Lav stivelse-foder, "fuldfoder" Lav stivelse-foder, "fuldfoder"
Hej,
Hvad bruger I til en hest, der ikke må få stivelse (har haft nyreslag nogle gange efter undervisning) , som rides Let, og bliver for tynd?
Her i sommer er det okay, da der nu er græs og hun burde tage på igen, så man ikke kan se ribbenene. Jeg har næsten ikke kunnet ride i vinter, fordi hun så tabte sig 1 gjordhul om ugen. Uden ridning var det 1 gjordhul efter 3 uger.
Men til vinter er jeg lidt rådvild. Og selvom jeg søger foder, kan jeg ikke finde noget.
Hun får pt. horselux easy.
Har overvejet equiguard, men det er åndssvagt dyrt. Selvom det kun skal dobbelt så stor mængde til, koster det 3-4 gange så meget.
Jeg vil helst ikke give grønpiller, som jeg plejer, for hvis de skal opblødes, er de ikke så interessante.
Lucerne er ok, men ville hellere give et "fuldfoder", da jeg bruger en del tid på at blande.
Jeg gav 2 kg roepiller, lucerne, O grass, osv. - altså oveni det almindelige foder), da hun ikke engang var tilredet endnu.
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.326
Ellers er der Vidbæks Easy, den er også forholdsvis lav.
Kig på foderdata.com der kan du stivelse og sukker% på en del produkter.
sep 2012
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 290
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.066
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 256 Svar: 1.001
Det er et fuldfoder og en alm. stor hest er dækket ved 1 kg om dagen.
Udover det bruger jeg alm. lucerne kun med olie og et tilskud af E-Vitamin og Selen.
E-Vitamin og Selen (det skal være sammensat for at optages rigtigt) er en rigtig god ide at give "nyreslags heste" da det hjælper musklerne med at blive gode igen.
Husk også ekstra E-Vitamin hvis du iver meget olie...
jan 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 121
min kan ikke tåle stivelse og for meget sukker den fik dette af stedet den stod lidt i smug som et forsøg da han ikke ville tage på og var meget tynd over længere tid, det hjalp rigtig meget og efter 3 uger med 4 håndfulde ca en gang om dagen sammen med hans andet special foder tog han rigtig meget på, og er blevet ret tyk nu
nov 2008
Følger: 123 Følgere: 139 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.311
Har selv brugt dette foder.
http://www.brogaarden.eu/media/ERSPellets_0908.pdf
Lav stivelse-foder, "fuldfoder"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside