Fremtidsplaner? Fremtidsplaner?
Kan lige så godt lige starte med at sige, jeg ingen negative kommentare gider have på dette indlæg. Tak.
Sagen er jeg snart er færdig med 9.klasse, jeg er ved at være utrolig skoletræt, og har endnu ikke bestemt hvad jeg ville bagefter... Lige pt. har jeg ikke lyst til at læse videre hverken 10 klasse, gymnasie, eller noget.. Oven i det, er jeg ved at være utrolig træt af bo hjemme, der er lidt plads, sure forældre, der beskytter mig, så må stort set intet. Så ville muligheden være der for at jeg måske kunne finde et arbejde, og flytte i en lille lejlighed? Ville rigtig gerne høre jeres erfaringer.:-)
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.504
ar du overvejet en erhvervsuddannelse, hvor der veksles mellem skole og arbejde???
Hvad med 10klasse på en efterskole?
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 221 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.191
Der er mest praktisk arbejde og en smule skole + du får en uddannelse = Win win
nov 2009
Følger: 86 Følgere: 98 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.285
Jeg tror ikke på at en der lige er gået ud af 9. klasse kan klare det, sorry to say, men det tror jeg simpelthen ikke.
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 202
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 902
Dog har jeg valgt at tage et sabbat år, hvor jeg bare er lidt i praktik, arbejder lidt, og så videre. Pt er jeg på ferie på Grønland ved min far.
Dog ved jeg heller ikke hvad jeg skal efter sommerferien, så følger lige lidt med, da jeg heller ikke gider skole og aldrig har egnet mig til det!
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1939 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.512
Det kræver meget at flytte hjemmefra, så jeg tror desværre det vil forblive en drøm i din alder.
Desuden vil ens forældre jo altid én det bedste - om de er uretfærdige eller ej.
Mine forældre siger f.eks til mig at jeg SELV skal betale hest, at jeg ikke må drikke før jeg er 16, og er først begyndt at smage alkohol efter jeg blev 15 år gammel. Jeg må ikke få en kæreste, og hvis jeg kommer godt ud af det med en, vil min mor se ham først.. Og "godkende" ham.
Vi børn betaler alt hvad vi vil have selv, bortset fra nødvendige ting som vi har brug for nu og her.
Men ærligtalt, synes jeg ikke nogle af ting de jeg lige har nævnt er frygtelige. Men mange af mine veninder har sagt "Ej, hvor vildt! Må du ikke engang smage før du er 15 år gammel? Ikke en DRÅBE?!" Jeg blev ret presset i nogle situationer, men jeg har valgt, at lade være med at gøre noget som jeg ved jeg ikke må gøre, selv i pressede situationer.
Jeg er fandme glad for mine overbeskyttende forældre!
Hvad skulle jeg dog gøre uden dem? Jeg ville blive presset ud i RIGTIG mange ubehagelige situationer hvis ikke det var fordi de har holdt fast i deres grænser.
Det er jeg virkelig glad for..
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 389
Og det de ikke ved finder de hurtigt oplysninger om..
Alternativt kunne du starte på EUC, der prøver man alle linjer i den første periode og kan derefter gå videre med det der fænger.
Mesterlære er efterhånden sjældent og som regel for ældre/voksne mennesker der omskoler sig.
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 221 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.191
Uddannelsen tager for mig 4 år, da jeg ikke har en HG.
Istedet for en HG, kan man når man er i mesterlære, tage fagene hver for sig under uddannelsen.
Man går i skole 8 dage fordelt på 8 uger pr. fag og så går man op til eksamen i dette fag.
Jeg skal også have mine "speciale" moduler - Dvs. 4 x 2 uger på en skole der tager sig af specialet, som her er foto og så kommer eksamensforløbet.
Ellers er jeg bare på arbejde hver dag og stiger i løn én gang om året.
Men du skal selvfølgelig finde ud af hvilken branche der interesserer dig
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.504
Fremtidsplaner?