{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

LC eller LB ? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har læst lidt om forskellige træningsprogrammer osv til distance smiley
Og der står bla at man selvf skal sætte længden stille og roligt op til stævnerne smiley
Jeg har en 7 års dv vallak som jeg er begyndt at ride distance på smiley
Ham har i år startet tre LC på henholdvis 28,25 og 22 km smiley han er gået rent igennem hver gang med en start og slut puls på ca 40 med maks to forskel mellem start og slut puls :). Han har fået rene A i både start og slutter hver gang.
Kan jeg godt begynde at ride nogle LB på ham i det nye år ? Har ikke licens i år så bliver ikk til flere ridt på denne side af nytår da jeg har spring stævne samme dag..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LC eller LB ?
  • #1   18. sep 2013 Du kan sagtens starte en LB når han har klaret tre LC så fint. Men husk at selv om du holder ham i kondition på en ridebane i løbet af vinteren vil han have godt af et par lange ture på foråret inden den første LB smiley

• #2   18. sep 2013 Oka smiley han bliver holdt i spring form hele vinteren og jeg rider ofte ture om vinteren også hvis ikke det er isglat smiley
    Er der nogen "regel" om hvor længe de skal gå et niveau før man øger klassens længde altså fra LC til LB til LA ?

• #3   18. sep 2013 Ja du skal have reden en LB inden du må ride LA, og to LA før du må gå op til MA.
    Men ud over det er det jo når du føler din hest er klar smiley

• #4   18. sep 2013 Oka tænkte på om der var en slag "uskreven regel" om at man red et niveau et års tid eller to eller noget før man gik op smiley

• #5   19. sep 2013 Nej slet ikke smiley Det hele kommer an på hestens kondition og dine ambitioner smiley

Andromeda, som du kan finde inde på min profil, gik fra LC 15 km i Marts til LA 68 km i Oktober. Hun gik så LC 15 km, LC 29 km, LC 22, LB 45, LC 29 km, LA 68 km.
    Jeg kunne ha reden flere LB var det ikke for jeg skulle følges med nybegyndere til 3 af ridtene.

Min anden hest, Ona, red jeg direkte i LB. Hun fik så to LB inden hun gik LA i Rom. Desværre var hun meget stresset, og dehydreret, til anden vet, så hunblev ikke godkendt.

Jeg har en ny hest nå, og hun har gået en LC i år med tidligere ejer og jeg skal starte med LB i Blaabjerg, og satser på LA til Feldborg.

Men jeg rider også en ca 40-60 km i ugen.

• #6   19. sep 2013 Oka smiley super smiley så burde han godt kunne klare nogle LB i det nye år smiley når desværre ikke flere ridt i år da jeg skal starte spring stævne samme dag som ridtet på Falster smiley

Når du træner til de lidt længere ridt hvordan gør du det så ? Rider du nogle korte ture i hverdagene og gemmer de lange til stævnerne eller træner du også lange ture i hverdagene i så fald hvor langt og hvor ofte ?

Kommentér på:
LC eller LB ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce