1.086 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Tror hun har ondt? Hjælp! Tror hun har ondt? Hjælp!

Hej smiley
jeg har lidt brug for hjælp til min pony.
For ca. en måned siden, have wibraka en lille pause fordi jeg var på ferie, og efter det da jeg kom hjem startede jeg stille ud med at skridte et par ture på hende, så hun kunne komme ordentligt igang.
og hun klarede det fint, men så en uge før vi skulle til hubertusjagt, (13 oktober) så bukkede hun med min veninde, jeg var lidt overvældet og sagde jeg ville prøve at komme op hende, og hun gjorde det samme..
Så jeg hoppede af og vi trak hjem. (det var om tirsdagen)
Jeg gik bare og hyggede med hende hen ad ugen, red små ture på hende osv. indtil lørdag hvor hun så fik massør på.
det gik fint nok, hun sagde at problemmet var at hun frøs ude på folden, så hendes muskler gjorde ondt når vi red, jeg fik at vide af hende hun skulle have varmere dækken på, jeg skulle varme hende op i 20 min, og så skulle jeg varme hendes krop med hænderne inden jeg red.
Dagen efter var der en jagt jeg så tog til, jeg fulgte hendes råd og hun var super dejlig til jagten. (søndag)
Hun havde så pause dagene efter grundet jeg var ved min far.
da jeg kom hjem red jeg en tur, hun vidste ingen tegn på smerte under op sadling, ridning osv. jeg varmede op i 20 min som anbefalet, og det gik fint. (torsdag og fredag)

så onsdag en uge efter, (d. 23 okt.) skulle jeg ud på tur med luna og lunas part, jeg sadlede wibraka op som jeg plejede, men da jeg så kom til at rense hove gik det lidt galt..
ved højre forben var hun vildt usikker og ville ikke stå stille med benet, så da jeg kom til bagbenet sparkede hun ud efter mig! det samme gjorde hun ved venstre bagben.
Jeg fik så stillet hende ud på folden igen, for kunne ikke ride på hende hvis hun havde ondt jo.

Før alle hendes problemmer havde jeg lige lært hende at stejle, kan det have noget med det at gøre tror i?

men hvad kan jeg gøre ved det? tør ikke røre hende bagi så meget mere, for hvad hvis hun sparker igen?

er virkelig fortvivlet..

Kan lave en video imorgen hvor jeg renser hove, så kan i se hvordan hun sparker..
undskyld hvis det blev lang og inviklet, bare spørg hvis der er noget..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tror hun har ondt? Hjælp!
Kommentér på:
Tror hun har ondt? Hjælp!

Annonce