{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

skal du købe hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'ere
Jeg sad og læste i nogle af mine mange hestebøger da jeg faldt over en masse ting du skal huske at spørge til når du køber hest. Så jeg tænkte jeg ville dele rådene med jer. Her kommer de:

Spørgsmål du bør stille for at finde den perfekte hest:

spørg, hvorfor hesten er til salg.

Annoncen burde havde oplyst alder, køn og højde. Hvis ikke, skal du have dette at vide. Spørg også hvilken race det er og om den har et pas.

Spørg om hestens temperament. Find ud af, om den er rolig, stærk, vanskelig osv. Sparker den eller bider den? Hvordan er den i stalden og på folden? Er den en tyran, eller kan den være sammen med andre heste?

Har den dårlige vaner? Vaner som for eksempel vævning, krybbebiden, vindslugning er uønskede træk, som bør afspejles i den forlangte pris.

Find ud af hvordan hesten er i trafik. Hvis der er sandsynlighed for, at du kommer til at ide på veje, er det meget vigtigt at sikre sig, at hesten er sikker og vant til køretøjer.

Spørg hvordan hesten reagere på at blive skoet, indfanget, stå fastbundet og at blive sat i boks (evt. også at være alene i stalden).

Prøv at få så meget info om hestens fortid at vide som muligt. Har den gået konkurrencer har den vundet noget? går den igennem vand? har den redet springning jagt mm.

Hvis hesten er en hoppe skal du spørge hvordan den er når den er i brunst.

find ud af hvilken type bid hesten er vant til at blive redet med.

spørg om hesten nogle sinde har haft alvorlige sygdomme.

spørg om hesten nogle sinde har haft kolik.

spørg til hestens daglige omgivelser(står den i lille privat stald, på stutteri eller andet).

Spørg hvilken type foder hesten får og hvor meget den behøver. (spøg evt. om du kan få lidt med hvis du skal vænne den til andet foder).

Kan den ride sammen med andre heste, og kan den rides alene? Står den stille når man sidder op? Og hvordan er den under ridning.

Stil så mange spørgsmål som muligt så du er sikker på hvad du får med hjem hvis du køber.

Ville bare dele med jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal du købe hest?
Kommentér på:
skal du købe hest?

Annonce