkeligheden.
Så ro på, piger. I kan ikke beskylde vaccinen, hver gang I får ondt i hovedet eller maven fra nu af og resten af livet.
dec 2011
Følger: 55 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 204
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 963
Efter stik nr. 2 dik hun slemme smerter så hun ikke kunne gå, besvimede heletiden, og rigtig slem migræne.
Har godt nok aldrig set hende så syg før, så jeg valgte ikke at tage den. hun stoppede ved nr. 2 og har det bedre nu men har stadig migræne nogle dage men hun er ikke så syg mere, men tog sin tid.
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
Trods vaccine kan du stadig få livmoderhalskræft, da den kun dækker en meget lille udvalg af de virusser og så kønsvorter
"
Human Papillomavirus-vaccine (HPV-vaccine) beskytter kvinder mod visse former for livmoderhalskræft
Vaccination mod HPV er indført i børnevaccinationsprogrammet den 1. januar 2009 som et tilbud til piger født i 1996 og fremefter.
Tilbuddet gælder fra pigerne fylder 12 år til de fylder 18 år.
I alt 70 procent af tilfælde af livmoderhalskræft skyldes HPV type 16 eller 18.
Endvidere forårsager HPV kønsvorter (kondylomer). Kondylomer skyldes for 90 procents vedkommende HPV type 6 eller 11.
HPV-vaccinen indeholder virus-lignende proteinpartikler fra HPV-type 6, 11, 16 og 18.
Efter vaccination med tre doser HPV-vaccine anses beskyttelsen for at vare mindst fem år.
Behovet for en booster er endnu uafklaret.
Vaccinedosis er 0,5 ml, der gives intramuskulært."
sep 2010
jun 2004
Følger: 161 Følgere: 265 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
Jeg døjer stadig her flere år efter med voldsomme bivirkninger.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 754
Der kan for de uheldige komme MEGET alvorlige bivirkninger. Så jer der overvejer at få vaccinen bør snakke det grundigt igennem med jeres læge, eller få jeres forældre til det.
Selv ville jeg hellere vælge risikoen for kræft end risikere bivirkningerne. Men det bliver ikke aktuelt, da jeg vist allerede er for gammel til at kunne få den
sep 2010
Læs om nogle af de hårdere bivirkninger her - erstatningssager i milionklassen
jun 2004
Følger: 161 Følgere: 265 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
Desværre anerkender lægemiddelstyrelsen ikke at der er et problem med vaccinen
Som det ser ud fortager bivirkninger sig ikke og nye og mystiske bivirkninger kommer til.
Jeg selv er desværre ret uheldig på den konto.
Men jeg er faktisk glad for at grunden til mine pludselig mystiske sygdomme blev fundet.
Efter undersøgelse på undersøgelse ved special lægeråd som kunne se der var noget helt galt var det rart da man i det mindst fandt årsagen.
mine bedste anbefalinger er ALDRIG tag den korte vaccine
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 754
Jeg omformulerer lige
Jeg er for gammel til at kunne få det gratis og vil ikke betale. Men ville nu heller ikke have taget imod den alligevel
feb 2011
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Svar: 1.227
Det er altså ikke altid man kan give vaccinen skylden. Det kan også være så meget andet, der er skyld i det..
sep 2010
feb 2011
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Svar: 1.227
"Det er altså ikke altid man kan give vaccinen skylden. Det kan også være så meget andet, der er skyld i det.." Skriver jeg noget med at man ikke kan blive syge af dem? Nej vel...
aug 2011
Følger: 492 Følgere: 194 Heste: 3 Emner: 216 Svar: 990
hun er smidt ud af skolen i 9klasse pga for meget fravær da hun er blevet forgiftet af den og nu sover det meste af døgnet
jun 2008
Det så synd for dem Håber de finder noget modgift der kan tage det, eller i det mindste mindske det... Jeg har desværre mit
HPV bivirkninger (Livmoderhalskræft)