miss fatty i samfundet miss fatty i samfundet
hejsa alle sammen. sagen er at jeg lige pt. har noget der hedder AT. problemet er at jeg skal skrive om fedme og samfundets påvirkning der på. så jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i vil svare på
Har samfundet givet dig et syn på hvordan du SKAL se ud?
Hvilket syn er det så? Fx om du skal være åleslank eller atletisk eller noget helt tredje.
Er du glad for dit udseende eller er der noget ved din krop som du føler at du skal lave om på?
Har andre påvirket dig, så dit udseende i dag måske ikke gør dig glad?
Dyrker du motion?
Hvis ja, hvilke?
Hvis nej, hvorfor ikke?
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.251
Både og. Naturligvis er jeg da påvirket af det, men jeg er nok mere til at kvinder skal ligne dem fra M-bladene som har bryster og røv, end de meget slanke kvinder fra modeblade.
Hvilket syn er det så? Fx om du skal være åleslank eller atletisk eller noget helt tredje.
Slank men med kvindelige former. Nok hellere 5 kilo for meget end 5 kilo for lidt.
Er du glad for dit udseende eller er der noget ved din krop som du føler at du skal lave om på?
Jeg ville personligt gerne have større bryster og en mindre mave, men jeg er okay med mit udseende.
Ja, jeg har i mange år hørt for at min røv er for stor i forhold til mine bryster, hvilket betyder at jeg har taget en masse kg på for at være tilfreds.
Dyrker du motion?
Nej
Hvis ja, hvilke?
Hvis nej, hvorfor ikke?
Jeg får cirka den modsatte effekt af alle andre. Smerter i ben, ankler, ryg og har ofte hovedpinen efterfølgende.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 428
ja. hver gang man ser reklamer for tøj eller tv serier er pigerne tynde og har en flad mave og pæne ben.
flad mave, tynde ben, stor barm og en masse makeup for at se perfekt ud.
når jeg ser på mine veninder er de tynder end jeg og kan gå i det strammeste tøj. jeg bliver misunderlig og ked af min egen krop.
Dyrker du motion?
Hvis ja, hvilke?
jeg rider så tit jeg kan.
ønsker udover det at gå i boksning eller pulldance
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.738
Jeg tror ikke det har givet mig et syn på hvordan jeg skal se ud, men det påvirker mig da helt klart. det er vel de færreste som har lyst til at gå rundt iklædt en gammel sæk. Man vokser jo op med barbie (okay, jeg har aldrig rigtig leget med barbie dukker...), og alle film er jo proppet med super modeller og hvis man ser en normalt udseende i film er det jo ligefrem noget som overrasker en.
Jeg har aldrig syntes at super tynde piger var særlig pænt på nogen som helst måde. Jovist er det da kønt at være slank, men ikke tynd. Når man er tynd, så syntes jeg alle formerne og den slags forsvinder, så jeg kan ikke forstå hvorfor folk syntes det er smukt.
Jeg syntes en blanding af muskler og bløde former er kønne at se på.
Jeg er generelt ret godt tilfreds, selvom jeg dog godt kunne tabe mig små 4-5 kilo for at være helt glad. Fregnerne lever jeg jo bare med, selvom det kunne være rart at have en anden hudfarve end elfenben
Tja, selvfølgelig bliver jeg lidt påvirket af det, men jeg prøver så vidt muligt bare t gå i hvad jeg vil - er det hættetrøje så går jeg i hættetrøje og vil jeg gå i vandrestøvler, så går jeg i vandrestøvler.
Dyrker du motion?
Jeps, selvom det ikke er totalt meget - bare nok til at holde mig i form og have god smidighed så jeg ikke bliver begrænset mere fysisk end jeg allerede er (For lange sener i fødderne og kronisk forstuvet ankel i venstre fod)
Hvis ja, hvilke?
Jeg dyrker Yoga, rider (med dertilhørende mugning) og cykler
Hvis nej, hvorfor ikke?
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
Både og. Man ser alt for mange anoreksitynde piger som er forbilleder for andre, så man kan godt få fornemmelsen af at det er sådan man skal se ud. Men jeg har også den holdning at man skal se ud som man vil.
Har ikke et syn fra samfundet af mig selv, men et syn fra mig selv om mig selv. Giver det mening?
Det eneste jeg gerne vil lave om og som jeg prøver på at lave om er maven og lårene. Ellers er jeg egentlig ganske tilfreds.
Næh ikke rigtig.
Dyrker du motion?
Ja
Hvis ja, hvilke?
Ridning, lidt cykling og lidt løb. En smule hjemmetræning også.
Hvis nej, hvorfor ikke?
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 176 Svar: 978
Absolut.
Flad mave og tynde/pæne ben, pæn hud. Der er også ret stor fokus på sundhed, og være i god form.
Jeg er ikke så glad for min næse og mine lår /bagdel, de er alle for store. Næsen kan jeg leve med, men jeg skal have tabt et par kilo, for jeg har taget lidt for meget på det sidste år. Og da jeg læser til fysioterapeut, så har jeg en idé om at jeg gerne vil have en pæn sporty krop, da det ligesom "hører til"..
Ja, det tror jeg ikke kan undgås. Man bliver jo påvirket fra alle vinkler.
Dyrker du motion?
Hvis ja, hvilke?
Jeg læser som skrevet til fysioterapeut, så jeg har meget forskellig træning. Men derhjemme løber jeg og rider - jeg har før gået i fitnesscenter til bodyflow (yoga/pilates) og bodycombat (boksning/karate), men det er for dyrt når man er på SU.
Hvis nej, hvorfor ikke
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.472
<b>Har samfundet givet dig et syn på hvordan du SKAL se ud?</b>
Nej, det har givet mig nogle idéer til hvordan man kan se ud, det har ikke dikteret hvordan jeg skal se ud.
<b>Hvilket syn er det så? Fx om du skal være åleslank eller atletisk eller noget helt tredje. </b>
Der er mange forskellige muligheder.. Blandt andet dem du har nævnt.
<b>Er du glad for dit udseende eller er der noget ved din krop som du føler at du skal lave om på? </b>
Overordnet ja. Men jeg vil gerne være mere muskuløs endnu, også fordi det giver større velvære for mig.
<b>Har andre påvirket dig, så dit udseende i dag måske ikke gør dig glad?</b>
Nej.
<b>Dyrker du motion?</b>
Ja, jeg rider, styrketræner og løber.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.738
det jeg ikke kan lide er folk som forsøger at blive så tynde som muligt fordi det er på mode - det er det jeg ikke bryder mig om
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 690
ja. samfundet viser et billede i form af medier i alle afskygninger af hvordan ideal mennesket i disse år ser ud. jeg vælger at tage afstand fra det, fordi det ligger langt fra hvordan jeg lever som menneske. jeg mener ikke det kan forenes med min valgte livsstil
for mig ser det ud som om samfundet ønsker vi skal se fuldkommen muskelfattige og afpillede ud. grænsende til det anorektiske.
jeg personligt foretrækker mennesker der ser sunde, velnærede og naturlige ud
jeg har det fint med min krop. den har blandt andet givet mig min datter, og jeg passer på den så godt jeg kan. jeg gør meget ud af at spise mad der bygger mig op, og ikke junk food som bryder mig ned.
nej. for det tillader jeg ikke
Dyrker du motion?
Hvis ja, hvilke?
jeg rider det kan kan overkomme og jeg tager i svømmehallen en gang eller to om ugen
Hvis nej, hvorfor ikke?
apr 2013
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 760
Har samfundet givet dig et syn på hvordan du SKAL se ud?
Ja det har det.
Jeg har fået det syn at man skal være slank og samtidig være pæn
Er ikke specielt glad for min krop da jeg har noget fedt på maven jeg gerne vil af med
Ja jeg er blevet mobbet med jeg var tyk(selvom jeg var meget tynd) så er meget opsat på at være tynd
Dyrker du motion?
Ja flere gange om ugen
Hvis ja, hvilke?
Jeg rider og så cykler jeg hver dag
okt 2007
Følger: 42 Følgere: 189 Heste: 7 Emner: 170 Svar: 387
til person der har tabt sig meget, er det så os,samfundet der skal betale for deres operationer (operationer til at tabe sig og fx at få opereret maveskind væk - IKKE skønheds operationer som brystforstørrelse osv)
og hvad kan vi (samfundet) gøre få at få ændret idealet, så det er okay ikke at ligne en ål?
miss fatty i samfundet