Overreagerede jeg? Part {{forumTopicSubject}}
I december måned, valgte jeg at få et part på Chapliz fordi overskuddet ikke var der, Der starter så en rigtig sød pige omkring første januar og jeg melder hurtig ud at hun faktisk havde hesten som hendes egen, jeg skulle nok give lyd fra mig når jeg ville ride, Det eneste krav jeg lige havde var at hun skulle tjekke foder ved den så jeg kunne komme med noget nyt når den manglede og vi skulle ride ved ham underviseren der var på stedet. Det går fint til at starte med og det er jo bare godt, Men så er det lige som også bare gået galt i februar og marts, Jeg valgte desværre at springe en smed over fordi jeg ikke lige syntes hun manglede( Fuldt ud min fejl) dette resultere i at den kommer til at stå lidt stille. Parten skriver så til mig at hun syntes den skal have kiropraktor fordi hun syntes det spænder, jeg klager ikke og spørg min veninde hvornår kiropraktoren kommer. det gjorde hun heldigvis rimelig hurtig, men parten er på det tidspunkt forhindret i at komme nogle uger, Så jeg passer den selv, Kiropraktoren fortæller den er spændt alle de steder jeg faktisk godt vidste det og så lidt nye steder, og så var hun helt over de hove der som jeg ikke havde fået beskåret sidste gang smeden var der, men heldigvis kom smeden weekenden efter, Så det gik for jeg skulle kun skridte de første par dage. Kiropraktoren finder også frem til at min sadel igen ikke passer, Så ingen ridning med sadel før jeg fandt en løsning på alt dette, Jeg fortæller selvfølgelig det hele til parten. Jeg beslutter mig for i stedet for at invester i ny sadel så ville jeg have en kile som løftede sadlen bagtil fordi det var det der var problemet, Det fortæller jeg parten og hun siger hun gerne vil kigge efter det til hest og rytter i Herning, for jeg havde ikke selv mulighed for at komme derop.
Hun skriver til mig dagen efter hun havde været i Herning og fortæller hvad hun havde købt, men nævnte ikke denne kile og tænkte at det havde hun nok købt når det enlig var aftalen.
I mandags skriver hun så til mig og spørg mig om jeg ikke vil lade hver med at ride med spore på hesten( Jeg har redet hesten seriøst 5 gange siden december m. spore) Så jeg var sådan lidt hvorfor? men jo så lidt som jeg red kunne det jo være lige meget,
Tirsdag spørg hun så om hun ikke måtte skifte underviser, jeg startede med at sige nej for jeg ville gerne ride ved ham jeg hele tiden havde redet ved og syntes ikke hesten skulle forvirres ved at ride ved to forskellige, Men hun mener min underviser er for ustabil fordi han kommer ved et hvis antal ryttere og når han kan, Så jeg tænke fuck det jeg red jo alligevel ikke så meget for tiden,
Hun skriver samtidig at hun har lånt mit bid fordi hun hellere ville ride med hendes eget hovedtøj.
Torsdag spørg jeg hende så om hun var begyndt at ride med sadlen igen og hun havde købt den kile. Og hun havde redet med sadlen tirsdag uden kile bare med lammeskind. Skriver så til hende at lammeskind ikke hjalp når det kun var bagpå sadlen skulle løftes, men at vi kunne sammen tage ud og se på sådan en kile om fredagen. Så fredag mødes vi i rideudstyrs butikken og vi finder et nyt bid, den kile som vi ville have og så ville hun så have et underlag, gamacher og uldtæppe, Og jeg gik sådan lidt med tanken om det var fordi mine ting ikke var gode nok, men nå. Jeg siger så jeg godt kan betale hendes ting fordi de ikke tog hendes kort i butikken, Og hun får så tingene med hjem så hun kunne lægge dem af ude ved hesten om eftermiddagen,
Lørdag formiddag skriver jeg så til hende om hun havde været ude ved Chapliz om fredagen og det havde hun, men hun havde ikke lagt tingene af derude, og der stod jeg altså af,
Så jeg skrev til hende at jeg syntes det var rigtig træls at nu hvor jeg gerne ville ud og ride så kunne jeg ikke komme der for det første fordi hun havde tingen med i hendes bil og jeg snart ikke vidste hvilket udstyr der skulle bruges mere. Og så blev hun sur og spurgte om det virkelig var takken så kunne jeg klare mig selv, så tænkte jeg det er fint jeg klare mig selv så.
