{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Øvelser til korrekt holdning {{forumTopicSubject}}

Halløj igenigen isfolk smiley

Jeg ville bare lige høre, hvordan I træner jeres heste til at gå i korrekt holdning (altså til biddet, uden at være under lod, så hesten bruger ryggen korrekt og får bagparten med sig)

Hvilke øvelser laver I? smiley
og hvilke øvelser laver I for at hesten får bagparten godt ind under sig?

Nu tænker jeg ikke specielt i tølt, tænker faktisk bare korrekt holdning i skridt & trav..

Jeg rider mest i skov, idet vi ikke har ridebane eller hal, så kom gerne med nogle øvelser, som kan trænes i skoven smiley

Jeg har jo selv nogle idéer, men man kan jo altid lære nye ting fra andre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser til korrekt holdning
  • #1   22. jun 2013 Når jeg er på bane træner jeg egentlig bare en masse volter, da hesten jo selvfølgelig er nødsaget til at tage ordentlig imod biddet og dets indvirkning, for at gå pænt på volten, også synes jeg egentlig den korrekte holdning kommer af sig selv..
    På bane plejer jeg også at træne stilning, altså bare at jeg stiller hesten lidt indad, og senere når de har godt fat i det, ender det ud i at vi laver versader. Stilning og versader er jo fx også godt at bruge på tur hvis du har nogle gode lange strækninger uden for meget bakke smiley

• #2   22. jun 2013 Det skal helst komme af sig selv. Sørg for at ride den dyb først, så den får muskler til at bære sig og så den bruger ryggen ordentligt, den er næsten det vigtigste. Måske du skulle longere den og lære den, at blive longeret dybt, så ryggen igen kommer op. Volter er også en god ting. Men du må endelig ikke presse hesten i holdning. Det kommer, når den er klar og har muskler til det. Jeg synes alt for mange skovtur ryttere går alt for lidt op i hestens form under rytter, dejligt, at du tænker på det. Du får først det optimale ud af din hest, når den er velredet og det er lige meget hvad du bruger din hest til smiley

• #3   22. jun 2013 Spring over kavalettis eller travbomme hjælper også smiley

• #5   23. jun 2013 Jeg træner korrekt bæring med min. Jeg arbejder generalt efter de akademiske principper. Her er en video til hvordan man gør helt fra starten, den hjalp mig utroligt meget - og jeg kan, efter hver gang, mærke forandringer hos hende:-D
    http://m.youtube.com/watch?v=JIxfmxMrNqA

• #6   23. jun 2013 Tak for jeres fine kommentarer smiley !
    Jeg kan bruge det hele. Jeg har selv trænet versader, bomtræning, op og ned ad bakke i skoven indtil videre.

Annika:
    Jeg er bigtime skovtursrytter, men går op i hestens holdning, idet jeg for det første er tidligere dressurrytter, men samtidig idet jeg har en hest, som har haft skæv ryg en stor del af sit liv. Jeg har brugt snart halvandet år på at træne hendes ryg lige i samarbejde med min kiropraktor, Rikke Andersen (min guru smiley ).
    Nu er hesten endelig lige i ryggen, og derfor skal jeg træne muskler i ryggen på hende, så hun bliver stærkere til fremover at holde ryggen på plads. Så længe hun går i forkert holdning, så kan jeg ikke få trænet ryggen korrekt, så jaa. smiley Det er egentlig derfor, at jeg går op i det.

Longering er nok faktisk en supergod start! smiley Må have lavet mig en slags roundpen smiley

Tak alle! Det er nogle fine forslag!

Kommentér på:
Øvelser til korrekt holdning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce