{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Hvad har været farligt? Hest? {{forumTopicSubject}}

Ja. Har du oplevet noget med din hest. Hvor du bagefter tænkte, "Der var jeg da vist heldig ikke at det gik værre!"??

Spørger fordi jeg selv var ved at blive sparket i hovedet igår, da jeg lukkede heste ind.

Skriv! Det må gerne være noget der er sket ved hesten smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad har været farligt? Hest?
  • #1   24. dec 2013 Min gamle part sad fast i døren på vej ud af stalden smiley

Skulle ud og ride, og døren er bare en standard størrelse dør. Måske lige en smule større. Han er gået ind og ud af den dør en million gange, men lige denne dag sætter stigremmen sig fast.
    Han er lidt nervøs anlagt, så først tænkte jeg at han nu ville få revet både dør og sadel i stykker..
    Men nej nej.. Han viste sig at være <b>helt</b> cool og bare lægger sig ned til jeg havde fået ham fri.

Men hold da op et sus der gik igennem mig...

• #3   24. dec 2013 Av lyder ikke sjovt.

En anden en, var da min gamle pony løb løbsk ned af en isglat bakke!! Det kan stadig sidde i mig 4 år efter! smiley

• #4   24. dec 2013 Ork ja, men kan ikke helt huske alt sammen smiley

Der var engang i 2011, hvor jeg ville lukke min pony, Pride, på fold. Men hun smuttede lige forbi med mig der var uforberedt. Hun begyndte at sætte i trav og fortsatte ud på marken, med mig løbende bagefter med fat i tovet. Hun satte til sidst i galop, jeg faldt og landede bag hende slæbende efter, fordi jeg ikke ville give slip på hende midt ude på marken. Hun endte med af sparke mig på låret, jeg kom til at give slip, og hun fortsatte /: Heldigvis var min mor med og gik ud efter hende, og heldigvis løb Pride ikke længere, for der var både Arresø ved siden af marken og Amtsvejen for enden af vejen, hvor gården ligger (som der godt nok var lidt langt til, men hvis hun ville, kunne hun jo sagtens have løbet op mod vejen).
    Det endte godt, og jeg slap med et blåt mærke smiley

• #5   24. dec 2013 Der var engang en hest, der gik bagover med mig. Hun rejste sig bare og smed sig direkte bagover, så jeg nåede ikke rigtig at gøre andet, end at skubbe hende lidt fra mig, så hun ikke landede direkte ovenpå mig, men kun den ene side (+ hun nikkede mig en skalle, så hun knækkede skyggen på ridehjelmen). Bagefter fandt jeg ud af, at jeg var landet med hovedet ca. 10-20 cm fra en af de store telefonpæle, der lå rundt om folden. Hvis jeg havde ramt den, så var jeg nok død eller kommet meget alvorligt til skade.

Jeg var også engang ude at ride med en veninde og vores træner. Jeg red på en lille pony, og min veninde red sin store hest. Den var ikke særlig glad for min pony, så lige pludselig sparkede den ud efter den, og var få cm fra at ramme mig i hovedet. Desværre tog rytteren (min veninde) det ikke alvorligt, og grinede bare af det, selvom vores træner skældte hende ud, for ikke at have styr på sin hest.

For nogle år siden red min træner og jeg en tur en vintermorgen. Jeg red hendes unghest. Pludselig kom der en stor flok cykelryttere, og vores heste blev bange, fordi de råbte. Så to heste i fuld galop på en glat vej, rundt i et sving med dårlig udsyn. Jeg fik efter omkring 100-200 m drejet min hest ind på en mark, og fik ham stoppet, og min træner kom bagefter, og var nødt til at styre mod et stort grantræ, for at få hesten til at stoppe. Vi råbte flere gange, om de ikke ville stoppe, så vi kunne få styr på hestene, men de fortsatte, og var åbenbart ligeglade med det. Heldigvis skete der intet, men tænk hvis der var kommet en bil rundt i svinget, eller hvis hesten var gledet på vejen. Puha...

Og så har jeg flere gange tænkt "hold da op, det var tæt på", når min hest fx er blevet bange og er løbet eller hoppet, og jeg har stået tæt på eller foran den. Utroligt nok, er der aldrig sket noget, hvilket man kan undre sig over.

• #7   24. dec 2013 For nok et halvt år siden, da vi havde en ledning på vej til stalden, tænkte jeg jo ikke over at der kunne ske noget ved at gå over den (Den lå højt oppe så han kunne nemt komme til at træde på den. Jeg sad på ham der) så jeg gik selvfølgelig over den, men Robert sad vist fast på en måde i ledningen, og gik i panik, min far stod heldigvis ved siden af og sagde "Hop ned, hop ned" imens Robert bare panikkede. Min far "greb" mig og skyndte sig at gå lidt væk så vi ikke blev ramt. Robert løb hen og tog ned græset sted lidt længere væk. Der skete ikke noget!!

• #8   24. dec 2013 Jeg er blevet løbet ned af en hest og trådt i ansigtet få cm. fra tindingen. Jeg slap heldigt fra det med det største sæbeøje jeg nogensinde har set. Var blå i næsten hele den ene side af hovedet..

• #9   24. dec 2013 Jeg er blevet jokket ned, at en ellers sød og omgængelig pony, fordi den blev bidt i røven af den bagved, da vi skulle ind fra fold...

Jeg skulle også engang rense hove på min part. Hun gider aldrig stå stille, men det var særligt slemt den dag. Hun hoppede og dansede rundt, da jeg skulle tage den sidste baghov, og pludselig mister tumpen balancen, og var lige ved at sætte sig på mig. Jeg nåede heldigvis at flytte mig, og knaldede hoften ned i cementgulv. Jeg var sådan i chok, da jeg sad der på gulvet, at jeg bare sad og græd og græd. Jeg blev ikke engang sur, som jeg normalt var blevet. Det er nok det værste jeg har oplevet :3

• #10   24. dec 2013 For mange år tilbage red jeg på en kæmpe frederiksborg. Den blev forskrækket og satte i galop med en masse bukspring. Det var egentlig ikke særlig farligt, det der var farligt var omgivelserne omkring mig. Til højre var der landevej hvor ingen kan finde ud af at vise hensyn, og til den anden side en skov, som førte hen til en grusvej hvor der var pigtrådshegn. Jeg faldt af en halv meter fra et stort træ, og priser mig lykkelig for at jeg havde vest og hjelm på smiley

• #12   24. dec 2013 Min part gled på popoen ind i et spring med mig på ryggen, men heldigvis skete der ikke noget smiley men tænk nu hvis hun var væltet helt smiley

• #15   24. dec 2013 Da mig og min søster skulle lukke hestene på folden tog jeg den store (lidt "vilde") ud og hun tog vores lille pony som hun skulle lukke hegnet med. Jeg står med hende unghesten som kan være meget "vild" når hun kommer på fold. Min søster får så min pony viklet ind i hegnet så hun sad fast med forbene. Min søster kunne ikke så godt nå hendes ben så jeg skyndte mig bare at give slip for hende den store. Jeg løb over til min pony og viklet hende ud i mens min store hest løb ud af folden og var fri.
    Heldigvis skulle hun bare lige se nogle buske nogle meter fra hegnet så hun løb hurtig ind igen.
    Der blev jeg skide bange for hvad der vil ske med min pony og mit hjerte hamrede bare af sted og rystede helt bag efter. Har fået af vide at de kan brække benet af at falde hvis de er viklet sådan ind og så skal de aflives.
    Men min pony er så rolig at den bare stod helt stille og løftede hovende som jeg sagde til den i mens jeg viklet den ud.....
    Det er selv ikke mig det kunne have gået galt for men min pony! smiley

• #18   24. dec 2013 På en ridelejr engang på rideskolen jeg går på, skridtede vi ned af vejen, som vi alle har gjort en million gange før. Da vi når ned for enden af vejen, og skal til at vende om, sker der pludselig noget, der får alle fire heste til at jorde af sted på asfaltvejen. Ingen af os 10-14 årige piger kunne stoppe hestene.. I svinget mod rideskolen vælter tre af os, da hestene stadig er i galop, men der sker absolut intet med hverken os eller hestene, heldigvis!!

• #19   24. dec 2013 en gang gik jeg tur med ponyen og så blev hun bange for en kalv og så løb hun fra mig ud på en meget trafikeret vej

heldigvis kørte ingen ind i hende og hun løb også hjem af så hun forsvandt ikke

• #20   24. dec 2013 Jeg har tre ting... En gang med en rideskole pony, der løb og bukkede som en sindsyg på en stubmark. Måtte lige på skadestuen dog kun med em skulder.
    Anden gang var da en pony løb som ind i helvede. Der skete ikke noget, men mine forældre var vist ikke sikre på hvilken tilstand de fik mig med hjem i...
    Sidst var hvor min pony sad fast med en rebgrime i en vandhane efter jeg havde været uopmærksom to sekunder. Heldivis var grimen for stor. Ellers tror jeg enten vandhanen eller hesten var blevet rigtig ødelagt. smiley

• #21   24. dec 2013 Åh gud ja smiley
    Så sent som i sidste uge var min hest og jeg ude og gå en tur, i ukendt terræn. Vi gik igennem nogle siv, for så dum som jeg er ville jeg lige have nogle billeder.
    Vi går så ud der fra, men lige i udkanten af sivene vender jeg mig om får og se om han var med, og i det øjeblik falder han ned, og begynder og synke i mudderet. Det hele skete så hurtigt, og jeg begyndte og trække alt hvad jeg kunne i træktovet, og han kæmper lidt, men kommer så op, i et stort spring.. Han sank i til knæhøjde, den stakkels hyp.
    Jeg var så bange, og kan aldrig tilgive mig selv for og have udsat min hest for det.
    Heldigvis skete der ikke noget, og jeg fik min lektie.

• #22   24. dec 2013 Engang da jeg skulle stige op på min lille pony, Lullu, blev jeg godt forskrækket.

Jeg satte foden i stigbøjlen(det var en meget lille og dårlig stigbøjle). Da jeg så svinger mit andet ben over, bliver hun forskrækket over noget, også løber hun bare. Min fod sad fast i bøjlen, og blev virkelig bange så hun løb bare endnu hurtigere(hun er lidt en hidsig type). Jeg kunne ikke få den ud, og tilsidst endte det så med, at hun lodsede bagud. Hun ramte mit skinneben, og endelig røg min fod ud af bøjlen.

Der skete ikke andet end en ødelagt ridestøvle, et ordentligt blåt mærke og en ret forskrækket equipage.

Der er intet ondt i Lullu, og hun har aldrig i sit liv "sparket", før den dag. Hun var kun blevet redet i 2 måneder efter en 1 1/2 år lang pause. Hun var desuden også kun 6 år. Hun er en af de skønneste ponyer, jeg ved! smiley

• #23   24. dec 2013 Wow. Det er da kun vand de ting jeg har oplevet i forhold til jer andre! smiley

• #24   24. dec 2013 Men turde faktisk ikke rense baghove på hende i et stykke tid efter den episode :3

• #25   24. dec 2013 Ja ofte.

Bl.a lagde min pony sig engang under en oxer på 120 og rutschede igennem, så jeg fik bommen på halsen og den knækkede. 2 cm videre ende så havde jeg brækket nakken.

Eller til en jagt, faldt vi baglængs ned af en skrænt og jeg blev klemt mellem hest og træ, og der skete intet.

Kunne blive ved smiley

• #26   24. dec 2013 Min hest stod bundet i kæde engang han fik massage hvor han så stod og leget med den, og pludselig sad hans tand fast i kæden, heldigvis fik jeg den ud inden han kunne panikke

• #27   24. dec 2013 Eller da jeg red pony og vi red på marken helt op til motortrafikvejen omkamp med bilerne, uden sadler min pony var 4 på det tidspunkt og jeg 14 Gud være lovet for jeg er blevet kloger

• #28   24. dec 2013
    Mig og min veninde red en tur igår, hende på min pony og jeg på en pony jeg hælper til med ude i stalden, det var rigtig hyggeligt og gik faktisk over alle forventningerne smiley
    Vi ville ride gennem en lille sti, hvor man kommer ned til sådan et badested(vi ville dog ikke bade, med bare ride i sandet) men da vi vil op på vejen igen kommer der mange rådyr løbene imod os, så heste bliver rigtigt bange og forskrækket.
    Min pony stejler, så min veninde flyver af, hun lander heldigvis på benene med har desværre ikke ordenligt fat i ham, så han løber flugt galop hjemad.
    Den jeg rider på vil med ham, så bukker mig af, flyver ud foran hende og lander på røver, får heldigvis flyttet mig, så hun ikke rammer mig, jeg lader hende bare løbe op til min pony.
    Heldigvis er det et meget stille område, så hestene blev heldigvis fanget, og vi fik meget hurtigt kontakt med dem der ejer gården jeg er opstaldet på, og ja, de bliver lukket ind på nabogårdens fold og min veninde og jeg bliver hentet og kørt hjem, så nåede slet ikke tilbage til stalden, fordi jeg skulle på skadestuen, da de frygtede det var min ryg...

Men de ellers så dovne heste fik da motion, smiley

Tror det er 2 uger siden idag smiley

• #29   24. dec 2013 ja.. den dag mig og en veninde var ude og ride en tur, hun tit har redet, og pludselig synker begge heste bare i mosen(det skal lige siges at det var en anlagt sti vi red på)... er du gal både mig og min hest gik i panik.. kunne slet ikk trække vejret bag efter...

• #30   24. dec 2013 Jeg ER blevet sparket i hovedet af min hest. Slap med tre brud, og en kraftig hjernerystelse. (6 sting)

Hård oplevelse..

• #31   25. dec 2013 avs

Kommentér på:
Hvad har været farligt? Hest?

Annonce