Kan jeg bare ikke med mænd??? {{forumTopicSubject}}
Jaaah, det er ikke (helt) hvad i tror
Altså ja, jeg er single på mit 8. år, så jeg har ligesom konstateret at jeg nok bare ikke kan med de 2 benede hankønsvæsner, men hvad med de 4 benede??
Det er jo et "udbredt" fænomen at "hopper er skøre" og "vallakker er stabile", meen - hvorfor har jeg rigtigt ofte haft den modsatte oplevelse??
Ja, hopper kan være nogle kællinger, men det kan jeg ligesom forholde mig til - så er jeg bare en større kælling, og så er den ged barberet. Jeg har altid stolet mere på hopper, og følt mig mere tryg på hopper, lige fra jeg begyndte at ride.
Vallakker, derimod, synes jeg, ofte bliver sure "uden grund". De vallakker jeg har redet, synes jeg aldrig rigtigt at vide "hvor jeg har henne", fordi deres reaktioner kommer - for mig at se - ud af den blå luft. Fx red jeg en vallak der kunne gå stabilt det ene øjeblik, og få et flip og begynde at slå med hovedet det næste UDEN jeg havde gjort noget som helst. Han gjorde det ikke med ejeren, og der var ikke noget galt med ham, men ejeren sagde til mig at han altid opførte sig sådan de første par gange en ny rytter kom op. Eller min nuværende part, vi kan stå og nusse, og så pludselig får jeg et kæmpe puf med mulen, uden varsel og uden grund. Eller han skal lige skabe sig fordi han ikke synes vi skal ride ud igennem DET hjørne der. Og min gamle vallak part, kunne ud af det blå se spøgelser på ridebanen, jeg fik intet varsel, men PUF så var vi inde midt på banen frem for på hovslaget. Jeg føler lidt at vallakker ofte "bøvler" bare for at bøvle! Sådan lidt gadedrengsagtigt, ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare det bedre..
Hvorimod jeg altid forstå hvorfor hopper bliver sure. Jeg kan se grunden (fx. at sporen lige kom for hårdt ind i hende) og synes at hoppens reaktion svarer til voldsomheden af det jeg gjorde, hvorimod jeg ofte synes at vallakker kan "spadse ud" hvor jeg sidder og ikke aner hvad jeg gjorde.
Altså det er selvfølgeligt ikke alle, og det er jo ikke fordi jeg har redet 117 heste, men jeg har redet en del, og synes ofte jeg har fået ovenstående fornemmelse.
Er der overhovedet noget derude der er enige med mig, eller har haft nogenlunde samme fornemmelse ?
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Meeen da jeg også er single, så kan det være jeg bare bruger min hest som forholdssurrogat
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 956
Så dvs. jeg er den eneste der finder vallakker mere utilregenlige... Jamen ok, godt så, så er det bare mig der er mærkelig!
jul 2010
Følger: 46 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 179
De hopper jeg har redet gennem tiden var nogle badass bitches, hold kæft hvor var jeg træt af dem... Men jeg kender også nogle skønne hopper med det skønneste temperament. Min egen vallak er en sær snegl, for dælen han har personlighed, men ham kan man snakke med i stedet for at spørge om lov
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 837
Jeg har altid bedst kunnet med "drengeheste". Har endnu ikke fundet en hoppe jeg havde kemi med.
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.541
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
Til gengæld har han aldrig kylet mig af, fordi jeg lavede et lidt for kraftigt anspring til galop el lign.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.261
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
Jeg kan bedst med vallakker, men har også forelsket mig i nogle hopper.
Jeg er ingen kælling, nok derfor jeg kan bedst med vallakker
Harald du havde part på, var da ellers en rutineret kørehest...
Men okay, de 2 - 3 år du har redet, kan man jo heller ikke nå, at finde den helt rette hest.
Kan jeg bare ikke med mænd???