20. sep 2009 Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Den perfekte annonce! :) {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal af med min pony, og er så småt begyndt at overveje hvordan annoncen skal bygges op. Og så tænkte jeg at i havde nogle gode idéer - og at der måske kunne være andre der ville have gavn af det her.
Jeg søger derfor lidt idéer og inspiration, til hvordan jeg laver den perfekte annonce.
Tænker at der skal være et fængende billede som lokker folk til annoncen, sammen med en fængende overskridt.
Annoncen vil være rettet for fejl og sådan så vidt muligt.
Hvad angår billeder:
Tænker jeg et billede under rytter eller i træning (har umiddelbart ikke andet end trækketursbilleder fra det sidste år) - hvor gammelt kan sådan et billede være, hvis status som sådan ikke er anderledens?? Har et par fine longerings og børnepony-billeder fra i sommers af.
Tænker måske også et nyere opstilningsbillede fra siden af, så man kan bedømme hans kropsbygning
Og måske et 3-1 billede hvor man ser hans skridt, trav og galop
Hvad angår selve annonceteksten:
Er jeg personligt mere til at det er kort, ærligt og personligt.
Jeg tænker at oplyse basistingene som alder, race (eller mangel på samme), hvad han har været brugt til, skader, status på fusserne (ikke sko og har ikke brug for smed ofte).
Fortælle lidt om hans personlighed, og hans plus og minus sider (han er kvik, meget madmotiveret, men også kvik nok til at finde på sine egne unoder. Er hidsig i blæsevejr, og har haft problemer med at holde ham på rette side af hegnet) - men hvor meget bør man skrive her?
Derudover har jeg nogle ting, jeg gerne se nye ejer opfylder (interesse i kontakt med mig - intet voldsomt, måske bare et billede i ny og næ, være venner på facebook/her hvor der engang i mellem kommer en opdatering) Kan jeg skrive det i annoncen uden at det skræmmer folk væk?
Ligesom at jeg gerne ser at han opstaldes privat frem for på rideskole, af hensyn til at hans psyke. Kan det skrives eller bør jeg først nævne det hvis folk spørger ind til ham?
Link gerne til annoncer i synes er lækkert bygget op, al inspiration modtages med kyshånd
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Så tror du det ville være ok med de billeder jeg umiddelbart tænker på at fremvise? Har også nogle ældgamle springbilleder der kunne tilføjes. Det er jo ikke fordi han ikke kan springe - han er bare ikke i form til det
sep 2009
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 56
I billeder, så husk også et hoved billede så man kan se hvordan hesten rigtigt ser ud. God ide med billede uden rytter så man kan se kroppen, og så nogle billederhvor den bliver redet.
Med hensyn til overskrift, så skriv ikke noget som "verdens kønneste og sødeste hest i hele verdenen" det syntes jeg selv er for useriøst.
Skriv hvordan den er på tur, og den kan springe, gangarter, osv, fortæl om dens personlighed, hvordan den er at ride osv.
Og så syntes jeg hellere at du skal skrive dine krav til en evt ny ejer når i har kontakt
Held og lykke med salget
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Jeg ville nok selv alligevel sende en mail mm ind i mellem, men ik noget jeg vil forpligte mig til.
Jeg har købt og betalt hesten, er glad for den, men vil ik ha i baghovedet hvad gamle ejer mon tænker mm, for jeg gør det måske ik på samme måde.
Når den er solgt, så sig at du da ville blive rigtig glad for at høre fra ham ind i mellem
sep 2009
Overvejer lidt at lave overskriften som "Alle tiders Nullerkugle sælges!" - Så undrer folk sig nok over hvad det er for en, og klikker ind..
sep 2009
Jeg sælger ikke til en, der ikke er interesseret i at holde kontakt overhovedet, det er derfor jeg tænker at smide den ind i annoncen også.
Og så gøre opmærksom på at det virkelig ikke er noget stort, og at jeg ikke vil blande mig i deres måde at holde hest på, men stå klar med råd om nødvendigt, og egentligt bare gerne vil høre lidt fra dem engang i mellem.
Jeg har trods alt haft krikkedyret i 5 år, så ville være ked af helt at miste kontakten.
sep 2009
Det kunne jeg lidt fornemme ud fra dit svar.
sep 2009
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Det er sælgers marked, og de er kræsne
sep 2009
Vil hellere have få henvendelser med købere der reelt er interesserede end mange med folk jeg alligevel sorterer hurtigt fra
Den perfekte annonce! :)