Groundwork

Groundwork

Medlemmer: 2.468
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.515 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Lange liner Lange liner

Hej,

Jeg har en frieser, som lige er blevet 2 år. Og jeg prøver at træne lidt med hende, med forskellige ting. Og nu er jeg kommet dertil, hvor jeg gerne vil prøve at lege lidt med de lange liner (noget jeg ellers ikke har ret meget erfaring med)
Så derfor ville jeg lige høre - hvordan starter man?

Havde tænkt at hun i dag skulle prøve at have trense på, har hun nemlig ikke prøvet, og så gå en tur med hende med den, har desværre ingen ridebane, men til gengæld en fin markvej. Det kommer til at foregå uden bid det hele.

Men når hun så er blevet vant til trensen om nogle gå ture, så sætte tøjler i alm længde i, så hun kan vænne sig til træk fra siderne, og derefter prøve at øge længden langsomt over nogle ture, for til sidst sætte de lange i, evt støttet op af en ridegjord.

Er jeg helt forkert på den, eller hvordan ville I gribe det an?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lange liner
  • #1   21. maj 2013 skal nok være 2 personer når du starter næsten smiley

• #2   21. maj 2013 Okay. Hvad skal anden person? smiley

• #3   21. maj 2013 det du kan få problemer med ved selv at gøre det, er at hesten måske ikke ved den skal gå frem? så der kunne det være godt med en hjælper;)

• #4   21. maj 2013 men hvis den godt kan forstå det, kan du jo sagtens selv gøre det:)

• #5   21. maj 2013 Jeg arbejder meget med lange liner, og købte som starte dvd'en af Ellen Ofstad, som jeg klart vil anbefale dig at se, den er virkelig god. Og hvis du arbejder efter disse principper, behøver du overhovedet ikke trense, hun arbejder i grime. Jeg har valgt at arbejde med kapsun. Og synes det fungere rigtig fint. Ðe fanger det hurtigt, hvis det bliver gjort rigtigt. I dvd'en er der også undervisning i gymnastisering.
    Der ligger også noget på youtube, og ellers tjek http://www.ellenofstad.com/
    Held og lykke med det smiley

• #6   21. maj 2013 din hjælper skal nok trække heste frem, samtidigt med du giver signal smiley

• #7   21. maj 2013 som ved tilridning

• #8   21. maj 2013 Første gang jeg og min hest prøvede det gik vi bare en tur i skoven og så gjorde vi det bare. Hun fattede ikke helt det med at dreje, så der måtte jeg op på siden af hende og vise vej, men ellers gik det faktisk helt fint. Jeg brugte kapsun istedet for hovedtøj.
    Men min hest har så også lært frem og stop på lyd kommando først, og hun var også på forhånd vandt til at jeg går på siden af hende når vi er på trækketur.

Jeg synes din ide lyder helt fin med langsomt at bevæge dig læneger bagud.

• #9   21. maj 2013 Okay, det var mere, om hvem jeg skulle/kunne få hjælp af, derfor jeg spurgte smiley Men ved ikke om det bliver nødvendigt, når jeg nu bevæger mig nedad i etaper. Men det finder jeg jo ud af kan man sige, så er det jo ikke værre end at spørge om hjælp smiley

Hun var rigtig fin at gå med i trensen i dag. Det er en ganske almindelig trense, som jeg har købt til hende, med hannoveransk næsebånd, så der er mulighed for at sætte bid i, når jeg mener hun skal lære det. Men indtil videre er den kun til brug som sidepull. Men når hun skal til kåring, skal hun jo have lært at acceptere et bid.

Har også en kapsun, og den har hun haft på en gang her i vinter. Men bryder mig faktisk ikke om at arbejde med kapsun... Synes den rykker for meget rundt på næsen..

• #10   22. maj 2013 Min lærte at gå fremad ved at jeg havde en spand med foder i hver ende af en ridebane, og så fik jeg ham til at gå mellem de to spande smiley

• #12   29. maj 2013 Gad altså ikke læse alle indlæg så kommer der en gentagelse så må det være det.

Helt klar en hjælper til i begge er trykke ved de lange liner. og helt klart en longse gjord der kan støtte de langeliner, eller kan der gå frygteligt kludder i ben osv.

Kommentér på:
Lange liner

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce