1.165 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Det sødeste brev fra din hest i himlen :' ) Det sødeste brev fra din hest i himlen :' )

Hestens brev fra himlen..

Så skete det.
Vi blev revet bort fra hinanden.
Du og jeg som elskede hinanden så højt, måtte bryde de stærke bånd vi havde bundet.
Jeg er borte nu, og du kan ikke længere se ind i mine øjne, eller røre ved min pels.

Alligevel har jeg ikke forladt dig, og jeg vil vente trofast og loyalt på dig indtil du engang har levet dit liv.

Alle heste der dør, store som små, kommer til det sted hvor jeg er nu.
Mange af hestene som kommer her var højt elsket, andre blev mishandlet til døde.
Nogle døde pludseligt, nogle havde været syge længe, andre døde gamle, og mætte af dage. Men fælles for os alle var at da vi vågnede her var vores sår helet, og vi blev modtaget med kærlighed. Og vi vågnede op til en verden med frihed, og uden ondskab.

Hvor jeg er nu findes ikke sult og tørst.
De syge heste er ikke længere syge, og de der blev gamle er igen stærke og friske og fulde af liv.

De heste der blev mishandlet og slået er ikke længere bange, for vi er i en verden hvor ingen gør os fortræd. For kun de mennesker der føler kærlighed til dyr får lov at komme forbi vores sted når de dør.

Jeg har næsten lige badet i den klare kølige flod, og bagefter spiste jeg mig tyk og mæt.
Nu stryger den milde brise mig blidt over maven, mens jeg ligger i det bløde græs og smasker, og nyder solens varme der tørrer min pels.

Her findes alt det jeg drømte om, når jeg stod på marken eller i stalden hos dig, og drømte søde drømme.

Alt, undtagen dig.

Når vi løber og leger, eller ligger i det høje bløde græs, kan jeg fornemme når du tænker på mig.
Jeg kan fornemme din sorg og dit savn, eller din glæde og kærlighed til mig, når du tænker tilbage på det vi havde sammen.

Når jeg mærker du tænker på mig, løber jeg alt hvad jeg kan hen til den store klippe.
Og når jeg ser ud over klippekanten kan jeg se ned i menneskenes verden, og ned på dig.
Jeg ser på dig med kærlighed, og længsel, og jeg glæder mig usigeligt til vi skal være sammen igen.
Men fordi jeg vil det bedste for dig, og fordi jeg elsker dig så højt, så jeg vil have du skal nyde dit liv, og finde glæde i dit liv, i alle de år du har tilbage.

Der står mange heste på kanten hver dag, og ser til deres mennesker.
Nogen gange når jeg står og ser på dig, har jeg taget nogle af mine venner med så de kan se det menneske jeg savner så meget, og er så stolt af. Og jeg fortæller dem historier om den pragtfulde tid jeg havde sammen med dig.

Når din tid kommer, så vil jeg vide det,
så du har intet at frygte, for når du kommer til mit sted vil jeg stå her og vrinske af glæde og forventning, parat til at tage imod dig...

Alle de mennesker der har elsket dyr kommer forbi vores sted, og hver dag ser jeg hvordan andre heste og deres mennesker mødes i kærlighed, og i en omfavnelse der ingen ende vil tage.
Og jeg tænker med glæde i hjertet, at en dag bliver det min tur.

Nogle heste her har ikke haft det godt, og har aldrig prøvet at blive elsket. Og de ser til med længsel og savn, på de mennesker der kommer forbi vores verden, inden de tager videre med deres heste.
Men hver dag sker det at de heste der engang blev mishandlet, og som ikke har noget menneske at tage imod, finder sig et godt menneske, med en god sjæl, som passerer vores verden.
Eller de slutter sig til mennesker der forenes med deres egne heste.

Jeg har set dig tvivle på om du skulle anskaffe dig en anden hest efter jeg var gået bort, om du kunne være det bekendt overfor mig, og om du svigtede mig.
Og dette skal du vide, så længe du ikke glemmer mig, og jeg ikke mister pladsen bagerst i dit hjerte, så ville intet gøre mig mere stolt end at stå der på klippen sammen med de andre heste, og vise dem hvor godt og kærligt menneske du er, overfor den hest som jeg også skal møde en dag.
Og jeg vil unde din nye hest hvert eneste kram, og hvert et kys på mulen, og jeg vil håbe af hele mit hjerte, at I bliver lige så lykkelige sammen som vi var.

Lige som dit, er Mit hjerte er flået i stykker af længsel, og jeg kan ikke vente til vi skal ses.
men indtil da håber jeg, at jeg efterlod mere kærlighed og flere gode minder i dit hjerte, end sorg og fortvivlelse.
Så prøv at mindes mig for alt det lys vi skabte sammen, og ikke for det mørke der lagde sig som en tåge om dit sind da det hele endte,
så når du næste gang kikker op på himlen og fornemmer nogen ser på dig, så er det mig, der står på klippekanten og ser kærligt ned på dig fra min verden, mens jeg drømmer om dagen som en dag skal komme.

