{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Dv... {{forumTopicSubject}}

Dette er IKKE noget hade emne så rolig.. smiley

Jeg bare undrer mig lidt.. Nu er der jo avlet rigtig mange DV heste og mange er ikke af topafstamning.. Men stadigvæk er der nogle der mener at hvis man ikke har en Dv eller stamracer af dette (trakhener, hanoveraner, holstener) så er hesten bare ikke god nok. Og at bare det er en DV så er hesten et unikum.

Er der nogle her inde der har en Dv som ikke er af den op fatning og som ved de "bare" har en middelmådig hest? smiley

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dv...
  • #1   25. nov 2013 Yup.. Har en DV vallak, han er en ganske alm middelmådig hest smiley

• #2   25. nov 2013 Ja, jeg har en DV og jeg er udemærket godt klar over, at hun bestemt ikke er noget speicelt hverken gangartsmæssigt eller hvis man kigger på stamtavlen, men det genere mig bestemt ikke, for jeg synes hun er skøn og i sidste ende, er det det eneste der betyder noget - så er andres mening fuldstændig ligegyldig. Så nej, jeg ser bestemt ikke ned på DV'er eller andre racer for den sags skyld, hvor de ikke kan noget specielt. Synes det er noget pjat. Alle heste er dejlige!

Men synes dog at mange DV'er er kedelig i udseende, fordi de ligner hinanden så meget - men det gør dem jo ikke mindre skønne (: men sådan har jeg det faktisk med mange racer.. Synes noget der er super tiltrækkende er et udtryksfuldt hoved og nogle lækre aftegn - og så er det ligemeget hvad race det er, fin eller ej.

• #3   25. nov 2013 Har ikke selv DV. Men det er interresant at se hvordan mange ridedamer, synes de er helt vildt dygtige og specielle fordi de har en DV efter f.eks. Don Schrufro. Og fordi de har noget flot udstyr smiley Det er sjovt at se.

• #4   25. nov 2013 Sandra: JA! Er meget enig. Alle DVérne ligner hinanden.

• #5   25. nov 2013 Jeg har en dv, og hun er da det eneste rigtige.. Folk med andre hesteracer er jo bare tur-ryttere som ingen ambitioner har i livet.. *ironi kan forekomme *

Ej, jeg har en dv, som jeg elsker på
    på grund af hende selv og ikke hendes race/stamtavle.. jeg ser ikke at jeg har en mere unik hest end andre - nogle gange ser jeg at jeg har en mere skrøbelig hest, men aldrig bedr. smiley

• #6   25. nov 2013 Jeg er ret ligeglad om mine har stambog eller ej bare jeg kan bruge dem til det jeg ønsker som er Dressur smiley
    Mine er så tilfældig DV'er Men købte dem ikk pga af deres forbund men pga deres sind og fordi de var lige det jeg manglede i stalden smiley

Og kan nu godt lide det ved DV at hvis man gerne ville avle sin hoppe som er en (trakhener) men ikke ønsker at bruge en ren racet men måske en bla af fuldblod & Oldenborg ja så er der DV og så kan føllet stadig bruges i avl smiley det nu meget lækkert syntes jeg

• #7   25. nov 2013 Hey kig på min... han er bestemt ikke fin og fornem og typisk dv plus han er for lille. .. men elsker ham for den han er smiley

• #8   25. nov 2013 Jeg har part på en DV hoppe, hun kan en del og har vist (muligvis, er ikke sikker) også okay afstamning. Hun har været udtager til DM engang... Men jeg er skide ligeglad. Min drømmehest er nok en fuldblod.. Altså siger en DV mig ikke så meget. De er meget almindelige. Min part kan noget, men er ved at være en lidt ældre dame (18 år og hygge hest) derfor rider jeg hende kun på hyggeplan. Hun kunne lige så godt være en hvilken som helst anden race. Jeg rider ikke på hendes papire men på hesten, som foresten er en blanding af en maaaasse racer

• #9   25. nov 2013 Dejligt at I gider at svare smiley Oplever også mange som Laura beskriver så derfor er det bekræftende at høre ikke alle er sådan. smiley

• #9   25. nov 2013 Laura gør alle dv'er det ?

• #10   25. nov 2013 Her er min på fold

profilbillede
  • #11   25. nov 2013 Igen med udstyr. ..

og han får mere vinter pels end de fleste dv'er jeg har mødt.... den er 4 cm lang med underuld

profilbillede
  • #12   25. nov 2013 Jeg synes også det er ærgerligt, og det virker som om at det er de eneste "rigtige" på en stævnebane.

Jeg ved godt at DV'er især er avlet til ridning, og nogle af dem dermed har en bedre forudsætning for at klare sig bedre end min frieser fx (som i øvrigt nok kan spadsere, hvis man spørger mig).
    Men bare fordi nogle er avlet til noget mere end andre, behøver man vel ikke have racisme?

Ligeledes skal kørestævnerne også byde en DV velkommen, hvis vedkommende beslutter at køre med den, selvom sandsynligheden er meget lille, netop grundet det snobberi, som TS snakker om.

Det er ærgerligt!!!

• #13   25. nov 2013 Jeanette: Jeg er fuldstændig enig!

• #14   25. nov 2013 Jeg tænker da også at det må være ærgerligt for mange DV ryttere at blive stemplet som snobber fordi de rider en DV. Og dette kan de jo så takke andre DV ryttere for... smiley

• #16   25. nov 2013 HiHi Tina det første billede smiley smiley grissehest

• #17   25. nov 2013 Kathrine: Det er heller ikke fordi man ikke må være glad for sin hest - og man må da også gerne anerkende at man har en hest af god afstamning. Men det er nok mere dem der mener at de "er mere værd", fordi deres hest er efter Blue Hors XXX

Min egen - som jo er frieser har også en god afstamning, men hun er bestemt ikke "mere" end min pony som er ingenting smiley

• #18   25. nov 2013 Nej selvfølgelig er det ikke alle DV folk der er sådan som jeg beskriver her smiley Men det er jo dem man høre mest om. F.eks. har jeg et par gange oplevet at sidde ved siden af nogen ovre til Dansk varmblods hingstekåring hvor de har snakket på den måde om: "Ej gud altså, men min hest er altså bare efter den og den hingst. Og så så jeg ...." Lidt sladretanter smiley

Selvfølgelig er det ikke alle der er sådan. Men det er dem man mest ser og høre om smiley

• #19   25. nov 2013 Jeg synes ikke man er mere speciel end andre fordi man har en DV eller en tysk hest. Det er bare en race som er god til både spring og dressur, og igen er det jo dem der er mest af så ofte ender man med en DV eller Holstener feks. smiley
    Jeg elsker Holstenere, de er nogle dejlige alsidige heste smiley

• #20   25. nov 2013 Det jo ikke kun heste verden der er sådan.. tager du kriminalitet er det ofte invandre der får skylden..

altid ærgerligt når nogle skal ødelægge det for andre...

Kommentér på:
Dv...

Annonce