Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slagte/foder kanin. Hvor sælges de?
  • #1   30. apr 2014 Det er da sådan noget man gør der hjemme er det ikke?
    Hvis den altså bare skal slagtes til maden smiley

• #2   30. apr 2014 Min mor vil ikke have at den spises herhjemme, mega dobbeltmoralsk men ja.. Ellers havde jeg også selv slagtet den smiley Men tænker en anden kunne få glæde af hende. (: Endten til slanger eller aftensmad.. Hun vejer 2111 så mon ikke det kunne være muligt, eller er hun for stor??

• #3   30. apr 2014 gives bort sider på FB, dba.dk, og ellers den lokale dyrehandel eller hvis der er en zoo. Nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra, men mindre dyreparker med rovdyr tager dem også gerne. smiley

• #4   30. apr 2014 Jeg vil helst gerne sælge den til 50-75 da det er det folk tager for dem. (: Har jo ofret både foder og en masse tid på hende.

• #5   30. apr 2014 hvis den vejer 2111, så er den nok for stor til en slange smiley smiley
    Men ellers ja, dyrehandler, zoo, jeg ved da der er flere her hvor jeg bor, som selv slagter deres dyr, så hvis du måske har sådan en i nærheden.

• #6   30. apr 2014 altså jeg tvivler på, at der er særlig mange der vil give penge for en kanin, som i gerne vil have slagtet. Men det kan da være i er heldige smiley

• #7   30. apr 2014 Den sælges jo som slagte eller foder kanin.. smiley

Hehe, har ingen forstand på slanger.. Hun har ganske vidst lidt meget på sidebenene.. smiley Hun skal bare ikke sælges som tam/kæle kanin, så håber jeg kan få hende solgt hurtigt.

• #8   30. apr 2014 Hvad er grunden til at hun ikke skal sælges til at blive kæle kanin? o:

• #9   30. apr 2014 Det er de færreste der køber større kaniner som foder .. mit råd er barsk, men knæk nakken, i en pose og i skralderen dagen hvor skraldebilen kommer eller grav den ned. Det er virkelig de færreste der gir' penge for foderkaniner og dyreparker gør slet ikke. Jeg har været ved en dyrebutik, når antallet af kaniner og marsvin blev for stort, så hentede Blåvand Zoo dem.

Hvis du udelukkende vil sælge til privat som foder, så tror jeg du kommer til at vente længe. Vi tog tit dyr ind til foder - gratis. Det er desværre sådan med dyr i dag, at man kan få dem smidt i nakken.

• #10   30. apr 2014 Øv øv, ja det er nok det så.. Jeg er bare lidt ærget, da det jo er træls når kroppen går til spilde.

Stald Iselingen:
    Hun er aggressiv mod dyr og mennesker. Efter en samtale med dyrelæge er vi blevet enige om at hun nok ikke bliver bedre. Hun er blevet behandlet dårligt hvor hun voksede op. Jeg er hendes 3 ejer inden for 1 år. Derfor ser jeg ingen grund til at hun skal lide mere - Man kan godt håndtere hende vis man er meget bestemt. Men så sent som i sidste uge da jeg havde hende i snor gik hun til angreb på min kat der lå og solede sig. Så hun skal ikke videre som kæle/tam kanin.

• #11   30. apr 2014 Hun er bare ikke særlig stor, men er rimelig fed/tyk.. Hun er vel på størrelse med en alm. dværgvædder, lidt større måske. (:

• #12   30. apr 2014 Det sker dagligt at dyrenes kroppe går til spilde - en skam ja - men sådan er det nu en gang. Hvis du ønsker den skal bruges til et-eller-andet-genbrug, så giv den til en zoo der bruger den som foder.

Du får næppe penge for så stor en kanin. Da jeg var ved dyrebutikken, kom der en dag en ind, han skulle bruge en kanin, men selv de unger vi havde var for store (han endte med et marsvin, en unge vel og mærke) smiley

• #13   30. apr 2014 Uhh, det ender vel med at jeg må overtale min mor til at vi kunne spise den herhjemme. Har hørt kanin kød skulle være ganske godt, som kylling smiley

• #14   30. apr 2014 Synes du skulle få den aflivet stille og roligt hos dyrlægen, synes det lyder hårdt at knække nakken på den når den er så stor, der er for risiko for at det ikke sker med det samme og dyrlægen skaffer også kroppen bort. Synes det er det mest humane. Måske ser hun din kat som en trussel, det er jo kanines natur at være i forsvar overfor rovdyr og nogle kaniner er utrygge i snor og trives bedst i et stort bur med masser af plads og trygge rammer

• #16   30. apr 2014 Et knæk i nakken er det de fleste gør ved smådyr som skal fodres direkte. Nogle giver dem levende til dyrene. Det er såmænd meget normalt. smiley

• #17   30. apr 2014 Der er nogen der tager imod den slags kaniner og slagter dem, mig bekendt giver de intet for dem, hvilket jeg sådan set godt kan forstå, da der er nok af sunde og raske velfungerende dyr, man kan få smidt i nakken til næsten ingen penge -ofte gør de sådan set folk (og i nogle tilfælde også dyrene) en tjeneste.
    Jeg ved ikke, hvor i landet du kommer fra, men ellers søg i markedet på Gnavergalleri, der er i hvert fald mindst en derinde der tager imod og slagter...

