975 visninger
|
Oprettet:
Tungerækker {{forumTopicSubject}}
Min hest har i efterhånden langtid været tungerækker.. (Hans tunge hænger ikke og slasker men den er lige ude af mundvigen når jeg rider)
Jeg er itvivl om hvad det kan skyldes efterhånden.. Jeg har undersøgt ham i munden om der skulle være sår eller ømhedder, men intet.. Jeg har skaffet et smallere men mildere bid, for måske var der ikke plads nok i hans mund? Og så har jeg også overvejet om jeg holder for hårdt i tøjlen? Men han gør det også når vi bare trækker?
Det er ikke et problem som sådan (Han går jo pænt og er i højt humør hverdag xD) Men undre mig nu alligevel...
MVH Ida og Markus
mar 2008
Følger: 61 Følgere: 117 Heste: 1 Svar: 80
Så det kan evt. være noget han er begyndt på for at kunne koncentrere sig bedre, hvis han har gjort det altid er det nok en vane men ellers så har jeg ingen idé om hvorfor han gør det.
mar 2008
Følger: 113 Følgere: 107 Heste: 4 Emner: 50 Svar: 445
jul 2006
Følger: 112 Følgere: 108 Heste: 3 Emner: 48 Svar: 327
ellers kan man jo købe et specielt tungerækker bid ?
jul 2006
Følger: 112 Følgere: 108 Heste: 3 Emner: 48 Svar: 327
find ud af om den også gør det uden bid
den grønne møgkælling .
- kender heller ikke til det bid , har bare hørt om det
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Når heste viser tydelige fysiske tegn på ubehag (som tungerækkeri) er det tit fordi de er MEGET irriteret =) Jeg har selv siddet og studeret en masse heste, og jeg synes at man kan se ubehag i hestens øjne FØR de tydelige fysiske tegn kommer. De første tegn på ubehag er i øjnene, de fysiske er når de er MEGET irriteret =)
Så måske er det en fejlaflæsning fra din side af, og din hest måske ER ret tit irriteret over noget? Du skriver han også gør det når du bare trækker ham, er det med eller uden bid? Hvis det er med, så er det højest sandsynligt det. Hvis han også gør det uden bid uden du sidder på ham kan han måske have ondt et sted i musklerne?
Det er ikke bare en dårlig vane, det er stærke fysiske tegn på ubehag vil jeg satse på =)
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Med tungen ude af munden kan den ikke få rigtige signaler fra bidet, ergo den gør det svære for sig selv - hesten vælger altid det nemmeste. Ergo: Den gør det ikke fordi den koncentrere sig =)
aug 2008
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 253
problemet opstod da han så skulle gå klasser med kandar.. der fik hn jo så nemli tungen imellem de 2 bid, så jeg måtte opgive at ride med kandar.
men prøv evt at spænde kindstykkerne 1 hul el 2 huller op da problematikken tit opstår ved at biddet ligger for langt fremme i munden.
ellers prøv bidløst som andre ozo har sagt
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 26
Tungerækker