{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

sund sundere sundest :-) {{forumTopicSubject}}

heej Guys!!

jeg vil gerne til at være sundere( tabe mig lidt )... men ved ikke helt hvordan, eller jo jeg ved jo godt at jeg skal spise sundt og motionere. men der er så meget sundt mad fx salat jeg ikke kan lide smiley og når der står slik på boret kan jeg ikke lade vær med at spise det... hvad skal jeg gøre??
har i noge tips til lækkert sundt mad, og sundt slik smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sund sundere sundest :-)
  • #2   10. jan 2014 ja det ved jeg men har så svært ved det smiley

• #3   10. jan 2014 Jeg er igang med at tabbe mig ved udelukkende kun at spise når maven rumler, stoppe når jeg er mæt og så motion. Jeg vil ikke leve et liv uden godt mad og slik smiley

• #5   10. jan 2014 tak smiley hvad med noget lækker sund mad.. det der salat kan bare ikke få mig selv til at spise det.. smiley

• #6   10. jan 2014 Først og fremmest så handler det om tilvænning - der var en gang hvor jeg var ligesom dig, der var nærmest ingen grønsager jeg kunne lide. Men så begyndte jeg at eksperimentere, og så er det faktisk spændende at spise grønsager. De behøver ikke være kedelige, man kan kyle stort set alt i en pande og proppe alle mulige forskellige spændende krydderier på, så kommer det hurtigt til at smage rigtig godt!
    Nu er jeg veganer, og spiser en helt masse grønsager, og jo mere forskelligt jeg smager, jo mere vild bliver jeg med grønsager! Det handler bare om at kaste sig ud i det og vænne sine smagsløg til nogle mere varierede smage.

Mht. slik, så kan det erstattes med rosiner, nødder, bananer, melon og andre ting som er søde, men samtidig sunde. Du kan også drikke saftevand/te/kaffe/kakao eller hvad du godt kan lide, det hjælper også tit. Og drik en helt masse vand, nogle gange kan du faktisk føle sult, selvom det egentlig er vand din krop gerne vil have.
    Det kan også anbefales at tage en "kold tyrker", fordi hvis din krop er vænnet til at få meget sukker i løbet af en dag kommer til at virke som en afhængighed, og hverken gang du er sulten, vil den kræve sukker af dig. Men hvis du holder en pause, vil du efter en lille uge få mindre lyst til sukker. Det handler om at slippe af med den dårlige vane det er, at lade ens hjerne styre og bestemme at man skal have noget sødt, når man måske har brug for noget andet.
    Det er også en god ting at være mæt. Spist ofte små måltider, fx. gulerødder, frugt, knækbrød, fuldkornsboller m.m.
    Mange tror man skal springe måltider over eller spise meget mindre for at tabe sig, men det er næsten omvendt. Du skal gerne spise mindre, men mange portioner i løbet af en dag, fx. 3 mellemstore og 3 små måltider, i steder for 2 eller 3 store måltider. Det er ikke en god idé at springe over, og slet ikke morgenmad, men spis ofte. På den måde holder du din krop sund og mæt, og derved får du mindre lyst til at gå grassat i søde sager.

• #7   10. jan 2014 Nødder skal man også passe på med, du kan ikke bare kværne en hel pose d:.

Hvad er det ved salat som gør at du ikke kan spise det? Er det generelt grønt du ikke kan lide? smiley

• #8   10. jan 2014 Så der mig, jeg kan hverken lide nogle former for frugter eller grøntsager xD

• #9   10. jan 2014 Jeg synes at dampede grøntsager er lækre smiley

Du ku som jeg hente app'en Lifesum

Der skal man indtaste al det du spiser i løbet af en dag, og holde øje m at du spiser korrekt, og ik overstiger dagens kalorie forbrug.
    Når du motionerer trækker den kalorier fra.
    Det er vigtigt at du i løbet af dagen kommer så tæt på dagens kalorier som muligt, for at dagen godkendes smiley
    Spiser du for lidt, duer det heller ik

Det hjælper mig til at tænke meget over hvad jeg spiser smiley
    3 chokoladekiks gav mig lige svimlende 337 kalorier :((
    Hvorimod eg æble gir 43 kalorier,

Jeg skal også sørge for at jeg får nok kulhydrater, proteiner og fedt over dagen, for at holde forbrændingen oppe og ha en fornuftig mæthedsfornemnelse smiley

• #10   10. jan 2014 Hvordan overlever du, DD xD?
    Jeg kan ikke leve uden mine tomater, gulerødder, agurker og mit hjertesalat!

