{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestetyve
  • #1   19. okt 2013 Prøv du at kigge forummet godt igennem.. Der har været et hint eller to.. (eller mange, hæh)

• #2   19. okt 2013 Hold da op.... stopper det her aldrig ??

Der er ikke stjålet nogle heste, og det meste der flyver rundt er fantasifulde rygter der bare bliver ved og ved med at få nyt liv fordi folk som dig TS, bliver ved og ved med poste emner, med noget som udelukkende er løse rygter.

Stop dog med at poste alle de emner om hestetyve, kig i forumsoversigten ! der er allerede så mange emner inden for de sidste uge kun om hestetyve smiley

• #3   19. okt 2013 **Stutteri Skovfogedstedet**:
    Prøv lige at tage det roligt. Det er en lille pige på 11 år!

Jeg tror at det meste er rygter, men der er jo altid i risiko for at der kan være nogle hestetyve. Så derfor bør man altid være vågen og opmærksom smiley

• #5   19. okt 2013 Tak

• #6   19. okt 2013 Naboen har haft ubudne gæster, der var træktov på 3 heste, samt nederste led til folden var smidt hen af jorden..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #7   19. okt 2013 Der er ingen heste tyve.. Ingen heste stjålet = ingen tyve..

Stop nu med alt det her, det er bare for meget, og det passer jo ikke engang

• #8   19. okt 2013 Nej det også rigtigt, det er jo kun noget folk opdigter for at få opmærksomhed smiley

• #9   19. okt 2013 Seføli er det ikke noget folk finder på! Skulle den 15 årige pige opdigte en historie for at komme i fjernsynet?!!

• #10   19. okt 2013 også min pointe Ninna... men læs lige astrid M's kommentar

• #11   19. okt 2013 Synes de kommer tættere og tættere på rent faktisk at få fat i en :S se det indslag der er linket til.. tror man ikke på der er hestetyve på spil efter det ja så ved jeg sku ikke hvad man skal kalde det :S

Ja det er kørt meget op, men det tror jeg os er årsagen til de netop ikke har fået fat i nogen heste, fordi folk er så opmærksomme på at de er over alt i landet..

• #12   19. okt 2013 Astrid

Så fordi de ikke har fået nogen med endnu så er de ikke tyve ?

Altså jeg havde indbrud i mit hjem for nogen år siden.. dem tog jeg pænt i mod, men de var inde i huset.. de nåede ikke at få noget med sig, men derfor er de da stadig indbrudstyve selvom de ikke fik noget med..

• #13   19. okt 2013 En ung mand har på facebook skrevet at hans søsters hest er stjålet. En anden veninde til mig har set dem i ravnkilde i Jylland i onsdags.

Syntes bestemt man skal være opmærksom på sine heste!

Vi har indstalleret kameraer i alle vores stalde og på P pladsen for år tilbage, da vi havde fået stjålet to sadler, siden da har der heldigvis ikke været noget, så håber det afskrækker evt. Tyve.

• #14   19. okt 2013 i danmark er man uskyldig til andet er bevist...... og disse tyve denne brave 15årige har forhindret i deres gerning, er derfor ikke tyve, de har ikke stjålet hesten, de har måske forsøgt, men det er ikke lykkedes, ergo er de ikke tyve

• #16   19. okt 2013 Rikke
    Ej så fordi de ikke har fået nogen med endnu skal vi bar tage det roligt ind til der rent faktisk bliver taget nogen ?

Vil sku heller være opmærksom og urolig og så måske enten ikke få besøg af nogen der vil tage mine heste, end jeg vil være rolig og ligeglad og så måske ikke være opmærksom og derved få taget en af mine heste..

• #17   19. okt 2013 Når der flere gange er forsøgt at stjæle heste, vil jeg nu også mene der er noget om sagen, så jeg holder ihvertfald lidt ekstra øje med mine heste smiley

• #18   19. okt 2013 Nå ja, vi har bare problemer med folk der gerne vil gå tur med hestene. smiley Rikke, du har et godt hjerte, og jeg er med på hvad du mener - men hvis det er rigtigt at der er mennesker der går ind på andres grunde og forsøger at fjerne deres heste fra foldene, så synes jeg at det er naivt at forsvare dem.. om ikke andet, så er de mennesker skyldige i ulovlig indtrængen.

• #19   19. okt 2013 de tyve må edderrøvme have mange penge siden de kan blive ved med at køre land og rige rundt med transporter, trailer og jeg ved ikke hvad - uden at få en eneste hest med sig...

• #20   19. okt 2013 Ja, der har været mange rygter om hestetyve - dog er det ikke til at sige, hvor meget af det der passer, da der også har været en del usammenhængende led i
    folks forklaringer; fx mentes tyvene at være set tre steder samtidig, i vidt forskellige dele af landet. Politiet har også afvist det hele, de har kun fået to anmeldelser, hvoraf den ene viste sig at være falsk alarm og den anden også tydede på at være en misforståelse.

Når man genovervejer det, virker det i mine øjne også for usandsynligt at tyvene tilfældigvis skulle være blevet opdaget gang på gang, imens de var i færd med deres tyvetogt. Det er ligeledes på tale, at tyvene i skrivende stund befinder sig på Sjælland, hvilket jo ville være helt hen i vejret, da de jo så på ingen måde kan komme uset til Jylland (og over grænsen) med en stjålen hest. Jeg tror ikke, at folk lyver - men at en del af dem ser spøgelser, og måske er lidt vel hurtige til at konkludere, at det må være hestetyvene de ser - samt at udeforstående hurtigt får blæst det hele op.

Men jeg håber da ikke, at der er hestetyve - og selvfølgelig skal man være obs. på sin hest, men det skal man jo altid smiley

• #21   19. okt 2013 Om det er rygter eller der er hold i det, så synes jeg ikke at det er en stor og prangende nyhed, som vi skal have fortalt flere gange om ugen. Folk er vel altid opmærksomme og passer vel altid ordentligt på deres heste? Og hestenes papirer for den sags skyld : )

• #22   19. okt 2013 Det kan jo godt være de har prøvet at stjæle nogen heste men det bare ikke er lykkes dem endnu. Jeg tror ikke det er noget folk bare finder på!! smiley

• #23   19. okt 2013 Jeg tror der ER blevet stjålet en gest men jeg tro også at hele historien er blevet blæst op! smiley

• #24   19. okt 2013 Det kan godt være der ikke er stjålet en hest, men derfor er der da stadig hesteTYVE på spil, folk opdigter nok ikk alt det de skriver, og når mange har oplevet noget lignende hinanden og det er samme personer der bliver beskrevet.

• #25   19. okt 2013 I Ålborg og Sindal var de ved at læsse ponyerne, men da de blev opdaget, gav de bare slip for dem og kørte videre igen.. Dem i Sindal løber rundt et sted.. De kan ikke finde den:) mener altså der er EN pony der er blevet stjålet?:)

• #26   19. okt 2013 hestetyvene er sku derude men da vi efterhånden er så obs på det holder de sig nok lidt i baggrunden hvor de kan. her på Lolland er der også nogen der køre rundt og tjekker heste gårde osv. havde selv i sidste weekend ubudne gæster i min stald. hestene var der dog men der manglede 3 sække foder og en speciel trense med stangbid smiley og politiet er ligeglade indtil videre.

• #27   19. okt 2013 Har hørt der er en shetlænder der er blevet stjålet smiley
    Det link der er i en af de første kommentare, hvor skete det henne?

• #28   19. okt 2013 Ja selvfølgelig er der da sikkert hestetyve, der er jo folk der stjæler hvadsomhelst så hvorfor ikke heste? Dog tror jeg chancen er relativt lille....

Der er bare rigtig mange ting som er ret modsigende og usammenhængende, de forskellige steder de er set samme dag på samme tidspunkt, at de overhovedet har RÅD til at ligge og køre landet rundt på den måde, eftersom de jo ikke ligefrem tjener noget på ingen stjålne heste.

