{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Træning af de små ponyer {{forumTopicSubject}}

Hej derude - håber i kan hjælpe mig.

Vi købte for 2 år siden en skøn pony på 123 cm som desværre fik konstateret spat kort tid efter og han har derfor stået en del stille. Men nu skal han til og igang igen.

Jeg er vist (endelig!) ved at finde ud af det her mareridt det er at finde et ordentligt bid til hesten ! Han har fået tjekket tænder af hestetandlægen og jeg har fået et "ok" til at ligge et bid på ham og begynde at træne.

Så kommer det næste problem: sadel.
Jeg fik en sadel med til ham men den har jo bare lagt og synes ikke at puderne er gode nok til at jeg vil bruge den på ham. Har en bomløs sadel som svarer til en 17'tommer - men er meget i tvivl om hvorvidt en almindelig sadel bliver for lang til de små ponyer. Eventuelt har min søster en dressursadel også 17'tommer (men som jo er kortere da det er en bomsaddel) som jeg kunne tjekke på ham.
Eventuelt nogle som har nogle gode ideer? Og vil en 17'tommer generelt(!) blive for lang til en lille pony?

Og til sidst... Det her med ridning af de kære små.
Jeg har fundet en rigtig dygtig rytter (som er 16 men meget slank) som gerne vil ride ham i en periode så han kan komme lidt i gang inden jeg finder en part til ham. Men kan ikke helt finde ud af hvor'grænsen' går for rytterens størrelse går.
Hesten skal jo ikke lide overlast - men jeg har ingen anelse om hvad han vejer.

Udgangspunktet er vel at hesten kan bære max 20 procent af sin egen vægt. Men hvordan finder jeg ponyens egenvægt? Har ikke lige nogen kæmpe vægt men men kan vel måle den og regne det ud på en måde ?

Håber i kan hjælpe mig lidt smiley

Knus herfra den forvirrede ponyejer smiley

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Træning af de små ponyer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce