{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Dilemma - skal man købe eller ikke? {{forumTopicSubject}}

Åh tøser... Jeg står i et kæmpedilemma... smiley

Min træner skal flytte. Det betyder også at jeg skal ud og finde ny træner, og det er ikke bare lige sådan... smiley
Udover at hun skal flytte, skal hun også af med stort set alle hendes heste. Hun beholder vist to kunne jeg forstå på hende, som hun bruger til konkurrence.
Hun har tilbudt mig en 3 års DV hoppe, med flot stamtavle - til næsten ingen penge.. Hun siger at den ikke er vokset helt færdig endnu, altså at den mangler stadig lidt muskler før hun ville begynde at tilride den. Så vi snakkede frem og tilbage og hun sagde at hvis hun slev kunne beholde den, ville hun bruge det næste år på at træne med den fra jorden og gøre den sadel og trense vandt - først tilride den næste sommer, så det ikke skader mere end det gavner.

Jeg vil høj sandsynligt have råd til hesten til efteråret, og hvis det skulle være, ville min mor måske splejse lidt til. Men sagen er, at jeg også har en hest selv i forvejen, men er virkelig faldet for denne hest - og får ikke så meget hest til så lidt penge igen en anden gang.
Oven i det hele, siger min træner at hun ville være glad hvis det var mig der fik hesten, da hun er sikker på at den vil blive redet korrekt og passet som blommet i et æg.

Ville I have købt hesten?
I skal IKKE tænke på opstaldning, pasning af smed og dyrlæge - men om I ville have købt hesten.

Håber på I kan komme med lidt gode råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma - skal man købe eller ikke?
  • #1   11. jul 2013 Jeg ville købe den Ja.. Det er fedt selv at kunne forme sine heste.. Har selv en 2 års jeg har haft siden han var 6 måneder og vil ikke bytte ham for noget i verden!

• #4   11. jul 2013 Altså som det ser ud lige nu, har jeg ikke tid til at RIDE to heste dagligt. Men idet at den skal stå et år endnu (anbefaler hun), er det bedre, da jeg er færdig med skole om et år

• #6   11. jul 2013 Cecilie, jeg har altid haft med ungheste at gøre - så jo, jeg kender alt til det smiley

• #7   11. jul 2013 Du får bestemt ikke mere tid, bare fordi du er færdig med skole.
    Ved ikke hvilken årgang du er, men så skal du sikkert læse videre eller have et job - og begge dele tager længere tid end skolen gør.
    Så det giver dig altså ikke nødvendigvis mere tid at gøre godt med smiley

• #8   11. jul 2013 CTS, det har jeg selv styr på

• #9   11. jul 2013 Siger bare, at du altså ikke får mere tid, med mindre du intet skal lave overhovedet. smiley

• #10   11. jul 2013 Jeg ved det, misforstå mig ikke når jeg skriver at når jeg er færdig med skolen har jeg "mere tid". Jeg har udmærket godt selv styr på det, og ved hvad jeg skal

• #11   11. jul 2013 Jamen det er super, tvivler bare på, at du får mere tid, uanset hvad du så skal. smiley At du har styr på hvad du skal, ændrer jo ikke på, at du ikke får mere tid. smiley

• #12   11. jul 2013 Det ved jeg

• #14   11. jul 2013 Så er det da bare mærkeligt at du skriver, at du får mere tid? smiley
    Men super, hvis du mener, at du får mere tid, når du skal læse videre/have arbejde/hvad du skal så er det jo fint, så må vi håbe at det lever op til dine forventninger. smiley

• #16   12. jul 2013 Tak Julie&Alle de andre rødder, det har jeg nemlig
    Nej, selvfølgelig kan eller skal I ikke afgøre om jeg køber mig en ekstra hest, men jeg havde måske bare brug for folks meninger om købet af den - ville de selv have gjort det?
    Jeg har som sagt altid haft med ungheste at gøre, så jeg ved godt hvad jeg går ind til (igen). Jeg skriver heller ikke at jeg får meget tid i overskud, men skrev at jeg tiden vil blive bedre til de to heste.

• #17   12. jul 2013 HVORDAN… Kan man spørge hestepiger om hvorvidt de ville købe en hest nere hvis penge ikke var et problem??

• #18   12. jul 2013 Haha det har du helt ret i JKT smiley

• #19   12. jul 2013 Julie - Det virker ikke sådan. smiley

• #21   12. jul 2013 Julie - Det har jo intet med mig at gøre. smiley

• #22   12. jul 2013 Skal vi ikke bare lade det ligge? Det var sådan set heller ikke et spørgsmål om I mente at jeg havde tid nok smiley

• #24   12. jul 2013 Julie - At det rager mig meget langsomt, om du mener, at det virker til at hun har forstået det. Det har jo absolut intet med mig at gøre, at du synes det, så det har jeg ingen interesse i at høre om. smiley ;-)

Fabulous - Nej, men du spørger om vi ville købe, hvortil tiden jo er en vigtig faktor, og det virker ikke til (for mig) at du forstår hvor lidt tid du nok vil komme til at få. smiley

• #25   12. jul 2013 Hvor mange gange skal jeg skrive at jeg ligesom ved det, før du kan forstå det? smiley

• #27   12. jul 2013 Og så skriver jeg bare, at det ikke har noget med mig at gøre, at DU synes det, ergo kan det være ligemeget for mig, at du skriver det = der er ingen grund til, at skrive det. smiley Jeg kan jo ikke bruge din mening om det, til noget som helst, så det har intet med mig eller min mening at gøre, hvad du synes om det.

Så drop det der flabethed, og læs hvad jeg skriver.

Fabulous - Jeg ser fint, at du skriver det - jeg synes bare ikke, at det virker til at du forstår det. smiley

• #30   13. jul 2013 Julie - Jeg skriver, at jeg ikke synes, at hun virker til at have forstået det, hvortil at du skriver, at det synes du - og så skriver jeg bare, at det er jeg egentlig ligeglad med. Så er den vidst også snart ved at være forklaret.

Din flabethed består naturligvis i alle dine blinkesmileyer, din trang til at blande dig og at du skriver nedladende, fx "Øh prøv lige at læse min kommentar, én gang til? smiley "
    Jeg HAR læst hvad du skriver, det er jo dig der ikke forstår hvad jeg skriver, ikke omvendt.
    Jo, du skriver det da til mig, hvem skulle du ellers skrive det til? Dig selv?
    Jeg skriver bare, at jeg er helt ligeglad med, om du synes at hun virker til at have forstået det, der er jo ingen grund til at du skriver det, for det har intet med dig at gøre, så det kan da være ligegyldigt hvad du synes om det. smiley Derfor skriver jeg, at det ikke har noget med mig at gøre, at du synes det.

• #31   13. jul 2013 Kan I ikke bare lade det ligge - I bliver jo alligevel ikke enige, og det ødelægger lidt mit emne smiley

• #32   13. jul 2013 Fabulous - Fuldstændig enig, jeg ved heller ikke hvorfor folk pludselig har behov for at blande sig i hvad jeg skriver eller mener. smiley Det er jo ret ligegyldigt og meningsløst.

• #33   13. jul 2013 Det synes jeg faktisk heller ikke hun gør smiley

• #34   13. jul 2013 Fabulous - Tja, hun blander sig jo i, hvad jeg mener - det kan man vidst ikke komme uden om. smiley

• #35   13. jul 2013 Så blander du dig jo også i hvad hun mener? smiley

• #36   13. jul 2013 Nej, for jeg skriver jo, at det ikke har noget med mig at gøre, hvad hun mener om det. smiley

• #38   14. jul 2013 Julie - Og så skriver jeg, at det synes jeg ikke, hvortil du skriver at "det synes du altså" - hvilket jo er sagen helt uvedkommende, hvad du synes, for det rager jo ikke mig = du behøver ikke skrive det. smiley

Og du kan ikke komme uden om, at du blander dig i en samtale der ikke vedkommer dig. Desuden så farer jeg da absolut ikke nogen steder hen, jeg forklarer dig bare at det rager mig meget langsomt hvad du mener om det, derfor skriver jeg, at det ikke har noget at gøre med mig. Efterfølgende er det dig der farer op, med store bogstaver, flabethed/nedladenhed, mange spørgsmålstegn osv. - og ja, SÅ farer jeg op.

Desuden er min besked jo ikke voldsomt svær at forstå: "det har ikke noget med mig at gøre" - hvad er der at misforstå i den? Virkelig ikke ret meget. smiley

• #41   14. jul 2013 Julie - Store bogstaver, hvad for noget? Jeg siger ikke, at jeg ikke bruger store bogstaver - jeg skriver bare, at du gør det først, og så gør jeg det også. smiley Har ikke sagt, at jeg ikke gør det. smiley

Misforstår dig i hvad?

Ja, du forstod den ikke, men der er sgu ikke så meget at misforstå i den. Du skriver, at hun har forstået det, jeg skriver, at det virker ikke sådan for mig - så har du behov for igen at fortælle, at det altså virker sådan for mig - og så skriver jeg blot, at din mening ikke har noget med mig at gøre = jeg er ligeglad med den. smiley Den er virkelig ikke svær at forstå, det står helt ordret hvad jeg mener. At din mening intet har med mig at gøre = der er ingen grund til at du fortæller det. smiley

• #43   14. jul 2013 Haha, ja det er vel store bogstaver, uanset hvor mange ord det er? Det har da slet intet med sagen at gøre. smiley Ja undskyld, men det kan du sgu heller ikke komme uden om. smiley

• #45   14. jul 2013 Haha! smiley

• #48   14. jul 2013 Julie - Når jeg selv gør hvad? smiley

Kommentér på:
Dilemma - skal man købe eller ikke?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce