{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tungerækker
  • #1   23. aug 2013 får tjekket bidet om det passer-

tjek evt-
    www.perfecthorse.dk

• #2   23. aug 2013 Heste, der rækker tunge gør det KUN fordi de føler ubehag..

Det er som regel fordi biddet ikke passer til hesten, eller hesten forsøger at aflaste sine lader, fra presset på biddet..

smiley

• #3   24. aug 2013 Bidet passer fint i længden.. Så det er ikke det.. Skal vælge et bid der buer op på midten, så det ikke trykker på tungen?

• #4   24. aug 2013 fint i længden er de 1 cm på hver side eller ?? som sagt heste har uro i munde pga ubehag

• #6   25. aug 2013 Det er min datters nye pony og den var også begynder pony før, så den er ik redet med ret meget kontakt til bidet, så jeg kan ik forstå det genere så meget.. Det må også være en dårlig vane, ik?
    Den går med et 3 delt bid, som er lidt buet i midterstykket.
    Jeg har haft med heste at gøre hele mit liv og længden passer...

• #7   25. aug 2013 ok.

• #8   27. aug 2013 Lidt forslag herfra;
    1. Find den rigtige længde, det er bl.a. det Christina Sørensen fra hestemund.dk går MEGET op i. Det er super vigtigt, at hesten går med et bid, der når fra mundvigne til mundvigne (i længden)

2. Biddet bør sidde der, hvor mundvignerne naturligt "slutter", hvis man "trækker" biddet risiker man med tiden, at hesten får så lange mundvigner, at næsten "oprykning" er helt op imod hestens tænder.

3. Jeg vil helt klart anbefale dig Christina's bog "Bag om biddet" kan købes på nettet, og i bl.a. Kinnerup Hesteartikler og er relativ billig omkring 150-180 kr.

4. Det siges i gamle fagbøger, at man bør have følelsen af, at ride med en liter mælk i hver hånd, når der er tøjlekontakt og det gælder også(!) når man beder hesten om en parade.. Det jeg kan forslå til, at tjekke det er såkaldte "ZACK"-tøjler: (link fjernet)

hmm..

Jo næste ting ;-).
    3-delte bid er de mest livlige i munden, og ofte har hesten ikke plads nok i munden til det mindterstykke, som derved skaber ubehag.

Herudover tænker jeg på, at en hest ikke vil udvise denne adfærd som en vane.. Den gør det KUN fordi den forsøger, at fortælle Jer, at presset er ubehageligt af en eller anden årsag :-).

• #9   28. aug 2013 Tak for hjælpen.. Jeg tror nu at problemet er løst.. Jeg har lagt et bid på der også er 3-delt og og faktisk tykkere, men 0,5 cm kortere, det gjorde at han kun indimellem rækkede tunge.. Igår fik han ordnet tænder, der var kun en lille tandspids i den ene side, men da hun red ham om aftenen rækkede han ikke tunge en eneste gang! smiley Han er åbent meget følsom, så der skulle ikke så meget til.. smiley

Kommentér på:
Tungerækker

Annonce