1.037 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

The Fault in Our Stars The Fault in Our Stars

åhhhh, elsker simpelthen den bog og kan læse den igen og igen og igen og igen.

fandt nogle spørgsmål på nettet, og synes det kunne være meget sjovt at høre hvad andre mener.

1. What does An Imperial Affliction have to do with Hazel's own life? Why is she so stinkin' obsessed and how has the book changed her?

2. How does Hazel and Augustus's relationship differ from that of other teens? How is it the same?

3. Why is Isaac's sight such a point of contention between him and his girlfriend? Do you think his girlfriend leaving him was warranted?

4. What is the significance of the words "always" and "okay" to the characters? Why do they pick these words?

5. What is the significance of the fact that An Imperial Affliction doesn't end, and why does Hazel so bent on knowing what happens?

6. What does Hazel want for her parents? Does she get it at the end?

7. If the story was told from Augustus's point of view, how would it have ended? Would it have ended with his death, or sometime before it?

8. Does Van Houten actually care about Hazel and Augustus? Why does he feel the need to go to Gus's funeral at the end?

9. Why does Augustus write Hazel a eulogy before he dies? Why doesn't he present her with the ending of An Imperial Affliction instead?

10. What does Hazel learn from her relationship with Augustus? Is it a deeper relationship than most teenage first loves, or does it just feel that way because they have such limited time?

11. Why do the chapters in the story get shorter during the time that Augustus is progressively deteriorating?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  The Fault in Our Stars
  • #1   10. feb 2014 Har du fundet spørgsmålene, som John Green selv har svaret på? Der er meget stof til eftertanke! Jeg synes også selv, at bogen er rigtig god, og har et meget realistisk billede af Hazel og Gus - de er meget eftertænksomme og voksne af deres alder, hvilket er klart taget i betragtning af deres situation, men samtidig er de også bare unge. De har til tider et lidt barnligt pespektiv på tingene, men jeg synes det passer så godt i en realistisk skildring af unge, alvorlige, men samtidig "coming-of-age" personer smiley

• #2   10. feb 2014 Det bliver alt for langt hvis jeg skal svare på alle spørgsmålene, men især 10'eren sprang lige i øjnene (det gør alle spørgsmålene egentlig, det er herligt at sidde og tænke over en fantastisk bog): What does Hazel learn from her relationship with Augustus? Is it a deeper relationship than most teenage first loves, or does it just feel that way because they have such limited time?
    Jeg tror bestemt ikke, at man skal tænke på deres forhold som et one-of-a-kind, ophøjet forhold. De er teenagere ligesom alle andre, og i bund og grund er deres forhold egentlig på mange punkter lig med så mange andres - det bliver bare anderledes af, at de er i den situation de nu er i. Jeg tror da at det er et dybt forhold de har, men ikke nødvendigvis noget, som kun de to kan opleve. Det føles på den måde, som spørgsmålet siger, fordi at de har så lidt tid tilbage, og fordi de ved det. Jeg tror at den erkendelse gør, at deres forhold bliver blæst op på så kort tid, ikke at det er noget negativt, men mere at deres forhold bliver så meget mere intenst af, at de står i den unikke situation. Ja, kunne blive ved smiley

• #3   10. feb 2014 Samtidig synes jeg også, at selvfølgelig er deres forhold dybere end den normale "første kærlighed", idet deres situation slet ikke er normal på den måde. Selvfølgelig er det ikke et "normalt" forhold de har, for der er så mange ting ved deres sygdomme, der begrænser dem i at gøre de her "normale" ting. Og jeg synes deres forhold er så simpelt, men samtidig komplekst, da det faktisk lykkes dem at gøre de normale ting, selvom de står i sådan en unormal situation. Sorry, jeg skriver alt for mange indlæg

• #4   10. feb 2014 Jeg fik den i julegave....

begyndte på den igår, med den tanke at så havde jeg lidt aftenhyggelæsestof til en uge eller 2...
    ..... og lige pludselig var den bare slut smiley

øv, jeg har aldrig tudet så meget over en bog før!

• #6   10. feb 2014 Du har ret - Tumblr er helt obsessed med den! og jeg synes det er så super ærgerligt, for det ødelægger faktisk en god bog. Tumblr gør den alt for cheesy og jeg hader det smiley

• #7   10. feb 2014 Nu spørger jeg bare af ren nysgerrighed - hvilke bøger mener du er bedre end TFiOS? Jeg kan også selv finde bøger, jeg synes er bedre end den, men det kunne være spændende at høre andres meninger smiley

• #8   10. feb 2014 Jeg er personligt mere til bøger som Divergent og Hunger Games smiley
    min yndlingsbog lige pt er Catching Fire smiley

• #9   10. feb 2014 Jeg kan også rigtig godt lide The Hunger Games smiley personligt føler jeg dog at Divergent blot red med på dystopi-bølgen efter Collins' succes, ligesom så mange andre gjorde, der bare ikke slog særligt meget igennem

• #10   10. feb 2014 Jeg kan godt følge dig lidt - men jeg var HELT vild med 1'eren smiley 2'eren synes jeg ikke var så overbevisende, og nu går jeg og venter på at 3'eren kommer på dansk smiley

• #11   10. feb 2014 Der er også mange der mener, at 2'eren gik helt af sporet smiley

Kommentér på:
The Fault in Our Stars

Annonce