650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Maria K
Maria K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Dilemma (18+) Dilemma (18+)

Først, ja, det her er en fake profil da jeg ikke føler det er noget der kommer andre ved.

Fra da jeg var 8 til jeg var 15 blev jeg misbrugt sexuelt af min mors eksmand og hans bror. Til trods for mange råb om hjælp dengang troede ingen på mig. Min mor gav mig den kolde skulder og sagde, at fordi jeg ikke kunne lide manden, behøvede jeg ikke digte historier om ham.

Jeg er 21 i dag. De er lige blevet skildt. Min mor har i hemmelighed skaffet en video hvor han endelig indrømmer overfor hende, de ting han og hans bror gjorde ved mig. Nu vil hun lave en sag ud af det for at få ham ned med nakken -- han har aldrig behandlet hende pænt og fortjener det også.

Men.. til trods for alt det der er sket, kan jeg ikke lade være med at føle en eller anden form for tilfredsstillelse ved ikke at hjælpe min mor, ved at lade ham slippe af sted med det. Det fryder mig lidt, tanken om at stikke hende i ryggen, netop fordi jeg i hendes og familiens øjne bare har været en løgner der ønskede opmærksomhed.

Hvad ville I gøre?
Jeg har en masse på ham som uden tvivl ville kunne få ham ned med nakken. Men er det det værd og fortjener min mor den tilfredsstillelse?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dilemma (18+)
  • #2   17. nov 2013 Øje for øje gør hele verden blind.

Du har været nogle hårde år igennem, men ved at ''hævne'' dig på din mor, kan flere unge kvinder komme ud for det samme som dig.

• #3   17. nov 2013 Jeg kan godt følge dig lidt i at du ikke vil "hjælpe" din mor, fordi hun har givet dig den kolde skulder dengang og ikke troede på dig.

Men samtidig skal du huske på at det er nu i skal være stærke sammen, og sørge for at ham og hans bror ikke kommer til at gøre dette igen ved en andens datter. Han skal 100% ned med nakken, selvom du ikke vil støtte din mor. - måske i kunne få et fantastisk forhold efter dette, og hun indser hvilke fejl hun har begået.

Det må da også være ekstremt hårdt for hende at tænke på hvilken mand, som hun har "bragt" ind i jeres familie, og har brug for din støtte lige nu.

• #4   17. nov 2013 Hmm du skal selvfølgelig hjælpe med at få ham dømt men det burde være din mor der hjalp dig og ikke omvendt..
    men hvis du får dem begge dømt kan det være du har redet andre piger fra at blive mishandlet..

• #5   17. nov 2013 Stald Limira
    Eller også har hun en ''rigtig'' profil herinde, men hvor hun bare ikke vil fortælle dette fra?
    Hvad med at have lidt forståelse, i stedet for den omgang b... der .... Syntes godt nok det er noget mærkeligt at skrive, når den stakkels pige bare søger noget hjælp.

• #8   17. nov 2013 Øøøøh, Stald Limira, nu synes jeg du skal gå ind og læse reglerne herinde. Du kan dem tydeligvis ikke. Desuden er din kommentar KOMPLET ubrugelig.

• #9   17. nov 2013 Jeg forstår dig godt, og det gør dig absolut ikke til et dårligt menneske at føle trang til at få hævn! Det er rigtig synd for dig det du har oplevet, og hvis du på nogen måde kan klare at tale om det til en dommer og politiet så kan du måske redde andre fra at lide samme skæbne smiley desuden; ville det ikke være bedre at få oprejsning i forhold til din mor ved at hun offentligt giver dig ret?
    Håber du finder styrke til at gøre det rigtige for dig smiley

• #11   17. nov 2013 Jeg kan godt følge dig i, at du føler dig ført bag lyset, og nu tror de endelig på dig - det er en virkelig træls følelse når folk ikke tror på én. Men på den anden side risikerer du, at der er flere piger, som vil blive udsat for det samme som dig, hvis du ikke gør noget for at få ham dømt. Det kan måske også gøre, at du kan komme videre i dit liv, hvis du oplever nogle former for, at du har svært ved at have sex? smiley

• #12   17. nov 2013 Undskyld stald Limira, men det ar dog en vildt upassende kommentar. Vi er vel for pokker kun mennesker - vi kan hjælpe hinanden. Hvor skulle vi ellers dele det? Facebook? Nej det forstår jeg sgu godt hun ikke vil..
    Der er ingen der tvinger folk til at læse de her emner, så man er velkommen til at klikke videre..

