{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Berider mishandler heste. {{forumTopicSubject}}

Hvad skal vi gøre?
Vi er en gruppe på godt og vel 10, som ser vores berider gang på gang save og straffe hestene og ikke kun det så er hendes undervisning vildt mærkelig..
Hun har det med f.eks springe på en hest og lige efter den er kommet over et spring saver hun den bare i munden uden nogen grund. Det sker igen og igen! Denne berider har altid gjort sådan.
Jeg oplevede også engang hvor hun kom over et par spring og det eneste der gik galt var at de øverste bum røg ned, og hun regerede virkeligt vredt på det og sagde "Du ved det godt lorte hest!" også piskede hun den én og savede den hårdt og tydeligt i munden - det var første gang jeg så det med mine egne øjne og med det samme meldte jeg mig af hendes springhold.
Engang til springundervisning bedte hun mig også om at save min hest i munden - hun blev sur som jeg ved ikke hvad da jeg ikke ville gøre det, alligevel endte det med at jeg gjorde det fordi hun var så sur.. gang på gang har hun fået mig til og græde smiley
Min veninde udtaler også at engang satte hun sig bare op på hendes hest, fordi hun ikke orkede og undervise hende, og når veninden selv rider skal hun have en hård hånd og have fat i en del kilo i hver hånd - hendes undervisning er virkelig uforstålig og det ser langt fra elegant ud. Det er så klamt at vores berider lærer andre og save heste i munden. føj.
Kan vi gøre noget ved det her? smiley
Tænker lidt og filme det i smug og vise det til hendes elever så de får åbnet øjnene bedre op..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Berider mishandler heste.
  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 4 Svar: 298
    #1   11. apr 2014 Ved ikke hvor gamle I er, men er der ikke nogle voksne som kan håndtere denne situation og sætte jeres berider på plads?

• #2   11. apr 2014 I skal ikke filme det i smug og vise det til de andre elever. Det kommer der aldrig noget godt ud af, og nogen vil med garanti sige det videre
    Hvor gamle er i?
    Nu kan jeg jo ikke se hvor slemt det er, eller hvor meget forstand i har på det, men hvis i virkelig oprigtigt mener at hun mishandler hestene, så må i have noget voksenhjælp ind over, for det er naturligvis ikke i orden. Bare vær helt sikker på hvad det er i ser, og at i ikke er en flok piger der går og hyper hinanden til at se ting der måske ikke helt er der smiley

• #3   11. apr 2014 DET er i hvert fald ikke en uddannet berider...

• #5   11. apr 2014 Hippie.
    Hvor kan det ikke være en uddannet berider??
    At man har uddannelsen er IKKE det samme som, at man kan ride og slet ikke, hvis uddannelsen er taget i Danmark.
    Prøv bare at kikke ind i opvarmningen til Hingste Kåring. Her er næsten altid flere uddannede og aspiranter, der bestemt ikke ved, hvad korrekt ridning er.

• #6   11. apr 2014 Lad være med at filme - det kommer der intet godt ud af..
    Når situationerne opstår så gå til en voksen og få den til at gå over til banen og se situationen. Så må de tage en samtale med hende og finde en løsning på problemet.

• #7   11. apr 2014 berideren er udannet, men hun fuldførte prøven med nød og næppe af hvad jeg har hørt fra folk. Vi er piger fra alderen 13-27 smiley
    I har en god pointe, måske er det ikke en god ide, men kunne man ikke filme hende og sende det til Drf eller noget? Rideskolen har virkelig brug for en anden og langt bedre berider,, ALLE heste er stive i nak og ryk - det eneste fine de kan er at løfte benene.. Jeg kan simpelthen ikke holde ud og bare se på det mere! Det er jo uacceptabelt at de bliver behandlet sådan? Det er virkelig ærgeligt at hun stadig får kunder ind, føj.. selv de yngste heste bliver behandlet med pisk og tæsk. Hun anbefaler tit hendes elever og tage hårdt fat, presse den frem, trække, hive, save, sparke osv. Ifølge hende kan heste være dumme og uartige. føj føj.
    Hvis i så hvordan hun red.. føj.. jeg har så satans ondt af de dyr!

