{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Arbejde som 18-årig? {{forumTopicSubject}}

Blev lige inspireret af en anden tråd, så tænkte lige at jeg ville spørge om I kender nogle steder, der søger arbejder over 18.. Selvfølgelig ufaglært, men bredden af aktiviteter kan sagtens være stor. Kan lave meget forskelligt også, bare der ikke er så langt - bor ude på landet, uden offentlig transport, så det er måske ikke helt så nemt at finde noget. Det nærmeste turistområde er 15 km væk, hvis der skal tænkte på resturanter og sådan. Tøjbutikker har dog ingen interesse og supermarkederne i nærheden søger kun folk under 18..
Håber I kan hjælpe. På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejde som 18-årig?
  • #1   27. apr 2014 jeg bor også ude i ingenting, men jeg har været så heldig at få arbejde på det lokale plejehjem, hvor jeg nu har været i 1½ år. Det er et super godt arbejde, som er rigtig givende! smiley + det er en lækker løn smiley

• #2   27. apr 2014 Tankstationer smiley

• #3   27. apr 2014 Tine, hvad laver du på et plejehjem, egentlig? Du er vel ikke uddannet SOSU-hjælper eller sådan?
    Stinne, den nærmeste bemandede tank ligger også 15 km væk... Men det gør alt vel (;

• #4   27. apr 2014 Jeg er snart 20 og har lige fået job i en bager! smiley
    - Måske det var en mulighed?

• #6   27. apr 2014 Nej jeg er ikke uddannet, men altså jeg laver jo det samme som en hjælper borset fra, at jeg ikke må låse piller ud samt ligge comprilanbind. De har jo så selvfølgelig en meget større viden end jeg, så hvis der er noget så spørger jeg jo bare, men ellers består arbejdet nu nogenlunde af det samme.
    En arbejdsdag for mig består gerne i at møde ind 07.00 få en 4-5 beboere op, altså vaske dem, få dem i tøjet og morgenmad, det er jeg gerne færdig med ved 10 tiden. Så er der ellers toiletbesøg og samt andre små ting i en times tid, så skal der smøres frokost, de spiser kl. 12, derefter ligger de fleste sig, med eller uden hjælp og så kl. 14 så er der eftermiddagskaffe og så har jeg fri kl. 15 smiley

• #7   27. apr 2014 Hvad får du i timen Tine? smiley
    Jeg har arbejde i en svømmehal og jeg fik det da jeg var fyldt 18 år smiley
    Hvad med at blive vikar på en skole? Det har jeg fået smiley

• #8   27. apr 2014 Min grundløn hedder 114, men det er jo kun på hverdage jeg får den løn, og jeg arbejder kun hverdage i ferier. Jeg arbejde primært weekender jo, hvor jeg får 138 om lørdag en 158 om søndagen, så det er en rimelig fed løn for en gratis hjemmeboende smiley
    minusset ved det er jo så, at jeg er afløser, hvilket jo sjovt nok gør at jeg kun er der efter behov, hvilket plejer at være rimelig meget, men jeg har prøvet at have en enkel måned helt uden vagter, så er det ikke så sjovt smiley

• #9   27. apr 2014 Jeg arbejder ved en tankstation. Når du bor så langt væk fra en, er det nok ikke en mulighed for dig, desværre.. Det er ellers et rart job smiley

• #10   27. apr 2014 Bare smid en ansøgning til steder omkring dig også selvom de ikke søger. Jeg smed en masse ansøgninger i bla. Horze butikkerne selvom der ikke stod nogle steder at de manglede, men nu har jeg altså job hos Horze smiley Butikker og virksomhederne behøver ikke reklamere for manglende ansatte, det kan være de egentlig ikke mangler men der lige dukker den perfekte medarbejder op smiley

• #11   27. apr 2014 Josefine, hvordan er dine arbejdstider hos horze? Jeg kunne selv godt tænke mig at arbejde i horze, men ville være ked af at arbejde fra 10.00-18.00 hver dag.. smiley

• #12   27. apr 2014 Det er lidt forskelligt, er ikke fuldtidsansat. Den anden dag var jeg der fra 10-19.30 smiley

• #13   27. apr 2014 Så du kender ikke til de fuldstids ansattes arbejdstider? smiley

• #14   27. apr 2014 Jeg har 3 jobs og er 21.
    To af dem er på kvægbesætninger, hvor jeg hjælper til med pasningen af dyr, marker og vedligeholdelse af driftsbygninger.
    Jeg har også et job på plejehjem, som jeg er rigtig glad for. Der tjener jeg rigtig godt på kort tid, og så er det et skønt arbejdsmiljø smiley

• #15   27. apr 2014 Nej, de svinger lidt. nogle dage tror jeg det er fra åben til luk altså 9.30-19.30 mener jeg. nogle dage er det 12.30 - luk. Er ikke helt sikker smiley

• #16   28. apr 2014 Har selv arbejdet på lokalcenter som afløser, havde faktisk sidste dag i går. Stoppede kun fordi jeg starter på SOSU skolen på torsdag, og derfor ikke må arbejde der, fordi man ikke kan være ansat under kommunen to steder. Øvøv.
    Men det er helt sikkert det bedste arbejde man kan få. Det er hårdt, men det er godt.
    Jeg vil så sige at timelønnen hvor jeg var, var højere end din Tine.
    TS - hvis du kan lide at arbejde med mennesker og ikke er bange for lidt af hvert, så søg ind på dit lokale plejehjem, det er et godt job og nogen gode penge - specielt weekend/aften/helligdage smiley

• #17   28. apr 2014 Maria, det tror jeg gerne smiley
    jeg får vist nok mindstelønnen inden for faget, men når jeg jo primært arbejde weekender så får jeg jo alligevel tillæg, så på den måde syntes jeg jo får en fantastisk løn, og jeg vil da vove at påstå at jeg i min omgangskreds er en af dem der får mest i timen, selvom jeg får mindstelønnen smiley
    Men altså jeg arbejde der også gerne for mindre, for jeg syntes det er et genialt arbejde.

• #18   28. apr 2014 Ja, det tror jeg også du gør. Men vi arbejder begge som afløsere og ingen af os har udd. men alligevel kan det altså svinge en del fra kommune til kommune smiley

• #19   28. apr 2014 det svniger også i den grad! smiley
    På et tidspunkt måtte de heller ikke bruge os faste afløsere, fordi at de skulle spare så de måtte kun bruge dem fra bemandingskompagniet, så måtte jeg ringe op til de øverste herre og banke ind i hovedet på dem, at jeg var den aller billigeste de overhovedet kunne bruge, nogle gange ikke!!! smiley

• #20   28. apr 2014 Nå okay :-). Ja de skal spare alle steder.

Kommentér på:
Arbejde som 18-årig?

Annonce