{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.681 visninger | Oprettet:

Sparket i hovedet af hest {{forumTopicSubject}}

For tre uger siden sparkede min daværende hest mig desværre i ansigtet.
Nu render jeg rundt med et ar, og ved egenligt ikke hvad man skal gøre for at mindske det så bedst som muligt?

Har i nogen gode råd?

Oven i det, er jeg selvfølgelig også blevet lidt usikker omkring alle heste, men da jeg lever og ånder for heste, vil jeg ikke undvære dem.
Har i nogen råd til hvordan jeg skal overvinde min usikkerhed, med hensyn til daglig omgang med hestene?

Knus.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sparket i hovedet af hest
  • #1   2. dec 2013 Jeg har et ar på benet fra engang jeg faldt. Jeg smører E-vitaminsalve på en gang imellem for at få det til at blive lidt pænere. Det kan du prøve. smiley Du kan købe det i Matas til 40-50kr.

• #3   2. dec 2013 avs! smiley
    med hensyn til din omgang med heste, syntes jeg du skal finde den cooleste hest i nærheden af dig, som du måske bare kan starte ud med at strigle, evt kun ved skulder og hals, hvis du ikke kan lide at være ved bagparten. Og så bare gøre det, formentlig vil du hele tide få rykket din grænse, hvis du bare giver din usikkerhed den tid den har brug for.

• #4   2. dec 2013 Jeg har også et stort ar efter et flækket øjenbryn. Jeh fik af vide man skal undgå at få sol på det.
    Man kan købe noget solcreme på matas til formålet. Det er kun det første år du skal undgå sol.

Og så bliver det mere utydeligt med årene.
    Du kan også prøve laser behandling.

• #5   2. dec 2013 Jeg har faktisk både striglet vores lille shetlænder, og redet en lille tur på vores islænder. Men så snart vores islænder gjorde noget som helst, der kunne tyde på en narrestreg, gik jeg egenligt lidt i panik, og skyndte mig at hoppe ned..

• #6   2. dec 2013 Jeg har set apoteker anbefale dette: http://www.apoteket-online.dk/arret-hud/735-kelo-cote-.html

Har dog aldrig selv prøvet det.

Desuden skal du som nævnt undgå sol. Når du nu er glad for heste, antager jeg du også er meget udenfor. Så på med solcreme, også om vinteren, særligt i det første år efter du har fået arret.

Og så skal man huske på at der ofte går et år før et ar bliver mindre og lysere i farven. Så en god portion tålmodighed er også brugbar smiley

• #7   2. dec 2013 Det bedste du kan gøre er at købe englehud og gå med det hele tiden.

Det er plaster, det ligner lidt hvidt tape.
    Du sætter det hen over arret, og skal gå med det hele tiden. Det er ikke kønt, når det nu er i hovedet, men det virker!
    Jeg har nogle grimme operationsar, hvor specielt den første lignede noget der var løgn, efter 2 år blev jeg anbefalet at prøve det, for at se om det kunne gøre noget, selvom arret var gammel. Det er stadig ikke kønt, men slet ikke i nærheden af hvad det var før.

Kommentér på:
Sparket i hovedet af hest

Annonce