• #18   30. apr 2014 Eller annoncer efter en jæger på face i dit lokalområde. Det ved jeg, der også er nogen der har/har haft held med. De har forstand på at aflive dyret korrekt og bruger også ofte dyret til et eller andet, foder eller lign., ligeledes kan du muligvis også finde en avler der kan gøre det samme...

• #20   30. apr 2014 Vil I hellere have, at man hugger hovedet af dem, mens de er bevidste? Nogle mennesker spiser kanin, og så kan man altså ikke gå ned og give den sprøjten hos dyrlægen først.

De færreste vil købe en voksen kanin, til eget spisebrug. Kaniner bliver lynhurtigt seje i kødet når de vokser.
    smiley

• #21   30. apr 2014 Maja: dyret dør med det samme og mærker det ikke (med mindre man er amatør og ikke har ordentlig ved første gang!). Og som Bøgegården's Liva skriver, så går man ikke til dyrlægen og gir' dyret en sprøjte hvis man skal spise den bagefter. Og at skyde den i hovedet først, tvivler jeg faktisk på er et kønt syn.

At den nok er så sej at den ikke er god længere, er en helt anden sag.

Og misforstå mig ikke, jeg synes at dyret skal dø ved første hug, og kan man ikke selv, må man bede andre om det.

Har selv fået en ældre kanin aflivet ved dyrlægen, satan en pris, så kan andre aflive dyret og bruge den, så synes jeg det er helt fair!;)

Min mor avlede kaniner til spisebrug da hun var barn, der knækkede de nakken og dyret var død med det samme. smiley

• #22   30. apr 2014 Vil du have penge for den som slagtekanin er du nødt til at slagte den selv. Der er mange der gerne vil have kaninkød, men de ønsker ikke selv at slagte. Det er lidt bøvlet for i så fald skal du efterleve kravene om stalddørssalg og det betyder at køber skal se kanin pg indvolde umiddelbart efter slagtning. At kaninen er for fed er ikke en fordel. Kaniner har primært fedtdepoter under huden og omkring de indre organer og slagtevægten forøges derfor næsten ikke.
    jeg syntes næsten selv at du skal slagte den, for jeg tror at du vil erfare at kaninen ikke ser sund ud indeni og at dette er årsagen til dens dårlige adfærd.

• #23   30. apr 2014 Hvordan ville en kanin dø i den virkelige verden? Ja den ville såmænd nok få knækket nakken af et rovdyr og derefter blive ædt.
    Jeg er vokset op med en mand som selv slagtende hans dyr. Høns, duer, kaniner og høns, de fik en i gokken, så de var bevidstløse og fik derefter skåret halsen over. Selv geder og heste blev slagtet hjemme, de fik dog med boldpistolen.
    Nej nu syntes jeg godt nok folk bliver lidt sarte smiley

• #24   30. apr 2014 Helt ærligt, det er en kanin. En kanin der ikke har det godt med mennesker - Er det så ikke det bedste at den kommer til den store græseng? Det vil jeg nu mene..

Er blevet kontaktet af en del mennesker i dag, 2 af dem ville bruge hende til slangeføde. Og SELVFØLGELIG bliver hun aflivet inden hun bliver til foder, om det er med sprøjte, økse eller boldpistol er vel ligegyldigt - Sagen er jo at de intet mærker anyways. Jeg vil slet ikke overveje at tage hende med til dyrelægen da det kræver håndtering, og hun virkelig, virkelig ikke er glad for at være i hænder. Det er en hård beslutning, for er virkelig begyndt at holde af hende - Men jeg har også små børn i huset, en på kun 1,5 år som jo ser den som en kæledyr og går hen til buret og stikker fingrene ind. Og så bider hun. Voldsomt endda.. ! Så inden der sker noget syntes jeg det er for hendes eget bedste at hun bliver aflivet. Og så kan jeg godt lide konceptet med at man bruger hendes krop istedet for at smide den i skralderen..

• #25   1. maj 2014 TS: jeg har FULD forståelse for din beslutning. Min gamle kanin bed også og var generelt bidsk, den blev dog syg. Flot at du kan ta' beslutningen, og fint hvis nogen vil ha' den. smiley Så ender det forhåbentlig som du vil - og det er det som tæller. smiley

• #26   1. maj 2014 Ja det er jo det, hun er tydelig Meget utryg ved mennesker, berøring og bare at være i samme rum med mig. Og det vil jeg ikke byde hende.. Så ja.. Men tusind tak for alle de gode råd, og støtten! Det er hårdt, jeg sidder ikke med et totalt stoneface for havde virkelig håbet jeg kunne hjælpe hende. Det var desværre bare utrolig naivt af mig..

• #27   1. maj 2014 Nogle kaniner er generelt set agressive, og min erfaring er desværre at det ikke er til at rette op på lige sådan. Hatten af for din beslutning. Selvfølgelig er det ikke let, men når man vælger regnbuebroen, så er man sikker på at dyret ikke lider overlast. smiley

Kommentér på:
Slagte/foder kanin. Hvor sælges de?

Annonce