• #11   10. jan 2014 Sascha. det er smagen og det der at den knaser .. også den farve
    marie louise appen er hentet nu smiley

• #12   10. jan 2014 Sacha

Jeg æder alt andet end det xD Jeg for simpelthhen kvalme af smagen. Det smager for mig som træ og intet andet.
    MEN mon ikke desto ældre jeg bliver desto mere kan jeg lide det? smiley

• #13   10. jan 2014 En lækker treat synes jeg er

Cheasys 0,1% a38, fintskåret æble ned i - evt revet, groft knækbrød fint smuldret på toppen, et skvæt akacie honning som det ekstra søde, hvis man er til det smiley

• #14   10. jan 2014 Og så er jeg jo så gammel, at jeg elsker al slags kål smiley

• #15   10. jan 2014 TS - Det er uden S, hehe :P.
    Altså kun salat, eller generelt grøntsager? smiley

DD - Ej hvor surt! Det kan jeg slet ikke forestille mig. Men hvad spiser du så xD?
    Man kan da håbe ;).

• #16   10. jan 2014 Jamen alt andet jo smiley

• #17   10. jan 2014 salat

• #18   10. jan 2014 Haha smiley
    Ej kan slet ikke forestille mig ikke at spise mine elskede grøntsager.. De er den eneste grund til at jeg har lyst til at spise f.eks. karbonade! xDD

• #19   10. jan 2014 Okay :).

Hvis du bliver sulten efter f.eks. slik, så spis en gulerod, et æble eller andet i stedet :).

• #20   10. jan 2014 Jeg har været på slankekur i 4 uger, og har tabt mig 2 kilo.

Idag spiste jeg fx rodfrugter med kylling m krydderier.

Slik: Der spiser jeg det der er sukkerfrit, det er ligså godt som det andet:-) og så drikker jeg 4.5 liter vand om dagen smiley

• #21   10. jan 2014 Det er næsten altid muligt, at finde en form for grøntsager, man bryder sig om - især hvis man åbner sit sind, og er villig til at prøve nyt. Angående slik og søde sager handler det jo grundlæggende om ikke at have det derhjemme, så fyld dine skabe med god og sund mad. Sørg for at spise mange mellemåltider, så du hele tiden holder forbrændingen i gang, og ikke går sukkerkold.

Gode mellemåltider kan f.eks. være: grøntsagsstrænger (f.eks. agurk, gulerod, peberfrugt), rugbrød/knækbrød, nødder, frugt, mm. Sørg for at spise magert pålæg på dine madder, som fx skinke, hamburgerryg, kylling, æg, avocado el. fedtreduceret leverpostej/spegepølse. Til den søde tand handler det om at være kreativ, og finde på sunde alternativer. Du kan med fordel spise noget frugt, eksempelvis æble, og muligvis med noget lakridspulver eller kaneldrys på, hvis det falder i din smag. En anden mulighed er at finde en god te med en sød smag, fx lakrids eller karammel. Yoghurt med müsli, bær og rosiner er også en sikker vinder - og i yderste nødstilfælde kan du spise noget mørk chokolade med højt kakaoindhold.

• #22   10. jan 2014 Jeg har også engang været rigtig sliksyg og kunne ikke holde nallerne væk smiley Men det problem løste jeg ved at jeg ikke har noget liggende oppe i skabet af nogen form fordi jeg ved at jeg ikke kan styre det hvis der ligger for meget oppe i skabet og efter en - to uger opdagede jeg at jeg faktisk ikke behøver det og kan nu selvom jeg kan blive fristet når jeg går forbi hjørnet i butikken så tænker jeg "har jeg brug for det? Nej det har jeg egentlig ikke" og så går jeg pænt videre smiley Nogen gange spiser jeg self. Lidt men det er kun når jeg virkelig trænger til noget. smiley

Hav evt. Nogen såret frugter liggende i kølekskabet. smiley
    Hvis det kan hjælpe så spis grønsager til noget du rigtig godt kan lide en god bøf eller lign. Så du ikke smager grønsager så meget hvis det er smaer du ikke bryder dig om. smiley

Jeg har via : Spise e masse grønsager, masser af motion (går i fitnes 4 - 5 gange om ugen + ridning har jeg tabt mig fra cirka 65 til 55 kg. smiley

Held og lykke. smiley

Kommentér på:
sund sundere sundest :-)

Annonce