I kærlighed

Din hest.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det sødeste brev fra din hest i himlen :' )
  • Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 144
    #1   9. dec 2013 smiley

• #2   9. dec 2013 Åh, nu tuder jeg smiley Super sørgeligt og kært brev!

• #3   9. dec 2013 Det skal du ikke være ked af, det gjorde jeg også første gang jeg læste det smiley

• #4   9. dec 2013 Har både læst dette, og så det fra hunden smiley

• #5   9. dec 2013 Jeg har ikke tal på hvor mange gange, jeg har læst dette brev...tuder lige meget hver gang. og det blev endnu værrer, da jeg selv mistede min skønne hoppe Marie ):

Det rammer simpelthen alt for hårdt, på den helt rigtige måde (':

• #7   9. dec 2013 Nogen der har Hundens brev?

• #8   9. dec 2013 Mit hjerte kan ikke.... Åhhhhh smiley

• #9   9. dec 2013 Tror først man rigtig forstår det når man selv har prøvet at stå med det...

Jeg håber min pige giver den gas på den anden side af regnbuen, og kigger ned til mig. Snart 3 måneder siden vi måtte sige vi ses, og der går ikke en eneste dag hvor jeg ikke tænker på hende smiley

profilbillede
  • #10   9. dec 2013

~ Le Coeur ~ Med den smukkeste engel.

Jeg VED at hun kigger ned på dig smiley <3 smiley
    tro mig jeg har også prøvet at miste..

• #11   10. dec 2013 Originalen var oprindeligt skrevet til en ejers elskede hund Andrea...

Det er utrolig smukt, uanset om det er skrevet til sin hest, hund, kat eller hvilket som helst kæledyr man har mistet, dog synes jeg at jeg vil lægge originalen ind med, hvad jeg er rimelig sikker på er, forfatteren, da han fortjener den kredit for at skrive noget så smukt som kan hjælpe mange gennem deres sorg...

Hundes brev fra himlen

Så skete det.

Vi blev revet bort fra hinanden. Du og jeg som elskede hinanden så højt, måtte bryde de stærke bånd vi havde bundet. Jeg er borte nu, og du kan ikke længere se ind i mine øjne, eller røre ved min pels.

Alligevel har jeg ikke forladt dig, og jeg vil vente trofast og loyalt på dig, indtil du engang har levet dit liv til ende.

Alle hunde der dør, store som små, kommer til det sted hvor jeg er nu.
    Mange af hundene som kommer her var højt elsket, andre blev mishandlet til døde.
    Nogle døde pludseligt, nogle havde været syge længe, andre igen døde gamle, og mætte af dage. Men fælles for os alle var at da vi vågnede her så var vores sår helet, og vi blev modtaget med kærlighed. Og vi vågnede op til en verden med frihed, og uden ondskab.

Hvor jeg er nu findes ikke sult og tørst. De syge hunde er ikke længere syge, og de der blev gamle er igen stærke og friske og fulde af liv.

De hunde der blev mishandlet og slået, er ikke længere bange, for vi er i en verden hvor ingen gør os fortræd. For kun de mennesker der føler kærlighed til dyr for lov at komme forbi vores sted når de dør.

Jeg har næsten lige badet i den klare kølige flod, og bagefter spiste jeg mig tyk og mæt. Nu stryger den milde brise mig blidt over maven, mens jeg ligger på ryggen i det bløde græs og smasker, og nyder solens varme der tørrer min pels.

Her findes alt det jeg drømte om, når jeg lå på gulvet i stuen hos dig, og drømte søde drømme.

Alt, Undtagen dig.

Når vi løber og leger, eller ligger i det høje bløde græs, kan jeg fornemme når du tænker på mig.jeg kan fornemme din sorg og dit savn, eller din glæde og kærlighed til mig, når du tænker tilbage på det vi havde sammen.

Når jeg mærker du tænker på mig, løber jeg alt hvad jeg kan hen til den store klippe. Og når jeg ser ud over klippekanten kan jeg se ned i menneskenes verden, og ned på dig. Jeg ser på dig med kærlighed, og længsel, og jeg glæder mig usigeligt til vi skal være sammen igen. Men fordi jeg vil det bedste for dig, og fordi jeg elsker dig så højt, så jeg vil have du skal nyde dit liv, og finde glæde i dit liv, i alle de år du har tilbage.