• #8   11. apr 2014 Hvorfor rider du ved hende, når hun er sådan?

• #9   11. apr 2014 Er der ikke en bestyrelse på stedet i kan hive fat i? Så tag en snak med dem om de ikke kan snakke med hende. smiley

• #10   11. apr 2014 Jeg har redet hos hende og fået springundervisning, men jeg er stoppet. Kunne ikke holde hendes undervisningmetoder ud og hun råbte og skreg af en.. fik ikke ret meget ud af hendes springundervisning.
    Min bedsteveninde får dressurundervisning hos hende, hvilket hun er forpligtet til da hun låner en hest og det var lånernes krav til at hun måtte låne den..
    en anden har været berider aspirant og fået undervisning af berider.. berider aspirant synes heller ikke om hendes undervisning, hun er glad for hun ikke er på rideskolen mere smiley

Vores bestyrelse er bestyret af dikatorer. De har ikke fået åbnet deres øjne op for korrekt ridning endnu.. formanden rider ikke selv, men har en datter der rider.. hos berideren - så ja, den er svær. smiley

• #11   11. apr 2014 Ja okay, det kan jeg godt se. Men der må da være nogen voksne i klubben, der rider som I kan tage en snak med. For det er da på ingen måde i orden med den undervisning der. Og det er da heller ikke sundt for rideskolehestene!

• #12   11. apr 2014 Gå til rideklubbens bestyrelse. Eller send et brev. Skriv at det bekymrer jer at berideren ikke følger ny læring og at I ikke bryder jer om måden der undervises på. Og hvis det ikke ændrer sig melder I jer ud af rideklubben. Men det vil kun virke hvis det er rigtig mange der giver samme melding.
    Er din veninde også forpligtet til undervisning, hvis berideren mener man skal ride med vold og kraft? Ved hestens ejer hvordan undervisningen er?
    Et andet alternativ er at tage fat i DRF. De vil også nemmere kunne rådgive om hvordan I kan forholde jer til det og evt. give rideklubben sanktioner hvis det er rigtig groft. (Desværre skal det nok være rigtig slemt før DRF gør noget, men det er forsøget værd)

• #13   11. apr 2014 Havde det været min hest, havde jeg bedt hende om at skride ned fra min hest. Mht at hun straffer og saver hesten i munden, skal man da bare sige noget til det tossede kvindemenneske! Hvad kan hun gøre?

• #14   11. apr 2014 Hedder hun Pernille Jensen? For det er meget normal opførsel fra hende af.

Ellers syntes jeg du skal filme det og sende det ind til dyrenes beskyttelse, de har pligt til at gøre noget da unødvendig straf er ulovlig. Og det er brug af pisk, spore og hjælpetøjler som strider mod almen horsemanship. Men forvent ikke det store - De er nogle.. klovner. De tør ikke rigtig gøre noget. Ellers tag kontakt til nordjysk dyreredning også - de gør da lidt mere.

• #15   11. apr 2014 Jeg havde uden tvivl meldt det til DRF eller DIF. Det er IKKE en rigtig træner opførsel, og det skal de have at vide.
    Der er desværre alt for mange mennesker der ikke tør at gøre noget ved sådanne sager, da man helst ikke vil sætte sig selv i 'fare'. og det gør man jo hvis man går videre med sådanne sager.

• #16   11. apr 2014
    Havde optaget det - mere end 1 min og mere end fra kun 1 dag. Det er møg svært at melde noget til DRF især uden et videoklip.
    Også havde jeg kontaktet en voksen der heller ikke syntes det var okay det personen havde gang i, så man sammen kunne gå til personen selv evt. og evt. bestyrelsen.

Sker der intet så ville jeg ikke have noget imod at fortælle personen og rideklubben at det så nok skulle blive lagt på facebook e.l og spredt.

Kommentér på:
Berider mishandler heste.

Annonce