Men er jeg virkelig helt forkert på den, Hun har redet hesten gratis i 2 mdr, uden at skulle røre en finger ud over ride, Og så føler jeg lidt hun begynder at rette på mig selvom jeg næsten ikke er derude, og føler ikke mine ting er gode nok, hun har ikke en gang spurgt om hun måtte skifte hovedtøj og underlag, Derudover har hun taget min lammeskinds klokker med hjem og haft dem hjemme ved hende selv i 1 en mdr.
Jeg føler ikke selv jeg er forkert på den, Men hvordan ser i på den udefra?
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Jeg synes godt, at du kan tillade dig at blive sur.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
Det med at hun gerne vil bruge hendes eget udstyr, syntes jeg virkelig ikke du skal tage så personligt. Jeg vil også gerne bruge mit eget udstyr til mine parter, ikke altid fordi ejers ikke er godt nok, bare fordi jeg kan og syntes mit eget er pænt
Det lyder som en god part du har dig - eller, havde dig.
apr 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 155
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
og syntes det er fair nok hvis hun vil skifte underviser, man rider jo ikke ens og hvis hun ikke kan med din underviser tror jeg det forvirrer hesten mere end hvis hun skifter
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 122
Jeg synes bestemt ikke at hun kan være bekendt at fortælle dig hvordan du skal ride (ang. sporer), eller spørge om anden underviser, når nu hun rider helt gratis.
Hvis alt det nye udstyr er noget du har betalt for, så kan hun ikke være bekendt at beholde det.
dec 2013
Følger: 47 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 68
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
Tror desværre ikke hun kommer tilbage, For vi blev efterfølgende uvenner pga det udstyr der som jeg betalte for hende, Så jeg har lige kørt 60 km for at hente det så jeg kunne ride idag,
Hun er langt over 18, Og da hun var ude og prøve hesten var hun der 2-3 gange i mens jeg var der og der syntes jeg at jeg fortalte det som jeg gerne ville have det, men var godt nok lidt målløs da jeg kom i går og så mit underlag ligge på jorden og mit dyre hovedtøj krøllet sammen i en kasse,
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
maj 2007
Følger: 133 Følgere: 137 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 542
mar 2007
Hun har haft hesten som hendes egen og så har jeg bare skulle betale, og da jeg så spurgte om hun ikke ville hjælpe med at betale lidt så følte jeg først at ingenting var godt nok
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Jeg vil personligt gerne have, at hun bruger mine ting når hun rider ham. Altså gamacher, underlag, hovedtøj, bid osv, da jeg ved det ligger ordenligt på ham. Hvis hun begyndte at proppe lammeskind under sadlen ville jeg klart sige fra, da det simpelthen gør, at sadlen ligger anderledes. Det er trodsalt stadigvæk min hest
Men nu bruger hun heldigvis kun mit eget udstyr, så ingen ko på isen dér.
Jeg kan godt forstå du har sagt fra, når du har betalt så meget for noget udstyr til din hest, som ikke engang ligger ude hos den.
Jeg ville også have sagt fra, hvis det var mig Men jeg ville nok ikke starte med at sige ''at hun kunne have den som sin egen'' - da det jo betyder, at hun må bestemme over den fuldkomment.
mar 2007
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 2
dec 2011
Følger: 1 Heste: 1 Svar: 3
feb 2013
Følger: 112 Følgere: 103 Heste: 7 Emner: 29 Svar: 143
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.276
sep 2007
Jeg har haft en part ca. samme præmisser, der brugte jeg egen sadel, dækken, tæpper, gamacher, trailer og underviser, uden at der på noget tidspunkt var problemer.
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Og så almindelig sund fornuft.
Jeg er selv partrytter. Jeg har ikke et behov for at købe udstyr, men vi har en aftale om at jeg passer på ejerens, med almindelig fornuft. Sadlen har altid lam under, så det bruger jeg på trods af at jeg bander det forbandede lam væk. Jeg er ikke tilhænger af flere ting jeg skal holde styr på når jeg sadler hesten op
Og så skal jeg altid ride med klokker, og i terrænet også gamacher. Det er vores aftale. Det eneste ekstra jeg har, er et træktov (der er fælles i stalden, men jeg gider ikke lede efter et) og så nogle refleksting til benene.
sep 2007
jan 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 106 Svar: 867
jan 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 106 Svar: 867
jul 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 268
Dog syntes jeg ikke hun skal bestemme hvordan du skal ride.
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 884 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Men hun valgte jo selv at sige parten op, så du kan jo ikke rigtig hoppe på knæ for at få hende tilbage. men du ved du altid kan regne med jeg vil hjælpe dig.
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
Jeg syntes du har været meget tålmodig og jeg havde nok ikke fundet mig i at hun skrev til mig om jeg ikke godt ville lade vær med at ride med spore, hesten er din færdig slut
Overreagerede jeg? Part