Der sidder mange hunde på kanten hver dag, og ser til deres mennesker.
    Nogen gange når jeg sidder og ser på dig, har jeg taget nogle af mine venner med så de kan se det menneske jeg savner så meget, og er så stolt af. Og jeg fortæller dem historier om den pragtfulde tid jeg havde sammen med dig.

Når din tid kommer, så vil jeg vide det. Så du har intet at frygte, for når du kommer til mit sted vil jeg sidde her logrende af glæde og forventning, parat til at tage imod dig..

Alle de mennesker der har elsket dyr kommer forbi vores sted, og hver dag ser jeg hvordan andre hunde og deres mennesker mødes i kærlighed, og i en omfavnelse der ingen ende vil tage. Og jeg tænker med glæde i hjertet, at en dag bliver det min tur.

Nogle hunde her har ikke haft det godt, og har aldrig prøvet at blive elsket. Og de ser til med længsel og savn, på de mennesker der kommer forbi vores verden, inden de tager videre med deres hunde. Men hver dag sker det at de hunde der engang blev mishandlet, og som ikke har noget menneske at tage imod, finder sig et godt menneske, med en god sjæl, som passerer vores verden. Eller de slutter sig til mennesker der forenes med deres egne hunde.

Jeg har set dig tvivle på om du skulle anskaffe dig en anden hund efter jeg var gået bort, om du kunne være det bekendt overfor mig, og om du svigtede mig. Og dette skal du vide, så længe du ikke glemmer mig, og jeg ikke mister pladsen bagerst i dit hjerte, så ville intet gøre mig mere stolt end at sidde der på klippen sammen med de andre hunde, og vise dem hvor godt og kærligt menneske du er, overfor den hund som jeg også skal møde en dag. Og jeg vil unde din nye hund hvert eneste kram, og hvert et kys på næsen, og jeg vil håber af hele mit hjerte, at i bliver lige så lykkelige sammen som vi var.

Lige som dit, er mit hjerte flået i stykker af længsel, og jeg kan ikke vente til vi skal ses, men indtil da håber jeg, at jeg efterlod mere kærlighed og flere gode minder i dit hjerte, end sorg og fortvivlelse. Så prøv at mindes mig for alt det lys vi skabte sammen, og ikke for det mørke der lagde sig som en tåge om dit sind da det hele endte.

så når du næste gang kikker op på himlen og fornemmer nogen ser på dig, så er det mig, der sidder på klippekanten og ser kærligt ned på dig fra min verden, mens jeg drømmer om dagen som en dag skal komme.

I kærlighed

Din hund.

Forfatter Mike høhling. 26/6 2008

Og så synes jeg også lige jeg vil dele en anden smuk tekst han har skrevet, som faktisk har betydet mere for mig, end den anden.

DETTE SKAL VÆRE MIT LØFTE TIL DIG MIN ELSKEDE HUND

NÅR DINE ØJENE BLIVER SÅ GAMLE OG TRÆTTE AT DE IKKE LÆNGERE KAN SE PÅ MIG MED BARE DEN MINDSTE LIVSGNIST.
    NÅR DIT HOVED, MED DEN GRÅ MULE, FØLES FOR TUNGT TIL AT DU KAN LØFTE DET FOR AT LÆGGE DET I MIT SKØD.
    OG NÅR DIN KROP, PÅ TRODS AF DIN KÆRLIGHED TIL MIG, ER BLEVET FOR SVAG, OG TRÆT TIL AT TILBAGELÆGGE SELV DEN MINDSTE AFSTAND MELLEM OS.

NÅR DIN TID KOMMER, OG EN ANDEN VERDEN RIVER I DIN SJÆL, OG VI MÅ SKILLES.

SÅ VIL JEG LOVE DIG DETTE MIN SKAT, JEG VIL LOVE DIG AT JEG HAR GEMT EN LILLE FILM AF DIG DYBT I MIT HJERTE.

JEG HAR GEMT EN FILM AF DIG, HVOR DU ER UNG, STÆRK OG ADRÆT, OG HVOR DIN SMUKKE BLANKE PELS GLINSER I SOLEN.
    MENS DU EN LUN SOMMER DAG, PÅ JAGT EFTER DEN PIND JEG HAR KASTET, YNDEFULDT STRYGER OVER ENGEN, GENNEM HØJT GRØNT GRÆS, OG VILDE SOMMER BLOMSTER, OG JEG SER DIG VENDE TILBAGE, MED PINDEN I MUNDEN.
    FORPUSTET OG STOLT, LIGGER DU DEN FOR MIN FØDDER, MENS DU SÆTTER DIG LOGRENDE FORAN MIG.
    DU HAR LYST TIL LIVET, OG DU SER PÅ MIG MED ALT DEN KÆRLIGHED OG TROSKAB I BLIKKET SOM NOGET MENNESKE KUNNE ØNSKE SIG.

MENS DU SIDDER DER, SÆTTER JEG MIG PÅ HUG, OG KYSSER DIG PÅ DIN VÅDE SNUDE, OG NUSSER DIG BAG ØRENE, OG JEG SER IND I DINE BLANKE TILLIDSFULDE ØJNE, MENS JEG FORTÆLLER DIG AT JEG ELSKER DIG.
    SÅ TRÆKKER JEG DIG BLIDT IND TIL MIG, SÅ DIT HOVED HVILER PÅ MIN SKULDER, OG DIN BØLDE PELS MÆRKES MOD MIN KIND.
    JEG LUKKER ØJNENE, OG FORNEMMER DIT DUNKENDE HJERTE, BAG DET MASSIVE BRYST.
    ALT IMENS JEG SØGER FOR AT GEMME DET DYREBARE ØJEBLIK, DYBT INDE I MIG SELV. FOR EVIGT.

OG NÅR DU ENGANG ER BORTE, SÅ VIL JEG TAGE DEN LILLE FILM AF DIG FREM MED JÆVNE MELLEMRUM, I RESTEN AF MIT LIV, OG JEG VIL SE DEN FOR MIT INDRE, OG JEG VIL SØRGE, OG RASE AF AFMAGT, OG LÆNGES GRÆNSELØST EFTER DIG, MEN MEST AF ALT, VIL JEG GLÆDES OG FRYDES, GLÆDES VED TANKEN OM ALT DEN GLÆDE OG KÆRLIGHED DU GAV MIG HVER ENESTE DAG, MENS DU VAR HOS MIG..

OG NÅR MIN DAG, EN DAG KOMMER, OG JEG LIGGER PÅ MIT DØDSLEJE, GAMMEL OG TRÆT, OG FULD AF FRYGT FOR HVAD MÅTTE KOMME, SÅ VIL JEG EN SIDSTE GANG TAGE FILMEN FREM, OG MENS JEG FOR MIT INDRE ENDNU ENGANG, SER KÆRLIGHEDEN OG HENGIVENHEDEN I DINE SMUKKE ØJNE, SÅ VIL MIN FRYGT BLIVE TIL LÆNGSEL, GLÆDE OG HÅB.
    FOR SÅ MINDES JEG AT DU VENTER PÅ MIG, OG AT VI SKAL SES INDEN LÆNGE..

JEG VED, AT PÅ DIN DØDS DAG, HVOR JEG I DYB SORG, MED EN KNUST SJÆL, STÅR ALENE, FORTABT TILBAGE, MED DIN SNOR, OG DIT HALSBÅND I MIN RYSTENDE HÆNDER.
    DER VIL NOGLE SIGE , DET VAR JO KUN EN HUND. DEM VIL JEG SVARE. JEG ER KUN ET MENNESKE.

FORFATTER MIKE HØHLING

SKREVET TIL HANS ELSKEDE HUND ANDREA D. 27/6 2007

(et hundeliv er så kort, og ingen ved hvad morgendagen bringer. Så måtte enhver hundeejer, mens tid er, give sig selv den gave, at stoppe op et øjeblik, bukke sig ned, give hunden et knus, lukke øjnene, og gemme deres egen lille film i hjertet.)

• #12   10. dec 2013 Tuder hver gang at jeg læser det.. Tak Ann Sofie, nu tuder jeg igen :i.
    Det er aldrig sjovt at sige farvel til så stor en del af ens hverdag.. smiley

• #14   10. dec 2013 og jeg som sidder her på mit arbejde og tænker "hvad fanden tuder i for tøser, de breve er set en million gange, nu må i altså lige tage jer sammen...!"
    læser så originalen og hvem sidder så midt på jobbet og vander høns...... FLot Rikke!!!!!

• #15   10. dec 2013 Åh for høvlet smiley græd kun da jeg læste originalen om hunden smiley

• #16   10. dec 2013 Århh er lige ved at tude smiley

• #17   10. dec 2013 smiley

• #18   10. dec 2013 smiley

• #19   10. dec 2013 smukt...

• #20   10. dec 2013 Puha, hvor er Mike høhling tekste virkelig fantastiske! Var lige inde og læse ende´nu en tekst han har skrevet til sin hund.. Hvor er det smukt smiley
    Helt utrolige tekster der får en til at tænke..

• #21   10. dec 2013 Jeg sidder også og tuder. Alle minderne med Valle går igen.. Årh for pokker, hvor ville jeg dog gerne have den skønne, lille tyksak tilbage. smiley

• #22   10. dec 2013 Jeg har læst alle de forskellige udgaver af den og jeg tuder fandeme også lige meget hver gang smiley

Kommentér på:
Det sødeste brev fra din hest i himlen :' )

Annonce