At tabe sig og bygge muskler {{forumTopicSubject}}
Jeg er en pige på 1,68 cm. som vejer 57 kg. Jeg har derfor valgt at tabe 2-3 kg., da jeg synes jeg kan se at jeg på det seneste har taget det på, hvilket jeg er ked af. Jeg er har dog også været i styrketræning et stykke tid og tænker over om det mon er det der har gjort at min vægt er steget?
Jeg tager 250-500 mavebøjninger om dagen, rider to heste, cykler 3 km., laver 225-250 rygøvelser om dagen(arbejder på at få tallet op), 20-25 armbæjninger og derudover laver jeg gerne 2 min. Wall-sit og nogle sqauts hvis jeg ikke er for træt om aftnen, men jeg spiser utroligt usundt.. Bare idag har jeg kværnet 2 trøfler og et pølsebrød fra bageren.. Jeg spiser dog ofte kun 800 kalorier om dagen, men sommetider får jeg spiseanfald hvor jeg æder alt hvad jeg kan komme til, fordi min krop mangler maden.. Jeg har derfor tænkt mig at gå på en kostplan - men skal den også gøre så jeg slanker mig, eller skal den sørge for at jeg får den mad jeg skal have?
Min BMI ligger på 20 nu, men har ellers altid lagt på 17, altså lige præcis undervægtig. Jeg er lige fyldt 15 og min menstruation er 2 år forsinket ca. i forhold til alle tommelfingerregler.
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
og muskler vejer mere end fedt, husk det
nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Mie: så jeg skal begynde at vægttræne i stedet?
jan 2013
Følger: 3 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 299
jan 2013
Følger: 3 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 299
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.216
dec 2005
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 153
Så heller løbe, eller cykle mere..
Men lige meget hvordan du træner (også hvis du ikke rigtig træner) Så skal du have en 'ordenlig' kost, med faste og sunde rammer.. Det dur ikke at din krop kommer til at mangle noget.. Man kan sagtens spise lige så meget som andre, selvom at man vil tabe sig..
Er selv ret dårlig til at spise, men laver en del.. Så mit problem er ikke ligefrem at jeg gerne vil tabe mig..
Men i bund og grund er det jo lidt dobbeltmoralsk at jeg vil have det bedste foder til min hest, som giver ham det han skal bruge for at præstere bedst, når jeg ikke selv går op i at jeg får noget ordenligt kost, så jeg også kan præstere bedst mulig
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.541
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
Har også haft problemer med ædeflip fordi jeg spiste alt for lidt.
Det var på et tidspunkt hvor jeg havde en diæt mest bestående af protein og så meget lidt kulhydrater og fedt.
Men hjernen og cellerne har altså brug for alle de 3 ting for at kunne fungere ordenligt, og hvis man ikke får det, så er det klart at man får visse "cravings"
altså, jeg er SLET ingen ekspert, men jeg ville foreslå dig at ændre din kost til noget sundt og varieret, for det gælder ikke om at spise så lidt som muligt, men så rigtigt som muligt i forhold til de mål du har med dig krop.
størstedelen af et vægttab sker i køkkenet, men træning er selvfølgelig vigtigt, også for dit generelle velbefindende.
og selvfølgelig, når du træner, så har du altså brug for at spise mere
for at opbygge muskler har du brug for mad- og jo mere muskel du har, jo bedre bliver din forbrænding, og på den måde kan du spise mere uden at tage på
som sagt er jeg ingen ekspert, og alt dette er info jeg selv har snuset mig frem til, og tolket på, men håber det er nogenlunde til at forstå hehe
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Det man i stedet skal, er at omlægge sin kost - og så holde det.
Skær ned på sukker, fedt, pasta, kartofler, lyst brød osv.
Fordel dine måltider ud på hele dagen, og sørg for at spise sunde mellemmåltider - fx salat, mørkt brød med magert kød/fisk, frugter, grønt osv. Det kan let varieres.
Spis ordentligt morgenmad - fx havregryn eller sund müsli.
Prøv at downloade appen Shape Up Club. Her kan du holde styr på hvor meget du spiser og hvor meget du må og skal spise. Du kan indtaste din mad og mængde, og så udregner den hvor mange kalorier osv. det svarer til. Også en god måde til at finde ud af, hvad der indeholder mange kalorier, fedt osv. :o)
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 4 Emner: 78 Svar: 463
sep 2012
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 386
okt 2004
Den er på omkring 20, hvilket ikke er undervægtig.
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 141
okt 2004
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
At tabe sig og bygge muskler