Og hvad for en indkomst vil de få ud af det? De kan stjæle en shetlænder eller en dyr hest, men de kan ikke tjene en døjt på nogen af dem, shetlænderne er der intet salg i som sådan, faktisk er der generelt ikke ret mange penge i heste uden særlige papirer i dagens marked, de har INGEN papirer på nogen heste de bare stjæler fra en mark og hvis folk ellers har været smarte så er deres heste chippet = den vil kunne genkendes af en hvilken somhelst dyrlæge der tjekker den.

De kan måske sælges til slagtepris men ret sikkert ikke i danmark og hvad de vil få ud af at køre en shetlænder (eller hvilken som helt anden hest for den sags skyld til slagt i Polen eller Ukraine eller Tjekkiet eller wherever langpokker i vold, det vil på INGEN måde gøre op for det, det har kostet de mennesker at ligge og køre hele vejen til danmark og rundt i hele landet i dagevis og tilbage igen...

Og skulle de stjæle en hest der kunne indbringe dem RIGTIG mange penge for at gøre op for deres forbrug så skulle de jo stjæle en hest der kunne indtjene dem ved et salg, så skulle de stjæle ja lad os sige en af de heste der lige har vundet i JBK, championaterne eller har FANTALASTISKE SUPER afstamning, og sælge den til... Nå nej? Hvem fanden vil gi hundredetusindvis af penge (kroner, rubler,dinero,euro?) for en hest de jo tydeligt ikke vil kunne vise frem uden den ville blive genkendt fordi den jo er den den er... En hest har værdi i sine papirer og sin kunnen, papirerne til avl = papir arbejde = Fængsel for dem der har en stjålen hest, Kunnen enten på dressurbanerne/springbanerne/galop/trav-altsammen = genkendelse af hesten = fængsel for ejerne...

Jeg kan bare ikke se hvordan det skulle gøre sig nyttigt?

Jeg tror i bund og grund der er en LANGT større chance for at der er psykopater derude der kunne få lyst til at skære i heste eller gøre dem fortræd på andre uhyggelige måder som jo desværre er set før, for det er for deres egen nydelses skyld, og det kan ikke spores tilbage til dem medmindre de blir taget i det, men nå gerningen er gjort og de er væk så er de væk, og hvis intet menneske eller kamera har spottet dem SÅ har de fået det de ville ha og blir ved til de blir taget eller ikke kan mere...

De eneste heste"tyverier" der ses og reelt sker indimellem tror jeg er personlige, gammel ejer vs. ny ejer hvor der er uenigheder, en sur part eller ven/veninde der stjæler en hest og bruger den selv, men det er og blir kun i det små hvor hestene som regel findes igen for den der har mistet hesten oftest har en ide om hvem og hvorfor den er væk....

Jeg siger ikke det ikke sker, men jeg siger, chancerne er uendeligt små, så jo pas da på jeres heste, men de GØR vi jo alle allerde, det bedste vi kan...

• #29   19. okt 2013 Hvis hestene bliver i Danmark så er de ikke værd at stjæle, for så længe du har hestepasset skal du nok få hesten igen. Til gengæld tror jeg sagtens at du kan stjæle en hest i Danmark, køre den til Dubai, Quatar eller et andet sted hvor der er udvikling i ridesporten, men ikke så meget styr på indregitring at hestene (eller nu ved jeg ikke så meget om Quatars hestepassystem) så tror jeg godt det kunne være muligt at få en del penge for hesten, hvis det altså er en god ridehest : ) Men det er stadig en dyr løsning for tyvene...

• #30   19. okt 2013 Nu er der efterhånden blevet stjålet pænt mange heste rundt omkring.. Og allerede 3 her på sjælland! Sjovt at politiet ikke kender noget til det :-).

Det kan da meget vel være at der er et par tyve derude, men at de er på sjælland? Come on! Se lidt realistisk på det hele, så er der ikke rigtig noget af det der giver mening. Derfor er jeg heller ikke bekymret for min hest. Hun vil alligevel lave så meget påstyr når hun bliver fjernet fra de andre heste.

Det er gået fuldstændig over gevind det her.

Kommentér på:
Hestetyve

Annonce