Føler jeg svigter min hest.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har den her super lækre unghest på 4 år (snart 5), Han begyndte at blive meget stiv i december og fik derfor fri, dyrelæge/kiropraktor var inde over og menet han bare skulle have en månedes fri hvor han blev trukket nogen ture og kom på fold, Nu her i januar har dyrelæge sagt jeg sagtens kan gå i gang igen med 45 min skridt/trav på tur og 30 min på bane 3-4 gange om ugen. Men sagen er den er så den at jeg de sidste 7 dage kun har haft mulighed for at arbejde med ham 3 dage ud af de 7 resten af dagene har han haft fri.. Og Jeg føler der for lift jeg svigter ham fordi jeg ikke har tid til ham mere.. Han er nok lige glad med at han ikke kommer ud bliver brugt mere.
Men jeg står lidt nu og overvejer salg. Jeg ved at når min part kommer tilbage til januar vil han blive brugt mindst 4 dage på en uge og så 3 dages fri. Men ja jeg føler ikke jeg har den tid han behøver.. Jeg holder utrolig meget af den her hest, og han tager bestemt ikke skade af bare at stå, tvært i mod går han bedre efter han lige har haft en dag fri. Men hvad synes i??
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Min laver heller ikke noget pt. :o) Hun fejler 117 som fyssen fandt d. 3 januar - før det havde jeg ikke redet siden midt i december fordi jeg ikke ville ride på en hest der tydeligt sagde noget var galt.
Så nu venter vi på fyssen kommer igen d. 17
Så jeg er en kedelig ejer der kommer og muger ud, blander mad og hø. Nogle dage kommer hun ind og får skyllet ben og en strigle tur, andre dage går jeg bare ud på marken og siger hej og tjekker temperaturen under dækkenet - dvs. max 2-3 min kontakt med mig.
Man behøves altså ikke ride syv dage om ugen for at have hest - hesten er pænt ligeglad. Havde planer om at gå igang med jordarbejde, men så er der lige dukket noget arbejde op så det bliver først i weekenden og bla bla bla.
En hest behøves ikke ridning - så længe den får mad, fold og tid med kammerater er de fleste glade ;o).
Om man så vil bruge penge på en hest, man ikke rider og ikke altid har tid til - det er noget andet.
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Det lyder til at du har tid til ham, men ikke helt så meget som du gerne ville have du havde
Jeg har heller ikke helt den samme tid til mine tre ponyer, den ene er en jeg passer og har som min egen, mens ejer er i udlandet, og også før og efter det, men mine egne to bliver ikke sat tilsalg, jeg ved nemlig at jeg får tid igen lidt senere
Og når du ovenikøbet har en part til ham, som du ved der kommer tilbage, så han vil blive motioneret, så syntes jeg du skal beholde ham
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 39 Heste: 14 Emner: 33 Svar: 293
Og har ikk selv tid, da de skal smøres og vi har to andre heste der skal trænes også skal stalden muges, så når det jeg kan med ham
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.674
Hvad vil du så med ham, jeg kan godt forstå din situation, men du må jo bedømme hvad der er bedst for ham, skal han have en dag mere fri, er det det der gør det, eller noget helt andet, føler du at du svigter ham fordi du ikke er sammen med ham så meget mere, eller fordi du gerne vil have at han for mere fri
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Hvis du har part kan du jo snakke med hende om hun evt. vil have tid til at tage en dag mere (evt bare hver anden uge)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Havde du fuldtidsarbejde, børn, 117 huslige ting og sager og et hus der måske skulle bygges om - så så du nok hesten endnu mindre
Så jeg tror han overlever
okt 2008
Følger: 66 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 342
Pga. det bliver tidligt mørkt ser jeg hende kun i weekenderne, men til foråret når det bliver sent mørkt skal hun dog genoptrænes. Hun trives da stadig fint så synes helt bestemt at du skal beholde din hest
feb 2011
Følger: 68 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 104
Så længe din hest trives med at stå stille, og ikke blive brugt, så syntes jeg du skal beholde ham. Held og lykke med at beslutte dig! Det er ikke nemt
okt 2007
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 23
okt 2012
Følger: 45 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
okt 2012
Følger: 45 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 281
Han laver jo noget, og står ikke fuldkommen stille - desuden lyder det som om hesten jo har det super fint, så den kan jo ikke klage. Synes du skal beholde ham, når du er SÅ glad for ham. Havde været noget helt andet hvis han bare stod og lavede absolut INTET og du heller ikke rigtig gad denne hest .. men sådan lyder det ikke på dine beskeder (:
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
men de er ikke tilredet, og bliver det nok hellere ikke, så jeg bruger lidt tid på lidt jordarbejde en gang imellem, men kun om sommeren.
Men jeg ved at de har det godt med det, og de trives fint med det. Har haft dem siden de var et og to år, og nu bliver de altså 13 (og stadig ikke laver noget)
Men jeg kender godt den følelse. Har selv overvejet det mange gange igennem årene. Skulle man sælge når man nu ikke havde tid/helbred til at få dem tilredet, og ville de få det bedre andre steder.
MEN nu har jeg bestemt mig for at hestene bliver hos mig. Ja de bliver nok aldrig tilredet, og hvad så ? De trives fint med at gå og blive nusset om. De kan følge med i hvad der foregår hos os, og naboerne.
Men jeg vil så hellere ikke tilbyde dem at de skulle ud og være opstaldet igen. DET trives de nemlig ikke med. Så har jeg dem ikke hjemme, ja så bliver de altså sendt til zoo.
Føler jeg svigter min hest..