{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

foder hjælp tak :D {{forumTopicSubject}}

Hej tænkte nogle kan hjælpe mig lidt

Osie hælder lidt til den tynde side (meget lidt han mangler) og Vito er perfekt lige nu

Pt for de
roepiller
1 målebæger (kan ikke huske str.) biotin
1målebæger (tror det er 25 g eller noget) B vitamin
2 eggersmann mineral brix
et par gulerødder
1 dl horse speed til Vito og 3 dl horse speed til Osie

Begge ponyer tabte sig helt vildt da frosten kom så begyndte de at få horse speed fordi de tvar jeg blevet anbefalet begge ponyer stoppede med at tabe sig og vito tog på men Osie holdte sig på samme vægt så han fik noget mere og tog lidt og meget stille mere og mere på så han nu mangler lidt før at være fin men syntes stadig at ribbene er for tydelige. Vito tog godt på og blev faktisk let overvægtig så væk med horsespeed igen, så havde han tabt sig igen så er han nu sat op til 1 dl om dagen. Men det dur jo ikke konstant er regulere i foderet så har i noget hjælp?

Osie var også meget langsom til at tage på da vi havde fået dem men det kom stille og roligt

Olie er prøvet på begge ponyer uden effekt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder hjælp tak :D
  • #2   27. feb 2014 Hoppedullen: Hvad af deres foder skal så erstattes af fiberpillerne eller skal de beholde det de har nu også få fiberpiller?

Tænder fik de ordnet i juli smiley

Har selv lidt tænkt den tanke men kan de godt have orm og stadig tage på?

• #4   27. feb 2014 Hoppedullen: De er ikke kræsne der er vist 2 eller 3 forskellige ting de ikke kan lide men ellers ikke noget

Okay det må vi da lige tænke over smiley

• #6   27. feb 2014 CoDoK: De har hø ad libitum

• #9   27. feb 2014 Hoppedullen: De er på græs et par timer vær dag og når vi enengang er færdig med den store fold (tager en evighed fordi at de skal have træ og trådhegn) kommer de heletiden på græs (dog bliver det nok med mundkurv når der er så meget lækkert græs)

• #11   28. feb 2014 Jeg prøvede ALT til min fuldblod .. Først nu på equisana compete har han taget på.. Idag kan man SLET IKKE se hans ribben. Har i 5 år bøvlet med 1000 forskellige foderplaner, fodermærker og brugt mange penge på div dyrlæger ( han fejlede ikke en skid )

Så flyttede jeg ham til et sted med dette foder og på 3-4 mdr blev han som jeg ALDRIG havde forestillet mig. Nogen disser dette foder men det virkede uroligt på cassis.

Han får omkring 2,5 kg (meget ja men han skal have så meget) og wrap ad libitum .. Vi tog halmen fra ham, oh han står på halm piller.. Han havde det med at spise dn del halm.. Og det duer ikke når han så ikk vil spise høet/wrap

Kommentér på:
foder hjælp tak :D

Annonce