1.477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Hvorfor hader piger hinanden? .. Hvorfor hader piger hinanden? ..

Har virkelig tænkt over det.. Og jeg kan ikke komme frem til en forklaring?

Piger hader flirtens eks flirt, bedste venindens anden veninde, pigen med den pæne krop, fede stil, eller bare hende den nye osv osv.

Undskyld det er så generaliserende, for det er jo langt fra alle piger, og så alligevel..

Men hvordan kan en pige, hade en pige hun kun har set et billede af? Hvordan er det muligt, og hvorfor?

Jeg forstår det virkelig ikke, hvorfor er det ikke bare drenge?

Undskyld forvirringen, men jeg fatter minus.

\\Dreamteam

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor hader piger hinanden? ..
  • #1   5. mar 2014 Pga. Et dårligt selvværd vil jeg tro.. Det lider mange piger af

• #3   5. mar 2014 Er enig med Mitte<3.. Selvværd.

• #4   5. mar 2014 Det giver måske meget god mening.. For ligesom at køre ned på en anden, for at få ens eget selvværd op?

• #5   5. mar 2014 Sådan er det bare, nok fordi piger ikke vil have at andre prøver på at være bedre, og så selv kommer bag i rækken, mærkeligt er det, den ene dag bedste veninder, næste dag tåler de ikke hinanden smiley

• #6   5. mar 2014 Djarfur - Kan du ikke definere det lidt? smiley

• #7   5. mar 2014 Samfundet blandet med selværdet.

Personligt tror jeg ikke det er had med misundelse eller mistro.

Desuden er jeg ret sikker på det findes blandt mænd også smiley

• #8   5. mar 2014 Evolution. Piger - såvel som drenge - kæmper om ressourcer. Modstanderne i kampen om ressourcerne (opmærksomhed fra mændene=formering=afkom/videreførsel af gener) er andre af samme køn som een selv. Selvom vi heldigvis som art er udviklet så meget at vi kan klare os uden at manden behøver skaffe mad til os og vores børn og beskytter os mod fjender/vilddyr så ligger det i vores krybdyrhjerne/gener, og så hurtigt forandrer vores hjerner og instinkter sig ikke.
    Det er fuldt forståeligt, men da det ikke længere er nødvendigt for overlevelse så skal vi gøre hvad vi kan for at få det under kontrol med rationel tænkning smiley
    Blev lidt teoretisk, men evolution ligger til grund for næsten alt hvad vi gør, tænker og føler smiley

• #9   5. mar 2014 Jeg hopper også på den med selvværdet, og så har piger/tøser/kvinder/damer jo bare ALTID været super gode til at snære, bagtale - nogle rigtig sladdertasker også. smiley Jeg vil mene at en person som har været udsat for mobning, overvægt, blevet holdt uden for - nok bliver mere påvirket af det, hvis deres liv var/er blevet vendt til det positive igen.

• #10   5. mar 2014 Godt spørgsmål. Selv dømmer jeg ikke piger/folk ud fra billeder (med mindre de virkelig ser slutty ud). Gider ikke spilde min tid på at hade en person ud fra et billede xD

• #11   5. mar 2014 Synes måske at had er et lidt stærkt ord at bruge.
    Misundelse eller angst for at miste, er måske mere det jeg vil kalde det. Og synes også der er mange mænd der har det på samme måde smiley

• #12   5. mar 2014 DayDreamer - Men det er bare sjovt hvorfor det er så meget tydeligere hos piger, og kvinder, end det er hos mænd?

• #13   5. mar 2014 Fordi piger er gode til at være dramatiske xD.

• #14   5. mar 2014 Piger elsker vel også drama, langt mere end drenge gør..

• #15   5. mar 2014 Fordi nogle trunter har så ondt i måsen og har det så skidt med sig selv at det er nemmere at få andre til at have det skidt med sig selv, så de kan trække alle andre med ned i sølet og rode rundt, end at være rar og holde hovedet højt.

Jeg bliver ofte til den pige de andre piger hader.. Jeg fylder en del når jeg folder mig ud og jeg er ikke bange for at tage den nedringede trøje på, plus at jeg generelt snakker godt med fyrene..

Jeg har aldrig hadet min kærestes eks kærester. Jeg aner ikke hvem de er og jeg er fløjtende ligeglad med hvem de er. Jeg kan heller ikke hade en anden pige ud fra et billede. Hun skal give mig en grund til det, jeg gider ikke bruge tid og energi på at rynke på næsen over en smuk pige på et billede, som jeg ikke har en anelse om hvem er. Og hvorfor skulle jeg også det, hvis hun intet har gjort mig?

• #16   5. mar 2014 Tror bestemt det er lige så udbredt hos mænd. Men da vi er piger høre vi jo ikke om det på samme måde. Og så foregår det sikkert anderledes hos dem. F. Eks ender de ofte ud i vold hvor vi bare råber smiley

• #17   5. mar 2014 Fordi de føler sig truet smiley

• #18   5. mar 2014 Synes også det er åndssvagt at blande sig i andres tøj "Ej, hun ser slutty ud, så er hun en slut og jeg hader hende, fordi hun er billig"

Lol. Så må man sgu tage kamptrussen på og arbejde med sig selv og sit selvværd, hvis man bliver fornærmet over at se en pæn pige i en kort kjole. Du ved ikke om hun er billig eller en slut eller hvad hun ellers skal kaldes af grimme ord, hvis du ikke kender hende.

• #19   5. mar 2014 Jeg synes det er sjovt, at den altid ryger over på dårligt selvværd - jeg tror nærmere det er noget evolutionerne.

Vi passer på vores familie, og en anden af samme køn - med gode fordele, kan virke truende overfor vores familie, go derfor beskytter vi os imod dem.

Hvis en fyr kommer med en flot kæreste, så tænker hans ven, at sådan en pige vil han også finde. Hvis en pige kommer med sin kæreste, så tænker hendes veninde, HAM vil jeg ha. smiley

• #20   5. mar 2014
    Vi er nogle kællinger der ikke kan holde kæft :o).
    Og fordi nogen føler en trang til at det rager dem hvem deres ekskæreste er sammen med, hvem deres veninde er sammen med osv. - at stikke næsen i alt.

• #21   5. mar 2014 Jeg må hoppe med på den med evolutionen.

Kvinder/hunkøn har fra naturens brug for en mand/hankøn til at beskytte sig selv og familien og samle føde. En at kvinde kan være en trussel, fordi hun kan lokke manden til sig, så man pludselig står uden beskyttelse osv.

Men så kan man jo også tage det med lavt selvværd ind - for hvis vi ved med os selv, at kæresten/manden ikke vil have andre, så er det heller ikke nødvendigt at jage andre kvinder væk - ved fx at hade/nedgøre/bagtale osv. :o)

• #22   5. mar 2014 Tøser er vel bare alt i alt kampklare kællinger når det kommer til stykket smiley

• #24   5. mar 2014 Guderne må vide det. Hopper nok med på den med dårligt selvværd og evolution. Men på den anden side, så lider jeg også selv af dårligt selvværd, og jeg hater ikke på nogen. På den anden side er jeg heller ikke en typisk pige smiley

• #25   6. mar 2014 må nok indrøme jeg har været en af de tøser..

især når mig og min 2 veninder var til fest skulle vi altid svine de andre hvis de var smukke en os! vi kunne altid finde noget! om det så var hendes hårelastik eller sokker!, vi kunne altid finde noget vi syndes var grimt eller hvis hun var kærster med ham den lækre så var hun i vores snak røv grim og sygt fed osv.

i virkligheden var vi jo bare røv misundlig! smiley haha og selv tude grimme.

tror også det ligger til drenge men de viser det bare på en anden måde?

• #26   6. mar 2014 Fordi de andre piger er vores konkurrenter. Så når en anden pige er smukkere eller bedre på en anden måde, er hun en trussel mod os.
    Derfor har nogle piger, en stor trang til at nedgøre alt og alle, for selv at fremstå bedre og ryge højere op på listen.
    Jeg ser også andre piger som en trussel, men jeg handler aldrig på det, og kunne aldrig finde på, at gå imod hende den pæne - medmindre hun virkelig opføre sig som en everlegen **.

• #27   6. mar 2014 Jeg har selv valgt at gå fra min eks, men når han finder en ny vil jeg slet ikke kunne lide hende, medmindre jeg har lært hende at kende!
    Men er også utrolig skeptisk overfor hvilke mennesker der kommer min datter nær og ingen fremmed lille kost skal prøve at lege mor eller opdrage min datter.

ja plat og tøsefornærmet. Men den er svær

• #28   6. mar 2014 http://www.youtube.com/watch?v=m32_65RXTBM

• #29   6. mar 2014 Nu går jeg meget mere med drenge end piger. Jeg gider ikke alt det der sladder, og snik-snak. Piger er gode til at bagtale hinanden. De er meget misundelige, og kan blive noget af en bitch. Jeg gider ikke alt der der snak om make-up, tøj og drenge..
    Jeg siger IKKE at drenge ikke kan være sådan, for det kan de godt. Jeg synes bare at drenge tager det lidt mere roligt, og er fredlige i sindet, altså alle mine drenge venner tager det meget stille, men der er stadig gang i dem smiley
    Det skal lige siges at jeg er 16, og de er 18-19 smiley
    Har lært dem at kende på grund af min kæreste, så nogen gange er jeg sammen med 7-8 drenge, og jeg er den eneste pige. Det er dejligt, for føler jeg kan være mig selv, og gå i det tøj jeg vil, uden at blive bedømt smiley
    Så derfor har jeg det sådan smiley

• #31   6. mar 2014 Jeg hopper med på jeres meninger. Men lige det med kæresters ekskærester er jeg måske ikke helt. Personligt er jeg da ikke så glad for min kærestes eks, ikke fordi hun ikke er sød, for vi kan sagtens snakke sammen i en time, men tanken om at det er hans eks, at hun har sovet i samme seng som jeg gør nu, lavet mad i samme køkken, gået og kysset på min kæreste, det er jo ikke just fordi det er en fed tanke for nogen smiley

• #32   6. mar 2014 Åh nej, her kommer i alle sammen med jeres evulation. Men jeg er kristen og tror på Jesus og Gud (selvom jeg er lidt muggen på ham for tiden)

Og med troen på Jesus kommer også troen på djævlen. Han er sådan en som er så god til at viske løgne og grimme ting til os som vi tager til os. Det tror jeg også gælder vores måde at se hinanden på, pige til pige. Ondskaben er her for at fortælle os de andre er dårlige mennesker. Tænk lige på hvis folk, som ikke er kristen, valgte at i det mindste se på Jesus' vigtigste bud? Du skal elske herren din Gud af hele dit hjerte OG du skal elske din næste. De to bud står på linje med hinanden. Hvis vi var lidt bedre til at være mere sød ved folk vi ikke kan lide, ville verden være et bedre sted.

Tit er hestepiger også blandt de værste, fordi de ofte har velhavende forældre som har givet dem en masse. De har ofte manglet modstand hjemmefra og konkurrer derfor enormt meget mod andre, også uden for rideskolen. Det gælder selvfølgelig langt fra alle.

Det her er bare min lidt anderledes, måske upopulære holdning.

• #36   6. mar 2014 Årh hvor har jeg selv tænkt over det mange gange! Jeg bryder mig ikke om de piger min kæreste har været sammen med, men det er nok fordi jeg har den frygt at han måske falder for dem igen. Selvom han har gjort det klart for mig at det gør han ikke. Jeg er heller ikke så vild med andre piger, men mest fordi jeg synes der er så meget fnidder fnadder..
    Men det er virkelig "sjovt" at så mange piger hader andre piger...

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #37   6. mar 2014 Der er også mange, der er ultra jaloux. Om det så bunder i usikkerhed, lavt selvværd eller noget helt andet, det er jo svært at sige. smiley

• #38   6. mar 2014 Synes 'hader' er et meget voldsomt ord. Jeg umiddelbart ikke hader nogen. Der er helt bestemt nogen, jeg har lyst til at slå ned ind i mellem, men det er jo impuls pga. en eller anden irritation. Tror også det som mange siger, men håber da ikke nogen får kick af at hade andre mennesker. smiley

• #40   6. mar 2014 Lykke - du har vist været heldig smiley

• #41   6. mar 2014 Jeg har det næsten ligesom Lykke. Jeg har faktisk mest gået på skoler med en overvægt af drenge, bortset lige fra efterskole hvor der var en svag overvægt af piger.

Nu går jeg på HTX, og jeg kan bare sige: HURRA! for en skole på 150-160 elever hvor kun de 20 er piger! smiley
    Der er bare ikke det der tøsefnidder. Der kan da lige komme en periode hvor et par stykker måske er lidt uvenner, men det går over og alle kan snakke sammen. Jeg bagtaler ikke andre piger med pigerne. Det er så fedt, og jeg elsker det. Ingen tøsefnidder. Det er i hvert fald begrænset.
    Til gengæld, så har jeg oplevet at drengene er ligeså slemme til at starte en snak om "ham der" (nu er der jo flest drenge, så statistisk set er det oftest en ham - også når pigerne snakker), på sladrebasis om at "det er også bare træls at han ...", "det er bare så irriterende at han ..." og alt muligt. Men om det så er fordi de bruger os piger til det, ved jeg ikke smiley
    x-kæreste hadet har jeg heller ikke set på HTX. Og nu er det altså sådan, at ud af 20 piger, er der kun 1½ single, hvor langt de fleste har mødt deres på HTX smiley

• #42   7. mar 2014 Tre ting kombineret: samfundets ideal, selvværet (eller mangel på samme) og mænd der minder os om disse to ting smiley

Jalousi og misundelse er også en medvirkende faktor, men den tror jeg gælder både for mænd og kvinder, måske bare på forskellige måder smiley
    Personligt bitcher jeg kun ud på hjælpeløse mennesker, så om der står en flot pige og taler med den fyr jeg har udset mig rager mig.
    Jeg har takket været min skønne hest og søde venner og familie rigeligt med selvtillid og kærlighed og behøver ikke misunde andre.
    Hvis du har et liv du kan være stolt af hvorfor så ønske sig en andens? smiley

• #43   7. mar 2014 Giver jer helt ret :))

• #44   7. mar 2014 Synes det er en meget generaliserende udtalelse, og kan slet ikke genkende det.
    Jeg kan genkende, at jeg er meget jaloux på folk med en meget flot krop, og at jeg har et lavt selvværd, men alt det andet er slet ikke noget jeg oplever med de piger, jeg har omkring mig o.o

• #45   7. mar 2014 Nicole nu må jeg le og besvare dit spørgsmål smiley
    Bare fordi du er kristne, har en tro hvor i føler med jeres medmennesker, er det ikke ens betydning med i kun er de gode mennesker i verdenen. jeg er ej kristen. men tror dog på "The Bigbang". gør det mig til at ondt menneske? nej for jeg acceptere alle tro men alle tro gør ikke en bedre om man så tror på de nordiske eller koranen smiley At have en tro er ikke det, det handler om men at vi kan acceptere hinanden og hinandens valg smiley
    og så småfniser jeg lidt over din diskrimination af hestepiger ^^ ja der er sgu da mange snobber derude med pengene i røven hvor mor og far gir en hest i julegave for 800000 men det jo ikke alle heste ejere der er sådan? jeg selv har så meget modstand i livet grundet mine psykiske problemer og min mors at det køre mig ned? Derfor er jeg så ikke en rigtig hestepige? "Øv! Så må jeg vel hellere kalde mig noget andet" - for man er jo un hestepige når man har millioner på bankkontoen smiley

• #46   7. mar 2014 Jeg mener at religion er roden til alt ondt. Synes simpelthen ikke der kommer andet end død og ødelæggelse ud af religion..

Når nu vi skulle have dén på banen...

• #47   7. mar 2014 Det der er fuldstændig som taget ud af munden på mig Melanie, du har SÅ ret! smiley

• #48   7. mar 2014 Fordi folk er dumme.....

• #49   8. mar 2014 Melanie. - årh hvor har du ret!

• #50   11. mar 2014 Nicole

Det er iorden at være kristen, men som du er stolt over at tro på det er jeg stolt over ikke at følge biblen. Hvorfor? Fordi den for mig kun handler om dyresex, incest, utroskab og fulde mennesker. Jeg er 'kristen' ja, i det jeg er døbt og konfirmeret. Og i alle de år jeg blev tvunget af skoler og lign til at læse biblen, var dette det eneste jeg kunne læse mig frem til.

Så jeg kan ikke se hvordan det gode kunne være at lytte til Jesus, men sådan læser vi vel biblen forskelligt smiley

• #52   11. mar 2014 Hestepigen

woooow såså. Vi skal ikke overdrive! haha smiley

Kommentér på:
Hvorfor hader piger hinanden? ..

Annonce