Bortset fra det, så er jeg enig med de andre. Tænk på, at du måske kan hjælpe andre unge piger smiley

• #13   17. nov 2013 Jeg kan godt forstå, at du ikke ønsker at hjælpe din mor, når hun ikke troede på dig smiley Men du skal tænke på hvem du egentlig hjælper mest, ved at få ham dømt! Dig som han misbrugte, eller din mor som han "bare" ikke behandlede ordentlig? Det er helt klart dig selv du hjælper mest! Det vil være befriende for dig, at vide at han sidde inde, og bliver straffet for det han har gjort i mod dig... Du skal melde ham! Både for din egen, og andre han kunne gøre fortræd skyld smiley

• #14   17. nov 2013 Selfølgelig skal de to svin ned med nakken! Forstår godt det dilemma du står i og at du ikke har lyst til at hjælpe din mor efter hun svigtede dig. Men du må tænke at det handler om dig det du gør ikke hende. De fortjener at blive låst inde !

• Maria K
    Maria K Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #15   17. nov 2013 Det, der sårer mig endnu mere er bare det faktum at min mor stadigvæk går mere op i at få ham ned med nakken end det jeg har været igennem. Hun nærmest truer mig med, at hvis jeg ikke hjælper hende, jamen så vil ingen i familien nogensinde tro på mig og så kunne det da ikke "have været så slemt". Føler mig bare.. udnyttet. Til grin. Giver det mening?

Jeg har selvfølgelig fået visse ar på sjælen.. Ved ikke om det går væk hvis jeg får det her afsluttet. Har en dejlig kæreste og et okay liv nu. Den eneste grund til at jeg skulle gøre det, ville være for at det ikke skete for andre.

• #16   17. nov 2013 BANG! Den er svær! Erm

Personlig havde jeg sagt til min mor at: Jeg hjælper, men ikke for din skyld, for min egen!

Ved ellers ikke lige hvad jeg skal sige til det smiley Men har heller ikk selv det bedste forhold til min mor, el far... såå ja

• #17   17. nov 2013 Jeg føler med dig og kan slet ikke forestille mig hvilket helvede du har gennemlevet. Jeg kan godt forstå dit behov for at vende din mor ryggen, så hun kan få lov at smage sin egen medicin, men er det den sti du vælger går mændene fri og der kan fortsat sås tvivl om hvorvidt de har forgrebet sig på dig.
    Jeg vil råde dig til at hjælpe med at få mændene straffet, men gør det klart overfor din mor at du ikke gør det for at hjælpe hende, men for at hjælpe eventuelle fremtidige ofre og for een gang for alle at få slået fast at du hele vejen igennem har talt sandt.
    Jeg ønsker dig al mulig held og lykke og sender dig masser Cyber-styrke til at stå dette igennem.

• #18   17. nov 2013 Jeg er enig med Lotte, du har været rigtig meget igennem som de fleste af is her på HG ikke kan sætte is ind i. Jeg er ked af det på dine vegne, håber du kommer godt videre i livet når alt det her er afsluttet!
    Men som svar, synes jeg du skal hjælpe din mor. Fortæl hende at det ikke er for hendes skyld du gør det, men for andres skyld! fortæl at du ikke synes hun har været fair overfor dig. Tag en snak med hende stille og roligt og fortæl hende hvordan du har det med det hele. smiley
    Held og lykke fremover!

• #19   17. nov 2013 Jeg tænkte på akkurat det samme som det du skriver nu, da jeg læste dit første indlæg. Altså at hun har mere fokus på at få ham ned med nakken, end på at støtte dig.

Og tror nok at din mors svigt måske gør endnu mere ondt, end de frygtelige ting du har været ude for.
    Jeg ville måske sige til din mor, at du gerne vil hjælpe hende, men at du kræver at i sammen går til psykolog.

Fordi jeg tror du først kommer videre i dit liv, både når de er bag tremmer, men også når du har arbejdet dig ud af situationen med din mor.

• #20   17. nov 2013 Puh hvor sidder jeg og har ondt af dig, det må være forfærdelig, at ens mor kke tror på en, når man har været udsat for noget så forfærdeligt. Din mor burde virkelig skamme sig, jeg kan virkelig godt forstå du er ambivalent. Du viste hende tillid og tryghed og håbede på hjælp, da du havde brug for det, men hun afviste dig og beskyldte dig for at lyve. Han burde være blevet stoppet for længe siden, men kan virkelig godt forstå du er i tvivl. Men jeg ville gøre det for min egen skyld, ikkefor at hjælpe min mor.
    Men som en også skriver, så kunne det måske være en god ide at opsøge hjælp i form af psykolog. Selvom du måske synes du har det godt nu, så må det vel have mærket sig.. Håber virkelig det bedste for dig, det skærer i mit hjerte, når man sådan hører om nogen der ikke tror på sine børn, som mor forstår jeg det slet slet ikke!

• #21   17. nov 2013 Puh, din mor lyder ubehagelig! Jeg ville gå til en psykolog, hvis jeg var dig, for at få nogle redskaber til at tackle din mor, så hun kan få "banket ind", hvor uretfærdig og ufornuftig hun er. Det lyder godt nok som en forsvarsmekanisme fra hendes side, men derfor er det altså stadig ikke iorden.

Kommentér på:
Dilemma (18+)

Annonce