{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Foder- mangler energi. {{forumTopicSubject}}

Jeg håber på lidt foder råd .. og KUN foder smiley

Min traver mangler lidt energi, han har altid været rolig af natur og har en stille og blidt sind. Han er 6 og har været fuld a energi, men det er som om der mangler noget. De sidste par måneder er han blevet sådan lidt trist/sløv og han slæber næsten benene efter sig i ridningen (overdrivelse fremmer forståelsen)

Han har løbende fået kiropraktor behandling da hans ryg er ved at blive rettet op, så fysisk er han i tip top form. Dette mener dr.dyr også, da han ER blevet tjekket smiley Han mangler intet og er super fin, dyrlægen mener dog problemet kan ligge i foderet og synes jeg skal prøve at skifte foder, så det vil jeg prøve.

Han får 6-7kg wrap samt 6-7 kg frøgras wrap.
Han får derudover Horselux fiberpiller og så Spillers Conditioning mix. Og det er det fra Spillers jeg skal skifte ud.

SÅ .. Jeg søger noget foder der kan holde enerigen oppe, samt give lidt muskler og hjælper med at holde hans fine huld har han nu.

Han får her i fældnings perioden B-vitamin som virker strålende på hans pels, men ikke på enerigen.

Hvad siger i? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder- mangler energi.
  • #1   27. apr 2013 Majsflager, giver hule og energi smiley

• #2   27. apr 2013 Jeg bruger equifirst energy balancer til min datters pony for at give den mere energi og er meget tilfreds med det. Vi kan bestemt mærke forskel men uden den bliver dum. Den har bare fået lidt mere lyst til at lave noget/er blevet lidt nemmere at holde i gang men er ellers den samme

• #3   27. apr 2013 Følger du foderanvisningen for conditioning mix? For med 20% stivelse bør han have rigelig med energi.
    Det kan ikke tænkes han er kørt træt i den form for ridning I laver og derfor ikke yder som han plejer.

• #4   27. apr 2013 Underligt at dyrlægen ikke tager en blodprøve for at finde ud af hvad det så er han mangler i foderet..

Prøv med vitamin tilskud..

• #5   27. apr 2013 Jeg følger foder anvisningen ja fuldt ud ja, dog får han lidt mindre end der står da han er blevet lidt for tyk de sidste par måneder smiley

Det kan måske godt være han er kørt træt i sandkassen. Når vi rider er det nemlig kun i rebgrime eller sidepull og kub i skridt, for at indøve signaler. Han er lidt ustyrlig i trav i sandkassen nemlig. Vi har desvære langt til skov og lign hvor vi står nu. Vi skal dog flytte om en måned så kan komme på tur.
    Når vi træner fra jorden er han meget vågen, nysgerrig og meget villig og lærenem.

Dr. Dyr har taget blodprøve og den er ganske fin, dog manglede ham B vitamin, bla også derfor han B vitamin tilskud smiley

Jeg har kig på dette foder: http://www.equifirst.dk/basic-omega-3.html

Kunne det være en mulighed?

• #6   28. apr 2013 Hvis han er blevet for tyk eller er lige til den gode side, skal du ikke skære ned på conditioning mix, for han har stadigvæk brug for sine vitaminer/mineraler. Disse er han kun dækket ind med hvis du følger foderanvisningen. Skær ned på fiberpellets i stedet for og du vil se en forskel.
    Equifirsten er helt oppe på 27% stivelse og når han ikke er i hårdt koncentreret arbejde ala distance eller military hvor han virkelig skal bruge sig selv, vil du opleve en hest der bliver, hvis du er uheldig, ustyrlig og alt alt for vågen.
    Så træk en tur med ham, bomtræning, pressening, klikkertræning eller hvad du ellers kan finde på. Varier hans træning, så han ikke keder sig. Finder han det spændende nok, skal han nok live op smiley

• #8   29. apr 2013 tror det ville hjælpe at give den elektrolytter i foderet smiley

• #9   13. maj 2013 Min pony for noget fra Broggaarden der hedder Competicion men feder en smule men jeg syntes ikke det er meget det feder smiley Han er nemlig sløv træt agtig og det har virkelig hjulpet.

Kommentér på:
Foder- mangler energi.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce