{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Sparket i hovedet {{forumTopicSubject}}

Min vallak ramte igår uheldigvis min hoppe lige i panden da han ville sparke ud efter noget andet.
Hun blev helt svimmel og fik nogle "spasmer" i det ene bagben. Gik lidt op af vejen med hende for at se om hun slingrede, det gjorde hun ikke, men hun gik enmort langsomt, og hun plejer at have krudt i røven normalt.
Jeg snakkede med en som sagde at hun engang havde kendt en hest som blev sparket i panden af en stor hest med sko på, og at hesten var fik igen dagen efter.
Min dyrlæge sagde at så længe hun spiste og ikke slingrede så skulle det være ok, men er stadig vildt nervøs for hende, hvis der kommer væskeansamling i hendes hjerne eller noget andet..
Nogle erfaringer?? Skal hun i boks og stå eller tror i det er fint hun står ude?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sparket i hovedet
  • #1   27. jul 2009 Tilkald dyrelægen hurtigst muligt!

• #2   27. jul 2009 ASSI:Hvad har hjerneblødningen gjort ved ham?

• #3   27. jul 2009 Kathrine: Hvad er dine erfaringer med det?

• #4   27. jul 2009 ASSI: Okay.. har lige ringet til hende igen. Hun siger at det eneste hun kan gøre her og nu er at give hesten smertestillende men det vil jeg ikke have at hun får.
    Og udover det skal jeg sørge for hun ikke bevæger sig for meget, og måske sætte hende på enefold og ingen motion, men motion er hun heller ikke rigtig vandt til smiley

• #5   27. jul 2009 Har heldigvis eget prøvet det, men jeg ville da straks tilkalde dyrelægen, hvis hesten blev sparket i hovedet!

• #6   27. jul 2009 Hvorfor må hun ikke få smertestillende?

• #7   27. jul 2009 ville da heller give min hest smertestillende end at lade den lide ...

• #8   27. jul 2009 Anja ;D »Savner en hest at ride« .: Var også min tanke

• #9   27. jul 2009 Fordi hvis hun ikke kan mærke smerterne så er der heller ikke noget der fortæller hende at hun skal holde sig i ro, og hvis hun tonser rundt fordi hun ikke har ondt så er der større risiko for hjerneblødning, væskeansamling osv.. Smerte er på mange måder en god ting, det er jo et faresignal til at man skal tage den med ro

• #10   27. jul 2009 hvis dyrlægen siger det ok, så tro dog på det ? Hvis den har fået en hjerneblødning eller væskeansamling i hjernen er der alligevel ikk meget der kan gøres.
    Ta det roligt, heste er et kraftigt dyr, det skal nok klare sig, mennesker har overlevet spark i hovedet, så mon ikk ogs din gør det ?

Hvis den var blevet sparket uden du havde set det, ville den jo bare komme på fold som den plejer, og du ville garanteret aldrig finde ud af at den var blevet sparket..

• #11   27. jul 2009 Mig mig mig: Hold da op hvor du kan tale :O)
    Dyrlægen gav mig helt ret i at smertestillende kunne være en meget dum idé, hun sagde det bare til mig fordi det var det eneste hun kunne tilbyde.
    Jo selvfølgelig kan min også overleve det, men det er den der "hvad nu hvis"... Og når nu jeg overværede sparket så har jeg mulighed for at ringe til dyrlægen, havde jeg overværet de spark hun ellers kunne have fået på folden kunne jeg da også kraftigt overveje at ringe til dyrlægen.
    Men jeg er ingen gud, så jeg må gøre hvad jeg kan, når jeg er klar over hvad der er sket

• #12   27. jul 2009 Ja jeg ved da også at der er ting man kan gøre når fx en rotte har hjerneblødning, min ene fik noget medicin som gik ind og hjalp helt utroligt meget. Så det må vel også findes til heste

• #13   27. jul 2009 Hun virkede utrolig træt da jeg skulle trække med hende for at se om hun slingrede. Hun spiste sin mad, men der skal også en hel del til at kiara ikke spiser sin mad (Selv da hun var helt bedøvet da hun skulle have raspet tænder prøvede hun så godt hun kunne at tigge efter mad, og da hun var ved at få kolik ville hun også stadig gerne spise), så jeg kan ikke helt bedømme det udfra om hun spiser eller ej.
    Lige da hun var blevet sparket blev hun helt skæv i hovedet og løftede det ene bagben op under sig, og slingrede da hun gik.

Men idag har hun virket frisk nok synes jeg. Hun spiste med stor appetit og hvad jeg kunne se af gik hun også uden at slingre

• #14   27. jul 2009 Hun sagde at hun ikke kunne gøre andet end at give smertestillende. Ellers kunne hun om nogle dage tage røntgenbilled, men det mente hun ikke ville blive nødvendigt.. hvordan blev din tjekket?

Kommentér på:
Sparket i hovedet

Annonce